Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Harvassa kesäkumissa on 9 mm uutena. Kasi lienee hyvä suoritus ja tullut vastaan myös seittemän millin Kumhot. Että kyllä noilla ajelee pitkään, jos ei kulutahti ala kiihtyä.

Eikö vanteista näy mistä kohtaa painot on irronneet? Teippi/tarra/liimajälkiä? Bostikkia vaan ja painot entisille sijoilleen. Ei huono idea valokuvata pyörät tasapainottamisen jälkeen, niin näkee mistä mitäkin on irronnut. Nythän kävi säkä kun painot löytyi Hiacesta, niin ylipäätään tiedät että on painoja irti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Hyvä tietää tollanen heitto renkaiden pinnas. Vois melkein jatkos mittailla myös uudet, etenki ku tästä eurojen laskemisesta on tullut jo joku pakkomielle :lol: Tosin ei se pinta auta jos runko pettää...

Kai ne painot olis voinu saadakki viä paikkoihinsa. Nousi vaan melkonen tatti ottaan sillä samalla sekunnilla kun nuo bongasin, että ei paljo kiinnostanu siinä mielentilas. Ja oli kiire lähteä avoilemaan :lol: Plus jos niitä painoja on jo irronnut useista kohdista, niin onko ne lopukkaa sitte sen kummemmin kiinni. Pitäs kaikki raapia irti ja kiinnittää itte uusiks.

Mielentilaa ei myöskään nostanut Facebookissa juttu yhden Subarun merkkihuoltokokemuksista, jota olin kommentoinut tuntia aiemmin. Siihen kun kommentoittin, että Levorannallakin vedetään hyvin kun huoltomuistuttimen nollaus kyllä ruksitaan check lististä tehdyksi, mutta silti sitäkään ei ole tehty. Mutta lopputulema lienee tosiaan se, että lista ei ole muistilista huoltomiehelle vaan mainoslista asiakkaalle. Mutta selviäähän se joka vuosi jo TM:n tekemistä pistokokeistakin, eihän se uutinen ole sinänsä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti:Pitäs kaikki raapia irti ja kiinnittää itte uusiks.
Just näin. Ja mielellään heti sen jälkeen, kun rengasliikkeen Jonne on ne rasvanäpeillä öljyämilleen vanteille lätkinyt. Siis eli ennen kuin ehtii ekakaan paino livahtaa irti. Bostikkia, sano.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eiks toi nyt oo vähä sama kuin jos öljynvaihtohuollon jälkeen ottaa auton trailerille vinssillä, lykkää kotona nosturille, nostaa ylös, proppu auki, öljyt astiaan ja suodatin pöydälle ja kasaus käänteisessä järjestyksessä? Tosin niin surkuhupaisalta kuin se kuulostaakin, niin joskus tuntuu, että just tollain se pitäiski tehdä :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei se välttämättä ihan väärin ole, jos auto on merkkihuollossa käynyt hakemassa ne rastit ruutuun :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Lakkas tärrästämästä. En vieny takasi myyjäliikkeeseen. Periaate tökki vastaan. Pitäkööt tunkkinsa. Vein Coltin pajalle. Harva paikka on täydellinen ja en Coltinkaan kaikista negatiivisesta sattumista tiedä, mutta en kyllä ennen ole nähny sitäkään, että toffeelaikalla hinkataan vanhoja liimajämiä vanteista pois. Noh, voi sen homman niinki hoitaa. Oon yleensä vain tottunu siihen, että vantees on koko kehän mitalta 10 vuotta vanhoja liimoja :roll:

Samalla hokasin, että autollahan on tullut 18 kk täyteen ja takuuta on jäljellä enää vajaa 6 kk 8O Spritmonitorista on helppo kattoa mitä tuo 18 kk pitää sisällään.

122 464 km
6 911 l ysikasia
Rahaa edelliseen 10 915 €
Eli kulutus 5,64 l/100km tai toisella mittapuulla 8,91 €/100km

Kesärenkailla kulutus 56 553 km matkalla 5,54 l/100km ja talvirenkailla 63 167 km 5,73 l/100km. Eli se mystinen talven lisääntynyt kulutus ei olekaan niin järin suurta, mitä joskus voisi olettaa. Toki mittarivirhettä ei ole huomioitu. Ja nuo luvut ovat renkaista otettuja, talvirenkaathan pyöri viimeksi juhannuksen nurkille saakka. Alla kuvaajassa kuukausittainen kulutus.

Kuva

Kaikki kulut ovat olleet 15 018,80 €. Edellisin hyvitystarjous kuukausi pari takaperin oli 12 000 € hyvitys, eli sen pohjalta arvonlaskua satasen tarkkuudella 14 200 €. Eli autoiluun on mennyt rahaa 29 218,80 €.

Kuva

Kilometriä kohti edellinen lukema tekee 0,24 €/km. Kateellinenhan sanoisi jo, että hei me tienataan tällä ja verovapaa kilometrikorvauksen osuus on ylikompensoitu. Mielipidettä siihen minulla ei ole, mutta lukemat ovat mitä ovat.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Reilu 15teur laitekulu 18kk Huh.

Osta pari c-segmentin semi-karvalakkista farkkua nollakorolla ja talvirengaskampanjalla.
Sä ajat 125tkm 18kk ja vaimo 20tkm 18kk yht. 145tkm.
Vaihdat autoja päikseen kilometrien mukaan ja laitat molemmat vaihtoon 18kk ja 72.5tkm ajettuina. Autoissa pysyy takuut ja jälleenmyyntiarvo siedettävänä, ei tarvi tehdä "kuin" 2xpikkuhuollot 30&60tkm eikä tarvi uusia renkaita. Ei se ainakaan kalliimmaksi tulisi.

Tai sit et osta, ihan miten vaan :D

Edit. Kilometrit tietty tässä esimerkissä vaihtoon mennessä 57tkm ja 88tkm niin säästää vielä yhden 60tkm huollon. Ja renkaita vaihdettu autojen kesken kulumisen tasaamiseksi.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti: Kilometriä kohti edellinen lukema tekee 0,24 €/km. Kateellinenhan sanoisi jo, että hei me tienataan tällä ja verovapaa kilometrikorvauksen osuus on ylikompensoitu. Mielipidettä siihen minulla ei ole, mutta lukemat ovat mitä ovat.
Ei se ole keskimäärin ylikompensoitu, kun se perustuu oletukseen tietynlaisesta autosta kertyvistä kiinteistä kuluista ja tietyistä ajokilometreistä muodostuvista muuttuvista kuluista. Hyväksytty €/km ei huomioi mitenkään sitä, että älyttömän paljon ajavalla se kiinteiden kulujen osuus kokonaiskuluista jää pieneksi ja muuttuvien vastaavasti nousee isoksi. Lisäksi tietenkin vaikuttaa se, minkälaisen auton on ajoonsa valinnut. Astra mennee aika hyvin siihen oletusauton lokeroon, mutta tuo ajomäärä ei.

Suomen tasavallan edellinen hallitushan aikoi leikata paljon ajavilta osan tuosta km-korvauksesta pois siten, että yli jonkun tietyn määrän (olisko ollut 25tkm) työajoa ajavilta kertyisi ylittäviltä kilsoilta korbausta vähemmän. Ajatuksena että niillä ekoilla 25 tkm:lla on kuoletettu ne kiinteät kulut jo, loput menee vain muuttuviin kuluihin. Ei siitä sitten mitään tullut, kun kaupparatsujen lobbaustoimistot pisti poliitikot ahtaalle.

Kerro nyt vielä montako kilometrikorvattavaa kilsaa tuohon matkaan mahtuu, niin me muut voidaan olla kateudesta vihreitä kun sä rakennat seuraavaksi niillä km-korvausahoilla järvenrantamökin ja 400-neliöisen kivilinnan jonnekin ökyalueelle :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Tos on ideaa, mutta riskinottokyky ei taivu kahteen kalliiseen velka-autoon. Jollain C1 Citroenilla sitä voiski kikkailla, mutta toisaalta ne on niin halpoja ostaa, että ei maksais vaivaa :D

^No eihän se olekkaan kompensoitu. On vaan tää nettimaailma menny sellaseks, että jos laskee 24 snt/km ja suoraan olen kirjoittanut tämän olevan käytännössä puhdas työkalu, niin ei viitsi suoria mielipiteitä kertoa.

Muistaakseni se hallituksen kilsaleikkuri oli jo 15 tkm jälkeen. Itsehän nostan kilsakorvaukset firmasta, jossa kilsakorvausta leikataan muistaakseni 5 tkm jälkeen, eli en ihan täyttä rahaa saa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo, usein unohtuu, että se verottajan määrittämä maksimi verovapaalle kilsakorvaukselle ei ole mikään yleissitova äyri. Firma saa määritellä oman korvauspolitiikkansa, joka voi poiketa tuosta ylös- tai alaspäin. Jos poikkeaa ylöspäin, niin verottajan maksimin ylittävä osuus menee työntekijältä verolle.

Eli firman politiikka huolehtii siitä että saat tyytyä vain siihen rantamökkiin :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Hieman off-topic: törmäsin tämmöiseen hakuun ja tämä ketju tuli väkisin mieleeni. Myönnän että tätä tositeevetä katsoisin!
Etsimme reality-ohjelman kuvauksiin paljon auton ratin takana aikaa viettäviä ja sanavalmiita ihmisiä ja perheitä. Kamera asetetaan autoon, ja se kuvaisi aina kun ajetaan, ja sen saa tietty aina pois päältä kun siltä tuntuu.
Etsimme siis rohkeaa, hullua, hauskaa tai ihanaa persoonaa, jolla on sana hallussa ja mielipiteitä ympäröivästä maailmasta.

Lähetä meille lyhyt kännykkävideo -esittelyä autossa.
Kuka olet, ikä, siviilisääty etc. Onko sinulla perhettä, ja olisivatko he mahdollisesti kiinnostuneita tulemaan mukaan? Mihin olet matkalla ja mitä arkeesi kuuluu, mistä tykkäät, mistä et tykkää, mikä on haasteellista arjen /työn pyörittämisessä etc. Mitä ikinä tahdot sanoa. Klipin pituuden saat itse päättää.

Voit lähettää videon meilitse jos on pienikokoinen tiedosto, tai esim. Wetransferin kautta, jos on isompi tiedosto. Ilmaisella WeTransferilla (https://wetransfer.com/), voi lähettää alle 2GB -kokoisia tiedostoja latauslinkkinä.

Yhteydenotot ja lisätiedustelut:
jenni.santti@yellowfilm.fi
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos vinkistä. Otan ton kohteliaisuutena. Valitettavasti kuitenkin ymmärrän sen, että työni yhdistettynä tapaani esittää asioita ei välttämättä sovi reality-ohjelmiin tässä mielensäpahottajien kulta-ajassa :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:Tuli keväällä maalailtua piruja seinille, että JP_Vetten seuraavan auton listahinta karkaa käsistä:
AZP kirjoitti:Pitää käydä kyttäämässä ja katsoa mielenkiinnolla myös miten hinnoittelupolitiikka menee; eli miten paljon Linkon hinta nousee ja miten tulee olemaan hintaeroa Opelin, Sitikan ja Pösön välillä. Nykymalleillahan politiikka on se, että Pösöä saa perusvarusteltuna halvemmalla kuin Sitikkaa, mutta kun ruksii Pösöön samat rojut kuin Sitikassa on, niin hinnat on yhteneväiset.
...
Nimi vaihtuukin näköjään Partnerista Rifteriksi ja huhut kertoo tulevasta nelivetoversiosta. Hinnat karkaa..
JP_Vette kirjoitti:Eikai ne hintaa nykysestä voi nostaa. Eli alkaen 20k, 22k saa jo lasikaton ja loput himmelit sit muutaman tonnin...
AZP kirjoitti:Kyllä mä pelkään että hinnat karkaa, kun lukee just noita varustehehkutuksia. Vanhasta kunnon no-nonsense-mallista tulee nykyajan mukainen joulukuusi jossa auton pitää lukea liikennemerkit, katsoa kaistaviivat ja pystyä pysäköimään, jarruttamaan, kiihdyttämään ym. kuskin puolesta. Vanha malli kun on kymmenen vuotta vanha, niin prässien hinnat on kuoletettu aikapäiviä sitten ja hinnat on voitu pitää viiden vuoden takaisilla tasoilla. Nyt kun tulee uutta ja mennään taas piirun verran kohti kaikkien merkkien himoitsemaa "preemiumia" niin pian alkaa Linkon hinta järkivarusteilla jo kolmosella. Nykymallin hintaahan ei sinne saakka saa vaikka ruksisi kaiken mitä sitikkakauppiaalta löytyy ja vähän vielä naapurinkin puolelta.
Berlingon ja Rifterin hinnat edelleen piilossa, mutta Opelin puolella on jo hinnastot ladattavissa ja autoa voi heidän sivuillaan jo speksata: https://www.opel.fi/vehicles/opel-valik ... index.html
https://www.opel.fi/content/dam/Opel/Eu ... 062018.pdf

Enjoy alkaen 22,5 k€, automaattidiesel Innovation-varusteilla 26,6 k€. Siinä on automaattidieselinä n. 2,5 k€ eli reilu 10 % lisähintaa vastaavaan nykyiseen Berlingoon. Sitikan hinnoittelupolitiikkahan on vielä näkemättä, voihan se olla että Opel lisännyt hintaan hieman wanna-be-premium ja in-deutschland-hergestellt -lisää ja Sitikka pistää hinnat tonnin pari halvemmaksi.

