Autoa vaihtamassa
Re: Autoa vaihtamassa
Kommentoinpa minäkin....
En ole ollut autoa vaihtamassa, vaan ostamassa toista autoa. Ja ostettukin se jo on.
Tarvitaan pikapuoliin toista autoa, kun jälkikasvu (molemmat) alkaa autoilemaan. Lisäksi syynä on manuaalivaihteisen auton tarve automaattivaihteisen "ykkösauto" Saabin rinnalle. Tähän manuaaliinkin on kaksi syytä: opetuslupa hankittu ja opetan molempia itse sekä saavatpahan sitten alkuunsa autoilla manuaalilla niin se käytännössä iskostuu selkäytimeen. Näin on parempi. Kyllä sitä sitten myöhemmin voi siirtyä automaatin mukavaan maailmaan. Näin olen itsekin tehnyt, eikä paluuta manuaaliin ole. Tosin nyt joutuu taipumaan tuon opetuksen vuoksi.
Vaan itse tuohon "kakkosautoon".
Se on Opel Vectra C2 GTS: 2.2 Direct M6, vm -06 (käyttöönotettu 12/2005).
Sikäli se liittyy nyt tässäkin kiivaana käytyyn keskusteluun noista VAG-autoista, että omat murheensa on tuossa Opelissakin. Tiedossa oli tuon koneen jakoketju ja korkeapainebensapumpun ongelmat. Ne onkin tuohon vaihdettu 200tkm kohdalla molemmat, kun nyt autolla ajettu 240tkm. Jakopäähän tehty täydellinen remontti ja bensapuolelle vaihdettu sekä siirtopumppu että tuo korkeapainepumppu. Kuitit löytyy. Joten tällä osastolla ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Peruskonehan on kai täysin sama kuin Saabin NG9-3:n kaksilitrainen (lyhyemmällä iskunpituudella). Ainakin se näyttää ulkoisesti samanlaiselta kuin tuon oman saabin.
Sitten taas vasta auton oston jälkeen selvisi tuon auton kolmas ongelmapesä: 6-vaihteinen manuaalilaatikko: M32.
Luulin sen olevan saman kuin mitä Saab käyttää, mutta eipä ole. Tuliko tässä nyt se virhe, kun en asiaa selvittänyt etukäteen. Nimittäin useana vaihtoehtona oli myös GTS Vectra tutuilla 2.0t koneella ja 6-lovisella laatikolla (F40). Se miksi sitten päädyin tähän kyseiseen ostamaani autoon oli tuo "faceliftattu" kori, lähinnä keulan ilme, ja yllättävän vähäinen kulutus ja co-päästöt (180g/km). Yli 2 tkm olen jo autolla ajanut ja tuohon pieneen kulutukseen voin yhtyä. Menee kyllä vähällä. Tankkauksen perusteella 600 km matka-ajoa (500km 100km/h + 100km 120km/h) ja 250 km taajama-ajoa. Kulutus oli 7,1 litraa sataselle. Saabilla ei olisi tuohon päässyt edes pelkällä matka-ajolla. Ilmastointi huusi koko ajan täysillä, kun oli tuo hellejakso päällä. Oma arvio onkin, että pelkällä 100km/h matka-ajossa menee varmasti 6,5 litraan ja allekin, kun suotuisat olosuhteet.
Eipä tietenkään nuo hyvät puolet nyt lämmitä kovin kauaa, jos ja kun laatikko porsii. Vielä ei juurikaan merkkejä siitä ole äänen perusteella, kun laakerit siitä pettävät ja alkavat ujeltamaan oikein kunnolla. Ainoa viittaus laatikon ongelmaan on kepin liikkuminen 1-ja 5- vaihteilla, kun vuoroin kiihdyttää/moottorijarruttaa. Voi kuulemma johtua muustakin, kun noista laakereista. Laatikkoon on onneksi vaihdettu öljyjä. Viimeksi n. 180 tkm kohdalla eli 60tkm siten. Redline MTS:t on tositteen mukaan viimeksi laitettu sisään. Pitäisi olla hyvät öljyt tähän laatikkoon.
Nyt sitten odotellaan mitä tuolle laatikolle tapahtuu
Täysremontti maksanee koko töineen paikasta riippuen 1500...2000e. Pelkkä "irto" laatikon remppa 800...1000e. Työ on kuulemma huolellisuutta vaativa, joten ihan mille pajalle tahansa sitä ei kannata viedä korjattavaksi. Syynä on kai jo tehtaalla tehty "virhe" kasauksessa, niin laakerit kuluvat ennenaikaisesti. Huolimaton remppa johtaa kuulemma samaan.
Että näin täällä.
En ole kuitenkaan vaivautunut synkkyyteen, koska sain auton mielestäni kohtuu hintaan, ottaen huomioon jo nuo edellä mainitut "kalliit" rempat. Lisäksi auto on todella hyvä ajaa (ei häviä NG9-3:lle yhtään) ja kaikki pelaa sekä on todella siisti metallinmustalla värillä. Lisänä vielä tuo facelift C2 korimalli. Joten, kai tähän omaan käyttöön (tai lapsille) voi vaikka tuon laatikkorempankin tehdä, mikäli se sitä jossain vaiheessa vaatii, eikä sittenkään auton "kokonaishinnaksi" tule vielä mahdottomia . Jää vieläkin vastaavien autojen liikkeiden hintojen alle, joiden mahdollisista remonteista tai niiden ajankohdista ei mitään tietoa.
En ole ollut autoa vaihtamassa, vaan ostamassa toista autoa. Ja ostettukin se jo on.
Tarvitaan pikapuoliin toista autoa, kun jälkikasvu (molemmat) alkaa autoilemaan. Lisäksi syynä on manuaalivaihteisen auton tarve automaattivaihteisen "ykkösauto" Saabin rinnalle. Tähän manuaaliinkin on kaksi syytä: opetuslupa hankittu ja opetan molempia itse sekä saavatpahan sitten alkuunsa autoilla manuaalilla niin se käytännössä iskostuu selkäytimeen. Näin on parempi. Kyllä sitä sitten myöhemmin voi siirtyä automaatin mukavaan maailmaan. Näin olen itsekin tehnyt, eikä paluuta manuaaliin ole. Tosin nyt joutuu taipumaan tuon opetuksen vuoksi.
Vaan itse tuohon "kakkosautoon".
Se on Opel Vectra C2 GTS: 2.2 Direct M6, vm -06 (käyttöönotettu 12/2005).
Sikäli se liittyy nyt tässäkin kiivaana käytyyn keskusteluun noista VAG-autoista, että omat murheensa on tuossa Opelissakin. Tiedossa oli tuon koneen jakoketju ja korkeapainebensapumpun ongelmat. Ne onkin tuohon vaihdettu 200tkm kohdalla molemmat, kun nyt autolla ajettu 240tkm. Jakopäähän tehty täydellinen remontti ja bensapuolelle vaihdettu sekä siirtopumppu että tuo korkeapainepumppu. Kuitit löytyy. Joten tällä osastolla ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Peruskonehan on kai täysin sama kuin Saabin NG9-3:n kaksilitrainen (lyhyemmällä iskunpituudella). Ainakin se näyttää ulkoisesti samanlaiselta kuin tuon oman saabin.
Sitten taas vasta auton oston jälkeen selvisi tuon auton kolmas ongelmapesä: 6-vaihteinen manuaalilaatikko: M32.
Luulin sen olevan saman kuin mitä Saab käyttää, mutta eipä ole. Tuliko tässä nyt se virhe, kun en asiaa selvittänyt etukäteen. Nimittäin useana vaihtoehtona oli myös GTS Vectra tutuilla 2.0t koneella ja 6-lovisella laatikolla (F40). Se miksi sitten päädyin tähän kyseiseen ostamaani autoon oli tuo "faceliftattu" kori, lähinnä keulan ilme, ja yllättävän vähäinen kulutus ja co-päästöt (180g/km). Yli 2 tkm olen jo autolla ajanut ja tuohon pieneen kulutukseen voin yhtyä. Menee kyllä vähällä. Tankkauksen perusteella 600 km matka-ajoa (500km 100km/h + 100km 120km/h) ja 250 km taajama-ajoa. Kulutus oli 7,1 litraa sataselle. Saabilla ei olisi tuohon päässyt edes pelkällä matka-ajolla. Ilmastointi huusi koko ajan täysillä, kun oli tuo hellejakso päällä. Oma arvio onkin, että pelkällä 100km/h matka-ajossa menee varmasti 6,5 litraan ja allekin, kun suotuisat olosuhteet.
Eipä tietenkään nuo hyvät puolet nyt lämmitä kovin kauaa, jos ja kun laatikko porsii. Vielä ei juurikaan merkkejä siitä ole äänen perusteella, kun laakerit siitä pettävät ja alkavat ujeltamaan oikein kunnolla. Ainoa viittaus laatikon ongelmaan on kepin liikkuminen 1-ja 5- vaihteilla, kun vuoroin kiihdyttää/moottorijarruttaa. Voi kuulemma johtua muustakin, kun noista laakereista. Laatikkoon on onneksi vaihdettu öljyjä. Viimeksi n. 180 tkm kohdalla eli 60tkm siten. Redline MTS:t on tositteen mukaan viimeksi laitettu sisään. Pitäisi olla hyvät öljyt tähän laatikkoon.
Nyt sitten odotellaan mitä tuolle laatikolle tapahtuu
Täysremontti maksanee koko töineen paikasta riippuen 1500...2000e. Pelkkä "irto" laatikon remppa 800...1000e. Työ on kuulemma huolellisuutta vaativa, joten ihan mille pajalle tahansa sitä ei kannata viedä korjattavaksi. Syynä on kai jo tehtaalla tehty "virhe" kasauksessa, niin laakerit kuluvat ennenaikaisesti. Huolimaton remppa johtaa kuulemma samaan.
Että näin täällä.
En ole kuitenkaan vaivautunut synkkyyteen, koska sain auton mielestäni kohtuu hintaan, ottaen huomioon jo nuo edellä mainitut "kalliit" rempat. Lisäksi auto on todella hyvä ajaa (ei häviä NG9-3:lle yhtään) ja kaikki pelaa sekä on todella siisti metallinmustalla värillä. Lisänä vielä tuo facelift C2 korimalli. Joten, kai tähän omaan käyttöön (tai lapsille) voi vaikka tuon laatikkorempankin tehdä, mikäli se sitä jossain vaiheessa vaatii, eikä sittenkään auton "kokonaishinnaksi" tule vielä mahdottomia . Jää vieläkin vastaavien autojen liikkeiden hintojen alle, joiden mahdollisista remonteista tai niiden ajankohdista ei mitään tietoa.
Viimeksi muokannut petrisa, Pe Elo 12, 2016 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Autoa vaihtamassa
Kai se vanha viisaus on, että Toyota, Honda ja Mazda yms. toimii luotettavimmin, mutta niistä puuttuu se jokin. Eikä ne kaikki Opelin laatikot hajoa.
Re: Autoa vaihtamassa
^ Vaihtolaatikoitakin M32 löytynee, mutta varmat tositteet remontista ja sen laadusta on oltava. Muuten voi saada jopa huonomman .
