Lämmitti taas katsastus mielta
Lämmitti taas katsastus mielta
Joo kyllä taasen lämmitti katsastus tossa taannoin pienen ihmisen mieltä.
ensinnäkin odotellessa vuoroani join maittavat pulla kahvit
sitten katsastus setä tiiraili auton asianmukaisella huolellisuudella koputteli, ravisteli, väänsi ja käänsi.
Lopuksi setä sano että onpa Saabi tois hyvässä kunnossa.
(Enkä muuten tehny mitään remppaa ennen katsastusta.)
kyllä vaan Kajaanin K1 katsastusasemalla palvelu pelaa
ensinnäkin odotellessa vuoroani join maittavat pulla kahvit
sitten katsastus setä tiiraili auton asianmukaisella huolellisuudella koputteli, ravisteli, väänsi ja käänsi.
Lopuksi setä sano että onpa Saabi tois hyvässä kunnossa.
(Enkä muuten tehny mitään remppaa ennen katsastusta.)
kyllä vaan Kajaanin K1 katsastusasemalla palvelu pelaa
Kummasti on tyyli muuttunut kymmenessä vuodessa.
Kävin edellisen kerran katsastamassa auton joulukuussa 1994 ja silloin oli jo asennemuutosta ilmassa - vanhemmat sedät olivat kylläkin niitä normaaleja yrmeitä katsastusmiehiä. Sitten tuli tosiaan melkein 10 vuoden tauko kunnes 2004 käytin seuraavaa autoa. Hämmästys oli melkoinen, kun oli tarjolla kahvia ja pullaa ja asenne oli neuvova eikä vanha "keppiä, keppiä"-tyyli. Oli kyllä hintakin muuttunut jostain 100 markan tietämistä hirvittävästi.
Kävin edellisen kerran katsastamassa auton joulukuussa 1994 ja silloin oli jo asennemuutosta ilmassa - vanhemmat sedät olivat kylläkin niitä normaaleja yrmeitä katsastusmiehiä. Sitten tuli tosiaan melkein 10 vuoden tauko kunnes 2004 käytin seuraavaa autoa. Hämmästys oli melkoinen, kun oli tarjolla kahvia ja pullaa ja asenne oli neuvova eikä vanha "keppiä, keppiä"-tyyli. Oli kyllä hintakin muuttunut jostain 100 markan tietämistä hirvittävästi.
Aikoinaan kajaanissa yksityisellä katsastaessa repivät pistehitsillä korjaamani helman irti koko matkalta vääntöraudan kanssa ja sanoivat että 100% saumaa sen olla pitää!!!! Eihän sellaista ole uudessakaan autossa. Ainoastaan rallikamppeissa. En ole sen jälkeen siellä vieraillut ja muistan mainita joka tilanteessa paikan tasosta
#1890
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
OMA VIKAS.Mimmi kirjoitti:Tänään käytin valkoisen leimalla Tattarisuon Autokatsastuksessa Helsingissä.
Valitettavasti kohdalle osui nuori virkaa uhkuva katsastusmies. Hänellä oli sitten tonttu ihan yksikseen kun itse seurasin tapahtumaa kahviosta. Tonttua rytkytettiin oikein huolella ensin iskaritestissä ja sitten nostimella. Loputuloksena oli: Sulla pakoputki vuotaa vähän (tätä en itse tiennytkään, kun edellisenä päivänä hain pakokaasulapun ja sitä edeltävänä päivänä vaihdoin pakoputken keski- ja takaosan ja katkennutta pulttia hakkasin irti) ja ajovalot ovat kamalan ylös suunnatut. Tähän totesin, etten ole itse niitä suunnannut, vaan huollossa. Olin kyllä ihan hiljaa siitä, että ne halogeenit olivat vasta noin tunnin olleet paikoillaan kun otin xenonit pois.
Innosta uhkuen ko. katsastusmies päätti sitten hänelle suoduin valtuuksin kirjoittaa rekisteriotteen taakse: Ajovalot suunnattava 3:n päivän kuluessa (hyväksyi kuitenkin auton).
Taidanpa laittaa vain xenonit takaisin ja katsoa vasta sitten noita suuntauksia.
Mikset menny Konalan Autokatsastukseen. Siellä tuntuu velatkin saatavilta, mukavaa porukkaa ja YMMÄRTÄVÄT SAABIN PÄÄLLE.
