Pelastuslaitokselle "murtautumiskartta" Saabiin ?
Pelastuslaitokselle "murtautumiskartta" Saabiin ?
Voisiko Saabklubi hankkia jäsentensä kopioitavatksi hätätapauksissa pelastuslaitoksen tarvitseman "autoonmurtautumiskartan" ?
Tarkoitan sellaista mallikohtaista selvitystä jota neuvotaan sailyttämään kuljettajan häikäisysuojan takana ja josta pelastuslaitoksen henkilökunta voisi tarkistaa turvallisen "autoon murtautumisen" kolarin jälkeen tms. hätätilanteessa jossa auton korirakenteita täytyy väkivalloin ja voimakeinoin rikkoa turvallisesti.
Olisi melkoinen kädenojennus Saabklubilta klubilaisille ja klubilaisilta pelastuslaitoksen auttajille jos moinen ruljanssi saataisiin vietyä onnistuneesti läpi koko jäsenkentän.
Siitä voisi saada positiivista julkisuutta Saabklubille ja saabisteille. Yhtään väheksymättä sitä oman turvallisuuden lisääntymistä vaikka Saabit ei niitä turvattomimpia autoja ole koskaan olleetkaan.
Tässä voisi olla mottona vaikka: "Ei vara venettä kaada".
Tarkoitan sellaista mallikohtaista selvitystä jota neuvotaan sailyttämään kuljettajan häikäisysuojan takana ja josta pelastuslaitoksen henkilökunta voisi tarkistaa turvallisen "autoon murtautumisen" kolarin jälkeen tms. hätätilanteessa jossa auton korirakenteita täytyy väkivalloin ja voimakeinoin rikkoa turvallisesti.
Olisi melkoinen kädenojennus Saabklubilta klubilaisille ja klubilaisilta pelastuslaitoksen auttajille jos moinen ruljanssi saataisiin vietyä onnistuneesti läpi koko jäsenkentän.
Siitä voisi saada positiivista julkisuutta Saabklubille ja saabisteille. Yhtään väheksymättä sitä oman turvallisuuden lisääntymistä vaikka Saabit ei niitä turvattomimpia autoja ole koskaan olleetkaan.
Tässä voisi olla mottona vaikka: "Ei vara venettä kaada".
Re: Pelastuslaitokselle "murtautumiskartta" Saabiin ?
Miksi pitäisi hankkia erikseen? Tuoltahan se löytyy:
http://www.ifz-berlin.de/db_rettungslei ... ikat_nr=99
http://www.ifz-berlin.de/db_rettungslei ... ikat_nr=99
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Pelastuslaitokselle "murtautumiskartta" Saabiin ?
mikä viiva vaan näkyy ja ok jos siitä klikkaa menee toiselle tyhjälle sivulle
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pelastuslaitokselle "murtautumiskartta" Saabiin ?
Tämä pitäis toimia.
http://www.ifz-berlin.de/index.htm
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-3_1.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-3_2.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-3_3.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-5_1.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-5_2.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-5_3.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-5_4.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-5_5.pdf
http://www.ifz-berlin.de/index.htm
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-3_1.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-3_2.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-3_3.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-5_1.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-5_2.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-5_3.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-5_4.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-5_5.pdf
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Pelastuslaitokselle "murtautumiskartta" Saabiin ?
Pelastuskortti on tuon nimi.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=111896
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=112417
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=111896
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=112417
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Pelastuslaitokselle "murtautumiskartta" Saabiin ?
Tuo bägien paikka ei kyllä täsmää NG9-3 kohdalla, sivun turvaverhon pitäisi jatkua A-pilariin:
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-3_1.pdf
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-3_1.pdf
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pelastuslaitokselle "murtautumiskartta" Saabiin ?
Eiköhän tuolla tarkoiteta sitä missä se bägi on "valmiudessa"?Ncap:n videosta voi vaikka katsella, että tuosta a--pilarista verho ei tule, vaan sieltä taaempaa aukeaa myös A-pilarin eteen.SS kirjoitti:Tuo bägien paikka ei kyllä täsmää NG9-3 kohdalla, sivun turvaverhon pitäisi jatkua A-pilariin:
http://www.ifz-berlin.de/ret_fin_saab_p ... _9-3_1.pdf
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Pelastuslaitokselle "murtautumiskartta" Saabiin ?
Kun A-pilarin verhoilun irrottaa, siellä takana on bägiä aika pitkälle. Myös tästä videosta näkyy kuinka bägi tulee pilarin verhoilun takaa:
https://www.youtube.com/watch?v=1eLKx2L ... freload=10
Bägi vaan täyttyy takaa eteenpäin koska kaasupanos on takaoven kohdalla, mutta kyllä se valmiudessa siellä A-pilarissa on. Näin myös WIS:n mukaan.
https://www.youtube.com/watch?v=1eLKx2L ... freload=10
Bägi vaan täyttyy takaa eteenpäin koska kaasupanos on takaoven kohdalla, mutta kyllä se valmiudessa siellä A-pilarissa on. Näin myös WIS:n mukaan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Pelastuslaitokselle "murtautumiskartta" Saabiin ?
Lähtökohtaisesti pelastuskortin anti brankkareille on turvalaitteiden ja akun sijainti. Sähköautoissa ja hybrideissä kartasta löytyy lisäksi korkeajännitekomponenttien sijainti.
Noista yleensä oranssilla värjätyistä sähkö-osista vikatilanteissa saatavat sähköiskut ovat usein hengenvaarallisia ja esim. osassa sähköautoista akusto tai johtimet on sijoitettu alustaan tai kynnyspellin taakse eli sijoituspaikka vaihtelee eri malleissa.
Yleensä pelastuslaitos katkoo b-pilarin tai leikkaa koko tolppakaton irti, jos potilas pitää saada hallitusti ulos lisävammojen välttämiseksi tai esim. ovet on niin solmussa ettei niitä saa auki.
Noista yleensä oranssilla värjätyistä sähkö-osista vikatilanteissa saatavat sähköiskut ovat usein hengenvaarallisia ja esim. osassa sähköautoista akusto tai johtimet on sijoitettu alustaan tai kynnyspellin taakse eli sijoituspaikka vaihtelee eri malleissa.
Yleensä pelastuslaitos katkoo b-pilarin tai leikkaa koko tolppakaton irti, jos potilas pitää saada hallitusti ulos lisävammojen välttämiseksi tai esim. ovet on niin solmussa ettei niitä saa auki.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00