Hintamuutos varmaan ihan linjassa mallimuutoksen tuomien uutuuksien ja varustelun kanssa, eikä tuota voi tiloihin nähden kalliiksi haukkua vieläkään. Eikä noustu vielä lähellekään kolmeakymmentä tonnia, toisin kuin ahtaammat kirahvinkuljetukseen soveltumattomat nonsense-tila-autot (Zafira, Touran jne.).

Katsoin ensin, että pidempi akseliväli maksaa vain pari sataa lisää, mutta näköjään pitkää mallia saakin vain nautintoversiona eli liman varusteita. Käytännössä voi siis valita haluaako autoon modutopin ja muita mielenkiintoisuuksia keksintövarustelun ruksimalla vai ruksiiko sittenkin mieluummin autoon pituutta.

Haepa Iirikseltä Astran vaihtotarjous pitkään Comboon viisipaikkaisena. Mahtuu konttiin sitten vaikka neljä shetlanninponia koirien seuraksi :mrgreen:
Nyt on Sitikan ja Pösön hinnat netissä. Kävi kyllä just niinkuin pelkäsin: hinnat karkaa ja tingeltangelia varusteluettelossa.

Vanhaa Berlingoa oli vaikea speksata yli 26 t€:n vaikka miten ruksi varusteita. Uudessa halvin Modutopillinen (lue=lasikattoinen) bensamanuaali-Shine-varusteltu malli 27,5 k€. Modutopin saa ruksittua myös Feel-varustetasoon, mutta silloinkin hinta kohoaa n. 26 t€:oon ilman mitään muita lisukkeita. Pösöllä hinnoittelupolitiikka ei nyt kovin pahasti eroa Sitikasta, mutta valikoima eri versioissa on hieman eri.

Vanhassa mallissa sillä 26 t€:lla sai metallivärisen automaatti-ilmastoidun automaattidieselin lasikatolla. Uudessa mallissa tuollainen kombinaatio maksaa halvimmillaankin 31 t€. Elikkä 20 % lisää hintaa ja paljon nonsense-himmeliä pakko-ostoon samalla. Siellä on listoilla sitten juurikin ne liikennemerkkitunnistimet, kaistavahdit ym. jutut jotka loistivat poissaolollaan vanhassa no-nonsense-Linkossa.

En mitenkään vähättele noiden varusteiden merkitystä vaikkapa turvallisuuteen, mutta kun vanhassa mallissa idea oli hyvin utilitaristinen mutta silti muotoilultaan hauska, uusi malli astuu selvästi nyt tavallisten perheautojen luokkaan niin varustelultaan kuin hinnoiltaankin. Tietynlainen perusidean muutos siis on tapahtunut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nojuu se vanha oli kyllä halpa. Mutta ehkä se tartti indeksikorjauksen :D

Tossa esitettä katsoessa, niin eipä Citroenillakaan saa minkäänlaista värimaailmaa sisälle. Penkit ovat kaikilla verhoiluilla mustat harmaalla osalla ja pienellä tehosteraidalla. Ja se tehosteraita on se, jota saa vaihtaa. Aika jännä, Citikan kun piti olla jotenki "iloinen" ja "erilainen" valinta. Eikä näemmä Rifterilläkään ole mitään jännää. Ulkoväritkin kaikilla vain tasasen harmaata. Joskus sentään Citroenilla oli ihan rehti värivalikoima :roll: Noh, mikä minä olen arvostelemaan kun en ole koskaan Citroenia omistanu.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Motonetistä löytyy varmaan oransseja irtopäällisiä penkkeihin :mrgreen:

Ulkovärivalikoimassa on kuitenkin tarjolla harmaiden lisäksi joku merenvihreä (näyttää enemmän mintunvihreältä, mikä on aika hauska), punainen ja sininen. Sellainen edellisen mallin sähkönsininen näyttää kyllä puuttuvan. Ja oranssi, keltainen ja joku kahvipavunruskea. Kai se vaan menee niin että kun kaikki ottaa nykymuodissa valkoisen, mustan tai harmaan, niin ei sitten kannata pitää tankeissa muita maaleja tehtaalla. Vaikka yllättävän moni edellisen mallin LInkon ostaja on sen sähkönsinisen valinnut, ja sehän onkin oikein päheä väri.

Melkein vois luulla, että mäkin olen saanut valita omien kuplavolkkarieni värit :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin