Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
^^Onhan tuo kaikilla mittareilla edullisin tapa pudottaa oman auton päästöjä. Puhtaamman palamisen tuotoksena pitäisi olla vähemmän myös niitä lähipäästöjä.
Bensalla pitää tyytyä siis polttelemaan 90% fossiilista
Jotkut rohkeat tankkaa vaggineisiinsa 30-50% retanolia ilman mitään softamuutoksia. Itse pelkään ko. firman tuotosten kestävyyttä jo valmiiksi riittävästi, että en moista uskaltaisi kokeilla.
Bensalla pitää tyytyä siis polttelemaan 90% fossiilista
Jotkut rohkeat tankkaa vaggineisiinsa 30-50% retanolia ilman mitään softamuutoksia. Itse pelkään ko. firman tuotosten kestävyyttä jo valmiiksi riittävästi, että en moista uskaltaisi kokeilla.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Aika lailla 10 tkm kilometriä vuodessa ajelit maksamalla 100 euroa enemmän, jos hintaero aineilla on tuo mainittu ja kulutus vähän alle 6 litraa sataselle.AZP kirjoitti: ↑Pe Huhti 17, 2020 10:47Aikanaan kun dieselillä vielä ilmaa pilasin, niin tankkasin sen viimeiset 2,5 vuotta pelkkää Mytä. Tuolloin hintaero oli 15-20 senttiä litralta. Mun ajoilla se oli noin satanen vuodessa lisää autoilun kuluihin. Se on sitten jokaisen omasta elämäntilanteesta kiinni onko se iso vai pieni raha kellekin.
Perusteluja valinnalle olen täällä foorumilla jakanut siellä sun täällä, mutta lyhyesti sanottuna kyse oli siitä, että My on ekologisen lisäksi parasta mitä dieseliin voi moottorin kannalta tankata ja tulipa kiva fiilis siitä että etanolisaabista luopumisen jälkeen saattoi taas tankata jotain muuta kuin mitä peruskorollamiehet autohinsa tankkaa.
Moni voi pitää tyhmänä, mutta tietäisittepä mihin kaikkeen vielä tyhmempään olen autojen kanssa rahojani syytänyt
Eipä se siinä tietenkään niin paha ole, kun niitä tyhmyyksiä tulee tehtyä paljon muitakin. Aika moni noilla kilometreillä nyt ei aja dieselillä ylipäätään. Minullakin tulee 3 kertainen määrä vuodessa ja siinä olisi jo merkitystä. Nyt tosin etätyön myötä ei tule ajoja sillä tavalla juurin ollenkaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
8 tkm/v, kulutus noin 8,5 litraa sadalle ja hintaero 15 snt/litra -> 102 oiroa vuodessa lisäkulua. Niin kuin tuolta loppuunajetun projektitopicista voi lukea, niin Saabilla autoiluun meni se vajaa viisi tonnia vuodessa, joten tuo oli noin kahden prosentin kasvu autoilun kokonaiskustannuksiin. Ne tyhmyydet autoilun kulujen kanssa tehdään kyllä ihan muualla kuin polttoainepumpulla ainetta valitessa (ellei valitse dieselautoon bensaa tai toisinpäin )
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Millään muullahan sitä ulosmyyntihintaa ei saa rajattua kuin kontrolloimalla ulosmyyntihintaa. Kapitalistiseen yhteiskuntaan kuuluu, että liikeyritys pyrkii tekemään voittoa ja korkein hinta, millä kaiken tuotannon saa myytyä on melko yksiselitteisesti se oikea hinta. Jos valtiovalta antaa veroalea, nostaa oikein toimiva tuottaja omaa voittoansa, mikäli niin tekemällä myynti ei laske.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Pe Huhti 17, 2020 06:39En minä sitä tarkoitakaan, että ulosmyyntihintoja pitäisi kontrolloida, koska se ei kuulu kapitalistiseen yhteiskuntaan, mutta vauhdittaakseen biopolttoaineisiin siirtymistä pitäisi hintataso saada samalle tasolle kuin normaaleissa fossiilisissa polttoaineissa. Kaikilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta ostaa sähkö- tai kaasuautoa, eikä noita kaasuautojen tankkauspisteitä ole edes joka puolella Suomea. Biopolttoaineiden kanssa voidaan käyttää olemassa olevaan polttoaineiden jakeluverkostoa.
Vai onko asia niin, että kun volyymi ja kysyntä on pienempi, niin hinnatkin ovat kalliimmat (vrt. esim. hampurilaisfirmojen kasvishampparit )?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Joo, tuo 1.4TSi ja DSG oli ainakin jossain 2010 jälkeen kaikista huonoin kombinaatio.
Kaverilla oli työsuhdeautona samalla kombinaatiolla farkku-Golf.
DSG porsi 90 000 km ja jouduttiin vaihtamaan. Onneksi auto meni vaihtoon neljän vuoden käytön jälkeen (max. 150 000 km). Olisi varmaan seuraavaksi mennyt jakopään ketju
Aika moni saabisti on vaihtanut käyttöautonsa jo muihin merkkeihin. Itse en ole vielä uskaltanut tehdä sitä, koska vieraissa merkeissä on se riski, että et välttämättä tiedä niiden tyyppivioista, varaosien saatavuudesta (ohi "marmoritiskin") jne. Ja kun itsellä/kavereilla on ollut eri merkkisiä työsuhdeautoja, niin tietää ainakin, että joitain niistä ei kannata ikinä hommata
Esimerkiksi VAG -konsernin tuotteissa oli jossain 2012-2014 dieseleissä sellaista vikaa, että yht'äkkiä jäähdytinesteet ovat kadonneet ja vesipumppu vuotaa ihan huolella ennen vaihtoväliä Tapahtui ensin naapurin Passatille (työsuhdeauto), ja sitten satuin juttelemaan sen jälkeen, kun SuperB:stä (silloinen oma työsuhdeauto) oli jäähdytinnesteet kadonneet. Naapuri sanoi, että "se on tyyppivika VAG -dieseleissä", jonka jälkeen auto lähti pajalle. Sen jälkeen ajattelin, että "hyvä auto, mutta en välttämättä hommaisi itselleni"...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Pitää paikkansa. Tämä nähtiin mm. silloin, kun ravintoloiden arvonlisäveroa alennettiin. Tällä ajateltiin ravintolaruokien hintatason halpenevan, mutta ravintoloitsijat laittoivatkin ne omaan fikkaansa suuremmat tuotot silmissäänaero kirjoitti: ↑Pe Huhti 17, 2020 15:06Millään muullahan sitä ulosmyyntihintaa ei saa rajattua kuin kontrolloimalla ulosmyyntihintaa. Kapitalistiseen yhteiskuntaan kuuluu, että liikeyritys pyrkii tekemään voittoa ja korkein hinta, millä kaiken tuotannon saa myytyä on melko yksiselitteisesti se oikea hinta. Jos valtiovalta antaa veroalea, nostaa oikein toimiva tuottaja omaa voittoansa, mikäli niin tekemällä myynti ei laske.
No ehkä tuo koronahomma onkin niille yrittäjille ihan oikein
Noissa biopolttoaineissa tuotantokapasiteetti ja kilpailun puute ovat varmasti ne pahimmat ongelmat.
Vähän niin kuin ALKO, mutta niillä ei tuotantokapasiteetti ikinä ehdy
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Se on varmaan juuri näin.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Huhti 18, 2020 09:37
Noissa biopolttoaineissa tuotantokapasiteetti ja kilpailun puute ovat varmasti ne pahimmat ongelmat.
Vähän niin kuin ALKO, mutta niillä ei tuotantokapasiteetti ikinä ehdy
Tästä kun katsoo:
https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteis ... rotaulukk/
Ainakin minun tulkintani mukaan tuon MY dieselin vero olisi 8 snt/l vähemmän kuin normi dieselin vai tulitsinko oikeasta kohdasta.
