The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ke Syys 04, 2019 14:22

Syksyä pukkaa ja avon jäljellä olevat ajoviikot voidaan varmaan jo laskea yhden käden sormin. Pösöä pitäisi varmaan ruveta puolestaan herkistelemään liikenteeseen. Mitään akuuttia ei ole tiedossa. Öljyt voisi varmaan jossain vaiheessa ajokautta vaihtaa.

Autokuume tuon osalta tahtoo myös nostaa päätään. Lähinnä ruvennut miettimään, ettei ne lukkiutumattomat jarrut välttämättä enää mitään turhanpäiväistä luksusta ole, varsinkaan kitkoilla. Merkkiä en koe tarpeelliseksi vaihtaa, mutta mallin upgreidaus houkuttaisi. 207 olisi looginen jatkumo tuolle nykyiselle. Vapaastihengittävää VTi -konetta ei piinaa THP:n ongelmat, vaikka samaa moottoriperhettä ovatkin. Ulkonäoltään 207 on tyylikäs ja ymmärtääkseni ei tarvi myöskään huolehtia taka-akseliston laakeripesien ruostumisesta.

Toisaalta 307 (faceliftattu 2006->) tuntuisi tarjoavan enämpi vastinetta rahalle, vaikkei enemmälle tilalle varsinaisesti olekaan tarvetta.

Järkevää toki on vain jatkaa tuolla 206:lla ajoa, kun se kerran on ajokunnossa. Autokuume on vain paha tauti.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02

Viesti Kirjoittaja tsaarela » To Syys 12, 2019 15:39

Tässä olisi yksi esimerkki. https://www.nettiauto.com/peugeot/307/10777858
Kilsat vähän kielii, että remmin vaihto saattaisi olla edessä.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 3952
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02

Viesti Kirjoittaja Mawerick » To Syys 12, 2019 17:41

tsaarela kirjoitti:
To Syys 12, 2019 15:39
Kilsat vähän kielii, että remmin vaihto saattaisi olla edessä.
Lisätiedoissa kylläkin lukee, että jakopää ja kytkin tehty äskettäin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Pe Syys 27, 2019 10:58

Latailin Pösön akun valmiiksi vääjäämätöntä käyttöönottoa varten. Pitää tänään tai huomenna peruutella se kartanolle, jotta voin valmistella pilttuun avoa varten. Ristos mainitsi toisessa ketjussa laittaneensa kaksi pressua päällekkäin pressutalliinsa, mistä sain idean. Olen ostanut 3x5 m kevytpeitteen ja ajatus on viritellä siitä aluskate omaan pressutalliin. Kiinnitän peitteen nippareilla kattotuolien alapaarteisiin lukuunottamatta päätimmäisiä, jotta ilma pääsee vaihtumaan. Ristolla oli kaksinkertainen pressu auttanut kondensioveden muodostukseen ja tarkoitus on kokeilla samaa vähän eri tavalla.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Pe Loka 04, 2019 15:28

Pösö on taas liikenteessä. Tankki on täynnä uutta bensaa ja auto on pesty. Tulipa todettua, että kananmuna istuu maalipinnassa kuin tauti. Joku neropatti keksi nakkoa autoa viime talvipakkasilla kananmunalla ja erinäisistä syistä johtuen sain pestyä sen kunnolla vasta nyt. No, lähtipä kuitenkin.

Jarrulevyissä tuntuu kevyessä jarrutuksessa kieroutta. Pitää varmaan jossain välissä ottaa ja vaihtaa levyt sekä palat.

Laitoin autojerryyn tarjouspyynnön aurauskulmien säädöstä. Ratti on piirun verran vinossa, joten lienee aiheellista säätää. Pitäisiköhän samaan konkurssiin vaihtaa vielä raiderangon päät...?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1055
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02

Viesti Kirjoittaja Maikki » Pe Loka 04, 2019 15:38

Turha mihinkään autojerryyn laittaa kyselyä jos haluaa että tulee kerralla hyvä niin point-s:lle vie kulmien säätöön
9000 CSE Jubilee -97

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.

Avatar
aero
-
Viestit: 5955
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02

Viesti Kirjoittaja aero » Pe Loka 04, 2019 23:12

Jos raidepäät tai jopa -tangot ei kauheita maksa, niin ne voi vaihtaa ennen ekaa säätöä. Jos ne on kalliita, voi vaihdon jättää edeltämään seuraavaa säätöä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: The French Connection, Peugeot 206 1.4 XR -02

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ke Loka 09, 2019 19:57

No, aurauskulmien säätö ei mennyt aivan kuin Strömsössä. Sisemmät raidetangon päät olivat molemmat väljät. Päätin ottaa asiassa aikalisän. Ebaysta löytyi Meylen ulommat ja sisemmät päät 60€ kotia kannettuna, eli se on hoidossa.

Nyt pitää vain päättää, ähräänkö osat itse paikalleen ja säädätän kulmat vai menenkö yhden pysähdyksen taktiikalla. Itse tehdessä pitäisi todennäköisesti hommata noiden sisempien päiden vaihtoon tehty työkalu.

Ok, sanotaanko näin, että jos tämä olisi havaittu keväällä, niin olisin tuhrannut ne kesän aikana paikalleen auton ollessa muutenkin seisonnassa. Nyt, talvea kohti mentäessä, taidan kääntyä asiassa luottokorjaamoni puoleen, mikäli siellä vain onnistuu kulmien säätö.

Niin, ulommat päät olivat vielä ihan ok kunnossa mutta kun kerran pitää irti käyttää, niin sama vaihtaa nekin. Etupäästä onkin sitten jousia ja iskareita lukuun ottamatta vaihdettu kaikki kuluvat osat.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Vastaa Viestiin