The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Kyllä se maantiellä vähemmällä kulkee, n. 5-6 l. Itselläni ajo on kuitenkin enimmäkseen lyhyttä pätkää.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Kai se siitä ajoprofiilista on kiinni, joskus ihmettelin in kulutusta verrattuna foorumilla kerrottuihin lukemiin, mut kai se 18 retanolia on ihan ok kun keskinopeus tankille oli välillä luokkaa 25 km/h
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Samoissa lukemissa menin itsekin ponulla ajaessa. Olen avon konvertointia etanolille miettinyt. Kulutus sillä pyörii 98:lla ajaessa kaupungissa siinä 14 l paikkeilla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Mulla on kanssa ollut kaikki autot rikki, kun ne on vieneet aina ihan sikana ainetta. Tai sitten mun ajoprofiili on rikki
No tämä uusin ostos ei vie ainetta juurikaan. 1050 km takana edellisestä tankkauksesta, mittari näyttää 3/4 tankkia ja tankkihan on mahtavat 45 litraa
No tämä uusin ostos ei vie ainetta juurikaan. 1050 km takana edellisestä tankkauksesta, mittari näyttää 3/4 tankkia ja tankkihan on mahtavat 45 litraa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Meidän taloudessa olisi oikeastaan järkevintä, jos perheen toinen auto olisi täyssähköinen. Pitäisi vain nykyisellä ajoprofiililla olla ns. sähköauto talveksi -diilejä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
ei tykkää yhtään kylmäkäynnistyksistä ja liikkeellelähdöistä paikaltaan. Kyllä Femma vei sen 12-13l mun lyhyellä 15km työmatkalla. Aiemmin matkalla edelliseen kustannuspaikkaan ei ollu valoja tai muutenkaan pysähdyksiä ja keskikulutus oli litran vähemmän.
Nyt kun alla on 2.0 Mondeo niin 95:ta palaa n. 8.5l sadalle. Rellu 1.4T vie nurkissa muutamaa desiä vaille saman.
Nyt kun alla on 2.0 Mondeo niin 95:ta palaa n. 8.5l sadalle. Rellu 1.4T vie nurkissa muutamaa desiä vaille saman.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Klonkswagen vie spritmonitorin mukaan vajaat 8 E10:ä siinä missä vei n.16 etanolia nykyisellä ajoprofiililla. Rahaa säästyy noin puolen tankkauksen verran kuukaudessa, eli 35-40€/kk
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Tarkoittaako tuo ”profiili” tarkalleen samaa nopeutta matka-akselin joka kohdassa tietyllä reitillä vai enemmänkin kaasupolkimen asentoa (aina pohjaan kun mennään)?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Varmaankin lähinnä päivittäin tehtäviä ajoja, joista on muodostunut keskinopeus.
Esim. itselläni työmatkat ja sen päälle satunnaista kaupunki-ajoa.
Esim. itselläni työmatkat ja sen päälle satunnaista kaupunki-ajoa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Sitä, että miten autolla tulee oikeasti ajettua. Matkaa/kaupunkia/ruuhkanylkytystä, tennari tulipellissä vai varpailla varovasti hivutellen jne.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Taasen sytytti moottorivaloa. Vahva arvaus on kakkoslambda ja oikea syy todennäköisesti vuotava pakoputken liitos. Tarvisi vissiin päästä auton alle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Varasin Pösölle öljynvaihdon huomiselle. Kysäisin aikaa varatessa myös tuosta lambda-ongelmasta ja asentaja tuumasi, että katti voi olla vaihtokunnossa. Epäillys on, että putkiston kannakkeiden hajoamisella ja roikkumisella pituussuunnassa 90 astetta väärässä asennossa voi olla jotain tekemistä asian kanssa. Pyydän joka tapauksessa tarkistamaan liitokset öljynvaihdon yhteydessä ja tarvittaessa rupean metsästämään uutta kattia. Pikaisella tutkailulla moponetissä saa katista pulittaa kaksinkertaisen hinnan verrattuna ebayn hintoihin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Pösö sai uudet öljyt ja asentaja totesi putkiston liitosten olevan kunnossa. Näyttäisi siis, että pitää ruveta metsästämään uutta kattia.
Sattuipa tuossa nettiautoa selaillessani tulemaan vastaan yksi omavalmisteinen 206 sähköauto, siis konversio. Rupesin miettimään, olisiko se aivan tuulesta temmattu ajatus ruveta konvertoimaan tuo oma tonnin pommi täyssähköksi.
Omiin ajoihin riittäisi mainiosti 100-200 km range. Konversiot ilmeisesti käyttävät konvertoitavan auton vaihdelaatikkoa ja voimansiirtoa, joten kepin hämmentelystä ei ilmeisesti pääsisi eroon. 206:n yksi tyyppivika eli taka-akselisto tulisi todennäköisesti pettämään jollain aikavälillä, ainakin jos akkuja sijoitetaan myös taakse. Halvaksihan tämä homma ei tulisi missään tapauksessa. Akkujen tarve lienee suoraan haluttavasta rangesta riippuvainen?
Positiivisena puolena Pösöstä saisi pätkäajoon erittäin taloudellisen kulkineen.
Sattuipa tuossa nettiautoa selaillessani tulemaan vastaan yksi omavalmisteinen 206 sähköauto, siis konversio. Rupesin miettimään, olisiko se aivan tuulesta temmattu ajatus ruveta konvertoimaan tuo oma tonnin pommi täyssähköksi.
Omiin ajoihin riittäisi mainiosti 100-200 km range. Konversiot ilmeisesti käyttävät konvertoitavan auton vaihdelaatikkoa ja voimansiirtoa, joten kepin hämmentelystä ei ilmeisesti pääsisi eroon. 206:n yksi tyyppivika eli taka-akselisto tulisi todennäköisesti pettämään jollain aikavälillä, ainakin jos akkuja sijoitetaan myös taakse. Halvaksihan tämä homma ei tulisi missään tapauksessa. Akkujen tarve lienee suoraan haluttavasta rangesta riippuvainen?
Positiivisena puolena Pösöstä saisi pätkäajoon erittäin taloudellisen kulkineen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Onkohan täällä koto-Suomessa nämä koversiot yhtä kalliita kuin Tanskassa: https://cleantechnica.com/2018/06/02/wh ... -it-began/
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02
Siitä vaan harrastamaan! Tietenkin hyvä varmistaa kaikki potentiaaliset ongelmakohdat kantavista rakenteista.
Kepin hämmennystarve varmaan riippuu valitusta moottorista, eli jos vääntö ja kierrosalue riittää, voi ajella koko ajan vaikka yhdellä vaihteella. Niinhän suurin osa tehdassähköautoistakin toimii.
Kepin hämmennystarve varmaan riippuu valitusta moottorista, eli jos vääntö ja kierrosalue riittää, voi ajella koko ajan vaikka yhdellä vaihteella. Niinhän suurin osa tehdassähköautoistakin toimii.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K