Lisäksi on huomioitava, että noita laatikoita on useilla eri välityksillä. Tätä laatikkoa kun käytetään useissa eri Opel malleissa sekä muissakin merkeissä esim. Alfa Romeoissa ja Fiateissa. Eivät siis kaikki M32 laatikot sovellu "heittämällä" tähän 2.2 Directiin tai menee välitykset p***lleen
Lisäksi on huomioitava, että noita laatikoita on useilla eri välityksillä. Tätä laatikkoa kun käytetään useissa eri Opel malleissa sekä muissakin merkeissä esim. Alfa Romeoissa ja Fiateissa. Eivät siis kaikki M32 laatikot sovellu "heittämällä" tähän 2.2 Directiin tai menee välitykset p***lleen
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Autoa vaihtamassa
Tee sille RVS-käsittely.petrisa kirjoitti:Nyt sitten odotellaan mitä tuolle laatikolle tapahtuu
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autoa vaihtamassa
Tääkin on varmaan tuurista kiinni, työkaverin uutena ostettu 2009 Yaris (ajettu 55tkm ellen väärin muista) on tänä keväänä ja kesänä hajonnut ihan kunnolla. Ensin meni ilmastoinnin joku kenno, joka vaihtoineen maksoi merkkihuollossa 700e ja tämän jälkeen meni vaihteistosta vaihteet kesken kesäloman, uutta laatikkoa ei tullut, mutta hintaa tuli kuitenkin reilusti toista tonnia töineen. Olivat tosin tyytyväisiä, kun olivat alun perin uhanneet vaihteiston vaihdolla, joka olisi maksanut reilusti 3000e.KN/Lieto kirjoitti:Kai se vanha viisaus on, että Toyota, Honda ja Mazda yms. toimii luotettavimmin, mutta niistä puuttuu se jokin. Eikä ne kaikki Opelin laatikot hajoa.
Näiden lisäksi sitten halkesi tuulilasi(ei vakuutusta), piti ostaa uudet renkaat ja tehdä iso huolto...alkaa kuulemma kohta riittämään koko autoilu
Naisen siskolla puolestaan on Auris, joka ollut jo viitisen vuotta (vm. 2007), ja siinä joskus viisi vuotta sitten hajosi vesipumppu, mutta muuta vikaa sitten ei olekaan ollut. Kilsoja tosin tuli viimekin vuonna jopa 3tkm
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Autoa vaihtamassa
Naapurilla fl pappataavi 1.4TSI&DSG johon tehtiim 1300euron laatikkoremppa josta oma osuus 300eur.
Itsellä:
2006 2.0TDI 103kw jossa vaihdettiin vakkarin viiksi takuuseen.
2010 1.2TSI manuaali ketjukone ilman mitään vikoja.
2011 1.4TSI DSG 180hv ilman vikoja
Sen jälkeen muutama manuaali 1.2TSI ja 1.4TSI hihnakoneilla ilman vikoja.
Kyllä niihinkin vikoja saa kun tarpeeksi rullailee, mutta toistaiseksi ylivoimaisesti vikaisimmat autot mitä pihalla on ollut on OG9-5 ja pari faceliftin sportcombia
Itsellä:
2006 2.0TDI 103kw jossa vaihdettiin vakkarin viiksi takuuseen.
2010 1.2TSI manuaali ketjukone ilman mitään vikoja.
2011 1.4TSI DSG 180hv ilman vikoja
Sen jälkeen muutama manuaali 1.2TSI ja 1.4TSI hihnakoneilla ilman vikoja.
Kyllä niihinkin vikoja saa kun tarpeeksi rullailee, mutta toistaiseksi ylivoimaisesti vikaisimmat autot mitä pihalla on ollut on OG9-5 ja pari faceliftin sportcombia
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Autoa vaihtamassa
Noniin..
Nyt alkaa olemaan auton vaihto lähellä. Ykkösvaihto tällä hetkellä on myynnissä yksityisellä myyjällä. Itselleni erikoiseksi tässä tekee se että myyjä ei ole auton omistaja vaan Nordea rahoitus. Kauppasumma olisikin se koko jäljellä oleva velka Nordealle. Eli mites tässä toimitaan? Kauppakirjat tehdään normaalisti tosin myyjä vaan laitetaan auton haltijaksi? Pitääkö sinne Nordeaan olla yhteyksissä jo ennen kauppoja?
Entäpä kaikki vakuutus asiat kun auto ei kuitenkaan aivan heti ole minun nimissäni vaikka samantien maksankin loppuvelan Nordealle...
Ja tuleva autohan on c5 sitikka, ehkä...
Nyt alkaa olemaan auton vaihto lähellä. Ykkösvaihto tällä hetkellä on myynnissä yksityisellä myyjällä. Itselleni erikoiseksi tässä tekee se että myyjä ei ole auton omistaja vaan Nordea rahoitus. Kauppasumma olisikin se koko jäljellä oleva velka Nordealle. Eli mites tässä toimitaan? Kauppakirjat tehdään normaalisti tosin myyjä vaan laitetaan auton haltijaksi? Pitääkö sinne Nordeaan olla yhteyksissä jo ennen kauppoja?
Entäpä kaikki vakuutus asiat kun auto ei kuitenkaan aivan heti ole minun nimissäni vaikka samantien maksankin loppuvelan Nordealle...
Ja tuleva autohan on c5 sitikka, ehkä...
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Autoa vaihtamassa
Haltijahan ei sitä sinulle voi myydä, vaan rahoitusyhtiö myy sen sinulle. Tai sitten haltija lunastaa sen itselleen ja myy sitten sinulle.
Joissakin luottoyhtiöissä ilmeisesti mahdollista myös siirtää se rahoitus uudelle omistajalle, joka voi sen loppuvelan hoitaa. Joka tapauksessa rahoitusyhtiö on myyjä.
Joissakin luottoyhtiöissä ilmeisesti mahdollista myös siirtää se rahoitus uudelle omistajalle, joka voi sen loppuvelan hoitaa. Joka tapauksessa rahoitusyhtiö on myyjä.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
- Castrol
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Touko 28, 2016 22:59
- Paikkakunta: Hellsinki
- Viesti:
Re: Autoa vaihtamassa
Miten se meni kun valmistaja itse jo nimennyt V.A.G;n vaihteiston......Ja ihmiset ei edes sitä tajua Das Scheisse Getriebe. Mutta täyttyy kyllä sanoa että V.A.G ei kyllä vakuuta laadullaan sitten 1991 jälkeen ja silloinkaan eivät osanneet automaattilaatikkoa tehdä. Itellä ollut vaan noita vanhoja ja niiden kanssa kyllä pärjää kunhan ei quattro lisää tartte maksaa.......Joutuu ranettamaan aika paljon jos haluaa korjata edullisesti. Mutta nyt oli kyseessä uudempi käyttöauto. Taitaa nykyään mennä noi korean ihmeet vasemmalta ja oikealta kohta ohi länsiautoista.
-MY:2001 OG9-3 aero stg1,5 By:Trollolotechnologies
-EX MY:1996 NGR900 By:Trollolotechnologies
-MY:Lucifer Og9-5 aero SW By:Trollolotechnologies
#7136
-EX MY:1996 NGR900 By:Trollolotechnologies
-MY:Lucifer Og9-5 aero SW By:Trollolotechnologies
#7136
Re: Autoa vaihtamassa
Olen myynyt kerran rahoituksessa olevan auton ja homma meni niin, että ostaja tuli paikalle ja tarkasti tuotteen. Päätti ostaa, soitti pankkiinsa josta oli sopinut rahat jo etukäteen. Sieltä pyydettiin suora yhteystieto rahoittavaan pankkiin — jonka luonnollisesti olin selvittänyt etukäteen. Seuraavaksi minulle soitettiin myyntikohdetta rahoittavasta pankista ja kysyttiin pitääkö tiedustelu paikkaansa. Kun kerroin autokaupoista asia rullasi jokseenkin itsekseen, pankit puhui keskenään ja kun sain varmistuksen omasta pankista asiat oli sovittu niin teimme perinteisen kauppakirjan autokaupasta ja pankit siirteli rahoja.Saab04 kirjoitti:Noniin..
Nyt alkaa olemaan auton vaihto lähellä. Ykkösvaihto tällä hetkellä on myynnissä yksityisellä myyjällä. Itselleni erikoiseksi tässä tekee se että myyjä ei ole auton omistaja vaan Nordea rahoitus. Kauppasumma olisikin se koko jäljellä oleva velka Nordealle. Eli mites tässä toimitaan? Kauppakirjat tehdään normaalisti tosin myyjä vaan laitetaan auton haltijaksi? Pitääkö sinne Nordeaan olla yhteyksissä jo ennen kauppoja?
Entäpä kaikki vakuutus asiat kun auto ei kuitenkaan aivan heti ole minun nimissäni vaikka samantien maksankin loppuvelan Nordealle...
Ja tuleva autohan on c5 sitikka, ehkä...
Tuolloin muuten myynnin kohteena oli C5. Harmittaa kun myin, onneksi nyt on taas yksi ajossa. Hienoa autoa olet ostamassa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Autoa vaihtamassa
Juuri tuli korjaamolta viestiä että oma Aero menee lunastukseen...
Perjantaina ajoi toinen perään ja näytti vaan siltä että puskuri menee vaihtoon mutta vissiin oli tullut pohjaan/rakenteisiin sen verran vaurioita ettei kannata korjata. Harmittaa helvetisti kun noita vähän ajettuja Aeroita ei pilvin pimein markkinoilla ole...
Mitähän sitä seuraavaksi hankkisi?
Perjantaina ajoi toinen perään ja näytti vaan siltä että puskuri menee vaihtoon mutta vissiin oli tullut pohjaan/rakenteisiin sen verran vaurioita ettei kannata korjata. Harmittaa helvetisti kun noita vähän ajettuja Aeroita ei pilvin pimein markkinoilla ole...
Mitähän sitä seuraavaksi hankkisi?
'04 9-5 Aero Wagon Biopower
Re: Autoa vaihtamassa
Ehkä riskaabelia kysellä täällä, mutta onko minkälaisia kokemuksia V*lvo V70:stä 2,4 bensaturbona ja automaatilla? vm 2001.
Onko esim laatikko tai turbo ihan kulutustavaraa?
Onko esim laatikko tai turbo ihan kulutustavaraa?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Autoa vaihtamassa
Mulla oli V70 vuosimallia 2005, 170hv versio (ei turbo). Ostin sen noin vajaa 20 tkm ajettuna. Muistelen, että V70 söi etupään niveliä kuin näkkileipää. Yhden kolinan kun hoiti kuntoon, niin toinen jo antoi merkkejä itsestään. Alle 100 tkm:n vaihdettiin useita niveliä etupäähän ja toinen alatukivarsista. Kaikki nämä tehtiin tietenkin huollossa ja ne olivat melko hinnakkaita. Jokaisessa huollossa vaihdettiin aina jompikumpi ulomman vetarinpään suojakumi. Ei sekään ihan ilmaista ollut. Auto itsessään on tukeva ja hyvä ajaa. Hieman mitäänsanomaton ja ei niin sytyttävä, mutta pitkäikäinen klassinen Volvon malli. Tilaa on jokapuolella ihan riittävästi. Kone on kestävän maineessa. Automaattilaatikosta ei ole sen kummenpaa todettavaa. Bensaa tietty vie sen +10l / 100km. Monet yllä kuvatuista asioista pätee varmaankin mainitsemaasi turbo-koneiseen versioon.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autoa vaihtamassa
Ei se laatikko ihan kulutustavaraa sentään ole, vaikka kyllähän noita ensimmäisinä vuosina jonkun verran vaihdeltiin. Oli isällä työsuhdeautona tuollainen 2.4T tomaatilla juurikin samaa vuosimallia ja itse onnistuin siitä särkemään tomaatin varmaan 30-40tkm kohdilla, kun juuri kortin saaneena annoin sille kenkää oikein urakalla. Autossa ei ollut luistonestoa ja painoin märällä kaasun pohjaan motarille mennessä ja suti niin perhanasti, jonka jälkeen sitten ylöspäin vaihdot tuli sellaisen nykäyksen kanssa, että meinasi hattu lentää tuulilasiin. Laatikko meni vaihtoon.Saabatti kirjoitti:Ehkä riskaabelia kysellä täällä, mutta onko minkälaisia kokemuksia V*lvo V70:stä 2,4 bensaturbona ja automaatilla? vm 2001.
Onko esim laatikko tai turbo ihan kulutustavaraa?
Jos tomaatti on järkevällä käytöllä se kestää oikein hyvin, S60:ssä sama vaihteisto kesti täysin ongelmitta sen reilut 200tkm mitä tuli ajettua, ja 2.5T on lähes sama kone, niin ei siinäkään kyllä mitään ongelmaa, kerran oli huonot tulpat, joiden takia käynnistä tuli epätasaista ja sitte 200tkm pahemmalla puolella alkoi jo kääsuläppäkin vaivata ja pisti vikatiloja välillä, jotenkin kummasti toi korjaantui itsekseen, eikä enää viimeisenä vuotena vaivannut, tais olla italiasta tuo osa, joka selittänee jotain..
Mutta se varsinainen ongelma on alusta, tosin nykyään jo taitaa olla vahvemmat puslat ihan vakiotavaraa ja jos itellä pysyy lenkki kädessä, niin vaihto ei kallista eikä vaikeaa, mutta tosiaan alatukivarren etummaiset repesi moneen kertaan, kerran meni takimmaisetkin, alapallot meni ainakin kaksi kertaa vaihtoon, iskareiden yläpäät hajosivat jne. Autolla toki pystyi ajamaan, mutta muljusi vähän sinne tänne.
Auto ei varmaan uutenakaan ollut täysin rutinaton alustan osalta, mutta jossain 200tkm kohdilla laitoin uusiksi iskarit, jouset, yläpäät, alatukivarret, pallonivelet jne, niin sen jälkeen oli parempi kuin uusi, meni aivan luotisuoraan, eikä muljunnut mihinkään ja rutinatkin katosivat.
Ei varmaan V70 ole halvin eikä luotettavin auto, mutta jos Saabista on selvinnyt järjissään, niin eiköhän se Volvokin siinä samalla vaivalla mene.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Autoa vaihtamassa
Meillä on Rouva ajanut kohta 10 vuotta ja 200 tkm juuri vuoden 2001 V70 2.4T Volvolla. Mittarissa on pian 300 tkm.
Volvo ei ole ikinä jättänyt tielle, toisin kuin kaikki Saabit. Huollossa on tietysti vaihdeltu kaikenlaista, mutta sehän kuuluu asiaan.
Omasta mielestäni Volvo on kamala lossi, esim. kääntösäde on aivan järkyttävä, mutta muuten kai ihan ok maantielaiva. Tavaratila on iso, ellei peräti loistava.
Vastaavan vuosimallin Saabeja löytyy hyvin, pysyttelisin niissä
Volvo ei ole ikinä jättänyt tielle, toisin kuin kaikki Saabit. Huollossa on tietysti vaihdeltu kaikenlaista, mutta sehän kuuluu asiaan.
Omasta mielestäni Volvo on kamala lossi, esim. kääntösäde on aivan järkyttävä, mutta muuten kai ihan ok maantielaiva. Tavaratila on iso, ellei peräti loistava.
Vastaavan vuosimallin Saabeja löytyy hyvin, pysyttelisin niissä
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001