Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13194
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Taitaa loppuunajettujen hinnoittelu olla sellainen asia, että sitä joko ymmärtää tai sitten ei. Toi Focus on kuitenkin 5,5-vuotias nykyaikainen keskikokoinen auto, joka kuvien perusteella näyttää siistiltä sisältä ja ulkoa. En mä sitä missään nimessä pitäisi tonnin tai kahden autona, itsekin tuli maksettua vajaa 7000 euroa aikanaan 7-vuotiaasta 296 tkm ajetusta Saabista, enkä ole katunut. Vaikka näin jälkikäteen laskettuna en mä sitä millään superrabatilla saanut.

Kun katsoon samanlaisia Focuksia, niin tonnin-pari lisähinnalla saa puolet vähemmän ajetun. Siihen nähden toi on vähän tyyriinpuoleinen. Mutta (olettaen että se tieliikennekelpoisuus on virhe,) en mä tosta menis paria-kolmea tonnia tarjoomaan muuta kuin vedätysmielessä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Cona »

Taitaa olla Lahesta kotoisin.
https://www.nettiauto.com/ford/focus/10581403
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Täällä taas porukka vaihtaa raatojaan toisiin, niin se on yhtä tarttuva kuin syysflunssa. Ja se flunssa tuli jo, auto ei.

Sormet tässä jo syyhyää, josko kysyis Iirikseltä tarjousta uuteen Inkkuun 1.1.2020 rekisteröitynä. Tällä kertaa voisi ottaa hinnat alkaen dieselin. Toisaalta tippuu se arvo kumminki. Astras sais paremmin vastinetta rahoille, mutta nuo Astran varusteet nyt ovat mitä ovat ja toisaalta Astralla on tullu tuupattua yli 200 tkm, niin mitäpä sitä toista samanlaista vaihtamaan...

Neliveto kutkuttais todenteolla. Reilu satkun ajetun Inkun sais sopuhintaan. Varkaudessa olis 13900 € 119 tkm tuupattu. Vanha mikä vanha, toisaalta halpa ja hintaerolla uuteen Inkkuun sais enemmän autoa vähemmällä rahalla. Plus rempparahaa olis reippahasti.

https://www.nettiauto.com/opel/insignia/10860958

Hieman yleistäen 22 k€ velkariihikuivaa riittäis 150 tkm ajettuun V60 hybridiin. Siinä on kans se vika, että ei kestä kantti noin kallista käytettyä. Etenkään noin eksoottisella tekniikalla. Maksaahan kaikki täs maailmas, en mä sillä. Mut ei ehkä uskalla.

Periaattees jos uus Inkku on vaihtoehto, niin uus Avens.... siis Corolla on kans. Hinta vaan pomppaa, kun ei saa dieselinä ja ehkä ainoa kelpuutettava kone olis se 180 hp hybridi 31800 € hinnallaan. Ehkä inan kallis, kun se todnäk viä kuluttaa enemmän mitä nykynen Astra. Ei oikeen täs maantietuuppaukses pääse oikeuksiinsa noi vehkeet.

Mut jotenki nuo muovilevitetyt farkut alkaa hotsittaan. En tiä miks. Etenki XC70. Mut se syö ainetta yli seittemän matkaski. Ei käy. Octavia Scout menis muuten, mut se perä on niin törkeä. Ei jatkoon. Mut sitte tuli tämmönen timantti vastaan.

https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/10843228

Kuva

Ihan oikeesti, toi on aika siisti peli lopulta. Se näyttää konservatiiviselta farkulta eikä sellaselta möykyltä niinku Octavia. Mut on se silti kallis, kun tolla rahalla sais uuden Astran :roll:

Ehkä mä en osta mitään. Haihattelen vaan sivusta, kun muut vaihtaa autojaan ja mä en.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja marvi »

Onko kaasureki edelleen poissuljettu? Saakohan tuolta Gasumin sivuille merkatulta Nokian tankkauspisteeltä todella sitä tavaraa ja säännöllisesti? Tietty tuota käyttämällä menee Gasumin kk-hintatarjous ohi suun ja Lielahdessa tankkaaminen olikin jo todettu järjettömäksi aiemmin. Omassa excelissä tulisi halvemmaksi kutenkin tuollainen "ulkopuolinenkin" asema kuin muut polttoaineet. Jos siis oletetaan että tuohon Nokian keskustaan on tolkun lenkki kotoa.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ajan sen aseman ohi kaks kertaa päiväs... Eli kyllähän niitä kaasuvehkeitäki vois tutkailla.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^^^Minusta Seatien muotoilu on ollut aika mukavan näköistä. Kannattanee vilkaista myös Seat Leon X-Perience, lienee hieman edullisempi kuin Golf.

Kuva
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Golffiin sais oikein takuutaki 20tkm tai 12kk(päivää) :lol:
Molemmat vaihtoehdot ois manuaaleja, onko työautos audin jälkee ollu? Toki maantieajossa sillä ei nii välii olekkaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
aero
-
Viestit: 8671
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja aero »

marvi kirjoitti:
Su Loka 20, 2019 18:06
Tietty tuota käyttämällä menee Gasumin kk-hintatarjous ohi suun
Taitaa mennä JP:llä muutenkin.
Gasum kirjoitti: Kiinteän kuukausihinnan piiriin sisältyvä volyymi saa olla maksimissaan 1000 kg 12 kk kampanjan ajalta (keskimäärin 83,3 kg kuukaudessa). Määrä tarkoittaa yli 2080 km ajoa kuukaudessa [arvio perustuu uusien C-segmentin kaasuautojen (Skoda Octavia, Audi A3…) keskikulutuksiin].
https://www.gasum.com/yksityisille/tank ... nteahinta/

Tokihan 24tkm/v on verottajan mielestä paljon, mutta JP:llä vissiin yhä semmonen peruskvartaali. Toisaalta kai tuo kattavuutensa osalta halvempi on kuin kilohinta ja kun se tulee taatusti täyteen, voi lopun tankata normihinnalla eikä kaikkia tankkauksia tartte tähdätä kampanja-asemille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^^En kyl edes tajunnu, et Seatilla on noita muovilevitettyjä 8O Kiitos vinkistä!

^^Oli mul Audin jälkeen hetken ph1 V40 :mrgreen: Mut joo, kyl manuaali on paluu menneisyyteen. On vaan tuo Inkku muistuttanu huonot puolet mehulaatikosta (=kulutus) kun se vie melkein saman mitä XC70 manuaalina... Ja toi Astran robotti on joo pelannu, mut kyl noi kaksoiskytkimet on vähä punasella listalla, oli ne kehittyny tai ei.

Kulutus sit niin tai näin, mut oon kyllä pohtinu sitäki vaihtoehtoa, et kulutusta on lopulta helpoin kompensoida ostamalla halvempi ruoska. Mulle kun merkkaa enemmän €/km kuin l/100km. Ja ekas yhtälös on monta muuttujaa.

^Joo en mä sitä Gasumin kk-hommaa oo kolmeen vuoteen kattonu, kun sillon sen ekan kerran jaksoin todeta turhaks. Mut se maakaasun vertailuhinta kyl aina hymyilyttää ohiajaes. Ja tietty viä enemmän hymyilyttäis jos vois tankata sitä :lol: Audilla oli pari vuotta sitte tarjous, et tyyliin 60 tkm matkan kaasut kaupantekijäisenä. Se on jo bensaks muutettuna kuitenki n. 5000 € alennus.

Kaasuautois ylinpäätänsä tökkii se, että VAG:n jälkeen vaihtoehtoja on tosi vähä. Ja ne TSI-vehkeet ei kans oo ykköskaartis mun listoilla. Oli sit hyviä tai ei.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8671
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja aero »

Eläs nytte, valmistajan täytyy olla todella varma tuotteesta, jonka kehtaa nimetä TeeSeItse -malliksi :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Täytyy joo :D Eikä ne 2.0 dieselitkää kovas huudos oo, mut eikai niis samat vaivat voi olla mitä viis vuotta vanhemmis (linkin Golf)? Toisaalta samaa paskaa se T7 oli Saabilla vuosikymmenen verran, vaikka näennäisesti sitä korjattiin matkan varrella :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2068
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja pjv »

Eiks tossa kaasussa ole sitten sekin, että sitä pitäisi noin joka päivä käydä tankkaamassa?
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

On kyl seki joo. Ja periaattees kolme kertaa päiväs; Aamuyöllä Nokialla, Poris välitankkaus (eiks siäki mahda olla asema, tai ainaki on tulos), siitä harppaus työmaalle ja sit Poris kotiintulotankkaus ja neljännenki vois vetästä kotimatkalla. Mut sit seuraavalta päivältä jäis aamutankkaus välistä.

Eli joo. Eiköhän diesel ole seuraava polttoaine. Niillä sentään pääsee pääsääntöisesti kaksi päivää tankkaamatta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Penarin X1 (samaa kamaa toki mm. myös 3-sarja) 2-litraiset dieselit on varsin vähäjanoisia. Tässä on nettiauto ollut ahkerassa (monta kertaa päivässä normaalin parin kerran sijaan), kun sekä isällä, että vaemolla auton vaihto ollut tiedossa luvassa.

Yksilöitähän kaikki ovat, mutta faija ajoi täysin huolettomia kilsoja E91 318da:lla vm. 2011 muistaakseni 90-220tkm kuuden vuoden aikana.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
aero
-
Viestit: 8671
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja aero »

2.polvi kirjoitti:
Su Loka 20, 2019 20:12
Yksilöitähän kaikki ovat, mutta faija ajoi täysin huolettomia kilsoja E91 318da:lla vm. 2011 muistaakseni 90-220tkm kuuden vuoden aikana.
E9x:n alustarakenteen ja N47 -moottorin maineen tuntien faijallasi on kyllä käynyt jonkinasteinen tuuri. Onhan tuossa iässä jo N47 saanut parantavaa kehitystä eikä ne kaikki porsi, mutta riskilistalaiseksi voisi kyllä kutsua. Muuten sinällään E9x on melko vähähuolinen auto, mutta jos tuolla välillä ei tule vastaan ainakin yhtä etutukivarsijumppaa (Meylet jotain 250e, orggikset n. 570e, työt päälle jos ei itte tee), takana narinahelajumppaa tai vähintään yhtä herjaa Vanoksen solenoidista, niin pitää onnitella tuurin puolesta.

No, käytännössä tällä ei lie tässä ketjussa merkitystä, koska sekä kaikki E9x dieselit että kaikki N47-koneiset alkaa olla sellaisilla mittarilukemilla, ettei niitä enää oikein kannata 100tkm/v suoritteelle ostaa. B47 -moottori on jo ihan eri kauraa, kuten myös F-sarjan bemarit.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin