Retrotaksi - SAAB
Retrotaksi - SAAB
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: Retrotaksi - SAAB
Sivuilta poimuttua:
K: "Miksi käytätte Saabia?"
V: "Koska mielestämme Saabit ovat aina olleet merkki etumatkasta ja huippulaadusta."
Oikein.
K: "Miksi käytätte Saabia?"
V: "Koska mielestämme Saabit ovat aina olleet merkki etumatkasta ja huippulaadusta."
Oikein.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Retrotaksi - SAAB
Asiallista toimintaa
Osaako joku kertoa, että miks tää liikenneluvaton museoautoilu on nyt vasta muotia, vaikka taksiliikennelaki on vuodelta 2007?
Osaako joku kertoa, että miks tää liikenneluvaton museoautoilu on nyt vasta muotia, vaikka taksiliikennelaki on vuodelta 2007?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Retrotaksi - SAAB
No jaa.JP_Vette kirjoitti:Asiallista toimintaa
Nettisivun kuvat on lainattu täältä: http://www.4starclassics.com/saab-99gl-for-sale/ ja teksti kutakuinkin suoraan täältä: http://vintagetaxi.fi/
Firman Y-tunnus on sattumalta sama, kuin eräällä Nordicflite Oy:llä, mutta nettisivulla ei mainita mitään osoitetietoja tai yhteyshenkilöiden nimiä. Puhelinnumerokin on vain 0200-alkuinen palvelunumero, johon soittamisen hinta pitäisi ilmoittaa tuossa ilmoituksessa.
EDIT: Samat autokuvat löytyvät myös täältä: http://germancarsforsaleblog.com/1983-saab-99gl/
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Retrotaksi - SAAB
Kaipa tuolla tietojen salailulla pyritään väistelemään vihaisen taksikartellin yhteydenottoja.
Itse en pidä tuota järkevänä toimena sikäli, että kohta valtiovalta keksii laittaa museoautot täydelle verolle yms..
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Retrotaksi - SAAB
Täällä on muutama sivu keskustelua ko. yrityksestä http://www.flightforum.fi/forum/index.p ... 748.0.html
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Retrotaksi - SAAB
^^
No ne taksikartellit puretaan nyt muutenki heinäkuus pois, että ei noi kauaa pääse ratsastaan tolla museoautopykälällään. Toki vaatii se siltiki ammattiajoluvan sitte ens kesänä, mutta oman mielikuvani mukaan sen kustannus on olematon pitkällä aikavälillä. Toki on se silti niin kallis, että ei se kannusta työtöntä työnhakijaa laittamaan juustoa vanhan Bluebirdin katolle.
No ne taksikartellit puretaan nyt muutenki heinäkuus pois, että ei noi kauaa pääse ratsastaan tolla museoautopykälällään. Toki vaatii se siltiki ammattiajoluvan sitte ens kesänä, mutta oman mielikuvani mukaan sen kustannus on olematon pitkällä aikavälillä. Toki on se silti niin kallis, että ei se kannusta työtöntä työnhakijaa laittamaan juustoa vanhan Bluebirdin katolle.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Retrotaksi - SAAB
Olipas viihdyttävä topikki luettavaksi kaiken kaikkiaan. Kerrassaan "yritteliästä" porukkaa tosiaan tämän saab-retrotaksin takananv kirjoitti:Täällä on muutama sivu keskustelua ko. yrityksestä http://www.flightforum.fi/forum/index.p ... 748.0.html
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Retrotaksi - SAAB
Juu, kyllä sellasen kuvan sai että nenäverenvuoto on tuossa yrittäjäperheessä ihan toivottu tila. Ja milläs sen paremmin saavuttaakaan kuin lähtemällä taksitolpalle pykäliä kiertävällä pirssillä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Retrotaksi - SAAB
Ei kukaan, ei kukaan voi olla noin idiootti että harrastaa copy-paste-touhujaSvc kirjoitti: Nettisivun teksti kutakuinkin suoraan täältä: http://vintagetaxi.fi/
Mutta ymmärrän...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Retrotaksi - SAAB
Tais olla heinäkuu 2018 ku kartellimafia loppuu kuin seinään. Tammikuussa maksoi tuhat euroa kaikkineen taksinkuljettajan ajolupa. Kurssi, kokeet, kortin tilaus, merkintämaksut ja mitä siinä nyt oli. Lisäksi tulee viiden vuoden välein käytävä "kertaus" joka taksiliikenteessä on käytännössä yksi päivä. Raskaalla puolella taas 35 tuntia eli n. viisi päivää. Toki kurssin hinta riippuu järjestävän seuran hinnoittelupolitiikasta. Ite kävin Kemissä kahtena viikonloppuna ja itse kurssi ilman kokeita oli muistaakseni jotain seitsemisensataa alvilla, sisälsi ruokailut ja kahvittelut. Toisaalta yksi kurssilainen oli tullut juuri Kemiin koska Oulussa hinta olis ollu tuplat. Onhan sielä toki enemmän katujakin .JP_Vette kirjoitti:^^
No ne taksikartellit puretaan nyt muutenki heinäkuus pois, että ei noi kauaa pääse ratsastaan tolla museoautopykälällään. Toki vaatii se siltiki ammattiajoluvan sitte ens kesänä, mutta oman mielikuvani mukaan sen kustannus on olematon pitkällä aikavälillä. Toki on se silti niin kallis, että ei se kannusta työtöntä työnhakijaa laittamaan juustoa vanhan Bluebirdin katolle.
Itse topikkiin liittyen tämmönen retrotaksisaappi ajatuksena on ihan kiinostava ja semmosta itsekki miettiny varsinkin kun tuo oma satku on uutena ollu taksina mutta kyllähän semmosta toimintaa vois tehä vain ihan puhtaasti harrastusmielessä, toimeentuloa ei taida nykypäivänä vanhalla bensalouskulla saada. Harmillista tuokin että taustalla on tuomonen veivaaja.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Retrotaksi - SAAB
Kuljettajan ajolupa ei ole liikennelupa. Mun käsityksen mukaan liikennelupa vaaditaan jatkoski, ainut ero on siinä et ELY ei enää määritä kiintiötä luville. Eikä hintaa säädellä eikä myöskään päivystysvelvollisuutta.
Liikennelupa taas vaatii oman kurssin, joka ei ole tonnin kurssi. Ja laitteet sit viä päälle jos halvin gps-vehje ei kelpaa...
Viisaampi korjatkoot jos olen väärässä oletukseni kanssa
Liikennelupa taas vaatii oman kurssin, joka ei ole tonnin kurssi. Ja laitteet sit viä päälle jos halvin gps-vehje ei kelpaa...
Viisaampi korjatkoot jos olen väärässä oletukseni kanssa
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Retrotaksi - SAAB
Tossa on muuten toinen ketju samaan liittyen http://www.flightforum.fi/forum/index.p ... 240.0.html . Muistaakseni oli vielä kolmaskin...AZP kirjoitti:Juu, kyllä sellasen kuvan sai että nenäverenvuoto on tuossa yrittäjäperheessä ihan toivottu tila. Ja milläs sen paremmin saavuttaakaan kuin lähtemällä taksitolpalle pykäliä kiertävällä pirssillä
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Retrotaksi - SAAB
Kirkkomiehiä näköjään, on silläkin puolella kantanut kortensa kekoon. Vai oliko mennyt omaan kekoon.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Retrotaksi - SAAB
Joo näinhän se on että kuljettajan läpyskä ei vielä liikennöintiin riitä. Liikenneluvan saaminen edellyttää yrittäjäkurssin suorittamista ja se on kait jo lähemmäs kolmetuhatta euroa tjsp. Jännä juttu kun tuota kilpailun vapautumista on hurrattu ja samalla sujuvasti unohdettu että nykyiset hinnat on maksimihintoja. Enemmänkin saa maksaa jos haluaa mutta ei ole pakko. Ja toisaalta esim täällä Rovaniemen seudulla kaupungin maksamiin matkapalveluajoihin tulee asiakkaan omavastuu ja alennukset mittarin lukemasta. Siitä voi laskea äkkiseltään että paljonko siitä kympin kyytistä menee laskua Hallituskadulle. Samoin ns. Kela-kyytien omavastuu on 25€/kyyti ja maksukatto vuodessa 300€ eli se kun täyttyy saa rällätä ilman pirssillä. Käytännössä tämä kyllä vaatii semmoista sairautta tai vammaa että ei paljon naurata..JP_Vette kirjoitti:Kuljettajan ajolupa ei ole liikennelupa. Mun käsityksen mukaan liikennelupa vaaditaan jatkoski, ainut ero on siinä et ELY ei enää määritä kiintiötä luville. Eikä hintaa säädellä eikä myöskään päivystysvelvollisuutta.
Liikennelupa taas vaatii oman kurssin, joka ei ole tonnin kurssi. Ja laitteet sit viä päälle jos halvin gps-vehje ei kelpaa...
Viisaampi korjatkoot jos olen väärässä oletukseni kanssa
Mutta noin yleisluontoisesti tervetuloa kuljetusalalle kultaa vuolemaan vaan jos siltä tuntuu. Huomautan vaan että kaikki mikä kiiltää on dupleeta ja autot lainassa pankilta
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva