Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tänään kävin koeistumassa Täysin Uuden Kugan Mäkelän Koneessa. Siellä oli ST-Line PHEV ja Titanium AWD diisseli näytillä. Vielä ei alkanut harmittamaan. Kontti vaikuttaa vähintäänkin riittävän isolta, vaikka korkeutta onkin hukattu turhaan huonosti suunniteltuun styroksihässäkkään, jossa kompurat, hinauslenkit yms. Takapenkkiä eteenpäin vetämällä tilaa on kontissa suorastaan hulppeasti.
Titaniumin "hinnat alkaen" mittaristo näytti vähän hönöltä analogi-digitaaliyhdistelmineen. ST-Linen pelkkä digiruutu oli jo ihan nykypäivää.
Ajamaan nyt en tietenkään jaksanut lähteä, kyllä se ajettavuus sitten selviää, kunhan joskus saavat Vignalejakin Valencian hihnalta pihalle.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja koistha »

Vieläkö elokuun toimituspäivä pitää?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja AZP »

Moottori koeajoi Kuga PHEVin: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koe ... a-vakuuta/

Kieltämättä ihmetyttää miksi kone käy jos sähkölläkin pääsisi, mutta jos on valittuna sähkötilan sijasta hybriditila, niin asiaan vaikuttavia tekijöitä voi olla monia, eikä toimittajalla ole niistä välttämättä hajua. Esim Mitsussa kaasupolkimen nopea painaminen voi käynnistää koneen, vaikka ei mentäisi tehon puolesta vielä alueelle, jossa konevoimaa tarvitaan. Nopea painallus kuitenkin ennakoi auton mielestä mahdollista tehontarvetta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tuon jutun lukemalla tulee kyllä vaikutelma, että kyseessä on tyypillinen polttomoottoriauton pakollinen sähköistys. Ehkä eniten ihmetyttää tuo akkujen sijoitus pohjassa varapyöräkotelossa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

koistha kirjoitti:
La Kesä 06, 2020 08:47
Vieläkö elokuun toimituspäivä pitää?
Ei ole muuta ainakaan ilmoitettu.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Välillä on hyvä jauhaa vähän skeidaa Skeidasta.
Pontevasta vastustelustani huolimatta viiden viikon kesäloma pyörähti käyntiin perjantain 3.7. ollessa viimeinen työpäivä ennen lomaa.
Viime vuonna raapastiin Skeidalla Korsikalle (ja takas), tänä vuonna vähän lyhkäsempi setti.
Reittinä Paippinen-Tuuri-Ähtäri-PowerPark-Kalajoki-Jyväskylä-Vantaa-Paippinen.

Pitkään ei taas tarvinnut odotella VAG-konsernin tuomaa lisäjännitystä lomareissaamiseen. Tällä erää n. 40km ennen Tuuria tuli *pimpelipom*, tarkista öljymäärä tauluun. No miehän tarkistin, ja alarajallahan se. Oisko huollosta ehkä 15tkm...Onneksi loosterissa oli buteli ehtaa VAG-öljyä, jossa jäljellä vielä hiukan vajaa 0,6litraa. Sen kaadoin koneeseen, ja vähän yli puoliväliin mentiin asteikolla, eli ei ku taas sitä kuuluisaa kovaa ajoa. Ihme kyllä, siinä oli VAGin kostot tälle reissulle.Toimi moitteettomasti. Maailmakin tuli pelastettua, kun jonnin verran ennen Kalajokea tankkailtiin Neste My:tä tankkiin liisplänin piikkiin. Melko karu hintaero kyllä normidiisseliin, joku 15c/litra about. Tottahan toki tuon tankkauksen jälkeen taivas näytti sinisemmältä ja tienvarren puusto vihreämmältä. :mrgreen: My-tankillisen kulutukseksi laskin ihan vallan ajokilometreistä ja seuraavsta tankkauksesta 5,18l/100km. Eli ei sen enempää eikä vähempää kuin pelkkiä dinosauruksia sisältävä apokalyptinen dieselöljy.

Ei kyllä edelleenkään pahaa sanottavaa tuosta vehkeestä matka-autona. Rekkojen ja hiukan pidempienkin uuvattikuskijonojen ohittaminen sujuu ennakointia hyväksi käyttäen ihan riittävän ripeästi tuolla huikealla alavääntöihmemoottorilla ja sen 115hv:lla ja keula menee sinne minne ratilla näyttää. Melutaso on OK ja kierrokset matka-ajossa maltilliset. 130km/h mittarinopeudella (=120km/h GPS:n mukaan) on rundeja ehkä joku 2300...2400rpm. Tilaakin on, suorastaan ruhtinaallisesti, kun tällä erää koiruudet jäi kotiin "talonmiestä" viihdyttämään.

Reissusta muutama poiminto: Ähtärissä majoituttiin Valkeisen Loma nimisellä maaseutumatkailumestalla. Väkevä suositus. Kiva paikka, jos (p)erheessä on eläinten ystäviä, ja muutenkin. PowerParkkikin on kyllä ehdottomasti visiitin arvoinen mesta, selvästi hyvin pidetty ja siisti paikka kaikin puolin. Kalajoen Hiekkasärkillä on tullut ravattua lähes kyllästymiseen asti (=kerran aiemmin joskus about peruskoulun 1-2. luokkalaisena). Siitä huolimatta kyllä yllätti positiivisesti. Hinnatkin ovat toki ns. kohdallaan, joten siellä tapaa ainoastaan tuttuja eikä rahvas pääse häiritsemään lomanviettoa :mrgreen: :lol:

Njoo, ja jos joku jäi tuota Vantaata ihmettelemään välietappina ennen Paippisiin paluuta, niin siellä pyörähdettiin Helsingin Pitäjässä saattelemassa sukulaismies viimeiselle matkalleen.

Semmottis. Tulis jo elokuu niin pääsis tästä katiskasta eroon :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja 3J »

No halvallahan sieltä MyDieseliä saa. Täällä on kevyt 23 senttiä per litra preemiota normidieseliin verrattuna. Mulla on kyllä varmaan joku maanantaikappale kun ei kuluta öljyä yhtään.

Mutta elokuussa pitäisi tälläkin auto vaihtua. Jos aikataulu pitää loppuun asti niin viivästystä ei tulisi kuin pari viikkoa alkuperäiseen arvioon.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tänään ilmestyneessä TMn digilehdessä oli Kuga Titanium X. 2.5 PHEVin pitkä koeajoraportti. Luin läpi eikä siitä oikein mitään ihmeellistä jäänyt mieleen. Kaikki ominaisuudet kai hyvää tai vähintään keskinkertaista, eli perusfordia.
HYVÄÄ
polttomoottorin ja sähkömoottori yhteistyö
varustelu
HUONOA
akuston sijoitus
polttomoottorin lataus maantieajossa
Akuston sijoituksella tuskin viitataan jutussakin mainittuun 12 voltin akun hölmöön asetteluun takaluukun lattian alla, vaan tähän mainintaan:
Pohjaan kätketyn hybridiakun sijainti on painopisteen puolesta hyvä asia, mutta akku on huonolla tiellä myös alttiina maakosketukselle. Akuston etupuolella on alumiininen poikittaispalkki, joka on samalla alustan alhaisin kappale. Tämän kosketus maahan on hyvä varoitin, mutta se ei suojaa akkua
No jos tykkää vaikka siitä Mersun toteutuksesta jossa akkukyttyrä syö kolmanneksen tavaratilasta ja haittaa tilan järkevää käyttöä, niin mikäs siinä. Polttomoottorin latauksesta maantieajossa taas mainittiin, että CHARGE-ajotilassa latausteho jää maantiellä alhaiseksi, kun suurin osa moottorin tehosta käytetään auton liikuttamiseen. Melko toissijainen ominaisuus kuitenkin tuo CHARGE-tila, eli samapa tuo.

Juttu on kai paperilla ensi viikolla ilmestyvässä selattavassa lehdessä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja 3J »

Näitä akkusijoitteluja on kyllä kieltämättä aika monta. Mersulla C- ja E-sarjoissa on se käsittämätön kyttyrä kun akut haluttiin taka-akselin päälle. Mutta sitten GLC- ja GLE-sarjoissa kontin pohjaa on hieman nostettu koko alalta jolloin akut mahtuu sinne ja jää vielä reilu kotelo johdoillekin. A-mersussa taas akut on takapenkin alla, jolloin peräkontti on ennallaan, mutta pakoputki loppuu sitten kuskin takamuksen kohdalle kun ei sitä voi enää vetää taakse asti. Sitten vaikka Volvon V60 jossa kontti lokeroineen on koskematon, ja akut on pääasiassa keskikonsolissa penkkien välissä, tästä sitten seuraa niin järkyttävän korkea kardaanitunneli (tai siis akkutunneli), että takapenkin keskipaikka ei ole enää kovin mukava istua. Akkuja ei mahdu tuohon ihan niin paljon kuin kilpailijoilla. Painojakaumassa se ehkä auttaa että akut on keskellä autoa pituussuunnassa. Ja sitten on vielä Volkkarin Passat GTE ja Skodan Superb jossa taas ainoastaan kontin välipohjan alla oleva tila jää pois akkujen tieltä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

AZP kirjoitti:
Ke Heinä 15, 2020 17:00
Tänään ilmestyneessä TMn digilehdessä oli Kuga Titanium X. 2.5 PHEVin pitkä koeajoraportti. Luin läpi eikä siitä oikein mitään ihmeellistä jäänyt mieleen. Kaikki ominaisuudet kai hyvää tai vähintään keskinkertaista, eli perusfordia.
HYVÄÄ
polttomoottorin ja sähkömoottori yhteistyö
varustelu
Hinnat alkaen malli (siis tuo Titanium X) ja jo siinä kiitellään varustelua...Olisivat nyt edes Vignalea kokeilleet :D Tai ehkä eivät pystyneet, kun niitä ei vielä ole saanut. :roll: :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja McStadey »

^^^ pitääkin käydä lukaisemassa.

Kyllähän tuo ketuttaa kuin pientä oravaa jos akut onnistuu tärvelämään metsäautotiellä, mutta tosielämässä tuolle autolle aika hypoteettinen tilanne. Perusmökkiteistä selviää varmasti. Niin korkeita kanttareitakaan ei taida löytyä että voisi sellaiselta alas ajamalla saada akut kolhittua :roll: femmassa onnistuin peräkoukun kolauttamaan muutamaan paikkaan, mutta sillä peräylityksellä ja maavaralla se onkin vähän helpompaa :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei se välttämättä ole ameriikantemppu taikoa sinne pohjapanssari, jos kaipaa akustolle suojaa. Sopivasti vinkkaa jollekin Koy Sheriffille tms niin voi pölähtää jopa valmis tuote markkinoille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja 3J »

Noniin, Skoda-kakku loppui viimein ja Octavia on luovutettu eteenpäin. 5v 3kk tuli täyteen ja loppuraportin aika. Tosin lyhyt raportti kun ei ole oikein mitään kerrottavaa. Ei syönyt öljyä eikä muitakaan nesteitä. Diesel ja kuiva DSG kesti hienosti väärinkäyttöä, eli lähes pelkkää kaupunkipyörittelyä ilman että kerkeää kunnolla edes kunnolla lämmitä.

Nyt huristellaan sitten Suomi-Mersulla, oviaukossa lukee mukavasti "Made in Finland". GLC hybridi siis kyseessä ja ensmmäisellä latauksella pääsi 50km ilman että bensamoottoria tarvittiin mihinkään. Kelpaa mulle. Mutta Skodan varusteluun tottuneena tuli pieni moka varustelistassa. Ei nimittäin käynyt pienessä mielessäkään että peruutustutkat olisi lisävarusteita. Siinä on kuitenkin peruutuskamera vakiona, osaa seurata edellä menevää, mutta tutkiapa ei ole. No, kyllä sillä pelkällä kamerallakin pärjää vaikka etäisyyksiä on hankala hahmottaa, peräkoukkumoodi helpottaa kun se kuvaa enemmän alaspäin. Listahintaa varusteineen tulee joku 70 000 euroa, eikä ole tutkia, vähän tyhmä fiilis kyllä mutta ensi kerralla varmaan muistaa katsoa vakiovarustelistaa tarkemmin... Vaan onpahan ripeä peli, pelkässä sähkömoottorissa on enemmän tehoa kuin Skodassa oli. Ihan en kehdannut kaikkea ulosmitata, mutta 235kW näkyi mittarissa varsin maltillisilla kierroksilla vieläpä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onnea Sen. Varman. Kotimaisen. Johtotähden. johdosta! :D Toivottavasti on huolettomia kilometrejä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eiks kuga phevi ollu tulos? Taitaa lykkääntyy
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... tery-fires
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin