Jep jep, tavarat on haettu ja asennettu, eli boxi ja actuaattori.
Huomattavaa tavaroissa oli se että actuattori oli jostain aikast vanhasta autosta, perin hapettuneen oloinen.
Pojjaat ruåttissa on siis katkaiseet ton vermeen, laittaneet uuden jousen ja juottamalla takas kiinni. (mun arvio)
Kun vertasin uutta/vanhaa niin ero on ällistyttävä, jos vaikka sanoisi sen niin että jos vanhaan tankoon pitäs laittaa 3kg painoa että tanko liikkus niin uuteen sitä painoa pitäs laittaa 15kg. Vanha liikkuu siinä kevyesti vetäen mutta uutta saa kiskoa todella tosissaan että se liikkuu, ekaksi luulin ettei se pentele liiku ollenkaan.
Asentaessa uutta tankoa ei tällässellä 100kg karjulla meinnannut voimat riittää sen 3mm esijännityksen voittamiseksi eli jäykkä se joo on.
Muuten ällistyttävää oli se että vanhan actuaattorin tanko ei ollut millään kiinni hukkaportissa
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ei siis mitään sokkaa. Mitähän olis käynyt jos se tanko olis tipahtannut kokonaan irti
Nyt siellä on migin lankaa sokkana kun ei mitään fiksumpaakaan ollut saatavilla.
Muuten asennus on ihan helppo, vaivaa aiheuttaa perin ahtaat paikat, kädet pitää runtata sinne jotta ne mahtuu, ja silloin ei taas saa mitään tehty, nippelit oli 100 kertaa pitkin lattioita mutta sinne kaikki meni paikoilleen kovalla yrittämisellä.
Koko hommaan boxi/actuaattori tärväänty aikaa n. 2h. ja on siis teknisesti perin "piis of keik".
Toiminta sitten, eli ei kun baanalle ja katsomaan peruspaineita kohdilleen.
Se sitten jäikin siihen sillä peruspaineen oli tasan 1bar
Ilmeisesti toi hyperjäykkä actuaattori tekee sen että peruspaineen säädön saa unohtaa, saa riittää se että esijännitystä on se 3mm.
Teoriassa mun olis siis pitänny säätää tankoa 30 kierrosta ulospäin ja yksi kierros tekee vajaan millin eli n. 25mm olis ollut kokonaissiirtymä, ja nyt siinä oli 3mm ulospäin pelivara eli teoriassakin mahdoton homma.
Sitten matkasin motarille "opetusajoon".
Kaiken kaikkiaan softa pelaa todella hienosti, ei mitään huomautettavaa. Yhtä hyvin mulla pelas se SP: sin softakin mutta tämä on kyllä mielyttävämpi kun mennään rauhallisesti, mikään ei eroa orkkissoftasta eli meno on jouhevaa ja vääntöä pukkaa tasaisesti.
SP: silla oli meno hieman kulmikkaampaa, sai enemmän olla tarkkana että koska ne pyörät alkaa suhaamaan, ehkä tässä MapTun: ssa on toi vääntökäyrä hieman loivempi
Sitten motarille ja opetusta, ja hyvinhän tuo pelasi, ahdot nousee tasan sinne minne Fredrik lupasi, eli ensin pompataan jopa 1,5bar ja siitä sitten 1,25bar ja siinä ahdot pysyy pitkää, aivan kierrosalueen lopussa painutaan lähemmäs 1bar.
Huomattavinta on se että ahdot ei todella enää vaapu ja heilu, eli toi stydi actuaattori on todellakin hintansa väärtti! (800SEK kun oma palautetaan)
Nappasin muutaman pikavideon-otoksen, mutta koska mulla on nastakumit ja suksiboxi katolla eivät noi ajat oo oikien vertailukelpoisia mihinkään, varsinkin toi "ruumisarkku" katolla alkaa vaikuttamaan yli 100km/h nopeuksissa, mutta tossa noita pätkiä jos joku haluaa pällistellä.
Kokoa noilla on 1-1,5Mb, latautuu kokonaan ennenkuin mitään tulee ruutuun, avi-formaatissa ja näkynee kaikilla win media playerissa kuten muutkin videot.
80-120km/h 4-vaihteella, aikaa meni ~5sek
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/ma ... 0%204v.avi
80-120km/h 3-vaihteella, aikaa meni ~4sek
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/ma ... 0%203v.avi
100-150km/h 5-vaihteella, aikaa meni ~8sek
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/ma ... 0%204v.avi
Ahtoja 5-vaihteella (kello kolmessa on 1bar ja kello viidessä 1,5bar)
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/ma ... a%205v.avi
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.