Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Mites semmoinen rapian parin tonnin NG9-3 avo Saksasta?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Nyt kuulostaa niin tutulta..JP_Vette kirjoitti: ↑Ma Joulu 30, 2019 20:57
Leaf tai Golf (niistä ekojen Golfien rajoitteista puhumattakaan, ei mennä niihin nyt) hankkiminen olis varmaan trendikäs, mutta niin tajuttoman tylsä ratkaisu. Leaf jää melkein jo ulkonäkösyistä, Golf taas on sen alle 100 km rangensa kanssa niin pelle kapistus, et kuka sellasen hankkii? Ehkä sit, jos sen sais samalla kympillä mitä ton Leafinki, mut nyt se on vähä semmonen ylihintanen välimalli, kun samalla kahdella kympillä sais vaikka sen V60 Hybridin, joka kulkis sähköllä arkiajot ja ei olisi todellakaan tylsä. Ja kulkupuolikin olisi kunnossa.
Periaatteessa V60 oli pitkään sellanen Aeroon verrattavissa oleva tavoiteltava auto, mutta median luoma mielikuva on saanut mut hylkäämään sen.
No seuraava hörhöily sitten iskeekin siinä, että jos ei Keski-Euroopan paskimmat myyntifiksatut häkkiautot kelpaa, niin pitäiskö mun ottaa joku päivä pari miinustuntia töistä ja käydä potkimas tehdasuuden sähkö-Golfin renkaita? Se voisi olla valaiseva kokemus, kumpaankin suuntaan.
Tähän mennessä ajatukset ja realisoituneet toimenpiteet on menneet jotakuinkin seuraavasti:
Täältä luetun perusteella ajatus talviautona olevan -05 femman korvaamisesta D6 Volvolla, ehkä ½h koeajo ja toisella kerralla penkkien vertailua ja stereoiden kuuntelua tarkemmin. Lompakko ja excel oli sitä mieltä että varsinkaan vain talviautoksi ei kannata, femmasta ei ole halua luopua joten sitten mulla olisi ollut jo kaksi kesäautoa. Mutta jossain vaiheessa suorastaan todennäköinen vaihtoehto, erityisesti jos hinnat romahtaa akkuvammaisten pelossa.
Seuraavassa vaiheessa alkoi pohdinta että se patteriauto voisi mennäkin rouvan käyttöön kun esikoisella alkaa olla ikää sen verran että kovin harvoin on enää tarvetta 6h autolle niin voisi jonkun vanhan 7h ruoskan pitää varalla pihan perällä seisonnassa jos tarvii lähteä koko porukalla johonkin kauemmas. Eli Outlanderia katsomaan. Koeajo oli viikonlopun ja lopputulema sellainen että homma lähinnä em lompakosta ja excelistä kiinni. Sen verran samassa kokoluokassa oli kokonaiskustannukset että mitsujenkin hinnat pitäisi tulla vielä alaspäin että tämä realisoituisi.
Nyt loppuvuodesta sitten volkkarien alehinnoista heräsi ajatus että täyssähkökin toimisi meillä toisena autona kun useimpina päivinä rouvalle riittää helposti 150km ja sellaisia päiviä että molemmilla tulisi sitä enemmän on jo niin vähän että sitten voisi sen 7h pelastusveneen ottaa käyttöön vaikka vaan päiväksi. Sitten olikin uuden e-golfin vuoro vkl koeajoon.. Se on toki vähän tylsä koska on vaan golf joka sattuu olemaan polttomoottorin sijaan sähkömoottorilla, mutta toisaalta se tarkoittaa myös sitä ettei siinä ole mitään varsinaista vikaa. Lisäksi e:ssä on varusteet niin hyvin kohdallaan että parkkitutkan, koriin sen ainoan värin, sadetunnistimen ja nahkapenkit kun ruksi niin tais alle 3k tulla lisää, muita ei omaan makuun tarvittu.
Tarjous meni vanhaksi jouluna, kustannuksien laskeskelu sanoi että pitkällä maksuajalla pääsisi samaan kokoluokkaan kokonaiskuluissa, mutta rouva tuntuu maksavan mieluummin dieselistä 500€/kk ST1:lle kuin pätkää ja lisäksi muutamassa kuukaudessa on näemmä tykästynyt maasturiin kovasti.
Ilmeisesti siis palattiin nyt siihen mitsuun..
Noiden käytettyjen e-golfien hinnat täällä ja maailmalla on sellaisia ettei tullut edes mietittyä käytettyä niissä, ja sen pienemmän akun kanssa ei range riittäisi.
5 hengen auto on ehdoton minimi, joten esim amperaa ei ole voinut ajatella, leafista riittää kun katsoo kuvaa, ja monessa muussakin viimeistään hintaan tyssää.
Kustannuksien arvonta on toteutettu ihan väärin, se on melko karkeaa ja olen vaan vertaillut aina sen hetken tilanteeseen, joka tässä välissäkin ehti jo merkittävästi muuttua kun rouva vaihtoi touranista captivaan ja kulutus heilahti ainakin +50% volkkarista. (mitsua verrattiin siis vielä touraniin) Jujuna on lähinnä ollut se, voiko säästää nykyiseen verrattuna / millaista pätkää pystyy käyttökulujen erotuksella maksamaan. Jos laskisin "oikein" niin ei tarvitsisi edes miettiä, mutta toisaalta en osaa laittaa rahallista arvoa sille että voisi ajaa 8-13v uudemmalla autolla ja (mahdollisesti) paremmin varustein.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Kyllä sitä nyt kuittaillaan Mutta kuulostaa siltä joka tapauksessa, että tässä ketjussa lähiaikoina tapahtuu. Tammikuuhan on ostajan markkinaa, kun autokaupan puolella ei tapahdu juuri mitään, ehkä sun on aika hoitaa sinne säpinää !!!
Oottakaas, kurkkaan välissä pihalle, juu, Volvo on siellä edelleen, check. Eilen ajelin taas ympäriinsä reilut 40 nautinnollista kilometriä
Oottakaas, kurkkaan välissä pihalle, juu, Volvo on siellä edelleen, check. Eilen ajelin taas ympäriinsä reilut 40 nautinnollista kilometriä
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^^^En mä toista avoa kaipaa. Ja se kahden tonnin avo on kolme Suomeen tuotuna, neljä touhutonnin jälkeen ja verot ja muut päälle, niin kympin seki maksaa lopulta
^^Siis tuo taskulaskimen käyttö on se isoin ongelma näissä autoiluissa. Sillä saa sen sähköautoinnonkin aika tehokkaasti tapettua. Tsekkasin nuo uudet Golfit ja niitäkään ei saa enää "suoraan nopeasta toimituksesta" ja mulla ei kyllä ole mitään intoa käydä edes koeajamassa, jos siinä on joku vuoden toimitusaika päälle
^Mä en ostajan markkinoista tiedä, mutta mulla on ollut jo pitkään se periaate, että noita romuja ei jaksa mennä yli puolen tunnin matkaa kauemmaksi katsomaan. Nyt tässä rakettien paukkuessa kyyläilen chättiautoa ja tattista vaa, Lempäälässä olisi loppuunajettu Ampera alle kympillä
https://www.nettiauto.com/opel/ampera/11026783
Avopuolisokin jaksaa aina tutuille kuitata, et meidän käytös eniten ajetut ovat olleet aina vähiten remonttia vaativia, ja sitä on siis vahvistanut sekä Saab 9-5 2.2 TiD (3XX tkm), XC90 (470 tkm) että nyt Insignia (33X tkm) niin miksei sitten tuollaista Amperaakin voisi ostaa maltillisella 310 tkm lähtölukemalla? Tolla on tuupattu vajaa 40 tkm vuoteen. Meikä tykkää, ei ainakaan oo lumet sisällä kosteutta muhinu ja homehtunu Ja tuskin mittariakaan on paljoa ruuvattu.
^^Siis tuo taskulaskimen käyttö on se isoin ongelma näissä autoiluissa. Sillä saa sen sähköautoinnonkin aika tehokkaasti tapettua. Tsekkasin nuo uudet Golfit ja niitäkään ei saa enää "suoraan nopeasta toimituksesta" ja mulla ei kyllä ole mitään intoa käydä edes koeajamassa, jos siinä on joku vuoden toimitusaika päälle
^Mä en ostajan markkinoista tiedä, mutta mulla on ollut jo pitkään se periaate, että noita romuja ei jaksa mennä yli puolen tunnin matkaa kauemmaksi katsomaan. Nyt tässä rakettien paukkuessa kyyläilen chättiautoa ja tattista vaa, Lempäälässä olisi loppuunajettu Ampera alle kympillä
https://www.nettiauto.com/opel/ampera/11026783
Avopuolisokin jaksaa aina tutuille kuitata, et meidän käytös eniten ajetut ovat olleet aina vähiten remonttia vaativia, ja sitä on siis vahvistanut sekä Saab 9-5 2.2 TiD (3XX tkm), XC90 (470 tkm) että nyt Insignia (33X tkm) niin miksei sitten tuollaista Amperaakin voisi ostaa maltillisella 310 tkm lähtölukemalla? Tolla on tuupattu vajaa 40 tkm vuoteen. Meikä tykkää, ei ainakaan oo lumet sisällä kosteutta muhinu ja homehtunu Ja tuskin mittariakaan on paljoa ruuvattu.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^Ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä jo hoidettu ne muutamat noita vaivanneet ominaisuudet. Sisarmallilla Voltillahan Amerikoissa on vedelty yli puoli miltsiä ilman ongelmia, ilmeisen kestävä laitos kokonaisuudessaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Joo mä kans luin sen puolen millin Voltin tarinan joskus. Ja eipä noista kyllä tosiaan muuta murhetta ole silmiin osunut kuin oikosulkuun menevät ovinapit ja 12 V akku, joka heijastaa monen moista ongelmaa oireena. Se ajomoottorin laakeri tais olla kans, mut sehän oli luokkaa tonnin korjaus tms.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
^Tsekkasin nopeesti ja itse asiassa Belmerin Erickin Volt oli 10kk sitten ajettu 468000 mailia = 750000 km. Alkaa olla aika rikki, suurin syy lienee se, että joutui kolariin jossa auto raavittiin kasaan 7000 dollarin korjausten jälkeen. Toimii nyt vain bensa-autona ja taulussa lukee "Service high voltage system", lienee siis antautunut. Semmoinen kuva jäi kuitenkin, että ongelmat alkoivat kolarin jälkeen, siihen asti mentiin ilman isoja ongelmia.
Tuosta ->https://www.youtube.com/watch?v=dBsNmMWcuZE
Tuosta ->https://www.youtube.com/watch?v=dBsNmMWcuZE
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Harmi että tämän ketjun sankarin ajomäärät romahti. Olishan se ollut hienoa vertailla suoraan miten serkukset vertautuu kestävyydellään 750 tkm ajomatkalla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Joko ampera on tingattu tasatonneihin ja Astra laitettu myyntiin?
Vai laitatko päikseen
Vai laitatko päikseen
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
No kylläpä täällä on painostava ilmapiiri Ihan ensin pitäis purkaa lisävalot Astrasta, sitte kolvata takaa vasemmalta tutkan johto kuntoon, vaihtaa takajarrupalat ja viä lopuks hakea kaks vuotta ajoaikaa konttorilta.
Sen jälkeen puolen tunnin myyntifiksi ja kädet ristiin et joku ostais tän kymppitonnilla. Kun kaupat on tehty, pääsee toteamaan et Lempäälän yksilö on niin paska, ettei sitä ottais edes ilmaseks vaivakseen. Sit ihmetellään kun tarttis taikoa auto jostain päivässä.
Sen jälkeen puolen tunnin myyntifiksi ja kädet ristiin et joku ostais tän kymppitonnilla. Kun kaupat on tehty, pääsee toteamaan et Lempäälän yksilö on niin paska, ettei sitä ottais edes ilmaseks vaivakseen. Sit ihmetellään kun tarttis taikoa auto jostain päivässä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Eli valot irti ja laitat jobbarille astran päikseen ja sit toteat et kumpi kusetti kumpaa paremmin
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Todnäk jobbari joka tapaukses. Takajarrupalat vaihtaa puoles tunnis ja ne makso 24 € Motonetis. Se poikki oleva tutkan johto on jarrujen lisäks ainoa vika, kerää siis jäätä puskurin sisään ja kun jää tippuu, niin johto katkeaa. Ja on poikki vanhasta korjauksesta...
Mä siis oikeasti tiedostan, et vaihtamalla vaihdan toimivan auton 100 % arpaan, joka voi olla joko dumpattu vika tai sit autokuumees vaihdettu toimiva peli.
Mä siis oikeasti tiedostan, et vaihtamalla vaihdan toimivan auton 100 % arpaan, joka voi olla joko dumpattu vika tai sit autokuumees vaihdettu toimiva peli.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
Ei tätä tunnista enää omakseen
Taakse jäi tommoset muistot vilkuista.
Pari vuotta noista kuuntelin vittuilua, mut jos noi pelasti tien päällä joko oman tai jonkun työkaverin hengen, niin ketä kiinnostaa? Noh niin tai näin, on tää herkkä hetki. Tuskin hetkeen saan valita varusteita itse Ja välttää longlife-huoltamisen alusta saakka Jos sittenki jättäisin tän omaan käyttöön?
Taakse jäi tommoset muistot vilkuista.
Pari vuotta noista kuuntelin vittuilua, mut jos noi pelasti tien päällä joko oman tai jonkun työkaverin hengen, niin ketä kiinnostaa? Noh niin tai näin, on tää herkkä hetki. Tuskin hetkeen saan valita varusteita itse Ja välttää longlife-huoltamisen alusta saakka Jos sittenki jättäisin tän omaan käyttöön?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
No järkevintä ois varmaa pitää, varsinki jos hyvitys pyörii kympin maissa.
Mut harvemmi nää sillee menee
Mut harvemmi nää sillee menee
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5
En mä usko et tästä edes kympin hyvitystä saa. Nettiauton halvimmasta jos ottaa sen -3000 € niin alle menee. Toivon vain, että itse myymällä joku löytyis jota vois kiinnostaa varusteet ja ajohistoria, ei pelkät kilsat. 12000€ miellän kipurajaksi, eli 13000€ pyynti ja tonnin tinkivara.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09