Eivät pomottele, mutta vioista sanovat.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Otin vinkistäsi neuvon ja yritin sinne tänään mennä mutteivät huolineet kun käyttöönotto olikin vasta 10.8. Erehdyksessä tuijotin maahantuontikatsastuksen päivämäärääFirges9000 kirjoitti: OMA VIKAS.
Mikset menny Konalan Autokatsastukseen. Siellä tuntuu velatkin saatavilta, mukavaa porukkaa ja YMMÄRTÄVÄT SAABIN PÄÄLLE.
Eivät pomottele, mutta vioista sanovat.
Siinä konalantiellä, yksityinen pulju, yksi nosto-ovi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tuo http://www.konalanautokatsastus.fi/ng900aero kirjoitti:Otin vinkistäsi neuvon ja yritin sinne tänään mennä mutteivät huolineet kun käyttöönotto olikin vasta 10.8. Erehdyksessä tuijotin maahantuontikatsastuksen päivämäärääFirges9000 kirjoitti: OMA VIKAS.
Mikset menny Konalan Autokatsastukseen. Siellä tuntuu velatkin saatavilta, mukavaa porukkaa ja YMMÄRTÄVÄT SAABIN PÄÄLLE.
Eivät pomottele, mutta vioista sanovat.
Siinä konalantiellä, yksityinen pulju, yksi nosto-ovi?
siellä asiallinen meininki, ei Saabistikaan pääse riman ali.
Huomaa: mainoskuvassa on pukilla OG900 , punanen
Viimeksi muokannut Firges9000, Ti Maalis 15, 2005 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Niin. olin juuri editoimassa.Mimmi kirjoitti:Hienoa. Nettisivun kuvassahan on 5-ovinen OG satku
Rauhoitu, näet pestyn Firgesin torjantaina. kato varovasti, ettei jää silmänjälkiä.
Viimeksi muokannut Firges9000, Ti Maalis 15, 2005 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
1 ääni konalalle lisää..
kesäkulkinettani, joka ei todellakaan ole lain mukaisessa kunnossa (mm. laiton akseli-->liian matala keulastaan), itse hitsatut leveät peltivanteet ei ole hylätty kertaakaan..asiallisesti ovat aina suhtautuneet...niin ja muutokset on kuitenkin hyvin tehty, ja liikenneturvallisuus huomioonottaen.
-Matti
kesäkulkinettani, joka ei todellakaan ole lain mukaisessa kunnossa (mm. laiton akseli-->liian matala keulastaan), itse hitsatut leveät peltivanteet ei ole hylätty kertaakaan..asiallisesti ovat aina suhtautuneet...niin ja muutokset on kuitenkin hyvin tehty, ja liikenneturvallisuus huomioonottaen.
-Matti
saab 99 -83 GL"S"
Minäkin joskus konalassa käynyt, ihan hyvä paikka.
Tosin kerran olin kaverin 309 pököttiä leimaamassa (kaveri ei ite päässyt)...
Siellä oli joku semmonen jo eläkeiän ohittanut jamppa hoitamassa leimamiehen virkaa.
Ensin ei osannut konepeltiä avata, piti näyttää mistä kahvasta vetää...
Vietti tovin jos toisenkin hakkaamassa täysin ruosteetonta 309:n pohjaa,
ajettuaan ulos hallista rupesi nostelemaan auton ovia,
että olisiko saranoissa välystä. No sentin verranhan se kuskin ovi nousi,
siis ihan päädystä katsottuna, kovaan ääneen ihmetteli, että onpa kovasti välystä
Hylsyhän siitä tuli, käsijarrussa liikaa heittoa,
korjauskehotus kuskin oven saranoista,
vilkku vaihdettava (valkoinen kuori, oranssi polttimo) ei kuulemma tarpeeksi keltaista valoa tullut .
Eipä ollut onneksi oma auto, oisin voinut pahan sanan sanoa.
Ehkäpä heppu pahoitti mielensä kun piti konepellin avaaminen neuvoa
Kokemukset oman auton kanssa kuitenkin aina olleet positiivisia,
vaikka kertaakaan ei ole ykkösellä läpi mennyt
Tosin kerran olin kaverin 309 pököttiä leimaamassa (kaveri ei ite päässyt)...
Siellä oli joku semmonen jo eläkeiän ohittanut jamppa hoitamassa leimamiehen virkaa.
Ensin ei osannut konepeltiä avata, piti näyttää mistä kahvasta vetää...
Vietti tovin jos toisenkin hakkaamassa täysin ruosteetonta 309:n pohjaa,
ajettuaan ulos hallista rupesi nostelemaan auton ovia,
että olisiko saranoissa välystä. No sentin verranhan se kuskin ovi nousi,
siis ihan päädystä katsottuna, kovaan ääneen ihmetteli, että onpa kovasti välystä
Hylsyhän siitä tuli, käsijarrussa liikaa heittoa,
korjauskehotus kuskin oven saranoista,
vilkku vaihdettava (valkoinen kuori, oranssi polttimo) ei kuulemma tarpeeksi keltaista valoa tullut .
Eipä ollut onneksi oma auto, oisin voinut pahan sanan sanoa.
Ehkäpä heppu pahoitti mielensä kun piti konepellin avaaminen neuvoa
Kokemukset oman auton kanssa kuitenkin aina olleet positiivisia,
vaikka kertaakaan ei ole ykkösellä läpi mennyt
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä Konala on munkin mielestä ykköspaikka auton katsastamiseen. Henkilökunta on asiallista ja itse katsastustoimintakin pelaa niin kuin sen mielestäni pitää, eli oikeista vioista kyllä huomautetaan, mutta epäolennaisuuksiin ei takerruta. Auton kunnosta saa myös yleistä asiallista palautetta.
Joillakin muilla asemilla tuntuu vaan olevan sellainen meininki, että auton läpimeno riippuu enemmän siitä, mikä leimamies kohdalle sattuu ja millainen päivä tällä sattuu olemaan kuin itse auton kunnosta...
Oma tonttu meni tammikuussa läpi pelkällä käsijarrun säädöllä. Äitin Lanceriakin (vm-90) kävin viikonloppuna näyttämässä ja muuten olisi mennyt laakista, mutta kehtasivat perkeleet väittää, ettei toisen iskaritolpan yläpää saisi muka olla täysin irrallaan (Nojoo, olisi ehkä harmittanut vielä enemmän, jos tuon olisi huomannut seuraavan kerran jossain soratiellä hyppyriin ajaessa. Tällaisesta viasta saa jo huomauttaakin, sitä varten koko katsastus kai on keksittykin.) Olinkin aamun karstanpoistokierroksella ennen konttorille menoa ihmetellyt, että lankku tuntui Saabin jälkeen vielä huterammalta kuin muistinkaan . Kummasti tuntui meno tukevammalta, kun olin illalla tolpan yläkiinnikkeen vaihtanut, vaikka eihän tuollaiseen oikean auton tukevuutta saa mitenkään. Katsastussetä tosin kehui hyväksi yksilöksi, suurin osa noista on kuulemma jo valmiita paalattaviksi
Joillakin muilla asemilla tuntuu vaan olevan sellainen meininki, että auton läpimeno riippuu enemmän siitä, mikä leimamies kohdalle sattuu ja millainen päivä tällä sattuu olemaan kuin itse auton kunnosta...
Oma tonttu meni tammikuussa läpi pelkällä käsijarrun säädöllä. Äitin Lanceriakin (vm-90) kävin viikonloppuna näyttämässä ja muuten olisi mennyt laakista, mutta kehtasivat perkeleet väittää, ettei toisen iskaritolpan yläpää saisi muka olla täysin irrallaan (Nojoo, olisi ehkä harmittanut vielä enemmän, jos tuon olisi huomannut seuraavan kerran jossain soratiellä hyppyriin ajaessa. Tällaisesta viasta saa jo huomauttaakin, sitä varten koko katsastus kai on keksittykin.) Olinkin aamun karstanpoistokierroksella ennen konttorille menoa ihmetellyt, että lankku tuntui Saabin jälkeen vielä huterammalta kuin muistinkaan . Kummasti tuntui meno tukevammalta, kun olin illalla tolpan yläkiinnikkeen vaihtanut, vaikka eihän tuollaiseen oikean auton tukevuutta saa mitenkään. Katsastussetä tosin kehui hyväksi yksilöksi, suurin osa noista on kuulemma jo valmiita paalattaviksi