Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^Niin tuo taitaa mennä. Tosin täytyy kyllä muistuttaa, että mä en mittojeni puolesta ole ihan keskiverto kuitenkaan. Pituutta 194 cm, painoa ns. reilusti ja hartioillakin on leveyttä reippahasti. Lontoon Madame Tussaudsissa joskus teininä otin kuvan itsestäni Arnold Schwarzeneggerin kanssa (siis nukke, mutta niitten pitäis olla 1:1) siten, että seison sen takana samassa asennossa ja sehän oli hartioiden leveydeltäkin mua pienempi. Eli jos mä haukun E Mersua ja Inkkua niin pieneks, ettei sinne sovi istumaan edes laskuhumalas, niin kovinkaan moni tuskin jakaa sitä mielipidettä kanssani :lol:

No niin tai näin. Se auto tosiaan oli siä Levorannalla.

Kuva

Siitä suoraan menin Coltin pajalle normihuoltoon. Kyllä se vaan taas on niin, että joko pitäis tehdä itte tai sitte edes katsoa ensin itse ja sitte vasta ulkoistaa. Kaikki "ok". Jooh, niin sitä luulis.

Kuva

Toihan siellä rämisi. Auto on vedetty kylki edellä ojasta ylös ja toihan on siinä yhteydes menny putkea vaste. Ja kiinnike paskaks. Noh, Coltin pajalla se pultattiin takapyörän sisälokariin. Ei rämise enää, mutta ns. artisti makso (tehtiin muutaki Mikki Hiiri -fiksausta, tuskin näky tuntierittelys oikeasti). Kai sen Levorannallaki olis saanu reklamoitua kuntoon, mutta kuka sinne Sastamalan perämettään jaksaa ton takia ajaa. Parempi äänestää jaloilla.

Muutenhan tuo auto on kärsiny talven aikana sitä sun tätä. Noh, uusia saa kaupasta :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Noi sisälokarin on järjestään alakiinnikkeistään paskana, mutta se on kuskin vika. Noihin kun kerääntyy useiden senttien loskakerros joka jäätyy -> heitois rymisee ja paukkuu. Välillä niitä oon sulatellu, mutta yleensä ensin on kolahtanu. Ei se auton vika ole. Eikä noi hiekkapuhaltelukkaan sinänsä pahoja ole. Tai ainakaan auton vika. Isot kuraläpät toi tarttis, mutta...

Tänään kun tuli pidettyä lomapäivä näitten autosäätöjen takia, niin tulin kaapista ulos pervon haaveeni kanssa ja kävin koeajamassa salaisen haaveeni :mrgreen:

Kuva

Ennenkö nauratte, niin neliveto, halpa sellanen, ja ton kolmepyttysen bensakoneen kulutus on Spritmonitoris useas yksilös alle kuus litraa. Eli vie saman mitä Astraki. Eikä ole diesel-veroa. Ainut iso miinus on se, että Suomeen ei tuoda nahkasisustaa eikä lasikattoa. Eli ainut lisävaruste on sitte automaattilaatikko.

Tota dollari-hymyä katselles kyllä silmä lepää yllättävän hyvin. Noh, se dollari-hymy hyytynee vaihtotarjouksen myötä, joka luvattiin vielä tänään. Myyjä selas nettiautosta ja sönkkäs vain varustetasoa. Mun piti vääntää rautalangasta, että on siinä muitakin varusteita kuin ne parkkitutkat. Tosin tuskin silti vaihtohinnas näkyy.

Netis noita haukutaan huonoiksi ja epävakaiksi maantievauhdis. Mä ajoin päiväsakkoihin oikeuttavan nopeushaarukan ylärekisterissä tua motarilla, ja kyllä se mun mielestä meni ihan suoraan. Lisäherkkuna tietty oli raekuurosta tullut sohjo, eikä siltikää valittamista. Et en tiiä. Jos tuleeki "tarjous, josta voi kieltäytyä". Olishan toi dollari-hymy aika veto Astran jälkeen, mutta toisaalta viä vuosi sitte kaverin G Astras istues en kyllä osannut kuvitella itselleni mitään Astraa :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mihin se mahtaa perustua että tuo SX4 on lähtökohtaisesti kalliimpi kuin Vitara? Onko se oikeasti paljon Vitaraa isompi vai onko varusteissa merkittäviä eroja? Halpoja nelivetoisiksi ne on silti molemmat, Vitara jopa ihan epäilyttävän halpa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ainaki Vitaraan on olemas varusteluettelo. SX4:ään ei (no okei, tomaatti ja väri). Josain myös väitetään, että SX4 on inan isompi, toisaalta Vitaraan saa isomman koneen. Ite skippasin Vitaran suorilta ulkonäkösyistä. En edes ettiny sitä hallista...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

https://www.suzuki.fi/wp-content/upload ... -01-01.pdf

Vitaraan ku nakkaa keulalle suoraruutan, niin hinta pompsahtaa yli SX4:n. Siinähän se vastaus oliki sitte. Eurolla saa euron auton :D Vitaraan sais myös nahkasisustan. Hmm... Mitä mä ulkonäöstä, mutta se kangaspenkki on kyllä ankea. Ei mun perse sellasella kestä istua. Toki sais nyt sen tarjouksenki ensin, kai se samalla hyvityksellä kalliimpaankiin Suzukiin vaihtuu, jos mieli muuttuu :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Okse perus 1.6 VVT sitten huono kone? Näyttäisi menevän aika samalla kulutuksella kuin se tehokkaampi buusterikone.

Ulkonäkö on tietenkin makuasia, omaan silmään edestä Vitara on nätimpi, takaa taas halvemman oloinen. Kokonaisuutena Vitara miellyttää enemmän mun silmää, kun on vähän maasturin piirteitä. Noi krossoverit ei oikein mua sytytä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Eihän tuo Vitara ihan hirvitys ole.
https://www.nettiauto.com/suzuki/vitara/9381257
Opel Astra H wagon 1.6 2011
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3538
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Trollarihymy on ihan ok, kaikesta huolimatta riittävän sulavan näköinen, Vitara näyttää livenä joltakin 90-luvun jäänteeltä, tai muuten vain ei sovi aikaan ja paikkaan. En tiiä, jokin siinä mättää riittävästi. Ihme möhkö. Kuvista päätellen Astraa ei oo tehty kovaan käyttöön, toisaalta, sun huikeilla kilometrimäärillä taitaa olla lopputulema sama kaikkien kanssa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Toi Opelin maalinkuoriutuminen on kyllä aikamoista, kun muistetaan että niitä kilsoja on kuitenkin ihan maltillisesti, vaikka niitä auton ikään nähden onkin paljon. Saabissa oli huomattavasti pienemmät kuoriutumiset havaittavissa yli 300 tkm ajettuna, kun kärräsin auton maalarille hoitoon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Niin no, ajan viikottain satoja kilometrejä soratietä ihan rajotusten mukaan (eli maksiminopeutta). Toki nyt on nätti polanne, mutta aika pitkälle syksyyn 0-16 mm kalliomurske ropisi alustas. Siinä mieles aika hyvin kestäny kilometrejä.

Mitä dollari-hymyyn tulee, niin sopishan siihen rosterinen karjarauta ja kylkiputket. Alle sit Boggerit ja keulalle noi Bilteman kattilat Astrasta. Sais tulla se tarjous jo, et vois todeta paskaks kaupaks ja jatkaa tyytyväisenä Astralla. Ja ehkä laittaa ne kuraläpät :D Ja ei ne Boggeritkaa varmaa viikkoa kestäis mun ajoa. Eli vois ostaa BFG All Terrainit, niin tuulipuvut ihmettelee ja offiporukka vetää facepalmit. Mut ne kuulemma kestäis maantieajoa yli 100 tkm. Ja maastos niillä ei tee mitään, eikä SX4 edes ole maastokelpoinen, niin menis ihan nappiin :D

Nojoo. Nyt nukkumaan.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Fordista ei oo tullu tarjousta, Suzukista ei oo tullu tarjousta... Opelista sain kun syksyllä kysyin, Volvon myyjä soitti oikein perään. Menee autokuume ohi automyyjien hitautta odotellessa. Suomi nousuun!
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuli surffattua noita sukisukeja huvikseen ja huomasin että ei ole arvonalenemalla Vitarat pilattu. Tässä halvin Nettiauton nykykoppainen Vitara: https://www.nettiauto.com/9507990

Kolmevuotias auto suunnilleen keskimääräisillä kolmevuotiaan kilsoilla ja hintapyynti sama kuin millä saa kaupasta uuden Vitaran hinnat alkaen -mallin. Toki tuo on GLX, mutta senkin listahinta on 26 k€, joten ei ole alenemalla pilattu auto.

Ja tämä siis taas jälleen kerran liikkeen pyntihinnasta laskettuna, hyvitys on voinut olla sitten ihan mitä vain.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Itsellä on kieltämättä ruvennut tuo uusikoppainen Dacia houkuttamaan. Ei ole hinnan kiroissa ja kuitenkin ihan hyviä arvosteluita saanut.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Lainataas taas otsikkoa kun on noita kustannuksia täällä vertailtu.

Kolmesylinterinen aikakausi tulee päätökseen. Arvonalenemaa 3500,- talvirenkaat 759,- ja vapaaehtoinen öljynvaihto 73,50eur yht.4332,50
270eur kuukaudessa pienellä 1125km kk ajomäärällä.
Saisihan tuo edullisempaakin olla.

Litraisen kohdalla havaittavissa pientä aliarvostusta vaihtoautomarkkinoilla. Ei tarvi koittaa uudelleen.

Vertailu Astraan mahdotonta kun kilometrit on niin paljon pienemmät.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Offtopiccina, mutta missä sivuilla tai puhelimen sovelluksessa on paras pitää autosta polttoainepäiväkirjaa?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Eli mun matematiikan mukaan ajoit autolla 18 tkm, jolloin polttoaine olisi maksanut suuremmalla koneella ja suuremmalla kulutuksella (+1 l/100km) n. 280 € extraa ja päälle pari kymppiä veroissa, eli karkeasti kolmepyttyily säästi 300 €? Oletko sitä mieltä, että konservatiivisempi ratkaisu olisi tullut lopulta halvemmaksi? :D

^Spritmonitor on mun mielestä fiksuin, etenkin jos haluaa jakaa tiedon kanssa-autoilijoille. Ja se on mun mielestä yksi tärkeimpiä asioita seurannassa, koska se helpottaa valintaa sitte tosipaikan tullen, kun on tosielämän dataa saatavilla.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin