Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ei ne kilsat välttämättä kasva samassa suhteessa ku työt alkaa. Ku on vähempi vapaata niin ei tuu lähettyy kyläilee yms
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Niitä muuten voisi kiinnostaa tälläinen kestotesti kustannuslaskelmineen jo nyt.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Riippuu varmaan eniten työmatkan pituudesta. Mulla tulee autoon enemmän kilsoja loma-aikaan, kun työmatka on niin lyhyt. Jollakulla toisinpäin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Tosiaan kuviot on vähän menneet nyt uusiksi ja Astralla on pääsääntöinen toimi kuluttaa rahaa paikallaan parkkiksella. Eli sillä ei nyt sitten ajeta kuin päiväkotiin paskoina päivinä ja haetaan Salesta maitopurkki akuuttiin tarpeeseen. Ja tietty kaikki muu vapaa-ajan ajelu (josta kertyy helposti ihan kymppitonneissa laskettava määrä kilometrejä). Sillain aika historiallinen hetki, että koko vakituisen työurani (en laske nyt kesähessuiluja ym. sivutoimia) olen nostanut kilsakorvauksia ja enää niitä ei tule.
Samalla sitten meni sekin uusiksi, että mun autolla molempien muksujen kuskailu on arkirealismia eli tuli taas harjoitettua ehkäisyvalistusta menemällä istuinkaupoille. Ja koska ensimmäisenä hankittu turvaistuin oli 11 vuotta vanha käytetty (takuukolaroimaton suoraan avopuolison siskolta), niin samalla kerralla sitten kaksi istuinta uusiksi
Inkussa molemmat edelleen istuvat selät menosuuntaan, mutta mun autoon oli pakko upgradettaa vähemmän tilaa vievä istuin kuskin taakse.
Tuo taaempana oleva lähti sitten kaatikselle (olettaen, kai sen joku voi vielä tarpeeseenkin noukkia, mene ja tiedä) ja Inkusta kompaktimpi tilalle. Tällä kertaa yritin olla fiksu ja laittaa lenkit suoraan kiskojen alle, jotta penkkiä voisi siirtää tarvittaessa. Ongelmahan on se, että penkki ei aina asetu samalle kohdalle eli remmit on aina väärän mittaiset siirtämisen jälkeen.
Heti kyllä huomaa, että tätä hommaa ei autovalmistajat ole huomioineet, koska penkki tulee kiskolla yli tuon pultin ja oikealla puolella kisko on vieläkin lyhyempi
Vanhoissa Saabeissa ja jopa XC90:ssä oli tosiaan lenkit kiskois, johon noi remmit sai. Eli kun ostaa vuonna 2019 vuoden 2017 autoon istuimen, sille ei välttämättä ole mitään järkevää kiinnitysratkaisua valmiina autossa. No tosiranehan laittaisi kuormansidontakoukut kiskon ja lattian väliin, niin sillä sekin hoituisi, mutta nyt ei ollut sellaisia käsillä.
Sitten kun tuo kompaktimpi penkki meni paikoilleen, tuli melkoinen ylläripylläri.
Kuljettajan penkki on asennossa "täysin takana miinus pari senttiä". Eli palataksemme siihen väitteeseen, että K Astra on A Insigniaa suurempi, niin kyllä se pitää tällä mittauksella paikkaansa. Eli pystyn istumaan Astran pelkääjän paikalla 95 % väljästi, mutta Insigniassa samalla kalustolla joko jalat on ristissä kojelaudan alla tai sitten polvet painaa kojelautaa vasten suunnilleen sivuikkunan korkeudella.
Tähän saakka olen ollut hävittämässä Astraa heti alkuvuodesta ja ottamassa NG900 avon tilalle, mutta alkaa se vähän vaikuttamaan siltä, että koko perheen liikkuessa Insignia onkin se joka jää pihaan Ei v*ttu, mä kun oikeasti luulin, että 220 tkm jälkeen on henkinen lupa hävittää auto pois. Mut toisaalta se tilanne on nyt vain väliaikainen, sillä tuo pelkääjän takana oleva istuin on melko kompakti ja myös leveyssuunnassa niin kapea, että tuskin sillä paria vuotta pidempään pääsee. Ja se ostettiin kapeena ja hyvin suojaavana siksi, että muksun kasvukäyrä meni yli turvakaukalosta ja ei häntä viitsinyt kovinkaan väljään penkkiin istuttaa puolivuotiaana.
EDIT: kaikille asiaan vihkiytymättömille tiedoksi, niin turvaistuinten tilantarve on todella vaikea määritellä, kun jokainen istuin on eri mallinen ja toisaalta myös jokaisen auton takapenkki on eri korkeudella ja myös eri kulmassa. Eli vaikka tässä autossa tuo uusi Britax menee väljästi, niin Insigniassa se vei yhtä paljon tilaa mitä tuo vanha Britaxikin. Vain kokeilemalla voi saada varmuuden.
Samalla sitten meni sekin uusiksi, että mun autolla molempien muksujen kuskailu on arkirealismia eli tuli taas harjoitettua ehkäisyvalistusta menemällä istuinkaupoille. Ja koska ensimmäisenä hankittu turvaistuin oli 11 vuotta vanha käytetty (takuukolaroimaton suoraan avopuolison siskolta), niin samalla kerralla sitten kaksi istuinta uusiksi
Inkussa molemmat edelleen istuvat selät menosuuntaan, mutta mun autoon oli pakko upgradettaa vähemmän tilaa vievä istuin kuskin taakse.
Tuo taaempana oleva lähti sitten kaatikselle (olettaen, kai sen joku voi vielä tarpeeseenkin noukkia, mene ja tiedä) ja Inkusta kompaktimpi tilalle. Tällä kertaa yritin olla fiksu ja laittaa lenkit suoraan kiskojen alle, jotta penkkiä voisi siirtää tarvittaessa. Ongelmahan on se, että penkki ei aina asetu samalle kohdalle eli remmit on aina väärän mittaiset siirtämisen jälkeen.
Heti kyllä huomaa, että tätä hommaa ei autovalmistajat ole huomioineet, koska penkki tulee kiskolla yli tuon pultin ja oikealla puolella kisko on vieläkin lyhyempi
Vanhoissa Saabeissa ja jopa XC90:ssä oli tosiaan lenkit kiskois, johon noi remmit sai. Eli kun ostaa vuonna 2019 vuoden 2017 autoon istuimen, sille ei välttämättä ole mitään järkevää kiinnitysratkaisua valmiina autossa. No tosiranehan laittaisi kuormansidontakoukut kiskon ja lattian väliin, niin sillä sekin hoituisi, mutta nyt ei ollut sellaisia käsillä.
Sitten kun tuo kompaktimpi penkki meni paikoilleen, tuli melkoinen ylläripylläri.
Kuljettajan penkki on asennossa "täysin takana miinus pari senttiä". Eli palataksemme siihen väitteeseen, että K Astra on A Insigniaa suurempi, niin kyllä se pitää tällä mittauksella paikkaansa. Eli pystyn istumaan Astran pelkääjän paikalla 95 % väljästi, mutta Insigniassa samalla kalustolla joko jalat on ristissä kojelaudan alla tai sitten polvet painaa kojelautaa vasten suunnilleen sivuikkunan korkeudella.
Tähän saakka olen ollut hävittämässä Astraa heti alkuvuodesta ja ottamassa NG900 avon tilalle, mutta alkaa se vähän vaikuttamaan siltä, että koko perheen liikkuessa Insignia onkin se joka jää pihaan Ei v*ttu, mä kun oikeasti luulin, että 220 tkm jälkeen on henkinen lupa hävittää auto pois. Mut toisaalta se tilanne on nyt vain väliaikainen, sillä tuo pelkääjän takana oleva istuin on melko kompakti ja myös leveyssuunnassa niin kapea, että tuskin sillä paria vuotta pidempään pääsee. Ja se ostettiin kapeena ja hyvin suojaavana siksi, että muksun kasvukäyrä meni yli turvakaukalosta ja ei häntä viitsinyt kovinkaan väljään penkkiin istuttaa puolivuotiaana.
EDIT: kaikille asiaan vihkiytymättömille tiedoksi, niin turvaistuinten tilantarve on todella vaikea määritellä, kun jokainen istuin on eri mallinen ja toisaalta myös jokaisen auton takapenkki on eri korkeudella ja myös eri kulmassa. Eli vaikka tässä autossa tuo uusi Britax menee väljästi, niin Insigniassa se vei yhtä paljon tilaa mitä tuo vanha Britaxikin. Vain kokeilemalla voi saada varmuuden.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ihan kylmiä väreitä meni, kun katsoin takarivin täyttäviä kuravaateikäisiä. Onneksi omat jo 8- ja 11-vuotiaat ja vaemonkin kullannuput samaa kaliiberia.
Aika radikaali muutos sulla sitten työtehtävissä. Mitäs luulet, alatko näkemään autolla ajamisesta (ikävöiden) unta, vai onko helpotus?
Aika radikaali muutos sulla sitten työtehtävissä. Mitäs luulet, alatko näkemään autolla ajamisesta (ikävöiden) unta, vai onko helpotus?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Nojuu ei toi kurahomma kivaa ole. Tosin mä en jaksa suojata autoa kun epäilen, että se suojan alla muhiva kosteus on pahempi kuin se itse tajuton kuramäärä ilman suojia
En kyl uneksi vajaa 100 tkm vuosisuoritteesta missään määrin. Edelleen siis ajan töis ehkä 30-40 tkm vuoteen, mut siihen on työauto. Mä kyl kattelin bussireittejäki Google Mapsista ja periaattees toisen auton vois ihan oikeasti hävittää, mut se lienee niin iso askel epämukavuuden suuntaan, et ei kiinnosta. Eli pysykäämme alkuperäses suunnitelmas: rättikatto ympärivuotiseen käyttöön (jollain aikataululla)
En kyl uneksi vajaa 100 tkm vuosisuoritteesta missään määrin. Edelleen siis ajan töis ehkä 30-40 tkm vuoteen, mut siihen on työauto. Mä kyl kattelin bussireittejäki Google Mapsista ja periaattees toisen auton vois ihan oikeasti hävittää, mut se lienee niin iso askel epämukavuuden suuntaan, et ei kiinnosta. Eli pysykäämme alkuperäses suunnitelmas: rättikatto ympärivuotiseen käyttöön (jollain aikataululla)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^No sentään ajelet edelleen töissä sen 2 x keskivertopulliaisen vuosittaisen ajosuoritteen verran ja siihen muutama kymppi "huviajoa" päälle, että taitaa se silti mennä kokonaissuorite 50000 pahemmalle puolelle ? Ihan et pääse vieraantumaan, kuitenkaan.
Ehkäpä Inkku ja Astra on kuitenkin tuossa tilanteessa hömelö yhdistelmä, Astruus jää ja tilalle sitten ympärivuotinen harraste a´la avo. Paljon jännempää
Ehkäpä Inkku ja Astra on kuitenkin tuossa tilanteessa hömelö yhdistelmä, Astruus jää ja tilalle sitten ympärivuotinen harraste a´la avo. Paljon jännempää
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kyl se 50 tkm aika helposti rikkuu. Yhtäkkiseltään ajattelee, et ei kilsoja kerry mut onhan jo yks mummolareissu sen 300 km, Motonet/Verkkis/Biltema 40 km, Prismaanki taitaa tulla 10 km... Noista se silppu kertyy ja ihme on, jos muka kymppitonnilla selviää vuodessa "hupiajois" Sais se NEVS nyt alkaa myydä Suomeski niitä NG9-3:n pohjalle ranetettuja sähkökotteroita. Sellasen kun sais Golfin/Corsan hinnalla (30 k€) niin heti lähtis tilaukseen
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Pikaisella googlailuilla hinta on tukien jälkeen kiinassa noin $25k. Tukien määrää en tiedä, mutta noinkohan tuohon 30ke pysähtyisi suomessa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Noh hinnalla tuskin on merkitystä. Ne osti kymmenen vuotta sitte kymmenen vuotta vanhan auton, niin eikai ne tosissaan sitä ala myymään Euroopassa 202X? Toisaalta en minä autoteollisuudesta mitään ymmärrä, mut tuskin se perusrakenne niin paljo aikaansa oli edellä, et hommas olis mitään järkeä Mut hintaan palaten niin 35 k€ olis ehkä oma kipuraja. Ja siinäki saattaisin vetäytyä kaupasta kun nimi pitäis paperiin laittaa
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Äläs nyt, eikös ng9-3 tullut 2004 myyntiin, ei oo vielä lähelläkään 20 vuotta ensiesittelystä
Kyllähän tuossa on varmaan aika paljon eroa rakenteessa, jos vertaa vaikka teslaan tai VAGin meb-alustaan. Toisaalta on ne varmaan Nevssillä jotain muutoksia tuohon tehneet
Kyllähän tuossa on varmaan aika paljon eroa rakenteessa, jos vertaa vaikka teslaan tai VAGin meb-alustaan. Toisaalta on ne varmaan Nevssillä jotain muutoksia tuohon tehneet
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^tuli myyntiin 2002 syksyllä. Suunnittelun aloittamisesta lienee reilusti yli 20 vuotta, joten kai sitä voi jo noin 20-vuotiaaksi automalliksi kutsua.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Aijai aina pitäs tarkistaa faktat ennen kuin heittää muistista jotain.
Saivartelun puolelle menee, myönnetään
Samaa mieltä toki olen pointista, vuosituhannen vaihteen auto tuo 9-3 on ratkaisuiltaan. Varmasti se jossain näkyy
Nopealla googlailulla löysin 2017 tammikuusta uutisen, että Volkkarin meb-alusta on valmis. Yli kolme vuotta tulee siitäkin ennen kuin ensimmäinen auto on asiakkaalla.
Aiheeseen liittyen:
Ite oon aina vierastanut noita remmeillä kiinnitettäviä istuimia, siksi isofix on ollut kaikissa kriteerinä. Toki tuon selkä menosuuntaan istuimen tilantarve on melko jäätävä. femmassakin jäi jalkatila melko pieneksi. Touranissa mahtuu paljon paremmin, ei vähiten siksi että saa sijoitettua keskipenkille ja takapenkki on muutenkin eri mallinen. Lainapolossa, jota sain testata ennen pyhiä, sai juuri ja juuri turvakaukalon tuon eteen kun käänsi penkin pystysuoraan ja laittoi jalustan etupenkille turvavöillä. ilman jalustaa ei olisi kaukalo mahtunut kun kojelauta tulee vastaan.
K-astralla menis meidän perhe varmasti oikein mukavasti, jos olis yksi lapsi vähemmän
Sen verran paljon oot tuossa jakkarassa istunut että varmaan vaihtelu virkistäisi
Saivartelun puolelle menee, myönnetään
Samaa mieltä toki olen pointista, vuosituhannen vaihteen auto tuo 9-3 on ratkaisuiltaan. Varmasti se jossain näkyy
Nopealla googlailulla löysin 2017 tammikuusta uutisen, että Volkkarin meb-alusta on valmis. Yli kolme vuotta tulee siitäkin ennen kuin ensimmäinen auto on asiakkaalla.
Aiheeseen liittyen:
Ite oon aina vierastanut noita remmeillä kiinnitettäviä istuimia, siksi isofix on ollut kaikissa kriteerinä. Toki tuon selkä menosuuntaan istuimen tilantarve on melko jäätävä. femmassakin jäi jalkatila melko pieneksi. Touranissa mahtuu paljon paremmin, ei vähiten siksi että saa sijoitettua keskipenkille ja takapenkki on muutenkin eri mallinen. Lainapolossa, jota sain testata ennen pyhiä, sai juuri ja juuri turvakaukalon tuon eteen kun käänsi penkin pystysuoraan ja laittoi jalustan etupenkille turvavöillä. ilman jalustaa ei olisi kaukalo mahtunut kun kojelauta tulee vastaan.
K-astralla menis meidän perhe varmasti oikein mukavasti, jos olis yksi lapsi vähemmän
Sen verran paljon oot tuossa jakkarassa istunut että varmaan vaihtelu virkistäisi
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kyllä mullekin isofixit kelpais, mut eipä nois selkä menosuuntaan menevissä juurikaan niitä ole. Ja jos on, niin ei tämmösen duunariperheen lompakko sellaisia kestä kun noita turvavöillä köytettäviä saa alkaen 200 €. Nyt tuli vähän ökymmät tuolit hankittua, mutta tuo ruskea menee sitte niin kauan kunnes siirrytään pois istuimista ja toinen (ei näy kuvissa) BeSafe oli näytekappale ja uusi paranneltu versio oli jo saatavilla, niin tingein kivan kimppahinnan (ja kuulemma avopuoliso taas häpesi silmät päästä) molemmille jakkaroille.
Autokuume pukkaa jo kovaa päälle (järjen ja lompakon jarruttaessa) mut täs iskee taas näitä realiteetteja vastaan. Eli lähetään vaikka siitä parin tonnin ruoskasta:
-2000 € ostoon
-1000 € touhutonnina (renkaat, akku, yllärit)
Tää on jo kolmannes-neljännes Astran arvosta... Ja todnäk vaihtaa paskempaan.
Nostetaan hintaluokkaa:
-Nissan Leaf, ekat sähkö-Golfit
-Astran ajoneuvovero 166 €/a, Leafin ja Golfin 216 €/a
Eli ottamatta huomioon välirahan suuruutta, sähköauton seisotus pihas maksaa saman mitä Astranki.
No tollanen Leaf tai Golf (niistä ekojen Golfien rajoitteista puhumattakaan, ei mennä niihin nyt) hankkiminen olis varmaan trendikäs, mutta niin tajuttoman tylsä ratkaisu. Leaf jää melkein jo ulkonäkösyistä, Golf taas on sen alle 100 km rangensa kanssa niin pelle kapistus, et kuka sellasen hankkii? Ehkä sit, jos sen sais samalla kympillä mitä ton Leafinki, mut nyt se on vähä semmonen ylihintanen välimalli, kun samalla kahdella kympillä sais vaikka sen V60 Hybridin, joka kulkis sähköllä arkiajot ja ei olisi todellakaan tylsä. Ja kulkupuolikin olisi kunnossa.
Periaatteessa V60 oli pitkään sellanen Aeroon verrattavissa oleva tavoiteltava auto, mutta median luoma mielikuva on saanut mut hylkäämään sen. Siis se mielikuva, että Iltasanomissa oli kerralla sekä yksi akkuvikainen, että täälläkin raportoitu akkuvamman kokenut V60, eli niiden kaikkien on oltava paskoja
No ollakseni rehellinen, niin noissa sähköautoissa eniten mua ahdistaa se, että niitä tuodaan tuolta Keski-Euroopasta täyttä syöttöä. Tulee mieleen 15 vuotta vanhat ajat, kun Saksasta roudattiin kaikki romut tänne ja niiden ainoa hyvyys oli vähäruosteisuus. On siä varmaan hyviäkin yksilöitä, mutta mun inhorealistisessa ajatusmallissa se halvin purkupaska ostetaan sieltä, rahdataan Suomeen, myyntifiksataan ja myydään kovalla katteella hölmöille päästöhörhöille. Johan AZP niistä Mitsuista kirjoitti, että joka tänään on liikkeessä esillä on tyyliin huomenna jo mennyt. Se ei ole ostajan markkina, varsinkaan jos kyseessä on kymmenissä tuhansissa laskettu pinkka euroja vaihdokkina
No seuraava hörhöily sitten iskeekin siinä, että jos ei Keski-Euroopan paskimmat myyntifiksatut häkkiautot kelpaa, niin pitäiskö mun ottaa joku päivä pari miinustuntia töistä ja käydä potkimas tehdasuuden sähkö-Golfin renkaita? Se voisi olla valaiseva kokemus, kumpaankin suuntaan. Toisaalta se avo olisi nyt hyvä vaihtoehto, toisaalta voisi ostaa vaikka NG9-3:n V6-koneella kun kulutuksella ei sillain ole väliä Mut kuka sen jakopääremontin rahottaa? Eli rauhassa, rauhassa. Ei saa ottaa liikaa Porvoosta vaikutteita, vaikka siellä nyt vakuutellaankin, että autot ei vaihdu.
Autokuume pukkaa jo kovaa päälle (järjen ja lompakon jarruttaessa) mut täs iskee taas näitä realiteetteja vastaan. Eli lähetään vaikka siitä parin tonnin ruoskasta:
-2000 € ostoon
-1000 € touhutonnina (renkaat, akku, yllärit)
Tää on jo kolmannes-neljännes Astran arvosta... Ja todnäk vaihtaa paskempaan.
Nostetaan hintaluokkaa:
-Nissan Leaf, ekat sähkö-Golfit
-Astran ajoneuvovero 166 €/a, Leafin ja Golfin 216 €/a
Eli ottamatta huomioon välirahan suuruutta, sähköauton seisotus pihas maksaa saman mitä Astranki.
No tollanen Leaf tai Golf (niistä ekojen Golfien rajoitteista puhumattakaan, ei mennä niihin nyt) hankkiminen olis varmaan trendikäs, mutta niin tajuttoman tylsä ratkaisu. Leaf jää melkein jo ulkonäkösyistä, Golf taas on sen alle 100 km rangensa kanssa niin pelle kapistus, et kuka sellasen hankkii? Ehkä sit, jos sen sais samalla kympillä mitä ton Leafinki, mut nyt se on vähä semmonen ylihintanen välimalli, kun samalla kahdella kympillä sais vaikka sen V60 Hybridin, joka kulkis sähköllä arkiajot ja ei olisi todellakaan tylsä. Ja kulkupuolikin olisi kunnossa.
Periaatteessa V60 oli pitkään sellanen Aeroon verrattavissa oleva tavoiteltava auto, mutta median luoma mielikuva on saanut mut hylkäämään sen. Siis se mielikuva, että Iltasanomissa oli kerralla sekä yksi akkuvikainen, että täälläkin raportoitu akkuvamman kokenut V60, eli niiden kaikkien on oltava paskoja
No ollakseni rehellinen, niin noissa sähköautoissa eniten mua ahdistaa se, että niitä tuodaan tuolta Keski-Euroopasta täyttä syöttöä. Tulee mieleen 15 vuotta vanhat ajat, kun Saksasta roudattiin kaikki romut tänne ja niiden ainoa hyvyys oli vähäruosteisuus. On siä varmaan hyviäkin yksilöitä, mutta mun inhorealistisessa ajatusmallissa se halvin purkupaska ostetaan sieltä, rahdataan Suomeen, myyntifiksataan ja myydään kovalla katteella hölmöille päästöhörhöille. Johan AZP niistä Mitsuista kirjoitti, että joka tänään on liikkeessä esillä on tyyliin huomenna jo mennyt. Se ei ole ostajan markkina, varsinkaan jos kyseessä on kymmenissä tuhansissa laskettu pinkka euroja vaihdokkina
No seuraava hörhöily sitten iskeekin siinä, että jos ei Keski-Euroopan paskimmat myyntifiksatut häkkiautot kelpaa, niin pitäiskö mun ottaa joku päivä pari miinustuntia töistä ja käydä potkimas tehdasuuden sähkö-Golfin renkaita? Se voisi olla valaiseva kokemus, kumpaankin suuntaan. Toisaalta se avo olisi nyt hyvä vaihtoehto, toisaalta voisi ostaa vaikka NG9-3:n V6-koneella kun kulutuksella ei sillain ole väliä Mut kuka sen jakopääremontin rahottaa? Eli rauhassa, rauhassa. Ei saa ottaa liikaa Porvoosta vaikutteita, vaikka siellä nyt vakuutellaankin, että autot ei vaihdu.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Aero-avo mainittu ❣
Anna mennä, se tuntuu hyvältä
Ja saadaan myös Porvoon suuntaankin liikettä, kun teet reilun ostotarjouksen Volvosta. Melkein jo pelottaa, että hän ajaa sillä vielä eläkkeelläkin, niin vakuuttuneeksi tulin pohdinnoistaan
Edit. Viittaan siis pohdintaan parin tonnin käyttiksen hankinnasta.
Anna mennä, se tuntuu hyvältä
Ja saadaan myös Porvoon suuntaankin liikettä, kun teet reilun ostotarjouksen Volvosta. Melkein jo pelottaa, että hän ajaa sillä vielä eläkkeelläkin, niin vakuuttuneeksi tulin pohdinnoistaan
Edit. Viittaan siis pohdintaan parin tonnin käyttiksen hankinnasta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05