On varmaan niinkin, että Nesteen sitä valmistaessa jätteestä ja tähteistä valmistaminen maksaa, mutta itse "raaka-aine" on periaatteessa ilmaista. Kuljetukset, varastointi ym on tietenkin muillakin polttoaineilla yhtälailla.
Siltikin, kun miettii sitä, että Neste myy sitä noin euron/l päälle veron, niin olisi kai sitä vara hintaa alentaa. Kilpailua ei ole, niin hintaa voi määritellä itse ihan rauhassa. Minä en ainakaan lähde pönkittämään Nesteen rahanahnetta bisnestä maailmanpelastamisenkaan verukkeella. Tiputtaisivat sen hinnan edes liki samalle tasolle kuin normi diesel, niin asia olisikin ihan toinen.
Minun ajoilla vuodessa, vaikka keskikulutus on niinkin alhainen kuin 5,7 l/100 km, tuon Biodieselin tankkaaminen tekisi polttoainekuluissa n. 300 euroa/vuosi lisää, josta jo tuolla aiemmin viittasinkin. Alhainen keskikulutus johtuu siitä, että meillä ei turhaan ja etenkään taajama-ajoa harrasteta autolla. Ne ajetaan pyörällä. Tätä minä pidän meidän osalta ekotekona
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
En nyt oikein ymmärtä mitä tyhmyyttä My:n käyttö on. Omalla kohdalla syynä on ollut mahdollisesti puhtaampi kone ja hiukkassuodattimen säästäminen, hajuttoman aineen mukava tankkaus ja se etten halua maksaa senttiäkään öljyntuottajamaille jos ei ole pakko. Lisäkustannus vuodessa alle 200€, eli parin viskipullon verran.
Edit: No aina ei asema osu kohdalle oikeaan aikaan joten välillä tankissa on fossiilistakin.
Edit: No aina ei asema osu kohdalle oikeaan aikaan joten välillä tankissa on fossiilistakin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Maksa vain, minä en maksa 300 vuodessa enemmän. Minä käytän nekin rahat johonkin muuhun.SS kirjoitti: ↑La Huhti 18, 2020 17:24En nyt oikein ymmärtä mitä tyhmyyttä My:n käyttö on. Omalla kohdalla syynä on ollut mahdollisesti puhtaampi kone ja hiukkassuodattimen säästäminen, hajuttoman aineen mukava tankkaus ja se etten halua maksaa senttiäkään öljyntuottajamaille jos ei ole pakko. Lisäkustannus vuodessa alle 200€, eli parin viskipullon verran.
Edit: No aina ei asema osu kohdalle oikeaan aikaan joten välillä tankissa on fossiilistakin.
Jos kone ja dpf ei tuota tavallista dieseliä kestä (mitä en usko), niin sitten ei, joten sen perusteella en tankkaa MY dieseliä. Onhan nuo nyt kestänyt jo hyvin jo yli 200 tkm.
Periaate se on sekin, ettei öljymaille halua maksaa, mutta samalla logiikalla pitäisi kai alkaa paljon muitakin maita pistää boikottiin.
Vaan ei sitä sanontaa johon viittasin pidä ottaa vakavasti. Tarkoitan enemmänkin sitä, että MY dieselin hintaa pitämällä selvästi korkeamalla kuin normi dieselin, ei ainakaan saada hyvää asiaa edistettyä yhtään vaan päinvastoin. Kyllä se raja tulee vastaan ituhippeillä ja viherpiipertäjilläkin.
Minussa vain ei ole oikein noita edellä mainittuja periaatteita vaan pelkkä raaka matematiikka (raha) ratkaisee.
Tässä on mm syy miksi en tule näillä näkymin koskaan laittamaan aurinkovoimalaa kotiini, vaikka se olisi kuinka hieno ekoteko.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Kukin käyttäkööt rahansa mihin haluaa. Samaa periaatetta tulee toki noudatettua muuallakin, kotimaista ostoskoriin.
Hinnoittelupuoli on kyllä totta, jos biopolttoaineiden käyttöä oikeasti haluttaisiin tukea hinnan tulisi olla vähintään fossiilisen tasolla. Valitettavasti autoilun verotusta tuntuu ohjaavan ihan muu kuin ympäristötekijät, ainakin Suomessa. Lisäksi sähköautoilu on trendikästä ja helpommat vaihtoehdot tuntuu olevan unohdettu.
Hinnoittelupuoli on kyllä totta, jos biopolttoaineiden käyttöä oikeasti haluttaisiin tukea hinnan tulisi olla vähintään fossiilisen tasolla. Valitettavasti autoilun verotusta tuntuu ohjaavan ihan muu kuin ympäristötekijät, ainakin Suomessa. Lisäksi sähköautoilu on trendikästä ja helpommat vaihtoehdot tuntuu olevan unohdettu.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Onhan meillä aika ympäristöpainotteinen liikenteen verotus. Autovero ja ajoneuvovero menee co2-päästöjen mukaan ja polttoaineverotuksessa fossiilisia verotetaan kovemmin kuin uusiutuvia. Valtio haluaisi vielä vanhojen polttomoottoriautojen tuonninkin lisäverotuksen alle, mutta ei voi mitään EU-säädöksille, jotka rajoittavat moista lisäveroa.
Autoverotusta aina haukutaan syyksi siihen että autokanta ei uusiudu, mutta tosiasiassa pienipäästöisissä uusissa autoissa autoveroa on jo melko vähän, eikä autokannan uusiutuminen enää siitä pääosin kiikasta. Jos autovero poistettaisiin, kasvaisi todennäköisesti suuripäästöisten autojen myynti eniten, koska niiden hinnat laskisivat reilusti, pienipäästöisten ei juurikaan.
Autoverotusta aina haukutaan syyksi siihen että autokanta ei uusiudu, mutta tosiasiassa pienipäästöisissä uusissa autoissa autoveroa on jo melko vähän, eikä autokannan uusiutuminen enää siitä pääosin kiikasta. Jos autovero poistettaisiin, kasvaisi todennäköisesti suuripäästöisten autojen myynti eniten, koska niiden hinnat laskisivat reilusti, pienipäästöisten ei juurikaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Eikös normi dieseliin sekoiteta jo niin paljon BIOa sekaan, että ei tuo 90% voi enää pitää paikaansa.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Huhti 16, 2020 06:14Sitä paitsi viime aikoina on alkanut esiintyä sellaista uutisointia, että tuo MY ei sitten loppupelissä olisikaan niin ympäristöystävällistä kuin sen valmistaja on antanut ymmärtää. Mainostivat nimittäin aiemmin, että se olisi jopa 90% ympäristöystävällisempää kuin normidiesel. Kun tuo em. uutisointi tuli julkisuuteen, valmistaja lopetti tuon "ympäristöystävällisyyden" mainostamisen kuin seinään
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Samoilla linjoilla ollaan.petrisa kirjoitti: ↑La Huhti 18, 2020 09:57Siltikin, kun miettii sitä, että Neste myy sitä noin euron/l päälle veron, niin olisi kai sitä vara hintaa alentaa. Kilpailua ei ole, niin hintaa voi määritellä itse ihan rauhassa. Minä en ainakaan lähde pönkittämään Nesteen rahanahnetta bisnestä maailmanpelastamisenkaan verukkeella. Tiputtaisivat sen hinnan edes liki samalle tasolle kuin normi diesel, niin asia olisikin ihan toinen.
Olen kerran tankannut (silloiseen) työsuhdeautoon kokeeksi MY:tä. En huomannut siiinä mitään eroa normidieseliin.
Nykyään kun ajetaan omilla autoilla ja kilsoilla, tulee tankattua sitä halvinta.
Sekin sapettaa, että vuoden alussa nostettiin taas polttoaineveroa, mutta kilometrikorvausta ei
Polttoaineiden litrahinnat nousivat noin 10 eurosentillä, mutta kilometrikorvaus on edelleen 0.43 € / km.
Eli valtio veti sen omaan fikkaan
Vaikka olen Saabklubin lisäksi myös Autoliiton jäsen, niin enpä ole hirveästi nähnyt julkisuudessa niiden protestointia asiasta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Niin, on tässä Valtiollakin osuutta asiaan.
Biokaasuhan on käsittääkseni vapaa valmisteverosta toisin kuin Biodiesel. Kumpikin valmistetaan jätteistä. Niin dieselistä kuin kaasuautostakin maksetaan käyttövoimavero perustuen siihen, että molemmilla voi ajaa tietenkin myös fossiilisella polttoaineella. Siinä mielessä molempia kohdellaan samalla tavalla.
Jos haluttaisiin edistää runsaan diesel autokannan ekologisuutta, niin poistettaisiin Nesteen MY dieselistä valmistevero kokonaan. Hinta asemilla voisi näin ollen olla sitten vaikka sama kuin normi dieselillä. Sen hinta tipahtaisi sitten sen 20 snt/l. Tämän jälkeen Nesteelle jäsi vielä 20 snt/l nykyistä enemmän tuottoa ja myyntikin taatusti kasvaisi
Biokaasun käyttö vähentää kasvihuonepäästöjä 85 % ja biodieselin 90 %. Nämä luvuthan tulevat siitä, että kun tämä jäte aiheuttaisi päästöjä joka tapauksessa "kaatopaikalla". Tässäkin asiassa nämä vaihtoehdot ovat samalla viivalla.
Joten kysyn vain: millä perusteella Biokaasu on vapaa verosta, mutta Biodiesel ei
Biokaasuhan on käsittääkseni vapaa valmisteverosta toisin kuin Biodiesel. Kumpikin valmistetaan jätteistä. Niin dieselistä kuin kaasuautostakin maksetaan käyttövoimavero perustuen siihen, että molemmilla voi ajaa tietenkin myös fossiilisella polttoaineella. Siinä mielessä molempia kohdellaan samalla tavalla.
Jos haluttaisiin edistää runsaan diesel autokannan ekologisuutta, niin poistettaisiin Nesteen MY dieselistä valmistevero kokonaan. Hinta asemilla voisi näin ollen olla sitten vaikka sama kuin normi dieselillä. Sen hinta tipahtaisi sitten sen 20 snt/l. Tämän jälkeen Nesteelle jäsi vielä 20 snt/l nykyistä enemmän tuottoa ja myyntikin taatusti kasvaisi
Biokaasun käyttö vähentää kasvihuonepäästöjä 85 % ja biodieselin 90 %. Nämä luvuthan tulevat siitä, että kun tämä jäte aiheuttaisi päästöjä joka tapauksessa "kaatopaikalla". Tässäkin asiassa nämä vaihtoehdot ovat samalla viivalla.
Joten kysyn vain: millä perusteella Biokaasu on vapaa verosta, mutta Biodiesel ei
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Neste aloittaa 100-prosenttisen biodieselin myynnin Suomessa
Jos 3J:n kirjoittama pitää paikkaansa, niin koko veronalennus tai -poisto menisi Nesteen katteeseen (josta yli puolet toki palautuu valtiolle veroina ja Nesteen voittona, koska valtio omistaa yhtiöstä enemmistön). Pumppuhinta tuskin muuttuisi, koska ei Nesteellä ole intoa alentaa hintaa ja lisätä kysyntää, jos eivät saa tuotetta kysyntää vastaavaa määrää markkinoille. Nesteellle kuten useille autoilijoillekin raha ratkaisee.3J kirjoitti: ↑Pe Huhti 17, 2020 11:29Pullonkaulana on tuotantokapasiteetti. Nyt sitä on saatu sen verran että ainetta riittää yksityisillekin kuluttajille muutamasta pisteestä jaettuna. Jos se maksaisi saman kuin normidiesel, niin se olisi aina lopussa. Kaikki menee nytkin mitä saadaan jalostettua.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K