Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Fordilta ei ole kuulunut tarjousta, mutta Volvolta sain. Eli V40 D2 ~30 k€ kärry. Hyvitys Opelista ilman tinkimisiä 17300 €. Laskettu parin kuukauden päähän ja 90 tkm mittariin. Aika lähelle sitä Opel-kauppiaan 18 k€ arviota vuoden ikäisenä. Ja kahden vuoden päähän arvioitti 14 k€ silloin. Eli ei vieläkään tullut suklaatarjousta, jota niin kovasti odotin
Pikainen peruskoulumatikka laskee arvonalenemaksi (ilman rahoituskuluja) 742 €/kk ja tosiaan se 14 k€ kahteen vuoteen olisi "vain" 508 €/kk. Ja takuunalaisella autolla saisi ajaa koko ajan. Polttoainesäästö tollaseen D2 Volvoon olisi n. 100 €/kk, eli sen perässä on turha vaihtaa autoa.
Talvirenkailla pärjää juuri ja juuri tämän talven ja kesärenkaissa on sen verran pintaa, että niillä pitäisi pärjätä ensi kesä. Syksyllä sitte pitää pohtia taas vaihtoa (uus Berlingo? ), kun talvirenkaat on hankintalistalla. Neki maksaa sen 500 €, eli jos lokakuus heittää alle ja keväällä alkaa katteleen uutta autoa, niin niidenki hinnaksi tulee sitte se satanen kuukaudessa. Eli satanen renkaista, satanen kulutuksesta -> "tonnin etumatka" kun vaihtaa "ajoissa", eikä väkisin aja takuuta loppuun. Miten senki sitte laskee...
Opeliin muuten maksoi talvipaketti, eli renkaat ja lämmitin, muistaakseni 390 €. Volvoon pelkät renkaat 1400 €. En kyllä ymmärrä mistä seki hinta on arvottu. Opelin oli niin halvat, että sillä rahalla ei saa edes pelkkiä kumeja kaupasta. Tämmöseen työkaluun Volvon hinnalla saa pellit Torista ja kaks kierrosta kumeja talveksi ja yhdet viä kesäksi
Pikainen peruskoulumatikka laskee arvonalenemaksi (ilman rahoituskuluja) 742 €/kk ja tosiaan se 14 k€ kahteen vuoteen olisi "vain" 508 €/kk. Ja takuunalaisella autolla saisi ajaa koko ajan. Polttoainesäästö tollaseen D2 Volvoon olisi n. 100 €/kk, eli sen perässä on turha vaihtaa autoa.
Talvirenkailla pärjää juuri ja juuri tämän talven ja kesärenkaissa on sen verran pintaa, että niillä pitäisi pärjätä ensi kesä. Syksyllä sitte pitää pohtia taas vaihtoa (uus Berlingo? ), kun talvirenkaat on hankintalistalla. Neki maksaa sen 500 €, eli jos lokakuus heittää alle ja keväällä alkaa katteleen uutta autoa, niin niidenki hinnaksi tulee sitte se satanen kuukaudessa. Eli satanen renkaista, satanen kulutuksesta -> "tonnin etumatka" kun vaihtaa "ajoissa", eikä väkisin aja takuuta loppuun. Miten senki sitte laskee...
Opeliin muuten maksoi talvipaketti, eli renkaat ja lämmitin, muistaakseni 390 €. Volvoon pelkät renkaat 1400 €. En kyllä ymmärrä mistä seki hinta on arvottu. Opelin oli niin halvat, että sillä rahalla ei saa edes pelkkiä kumeja kaupasta. Tämmöseen työkaluun Volvon hinnalla saa pellit Torista ja kaks kierrosta kumeja talveksi ja yhdet viä kesäksi
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Oota syksyyn ja tilaa uusi pooppeli - eikös aina lokakuussa noi talvikumit ole auton mukana sikahalvat. Vai alkaako tehdä mieli jotain muuta ihan vaan vaihtelun vuoksi ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Opelis tökkii se, että jos sitä varustelee edes nahkapenkkien tai kattoluukun verran, niin väkisinki tulee noi saatanan parkkitutkat. Tähän asti varustevaatimus on ollu nahat+kattoluukku, johon plussana automaatti, niin jatkos pitää olla myös toi avaimeton touhu. Opelis toi yhdistelmä ilman parkkitutkia ei onnistu.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ymmärrän yskän, minulla meni hermot jo sen yhden elokuisen viikonlopun aikana laina-auton tutkiin, jos muistat tapauksen. Idän ihmeessä tutkien automaattikäynnistyksen voi sentään laittaa pois jos mieli tekee - toistaiseksi ei ole tehnyt mieli kun rouvakin ajelee autolla.....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Juu muistan. On se aika surkuhupaisaa, että jengi hylkää auton parkkitutkien takia Siis oikeesti, kunnollinen off ja miellyttävämpi ääni. Minuutin homma koodarille ja normaalin softapäivityksen mukana jakeluun. Ehkä se PSA on vain liian iso ja kankea pulju.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Tsiisus Volvo-myyjä soitti mun kohteliaan sähköpostin perään ja kertoi, et varastos olis pari Inscriptionia bensa-koneella ja Webastolla. Rivien välistä sai lukea, että MY19 painaa päälle ja vanhaa paskaa makaa varastos. Ja se tsiisus niin, *köhköh*, muutaman tonnin nousi hyvitys Opelista. Piti ostaa diesel, jotta säästää, mutta nyt lompakko otsalle ja äkkiä
Edit: Spritmonitorin mukaan noi imee yli seittemää litraa satasella. Eli yli 2 €/100km nousee kulut. Vuodes 1600 € lisää kulua. Ja isompi lyhennys. Ja korkoki enemmän ku nykyses. Ei lompakko taivu. Se siitä...
Edit: Spritmonitorin mukaan noi imee yli seittemää litraa satasella. Eli yli 2 €/100km nousee kulut. Vuodes 1600 € lisää kulua. Ja isompi lyhennys. Ja korkoki enemmän ku nykyses. Ei lompakko taivu. Se siitä...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
En kyl oikein mitenkään usko et toi volsu d2 veis niin paljoa kakkua. Mä ajelen kuitenkin 8v vanhalla laivalla raskaalla kaasujalalla lähinnä motaria ja kulutus on sen 7 kesät talvet ja nyt puhutaan ihan eri kokoluokan autoista. Kyl tolla vollella pitäis siellä 6 pintaan ja alle olla kulutus.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Eiku kysyin D2, mut varastosta sais T2 todella mukavaan vaihtohyvityshintaan. D2 tais muinoin olla TM:n mittauksis pihein auto motarivauhdis kautta aikojen, eli se on säästöpossu meille, jotka eivät aja mittarinopeutta 75
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kukas alkaa ensimmäisenä laskemaan hintaa omalle vapaa-ajalle - ei vain vanhemman auton korjaamiselle, vaan tälle loputtomalle €/km-laskemiselle, tarjousten pyytämiselle ja vertailulle sekä autoliikkeissä hyppäämiselle? Viimeiseen tietysti mukaan kuluneet polttoaineet ja renkaat jne.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Nohnoh. Ei naisekkaa laske shoppailussa vapaa-ajalle hintaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Tarkan markan miehenä joudun kyllä vinkkaamaan Berlingon täydellisyydestä huolimatta, että sitä ei välttämättä kannata hankkia uutena ja ajaa paria vuotta isoja kilsamääriä. Arvonalennus on jotain aivan karseaa. Markkinoilta löytyy 2-3 vuotiaita yksilöitä ihan järkevillä mittarilukemilla noin puoleen hintaan siitä mitä uusi maksaa, kuten tässä:JP_Vette kirjoitti:uus Berlingo?
https://www.nettiauto.com/9459289 (kuvat tosin puuttuu, joten hinnoittelulle voi olla ihan järkiperusteetkin)
Joka tapauksessa alle viisivuotiaita ihan varusteltuja Berlingoja120-160 tkm ajettuna on jatkuvasti tarjolla alle kymppitonnin:
https://www.nettiauto.com/9280500
https://www.nettiauto.com/9258252
Johtopäätös: nämä kannattaa ostaa muutaman vuoden ikäisinä, tai jos uuden ostaa niin kannattaa ottaa työsuhdeautona jos se vain on mahdollista ja muuten taloudellisesti järkevää (km-korvaukset!).
Sentään Mercedes-Benz Kangoon kaltaisiin hinnanmätänemisiin ei sitikkakaan kykene, johtuen sitikan edullisesta lähtötasosta ja Rellun lievästä (kröhöm) ylihinnoittelusta Vehon uusien autojen hallissa.
Tietenkin JP_Vetten ajomäärällä tuo arvonalennuksen osuus autoilun kokonaiskuluista alkaa olla aika pieni, että sinänsä sitä odotettua arvonalenemaa ei nyt kannata ihan millintarkalla tuijotella.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Mitenköhän pitäisi oman vapaa-ajan hinta laskea, kun olen yhteensä varmasti jo tuntitolkulla lukenut tätä ketjua aikomatta ostaa Astraa tai Berlingoakaan .
Täytyy laittaa laskua JP_Vettelle menemään!
Täytyy laittaa laskua JP_Vettelle menemään!
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
kuvat tuli, eivätkä paljasta mitään syitä tuohon älyttömään hintapyyntiin. Rekisteröity 02/2015 eli melko tarkkaan 3v:ssa kulkenut 126 tkm. Varustelussa kuitenkin dieselkoneen lisäksi mukana robottivaihteet, Modutop, perätutka ja vetokoukku. Automaatti-ilmastointia ei tähänkään yksilöön olla älytty ruksia. Varusteineen hinta tullut alas kolmessa vuodessa yli 50 % sisältäen Laakkosen vaihtoautomyynnin katteen.AZP kirjoitti:https://www.nettiauto.com/9459289 (kuvat tosin puuttuu, joten hinnoittelulle voi olla ihan järkiperusteetkin)
Nettiautossa muuten yli puolet berlingon myyjistä laittaa ilmoitukseen, että autossa on automaatti-ilmastointi, vaikkei sitä autosta löydy. Mikäköhän siinä on niin vaikeaa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Pitää olla pyyntiä, jotta on varaa hyvittää vaihdokista yli kilpailijan.
Mitä tulee automaatti-ilmastointiin, niin Nettiautohan ruksii sen käyttäjän puolesta klikatessa ilmastoinnin ylinpäätänsä. Ehkä se on niin arkinen varuste, että normaali tuulipuku ei edes miellä siinäkin olevan montaa eri vaihtoehtoa. Vähä samaa tasoa kuin nahkaverhoilu, jos penkin sivuissa on 3 cm leveät soirot tekonahkaa. Tai äänentoistojärjestelmä hinnat alkaen -popeille. Tosin se varmaan juontaa juurensa autoveronvälttelyyn, kun ostettiin auto ilman soitinta.
-50 % kolmeen vuoteen menee joihinki tilastoihin normikilsamäärillä. Mones paikkaa sitä sanotaan, että kolmeen vuoteen puolittuu. Ja mun Astrasta sanottiin myyntihetkellä, että kolmes vuodes lyhennystä on jäljellä hyvitysarvo eli 26200 - 36 x 300 = 15400 -> -41 % kolmessa vuodessa. Toki sillon ei puhuttu 80 tkm/vuosi ajomäärästä.
Mitä tulee automaatti-ilmastointiin, niin Nettiautohan ruksii sen käyttäjän puolesta klikatessa ilmastoinnin ylinpäätänsä. Ehkä se on niin arkinen varuste, että normaali tuulipuku ei edes miellä siinäkin olevan montaa eri vaihtoehtoa. Vähä samaa tasoa kuin nahkaverhoilu, jos penkin sivuissa on 3 cm leveät soirot tekonahkaa. Tai äänentoistojärjestelmä hinnat alkaen -popeille. Tosin se varmaan juontaa juurensa autoveronvälttelyyn, kun ostettiin auto ilman soitinta.
-50 % kolmeen vuoteen menee joihinki tilastoihin normikilsamäärillä. Mones paikkaa sitä sanotaan, että kolmeen vuoteen puolittuu. Ja mun Astrasta sanottiin myyntihetkellä, että kolmes vuodes lyhennystä on jäljellä hyvitysarvo eli 26200 - 36 x 300 = 15400 -> -41 % kolmessa vuodessa. Toki sillon ei puhuttu 80 tkm/vuosi ajomäärästä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Vaihtoautomyyjien puhetta silloin kun ovat ostolaidalla eli kun vaihtohyvitystä lasketaan. Menet samalta kaverilta ostamaan sitä 3-vuotiasta autoa ja ihmettelet, miksi pyyntihinta onkin vain 30 % alle uuden hinnan, niin tarina on eri.JP_Vette kirjoitti:-50 % kolmeen vuoteen menee joihinki tilastoihin normikilsamäärillä. Mones paikkaa sitä sanotaan, että kolmeen vuoteen puolittuu.
Oman hintaseurannan perusteella ei-ranskalaisissa perusperheautossa perusperheen kilsoilla (15-20 tkm/v) auton arvo puolittuu viidessä vuodessa. Katso vaikka tämän ketjun sankaria; bensakoneinen farmariastra hakuun, niin uusien hinnat alkaa lievin lisävarustein talvirenkaineen sellaisesta 24-25 t€:sta, ja kun Nettautoon iskee hakuun alle 100 tkm ajetut bensafarmariastrat 2013-> niin hintapyynnit lähtee vajaasta 13 t€:sta. Ja sama haku 2008-> ja alle 200 tkm, niin hinnat alkaa kuuden tonnin tienoilta. Saman haun voi toistaa vaikka Focukselle, niin numerot ei paljoa eroa.
Eksoottisemmat mallit, premiumit, ja tietyt merkit käyttäytyy hieman eri tavoin, mutta kun noista laskee ulos vuosittaisen hinnanaleneman prosentteina, niin ei 15 %:sta kauas päädytä, oli kyseessä melkein auto kuin auto. Mutta sitten on joku Berlingo jonka hinnanmuodostuksessa käytettynä ei välillä tunnu olevan mitään järkeä. Ja totta kai erikseen sitten ne autot joilla ajetaan se 4x tavallisen perheen kilometrimäärä, nille on ihan oma maailmansa. Onhan tuolla linkin Berlingollakin ajettu tuplamäärä keskimääräiseen nähden, mutta noilla kilsoilla ei kuitenkaan edelleenkään ansaita loppuunajetun titteliä.
Yllä mainittuihin laskuihin nähden aloin viime viikolla Sitä länsiauton rahoitustarjousta laskeskelemaan, ja edelleen olen sitä mieltä että varsinkin se Insignian tarjous taatulla max 13,7 %:n arvonalenemalla on melko hyvä diili. Siinä kun nimen omaan puhutaan vaihtohyvityksestä, eli siitä "50 % laskee kolmessa vuodessa" -tarinasta. Se 13,7 % p.a. kun on kolmessa vuodessa yhteensä 35 %, joten tarina eroaa melkoisesti vaihtoautomyyjän jutuista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K