Vector -vanne

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Vector -vanne

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Moi!

Sattuisiko kukaan muistamaan sellaista rengasliikettä, joka viime vuonna mainosti nettisivullaan Ronalin "Vector" -vannetta? Jollain suomalaisella Saab -keskustelupalstalla oli linkki kyseisen firman sivuille.

Olisiko kellään myös tietoa Ronal -vanteiden maahantuojasta, jos ei toi ensimmäisen kysymyksen aihe muistu mieleen?

Ja miksikö kyselen? No on sattunut yksi vanne menemään pois muodosta niin, että heittoa löytyy ja pitäis saada uusi tilalle. Uus vanne maksaa Suomen Saabilla 2360 mummon markkaa ja Ruåttista tilattuna 1600 mummon markkaa. Toi em. vannemainoksessa ollut vanne oli ihan identtinen Saabin Vector -vanteen kanssa, ainoastaan keskikupissa luki "Ronal" ja hinta oli tietysti "miellyttävämpi" :)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Vector -vanne

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:

Ja miksikö kyselen? No on sattunut yksi vanne menemään pois muodosta niin, että heittoa löytyy ja pitäis saada uusi tilalle.
Onko tämä seurausta siitä emäntä ratissa insidentistä, mistä oli puhetta
Helsingin potkiaisissa. :(
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joo, tais olla :( PRKL :!: :!: :!: :evil:

Nyt mulla olis tasan neljä vaihtoehtoa:

1. ostaa Pro-Car Serviceltä uus merkkivanne (hinta noin 270 euroo),
2. ostaa Rengasmaailmasta tarvikevanne Vector, joka ei kylläkään oo Ronalin tekemä. Jos väri, offset ja vanteen paino täsmäävät orkkiksen kanssa, niin why not (hinta 200 euroo),
3. ostaa Bildelsbasenilta aito Vector -vanne, joka on siellä myynnissä (olettaen, että se ei ole kiero). Hintakysely on parhaillaan vetämässä sähköpostissa,
4. oikaista tuo vanha vanne (hinnasta ei tietoa).

Täytyis varmaan kysellä ekaksi, paljonko ton kieroksi menneen vanteen oikaisu maksaisi. Toisaalta tekis mieli ostaa uus vanne tilalle, niin ei sitten jäis mitään jossittelun vaaraa, jos jotain tapahtuu.

Mitäs sä tekisit vastaavassa tilanteessa? Eikös sulta ollut mennyt joku Viggenin vanne hieman kieroksi?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, tais olla :( PRKL :!: :!: :!: :evil:



Mitäs sä tekisit vastaavassa tilanteessa? Eikös sulta ollut mennyt joku Viggenin vanne hieman kieroksi?
Jos "kopio" vastaa alkuperäistä niin mikä jottei. Usein tuppaa vaan olemaan että kopiot ovat huomattavasti raskaampia kuin orkkis kiekot.

Kieroksi en itse ole vanteita ajanut, mutta kun hommasin auton oli yksi vanteista jo valmiiksi kiero. Olin tuolloin myös yhteydessä Amrif:iin (09-27940070), hinta korjaukselle muistaakseni 80E (en mene takuuseen).
Päätin kuitenkin hommata uuden, koska vanne oli sen verran pahassa kunnossa. Lisäksi korjaukseen olisi saanut varata toista kuukautta ruuhkan takia.
Minun onneksi Saabin asentaja hieman naarmutti uutta vannetta ja sain sen lopulta puoleen hintaa. :D
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No mä soitin Amrifiin ja sieltä sanoivat, että vanteen oikaisu maksais 60 egee. Tosin sitten pitäis olla itsellä joku toinen vanne, joka heittää siksi aikaa auton alle - ja mullahan ei sellaista ole :(
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:No mä soitin Amrifiin ja sieltä sanoivat, että vanteen oikaisu maksais 60 egee. Tosin sitten pitäis olla itsellä joku toinen vanne, joka heittää siksi aikaa auton alle - ja mullahan ei sellaista ole :(
Talvirengas?
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Tai

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Laita se tyylikäs varapyörä ja pöristele kerrankin rajotusten mukaan :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No talvirengas on nastoilla ja 15", joten sitä en varmaan laita. Ja vararengas on kanssa poissa kuvioista. Eipä ole vielä vastanneet mulle mitään Bildelsbasenista, että mitä pyytäisivät vastaavasta vanteesta :(

Lisäksi mulla on kysely päällä parissa vannefirmassa, että olisko mahdollista saada kohtuuhintaan Ruotecompanyn R1110 -vannetta (ks. allaoleva linkki):

http://pirelli.spb.ru/replika/1110.htm

Siinä muuten vinkkinä, jos on ostamassa Saabiinsa 17" -vanteita ja haluaa orkkis-look-liket :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin