Saabin EPC

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Reetu

Saabin EPC

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Siis mistä tälläisen vois hankkia Saabin EPC eli elektroninen osaluettelo :?: :?:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No kyllähän niitä on liikenteessä :wink:

Ainoa huono puoli on, että liikenteessä olevat versiot ovat sen verran vanhentuneita, että jotkut osanumerot ovat muuttuneet esim. vuoden 2000 EPC -versioista :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

Turbo Sensonic kirjoitti:No kyllähän niitä on liikenteessä :wink:

Ainoa huono puoli on, että liikenteessä olevat versiot ovat sen verran vanhentuneita, että jotkut osanumerot ovat muuttuneet esim. vuoden 2000 EPC -versioista :evil:
Silleen...mitä tuohon nyt sanois. Tietysti epc:n haltijat pitävät sitä tarkoin varjeltuna aarteena, mikä tietysti ymmärrettävää onkin. Aiemmin jossain yhteydessä erehdyin tiedustelemaan WIS:iä ja se ei onneks juurikaan valaise vanhempien mallien omistajia. Eipä siinä yhteydessä kukaan maininnut epc:n olemassaolosta?? Hmmmm...täytyy metsästää jostain :lol:
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

bluewolf kirjoitti:Silleen...mitä tuohon nyt sanois. Tietysti epc:n haltijat pitävät sitä tarkoin varjeltuna aarteena, mikä tietysti ymmärrettävää onkin. Aiemmin jossain yhteydessä erehdyin tiedustelemaan WIS:iä ja se ei onneks juurikaan valaise vanhempien mallien omistajia. Eipä siinä yhteydessä kukaan maininnut epc:n olemassaolosta?? Hmmmm...täytyy metsästää jostain :lol:
Mulla on NG900:n WIS ja EPC Saab -malleihin OG900,9000, NG900,9-3 ja 9-5 vuosimalleille 1986-2000. Jotkut osanumerot ovat muuttuneet sitten vuoden 2000 :evil:

Tällä hetkellä mulla on kolme kaveria jonossa venailemassa kopioita WIS:stä ja EPC:stä. Eli ei tässä olla pimittämässä mitään tietoja, mutta en mäkään voi olla jatkuvasti polttoasema kuumana kopioimassa noita em. softia koko Suomen saabisteille ja lähettelemässä niitä eteenpäin :evil:

Ehdotankin, että pistetään nettiin joku FTP -saitti, josta jokainen klubilainen voi käydä downloadaamassa pakatun softan itselleen. Ja sivun tai filen pitäisi sitten olla tunnussanasuojattu, ettei jokainen sivulle eksyvä voisi ladata noita softia itselleen. Tunnussana ilmoitettaisiin sitten klubin omassa osiossa, joka ei näy muille kuin klubilaisille ja sen luovuttaminen ei-klubilaisille olisi erittäin kiellettyä. Miltäs tämä kuulostaisi?

P.S. Mulla ei sitten ole käytössäni mitään FTP- tai muutakaan webbisivuja, joten downloadattava matsku pitäisi heittää vaikkapa klubin sivuille, mikäli se ei ole mahdoton ajatus. Jollain oli muistaakseni vielä plakkarissaan OG9-3:n ja 9-5:n WISsit, joten olisi kiva saada nekin sinne sivulle.

P.S.S. Kommentteja ja ehdotuksia, olisiko toi edes ylipäätään mahdollista? Onhan Townsend Importsillakin webbisivu, jossa on joitain Saabin virallisia huoltomanuaaleja.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
bluewolf kirjoitti:Silleen...mitä tuohon nyt sanois. Tietysti epc:n haltijat pitävät sitä tarkoin varjeltuna aarteena, mikä tietysti ymmärrettävää onkin. Aiemmin jossain yhteydessä erehdyin tiedustelemaan WIS:iä ja se ei onneks juurikaan valaise vanhempien mallien omistajia. Eipä siinä yhteydessä kukaan maininnut epc:n olemassaolosta?? Hmmmm...täytyy metsästää jostain :lol:
Mulla on NG900:n WIS ja EPC Saab -malleihin OG900,9000, NG900,9-3 ja 9-5 vuosimalleille 1986-2000. Jotkut osanumerot ovat muuttuneet sitten vuoden 2000 :evil:

Tällä hetkellä mulla on kolme kaveria jonossa venailemassa kopioita WIS:stä ja EPC:stä. Eli ei tässä olla pimittämässä mitään tietoja, mutta en mäkään voi olla jatkuvasti polttoasema kuumana kopioimassa noita em. softia koko Suomen saabisteille ja lähettelemässä niitä eteenpäin :evil:

