Perheessä on kesäaikaan tarvetta kahdelle autolle ja ideana oli nyt rauhoittaa Tonnarin käyttö kesäajalle ja hyrskytellä tällä talvi.
Katselin ensin Saabin dieseleitä samalla koneella (luettuani täältä sen olevan todella kestävä), mutta vastaavista Farkkufemmoista olisi joutunut pulittamaan heti sen tonnin lisää.
Onhan se tavallaan ihan hienoa, että kolminumeroisella summalla saa leimatun perheauton kaksilla ihan ok renkailla, vakkarilla, lohkolämppärillä, automaatti-ilmastoinnilla, kauko-ohjatulla keskuslukituksella ja vetokoukulla. Kaikki sähkövehkeetkin ikkunoita ja peilejä myöten tuntuvat vieläpä toimivan. Ilmastoinnista tosin en ole näillä keleillä varma.
Huoltokirjan mielestä tuohon on vaihdeltu Mobilin tai GM:n öljyjä siinä 10-15 tkm välein huolto-ohjelman 30 tkm ohjeen sijaan.
Maantiellä tuo kulkee todella mukavasti, suoraan ja kolisematta. Edellinen omistaja on laitattanut Optimoiautosi-ohjelman, jonka pitäisi antaa 150 hv vakion 125 hv:n sijaan. Sen verran reippaasti tuo tuntuisi liikkuvan, että taitavat nuo hepat olla vielä tallissakin.
Sisältä ja moottoritilasta auto on suorastaan hämmentävän siisti, ilmeisesti siivouksen osalta ollut aika pedanttinen tuo edellinen omistaja. Jopa ratin nahka on liki virheetön. Etuovien etureunoissa, kontissa ja vasemman etuvilkun ympärillä on sen sijaan on jo ihan asiallisen näköiset ruosteläikät. Muuten alkaisin epäilemään ooppelistien ruuvailevan mittarilukemia ylöspäin

Kirjoittelenpa tänne kärsimyksistäni. Vinkkejä ja kokemuksia näistä saa jakaa.
(Toivottavasti puristit kestävät ketjun vääränmerkkisen aiheen.)
