Pakko kysyä!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Pakko kysyä!

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kun Teillä on internetyhteys, oli se sitten mikä tahansa. Nimittäin, mulla kokoajan yrittää (pääsääntöisesti) Backdoor/Subseven-niminen torijanhevonen tälle mun koneelle. Kerran/pari se on päässyt tähän, ei enää tällä uudella virustorjunta/palomuuri-ohjelmalla. Kuinka aktiivisesti Teillä joku ulkopuolinen yrittää "laittomasti" koneelle, ja kuinka hyvin Olette saaneet sen estettyä? Mulla käy parhaimmillaan tunkeutujia (virukset/troijalaiset/"hakkerit") yrittämässä koneelle jopa 10 kertaa (pakko oli kerran laskea) tunnissa :evil:

P.S. Sori nyt tämmöinen "ei_niin_autoihin" liittyvä aihe, mutta pakko saada jotain tietoo onko kuinka aktiivisia, vai yrittävätkö koko ajan "heikoksi" havainneeseen koneeseen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ihmisten ilmoilla asustellessamme (Helsinki, Etelä-Haaga) olimme HTV:n kaapeliverkossa (Welho). Päivittäin kävi joku kolkuttelemassa porteilla, että josko Nortonin liekkimuurissa olis troijalaisen mentävä reikä. Sitten olosuhteiden pakosta oli edessä muutto maalle (Vantaalle 8O :D ). Nyt ollaan Soneran "laajakaistalla" (suoraan sanottuna todella hanurista koko palvelu :evil: ), oltu jo reilut puoli vuotta, eikä ainuttakaan varotusta ole palomuuri antanut :!: Ystäväni IT busineksessa keksi pätevän selityksen: Korso ei ole hakkereiden mielestä maailmankartalla :D

-Ville
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Mulla oli F-Securen palomuuri/virustutka, se ei kyl päästäny mitään läpi (1kk käytin). Porteille kolkuteltiin n. 400 kertaa päiväs 8O. Se msblast tuli sillon koneelle ku ei ollu palomuuria. Nyttemmin ei oo ollu ongelmia, kun aika harva jaksaa Linuxille väsäillä viruksia :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itellä on palomuurina ilmaisversio Zone Alarmista, hyvin on pelittänyt. Yhteytenä on GPRS, aiemmin oli ADSL. Jos pitää tuota ilmoitus-asetusta päällä, tulee erilaisia viestejä varmaan parikymmentä tunnissa. Suurin osa niistä on harmitonta netin "taustamelua", sillon tällöin joku yrittää porttiskannausta. Hyvin on toiminut tuo ZA, ja ei ole läheskään niin raskas koneelle kuin esim. Norton.
Corvette C5
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

zone

Viesti Kirjoittaja 900i »

mist saa ilmais version ja miten
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Pakko kysyä!

Viesti Kirjoittaja Vigge »

dimebak kirjoitti:Kun Teillä on internetyhteys, oli se sitten mikä tahansa. Nimittäin, mulla kokoajan yrittää (pääsääntöisesti) Backdoor/Subseven-niminen torijanhevonen tälle mun koneelle. Kerran/pari se on päässyt tähän, ei enää tällä uudella virustorjunta/palomuuri-ohjelmalla. Kuinka aktiivisesti Teillä joku ulkopuolinen yrittää "laittomasti" koneelle, ja kuinka hyvin Olette saaneet sen estettyä? Mulla käy parhaimmillaan tunkeutujia (virukset/troijalaiset/"hakkerit") yrittämässä koneelle jopa 10 kertaa (pakko oli kerran laskea) tunnissa :evil:

P.S. Sori nyt tämmöinen "ei_niin_autoihin" liittyvä aihe, mutta pakko saada jotain tietoo onko kuinka aktiivisia, vai yrittävätkö koko ajan "heikoksi" havainneeseen koneeseen.
Mulla oli ihan sama ongelma tossa muutama kk sitten. Ovella kolkutti koko ajan joku ja juuri kun sai tarkistettua mistä isku tuli niin seuraava oli jo jonossa :evil:
Nyt ihme kyllä kone on saanut olla rauhassa, palomuuri puuttuu peliin ehkä kerran parin päivän aikana. Tähän on kaksi seltystä kaikki halukkaat ovat jo käyneet koneellani (en usko) tai harkkeri ohljemien ip-sarjat ovat muuttuneet. Mä veikkaa että suurin osa noista troija hyökkäyksistä tehdään jollain "hakkerisoftalla" ja itse hakkeri ei välttämättä tiedä yhtään mitä tapahtuu. Joku asiasta enemmän perillä voi sepostaa lisää. Tuntuu vaan kummalta että samaa matoa yritettään ujutaa koneelle, kun noita basilleja kuitenkin on maailma täynnä. Mene ja tiedä.
#1730
500whp.net member
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Corvette C5
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

juu

Viesti Kirjoittaja 900i »

kieli kun hyvä on niin mistäs sielt mitäki löytyy
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Klikkaat sitä sinisellä olevaa "download Free ZoneAlarm", niin saat imutettua asennuspaketin.
Corvette C5
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

jep

Viesti Kirjoittaja 900i »

ei näytä toimivan 95windowsis ... vjittu
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mimmi kirjoitti:Minulla taas tuli welhon (lue f-securen) palomuurin läpi troijalainen eilen, onneksi pysähtyi ajantasalla olevaan viruksentorjuntaohjelmaan.
Jahas, missäs sivuilla sitä oltiin??? :wink:

Mulla on f-securen virus + firewall sekä modeemissa on oma firewall, ajan koneen pari kertaa viikossa f-securella, ad-aware: lla, spybot: lla ja UW-cleaner: lla.

Puhdasta pitää olla, mä en möröistä koneella tykkää :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

juu

Viesti Kirjoittaja 900i »

zonelabs .com tossa yllä linkki
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla norttonin 2002 ja noin 15 kertaa viikossa joku ylimääränen yrittää yllättää.Sillonko oli zonealarmi ni varmaan 1000 ilmotusta tuli viikossa. 8O En tiiä oliko mainoskikka että laita koko versio zonealarmista. :roll:
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Onhan noita kolkuttelioita mutta zone on pellittänyt ainakin vielä hyvin . :wink:
Vastaa Viestiin