Ehdotankin, että pistetään nettiin joku FTP -saitti, josta jokainen klubilainen voi käydä downloadaamassa pakatun softan itselleen. Ja sivun tai filen pitäisi sitten olla tunnussanasuojattu, ettei jokainen sivulle eksyvä voisi ladata noita softia itselleen. Tunnussana ilmoitettaisiin sitten klubin omassa osiossa, joka ei näy muille kuin klubilaisille ja sen luovuttaminen ei-klubilaisille olisi erittäin kiellettyä. Miltäs tämä kuulostaisi?

P.S. Mulla ei sitten ole käytössäni mitään FTP- tai muutakaan webbisivuja, joten downloadattava matsku pitäisi heittää vaikkapa klubin sivuille, mikäli se ei ole mahdoton ajatus. Jollain oli muistaakseni vielä plakkarissaan OG9-3:n ja 9-5:n WISsit, joten olisi kiva saada nekin sinne sivulle.

P.S.S. Kommentteja ja ehdotuksia, olisiko toi edes ylipäätään mahdollista? Onhan Townsend Importsillakin webbisivu, jossa on joitain Saabin virallisia huoltomanuaaleja.
Idis ihan ok.
Mulla on toi EPC, WIS-900/9-3/9-5 ja arvioisin että levytilaa noi tarttee ~1Gb eli aikast runsaasti :? eli ei mahdu ihan mihin tahansa.

Toinen seikka on toi ainainen tekijänoikeus jutska...

Nm. -Kaksi jo jonossa täälläkin-
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Toinen seikka on toi ainainen tekijänoikeus jutska...
Joo, niin on. Mutta jos nuo softat voisi downloadata ainoastaan klubilainen, niin olisiko se hirveä tekijänoikeusrikkomus? Ensinnäkin tuota softaahan ei myydä "yleisesti" ja toiseksi myyhän klubi noita Suomen Saabauton lahjoittamia korjauskirjojakin, joten eikös sekin tavallaan rikkoisi tekijänoikeuksia?

Voitaisiinhan sitä pistää nuo filet jonnekin sivulle tunnussanan taakse niin kuin ehdotin ja jos joku softan valmistaja alkaa sen jälkeen mussuttamaan joistain tekijänoikeuksista, niin poistettaisiin ne filet sitten sieltä sivulta.

Eihän me klubilaiset tavoitella tällä jutulla mitään taloudellista hyötyä, vaan sitä, että jokainen tietäisi autostaan hieman enemmän ja osaisi joissain tapauksissa korjata/huoltaa autoaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Mistä?

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Mistähän voisin OSTAA Saab 9-5 korjauskirjan?! Oliko Klubilla niitä myynnissä?!
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

-valomerkki- kirjoitti:Mistähän voisin OSTAA Saab 9-5 korjauskirjan?! Oliko Klubilla niitä myynnissä?!
Eiks se WIS olis paljon parempi vaihtoehto? Mun mielestä on parempi, että korjauskirja on tietokoneella hakutoiminnon piirissä kuin että ostaisi 5-10 erillistä korjauskirjaa autonsa ropaamista varten.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Toinen seikka on toi ainainen tekijänoikeus jutska...
Joo, niin on. Mutta jos nuo softat voisi downloadata ainoastaan klubilainen, niin olisiko se hirveä tekijänoikeusrikkomus? Ensinnäkin tuota softaahan ei myydä "yleisesti" ja toiseksi myyhän klubi noita Suomen Saabauton lahjoittamia korjauskirjojakin, joten eikös sekin tavallaan rikkoisi tekijänoikeuksia?

Voitaisiinhan sitä pistää nuo filet jonnekin sivulle tunnussanan taakse niin kuin ehdotin ja jos joku softan valmistaja alkaa sen jälkeen mussuttamaan joistain tekijänoikeuksista, niin poistettaisiin ne filet sitten sieltä sivulta.

Eihän me klubilaiset tavoitella tällä jutulla mitään taloudellista hyötyä, vaan sitä, että jokainen tietäisi autostaan hieman enemmän ja osaisi joissain tapauksissa korjata/huoltaa autoaan.
Toihan pelais silleenkin että joku (vaikka sellassen banskun värisen nopeen pirssin omistaja :wink: ) jolla on oma kone servuna jakais noita sillä se ei karmeesti rasittas kovalevytilaa kotikoneessa.
Mulla kun ei oo kiinteää ip-osoitetta niin en tuota voi tehdä ja en ny kuitenkaan viitsi siitä maksaa ihan vaan "hyvää hyvyyttäni" että sellassen ISP-oparaattorilta ottaisin.

Homma toimis vaikka niin että kerran kk: ssa yhden päivän ajan olis "imutuspäivä". :roll:

Heh, helppo puhua tässä toisille "nakkia" :D

Se miten klubin koneessa on tilaa en tiedä, jos siellä on "samaan rahaan" tilaa ni mikä jot'ei mutta epäilen :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

No mistä..

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No mistä moinen WIS olisi helppo ja nopea ostaa..kun olisi tarvetta lähes viikottain.. :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Homma toimis vaikka niin että kerran kk: ssa yhden päivän ajan olis "imutuspäivä". :roll:
Jep, tai sitten kerran viikossa, mutta kuitenkin niin, että softat ei olis downloadattavissa alvariinsa :wink:

Mulla on tossa edessäni yks NG900:n WIS CD -rompulla, joten jos joku klubilainen on halukas laittamaan softia serverille, niin voin luopua tuosta rompusta. Samalla ne kolme kaveria, jotka multa ovat tuota ohjelmaa pyytäneet, voisivat käydä downloadaamassa sen serveriltä :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Homma toimis vaikka niin että kerran kk: ssa yhden päivän ajan olis "imutuspäivä". :roll:
Jep, tai sitten kerran viikossa, mutta kuitenkin niin, että softat ei olis downloadattavissa alvariinsa :wink:

Mulla on tossa edessäni yks NG900:n WIS CD -rompulla, joten jos joku klubilainen on halukas laittamaan softia serverille, niin voin luopua tuosta rompusta. Samalla ne kolme kaveria, jotka multa ovat tuota ohjelmaa pyytäneet, voisivat käydä downloadaamassa sen serveriltä :D
Tässä pitäs olla sellanen systeemi että kun saat levyn niin sun on pakko kopsata se viidella saapasmiehelle viikon kuluessa.
Jos näin ei toimita tuota onnetonta luikkua kohtaa karmiva epäonni
:arrow: naapuri ostaa huomattavasti nopeemman saapin
:arrow: katsastussetä löytää kaikki sun viriviri-hommat -> hylkäys
:arrow: kone sanoo poks
:arrow: muija myy saapin pois ja ostaa S40 1,6: sen tilalle
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

Turbo Sensonic kirjoitti: Eihän me klubilaiset tavoitella tällä jutulla mitään taloudellista hyötyä, vaan sitä, että jokainen tietäisi autostaan hieman enemmän ja osaisi joissain tapauksissa korjata/huoltaa autoaan.
Siis tässä on ytimekkäästi se jota haen. Nykyisillä tuntiveloituksilla ei viitti joka ripsausta käydä "valohoidattamassa" etenkään jos ei pysty seuraamaan tapahtumaa että oppis seuraavan kerran sattuessa selviytymään itse. Mallit (vanhemmat) ovat perin yksinkertaisia ilman liiallisia sähköherkkuja. Toki on työvaiheita joissa tarvitaan erikoistyökaluja, mutta ne hyväksyn teetettäväksi liikkeessä koska kotioloissa käytetty aika voi äkkiä kolminkertaistua ja vahinkoa tulla enemmän kuin tarpeeksi. Mutta lämmityslaitteen hanan vaihtoon en kyllä hyväksy käytettäväksi 6 tuntia, se on jo sentään liikaa. :)
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Itse voisin kerran viikossa pitää kyseistä pankkia kyllä auki omalla servulla, mutta pitäisi saada ensin materiaali minulle.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rimuli kirjoitti:Itse voisin kerran viikossa pitää kyseistä pankkia kyllä auki omalla servulla, mutta pitäisi saada ensin materiaali minulle.
OK, mä voin kyllä lähettää sulle NG900:n WISin ja vm. 1986-2000 Saabien EPC:n (jos jollakulla on uudempi, lähettäköön sen). "Vigge":llä oli muistaakseni 9-5:n WIS ja jollakulla OG9-3:n WIS. Kyllähän me saadaan niistä aikaiseksi jo sellainen paketti, että jokainen saabisti hyötyy niistä jollain tavalla.

Mitenkäs edetään tästä eteenpäin? Pitäiskö keskustelua jatkaa YV:einä tai sitten tuolla klubiosiossa?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin