Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nojuu ja tuo on jo tarjous, joka ei oo suoraa vittuilua jos ajattelee sen sillä mallilla, et päälle katsastus, myyntipuunaus ja jotain pitäs saada viivanki alle. Tosin ammattiostaja se ei ollu, kun kysy missä ajos kilsat on tullu ja vastauksen kuultuaan haukku kutakuinki koko ammattialan. No haukkumista mä oon kuunnellu koko urani ja edelleen kuuntelen, ei siin mitään uutta ja ihmeellistä ole, mut kyl ammattiostaja olis tos kohtaa kehunu arvostavansa tärkeää työtä ja viä perään nuoleskellu persettä, et minkä firman logoa näin mukava ja fiksu kaveri on selässään kantanu :lol: Mut samapa tuo, en mä sitä siltikää olis kahdeksalla myyny.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ihan kannustavaa, että jo ensimmäinen yrittäjä tarjoaa sentään tuon 8. Jos sillä olisi saanut, niin olisi tehnyt ihan asiallisen tilin. Onneksi et vielä heltynyt :lol: Hyvät varusteet tossa kyllä on ja tiheesti on huollettu, joku saa tuosta vielä pitkäksi aikaa auton. Jossain kymppitonni vuodessa ajossa alkaa parin-kolmen vuoden päästä olla jo ihan maltillisesti veivattu !

Tää on mielenkiintoinen proggis, jos joku tarjoaa 11 tonnia käteen niin lähde viemään :) Voisin kuvitella että isompien ketjujen ostajat soittelevat lähiaikoina ja hinta hilautuu kohti kymppiä. Tai sitten ei.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos joku tosta nyt suorilta 11 k€ tarjoaa ja sitä ei tartte ostajaa varte katsastaa, siivota sisältä eikä sitä anturin johtoa korjata, niin viekööt pois mun puolesta :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Sisäputsi 5min, anturi 5min (eikö ollu aika nopea homma?) ja katsastus 50e.

Kannattanee suorittaa, voi ostajan näkökulmasta olla peliliike 11ke -> 11.5ke. Näin olisi itselläni varmaan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tiedän. Mut siis aika on kortilla, illat on pimeitä ja ei vaan jaksa.

Anturi on periaattees euron homma jos johdon korjaamisella selviää. Se jo kertaalleen korjattu johto on poikki ja on ihan hyvin tilaa. Todnäk ei tartte edes testeriä kun hajos silleen, et välillä toimi välillä ei kunnes sammu lopullisesti. Mut makaa tua vesisatees selällään sen takia auton alla?

Katsastus on 50 €, mut siihen menee ovelta ovelle kaks tuntia. Aika on muutenki kortilla ja kaikki töis tullut liukuma menee jo nyt siihen, et saatiin tarhaan pykälää pienempi maksu ja käyn koulussa istumas päivän kuukaudes. Eli sekään ei kiinnosta.

Katsastus muuten pitäs olla läpihuutojuttu. Tosta katottiin alusta ravistimella kun vaihdettiin laatikkoöljyt (ihan perustsekkaus kun näytti et lähentelee 300 tkm ennen ekaa katsastusta) ja yhdes kallistuksen vakaajan puslas oli väljää, se selittää satunnaisen kolinan mut siitä tulee vain muistutus.

Mut kyl mä korjaan. Joku viikonloppu jos olis kiva pakkaskeli, niin ei tarttis vedes maata :D Ja tietty jos joku soittaa tinkimättä niin sit korjaan sen koeajolle... Mut noille, jokka tinkii näkemättä voi suoraan sanoa ok, jos vie vikoineen. Ei se sen kummempaa ole mun ajatusmaailmas :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Aika kultaa tai ruostuttaa muistot, mutta mitä sivusta seurasin, sen pienemmän päiväkotimaksun ja rajoitetumman hoito-ajan kans säätämisestä ei kyl ollu kellekään työssä käyville kuin stressiä.

Onneks siitä järjestelystä pääsee eroon. Kattelin huvikseni, että Järvenpäässä 147h tai enemmän 289e. 106-146h olis 246e. Säästöä siis 43e/kk ja jos tuo aiheuttaa säätöä töissä joka päivä tai esim. sen, että ei ehdi hoitamaan kauppareissua ennen lasten hakua, niin omasta mielestä aika iso riesa pienestä säästöstä.

Jos nyt oikein kaivelen aivonystyröitäni, niin ekan kohdalla lasten äiti ehdotteli tota ja kieltäydyin jyrkästi. Hänen perusteensa oli säästö ja lyhyemmät päivät lapselle. Mulla oli sillon vuorotyö ja toki lapsi haettiin aika ajoissa usein, mutta halusin pitää sen option, että jos olen nukkunut helvetin huonosti 3h, herännyt klo 0530 ja päässyt duunista klo 14, pystyn ottamaan tunnin kahden tirsat ennen lapsen hakua.

Tuntematta teidän taustoja, en suoralta kädeltä tyrmää, mutta aika moni tuntui tuon hoitoajan rajoitteen kanssa kipuilevan etenkin, kun jo vuosia sitten tunteja jopa seurattiin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

On toi hoitoaikahomma asiaa, tosin meillä tippuu osa-aikasen hoitovapaan tms. ansiosta pariki pykälää ja se kertaa 1,5 koska kaksi lasta. En sillain ota kantaa noihin, annan avopuolison päättää. Se on vain, et olen sitoutunut joustamaan sen mitä tarttee. Rahallisesti se on tavallaan pieni ongelma, mut kyl niistä iso puro lopulta syntyy. Ja yksi syy tuo purojen kuivatus ennen jokeen laskemista on myös tän Astran myynti.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Edellisen viestin säästötalkoista huolimatta olen myös lähestynyt chättiauton tarjontaa kysymällä vaihtoa. Tollanen takaoveltaan erivärinen NG9-5 pomppas laakista sellaiselle tonniluvulle, että diesel-Saabit ei kyllä ole kysytyintä hottia markkinoilla. Jos toi on edes yhtä hyvä kuin Insignia, niin ei se huono voi olla. Tosin koeajamatta mahdotonta sanoa, arpapeliähän noi on. Ja tosta kun lähtee laskeen oven maalauksen, oletettavasti kalkattavan kaksoismassavauhtipyörän vaihdon (viimeistään softauksen jälkeen) jne. niin ehkä se Ampera on mun ajoon parempi. Viimeksi tänään aamulla käynnistin Astran, ajoin sen puoli kilsaa, vein muksun tarhaan, käynnistin Astran, ajoin puoli kilsaa ja sammutin siihen :lol:

Kuva

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^^Tosiaan, jos toinen vanhemmista tekee lyhyempää päivää säännöllisesti, niin sittenhän tilanne on toinen. Sellainenkin erikoisuus löytyy tuttavapiiristä, jossa nuukuuksissaan lapsia ei laitettu päivähoitoon, jos toinen vuorotyötä tekevä vanhempi oli ollut yövuorossa. Sanoinkin, että nuorenako meinasit sydärin saada. Samoilla silmillä varmaan tosi auvoista laatuaikaa lasten kans ja hyvällä tsäkällä 1-2h tirsat kun skidit päiväunilla. Jestas.

^Vantaan Sakallahan olis 1.5ke edullisempi ja vielä automaatti. Minusta siinä hinta varsin kohdillaan. Jos tuo NG95 ei olisi noin hiton iso ulkomitoiltaan, voisin hyvinkin harkita talviautoksi. On se vaan niin komea laite.

Edit. Sakan NG95 olikin jo mennyt, vaikka nettiautosta löytyikin.

https://m.nettiauto.com/saab/9-5/109666 ... 5&vifNav=Y
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juu mieluummin lapsi tarhaan kuin silmät ristis sen kans kotona. Jo lapsen edun vuoks, jos sille on tarkotus antaa rakentavaa tekemistä eikä viihdyttää telkkarilla.

En mä Vantaalle asti mee kattoon autoa, ellei oo 100 % varma helmi. 30 min suuntaansa on maksimimatka, jonka ajan auton peräs :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Baas900
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Ajelee ne muutkin, 303tkm ajettu 2017 Astra 9980e :D

https://m.nettiauto.com/opel/astra/1103 ... 1&vifNav=Y
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuva

Niin se mieli muuttuu nopeasti. Ja kyllä. Turhaan käytin 28 € harjapesuun. Mä täs nyt järkeilin tätä hommaa ja ajan tällä edes tän talven yli. Ottaa tohon nyt taas pätkällä joku romu tilalle, johon ensalkuun ostaa satasella akku et käynnistyy pakkasella, tonnilla pari kierrosta renkaita kovien koppurien tilalle, muutaman satasen perushuollot kun kaikki on tekemättä jne. Se kuvio on toistanut liikaa itseään. Jos mä en jaksa edes tästä yhtä johtoparia kolvata yhteen, niin miks mä jaksaisin hakata päätä seinään jonku toisen romun kans?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ja ihan yhtä äkkiä sen napsauttaa sinne takaisin ! Ei tuuliviirissä mitään vikaa ole, tuttu tunne. Kyllä Danny jo tiesi aikoinaan, tai oikeastaan se alkuperäisen tekijä, koska käännösiskelmähän se oli sekin.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Baas900 kirjoitti:
Ke Tammi 08, 2020 19:44
Ajelee ne muutkin, 303tkm ajettu 2017 Astra 9980e :D

https://m.nettiauto.com/opel/astra/1103 ... 1&vifNav=Y
Ja tykkää nämäkin ajella :mrgreen:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2 ... 591f6a1860
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No nyt se on taas myynnissä. Sama vanha ilmotus, samat vanhat kuvat. Se on kevättä rinnassa, kun aurinko paistaa ja maa on jäässä, niin nyt voi hyvillä mielin kömpiä auton alle kolvaamaan niitä tutkan johtoja :lol:

Oon mä vain melkonen tuuliviiri. Mut suurin syy myyntiin on se, että haluan siirtyä nyt Saabeihin. Onko se sitten avo vai muutaman satasen joku muu pommi, niin sitä en tiedä. Ja toinen on se, että on vähän tuota IC1970:n vikaa pääkopassa, että näihin romuihin sidottua velkaa (siis muodikkaammin pääomaa) pitäisi saada pois. Sinänsä tietty tässä olisi itselle luottopeli, mutta jos arvo laskee samaa tahtia kuukausierien kanssa, niin ei siinä jää käteen kuin pelkkä luu :roll: Ja sit kroonista autokuumetta jatkuvasti elävänä se tietty helpottaa asioita, että jos haluaa vaihtaa autoa niin se on rahallisesti melko se ja sama hoitaako kaupat sitte ABC:n automaatin vierellä vai Kuusakosken nettipalvelun ääressä. No ei ehkä ihan, mutta niinku ajatusmalliltaan. Tää on liian kallis vähän molempiin toimintamalleihin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin