Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja VKe »

JP_Vette kirjoitti:...koiraemäntien näyttelyyn... En hauku...
:lol:
Sininen Saab 9-3, '99
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eikö raamattu oo se, josta kuuluu tulkita sana sieltä ja toinen täältä :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja VKe »

Juu ja sovelletaan vain soveltuvin osin :)

Eivaan, mielenkiinnolla luin koko kirjoituksen kokemuksista. Eihän tuo kulutus paha ole motarinopeuksia ajatellen. Tuo suuntavakavuuskommentti yllätti. Liekö rengaspaineiden säätämisestä tulisi apuja tuohon. Toki sieltä mitään suurta varmaan muutosta tule mutta joskus ihan pikkumuutoskin saattaisi auttaa.

Millin heitto korvien välissä, teköö metrin viipotuksen jalassa...
Sininen Saab 9-3, '99
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Motariahan ei ollu kuin Valkeakoski - Pirkkala -Valkeakoski koko tankillisesta. Varkauden reissu kun tulee ajettua, niin sillon on niin paljo motaria, että pääsee rehtiä motarikulutusta ynnäämään. Tosin jos toi talvi viä tekee tuloaan, niin pihasta valikoituu V6 matkumppaniks ku siinä on edelleen talvitassut :)

Rengaspaineita vois kyl säätää. 280 kPa taitaa joka nurkas olla, Länsiauton jäljiltä. Toisaalta aika harva auto menee 130 vauhdis yhtä junamaisesti kuin kunnos oleva femma :) Saabistina sitä on vaan tottunu liian hyvään.

Saabbien hyvyydestä puheenollen faceliftaamaton femma on tosi hiljanen, ehkä jopa tonnarin kans samaa tasoa. Facelifti taas on järkyttävä metelipesäke. Samaa opelclubfinlandin foorumilla valitellaan K Astrasta. Mä oon kyllä sitä mieltä, että erinomainen äänieristys, jos tohon faceliftattuun femmaan vertaa :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tässä kylmänä aamuna löyty suurimpiin kuluttajiin lisää kohteita:

-Penkinlämmitin täysillä 0,15 l/h per nurkka. Tehoasennot 3-2-1 tiputtaa 0,05 per asento
-Penkin tuuletus sama ku lämmitykses
-Takalasin ja peilien lämmitys 0,23 l/h
-Etusumarit 0,08 l/h
-Takasumari 0,03 l/h

Vähän yllätti, että päälle pakotut ajovalot ei näy listalla. Eikä ratin lämmitys tai kuskin hieronta. Tai avatun kattoluukun muutos ilmanvastukseen :lol: Nyt odotan innolla, et tuleeko ilmastointi valmiilta listalta vai huomioiko se lämpötilan. Ainaki nyt +2 lämmös se oli saman 0,1 l/h.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Kyllä sä päästöiltään satagrammaisen auton saat alle neljään litraan helposti maantiellä.
Tämän testaamiseen paras paikka on tietysti Kaarina-Nauvo saaristotie. Perjantaina kello 16 aikoihin, vakkari päälle ja mittarinopeus 75kmh. Sunnuntaina samaan aikaan tietysti toisinpäin :D

-No taitaa olla ne dieselkuskit olla ennemminkin niitä jotka yrittää päästä mahdollisimman pienellä toisten hermojen kustannuksella.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Täytyy vaa ruuvata klubin kilventausta ainaki takaa pois ennen tommosia testailuja :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Nätisti juu ajelet... Ei toi hassumman näköinen menopeli ole.
Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Oliko toi vihje, että kolmepyttynen ei kulje ku bussiki ajaa ohi? :D Käännyin seuraavasta rampista...

Ja joo. Näyttäähän toi autolta. Värikartois olis saanu olla kyl mun puolesta myös jotain värejä, mut ihan hyvä tuo ruskeaki on :) Kun muistelee vuosituhannen vaihteen Volvon värikarttoja tai nykysiä Citroenin kirkkaita värejä, niin saksalaisten värifriikkien arki lienee aika tasasen harmaa :roll:

Kuva
Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

:D Eikö riitä, että on puhtaan valkoinen ja hyvä punainen?
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kuha ny sain kuvan otettuu... :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

KN/Lieto kirjoitti::D Eikö riitä, että on puhtaan valkoinen ja hyvä punainen?
Niin kai sitte. Pakko kai. Kaivoin täs vähän värikarttoja esiin.

Volvo.
Kuva

Citikka.
Kuva

Hojota.
Kuva

Bemari edes vähän yrittää.
Kuva

Samaten Rellu.
Kuva

Audillaki sentään wnb Monte Carlo Yellow, vaikka muuten tasasen harmaata.
Kuva

Citikallaki on sit kuitenki tua Cactuksen puolella myös vähän värejä. Miksei myös C5:een tarjolla?
Kuva

Aston Martin Vantage S tarjoaa sekin fifty shades of gray, mutta on sentään yritystä myös niihin muihin väreihin.KuvaKuva

Mutta sitte kultainen 90-luku ja Volvo C70. Miksi maailma on muuttunut huonompaan suuntaan?
Kuva

C70:een oli sisustavärejäki täys sivu! K Astraan sentään oli musta perfomoidulla nahalla tai musta.
Kuva

Vai onko tässä nyt joku salaliitto teippausfirmojen kanssa, että maalaus on niin old school kun nyt pitää teipata!
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2092
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja patse »

JP_Vette kirjoitti:...Auton puksuttaes eka takuukeikkaki on jo kiikaris. Yöllä ajaes ihmettelin, et miks ihmees lyhkäset valot näyttää 10 m päähän ja pitkät saman, mitä femman lyhkäset. Eivät vissiin ole viitsineet luovutushuollos edes niitä kattoa. Ja huoltokirjan mukaan luovutukses olis pitäny antaa mukaan myös luovutushuollon tarkistuslista, jota en saanut. Huoh. Noh, ehkä jaksan säätää valot itse. Työtä siitäki on, et varaan ajan, vien auton, odotan, lähden auton kanssa. Vähemmällä pääsee kun käyttää itse n. 10 sekuntia...
Lueskellut netistä, että näin on monella muullakin merkillä. Lienee joku oletus (laiskuus), että suuntaus on kohdallaan tehtaalta lähtiessä.
JP_Vette kirjoitti:...Ei toi kyllä niissä marssivauhdeissa kovin suuntavakaa ole, jos vähänki tuulee.
Tullut tuota K-Astraa ihmeteltyä vaikkapa seuraavaksi kulkineeksi ja netti kertoo vastaavista vaivoista koskien pelkästää tuota kolmepyttyistä konetta. Muistaakseni juttua oli Opel-foorumilla, rönsyillen ulkomaalaisia linkkejä myöten.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

patse kirjoitti:
JP_Vette kirjoitti:...Ei toi kyllä niissä marssivauhdeissa kovin suuntavakaa ole, jos vähänki tuulee.
Tullut tuota K-Astraa ihmeteltyä vaikkapa seuraavaksi kulkineeksi ja netti kertoo vastaavista vaivoista koskien pelkästää tuota kolmepyttyistä konetta. Muistaakseni juttua oli Opel-foorumilla, rönsyillen ulkomaalaisia linkkejä myöten.
Liittyisiköhän kevytkeulaisuuteen?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Käyttökokemuksia GM:n (entisestä) kolmepyttysestä - Opel Astra Sports Tourer MY17.5

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Pakko siä keulas muutaki eroa sitte on olla kuin kone. Jos alumiinilohkoon ja -kanteen lisätään n. kolmaosa lisää pituutta, niin ei se etuakselille tuleva massa paljoa muutu. Apulaitteet, nesteet, syylärit jne on edelleen olettaen samaa kuin isolohkoiski. Mut ei toi tosiaan huono ajettava oo, se on vain femmaan verrattuna isos vauhdis huonompi.

Mitä tulee valojen suuntaamisen laiminlyöntiin, niin ihan periaatteestaki vien sen takuuhuoltoon, en varmana ite ala ruuvaamaan. Jos kerta yleinen käytäntö laiminlyödä se ja aiheuttaa asiakkaille turhaa vaivaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin