VAGien kanssa kärvistelyä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Haza »

Nokkasorvin kuulee käyntiäänestä. Pitää tietysti tietää miltä se kuulostaa, mutta on ihan selvästi erilainen ääni, eli jos käy normaalisti niin äänestän polttoainepulaa. Voi johtua vuodosta, mutta jos sattuu olemaan sähköinen siirtopumppu tankissa niin sen hajotessa voi oireet olla just todella pitkä vieteri ja sammuilua. Siellä kun on se mekaaninen siirtopumppu niin se voi varsinkin kierroksilla jaksaa imeä ainetta vaikka sähköinen on kuollut.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Tällanen on varmaan ihan maailmanlopun vehjes? https://www.autotalli.com/vaihtoauto/38 ... pe=usedCar

Äitini on keksinyt haluavansa vaihtoehtoisella polttoaineella käyvän auton max 10k€ budjetilla. Oon yrittänyt tarjota uutta tai lähes uutta leasingillä tai nollakorolla, mutta ajatus uuden auton kalleudesta istuu syvällä :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Jatka yrittämistä. Voimia ja jaksamista !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Vanhat VAGit väistetty, teki kaupat 3v pikkumazdasta. En noista taivasmoottoreista tiedä, mutta Mazda herättää luottamusta.

Tämä oma vastikään 100 tkm ja 6v ylittänyt perheakvaario polttelee sekin näpeissä. En vaan ole keksinyt mitään mihin vaihtaa... autossahan ei ole mitään vikaa, mutta tsi + dsg yhdistelmälle noutajan on tultava ennemmin kuin myöhemmin, vai onko :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Haza kirjoitti:
Pe Maalis 18, 2022 18:29
Nokkasorvin kuulee käyntiäänestä. Pitää tietysti tietää miltä se kuulostaa, mutta on ihan selvästi erilainen ääni, eli jos käy normaalisti niin äänestän polttoainepulaa. Voi johtua vuodosta, mutta jos sattuu olemaan sähköinen siirtopumppu tankissa niin sen hajotessa voi oireet olla just todella pitkä vieteri ja sammuilua. Siellä kun on se mekaaninen siirtopumppu niin se voi varsinkin kierroksilla jaksaa imeä ainetta vaikka sähköinen on kuollut.
No oireet kyllä sopis tähän. Virrat päälle kääntäessä kuuluu sellainen viemärimäinen kurlutus hetken aikaa, liittyiskö vialliseen pumppuun...

En kyl mee takuuseen että tuota nokkasorviääntä tunnistaisin. Tuohon on ainakin huoltokirjan mukaan jo kerran tehty nokkaremppaa ja kilsojahan on vasta 466 tkm!
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Haza »

Noita ääniä on aika mahdoton kuvailla ja jossain videollakin tuppaa olemaan niin vääristyneitä ettei pysty mitään varmaa sanomaan.
Jos kuitenkin kuuluu ääntä kun laittaa virrat päälle niin se viittaisi siihen että pumppu tekee jotain, tietysti voi olla että ääni tulee siitä kun systeemissä on ilmaa..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Nyt kun tarkemmin kuuntelin, niin sellanen 1 sek surahdus kuuluu virrat päälle kääntäessä silloin, kun auton on sammuttanut normaalisti. On vaan niin lyhyt tuo ääni, että en ole ihan varma tuleeko se pumpun suunnalta vai jostain climatronicin läpistä tms.

Sen sijaan jos antaa käydä niin kauan, että sammuu itsekseen, tulee niitä viemärikorinoita. Eli varmaan silloin sitä ilmaa on systeemissä.

Voihan p.... pitääkö tää nyt oikeasti hinauttaa korjaamolle. Tai voihan sen kokeilla ajaakin sinne, jos vaikka ei sammuisi matkalla, mutta se on kylllä ihan 50-60 sitten.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Volkkari on ollut nyt korjaamon pihalla ja korjaamon pumpparikonespesialisti arveli viaksi pumppusuuttimien tiivisteet (jos oikein ymmärsin). Kuulemma olis n. 1000e homma korjata, eikä tuollekaan takuuta olisi uskaltanut antaa, että vika olisi varmasti tuo.

Taitaa mennä Passatti paaliin :cry:. Eka kerta itelle, että auto lähtee romikselle. Mitähän kaikkea tässä pitää osata :D .
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Saunan taakke odottamaan romutuspalkkion palautumista?

Onko mmitään ajatusta aiheesta onko sellainen tulossa vielä takaisin, vai keskitytäänkö tässä kannustimena verottomiin sähkäreihin ja pienehköön hankintatukeen?
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Kyllä sinne rahaa on varattu, mutta saapa nähdä mikä on romutuspalkkion ja hankintatuen suhde.
Tuolta vaan kaivelemaan https://budjetti.vm.fi/
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
Soki
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Soki »

Saabatti kirjoitti:
To Touko 19, 2022 08:53
Volkkari on ollut nyt korjaamon pihalla ja korjaamon pumpparikonespesialisti arveli viaksi pumppusuuttimien tiivisteet (jos oikein ymmärsin). Kuulemma olis n. 1000e homma korjata, eikä tuollekaan takuuta olisi uskaltanut antaa, että vika olisi varmasti tuo.

Taitaa mennä Passatti paaliin :cry:. Eka kerta itelle, että auto lähtee romikselle. Mitähän kaikkea tässä pitää osata :D .
Saattasin kysäistä myös joltain diesel-korjaamolta arviota. Vois säästää pian 70%.

Oman nelikon haldeksin(5) kanssa aikoinaan kärvistellessä, löysin Latviasta virman joka olisi korjannut pumpun viikossa ja oliko alta 200.- posteineen( silloin em pumppu 500 marmorilla). Edellyttää että vikaantunut pumppu sinne ja laittavat sitten uuden/korjatun tilalle. Korjaavat ko kokkaran ja seuraavalle. Kätevää!
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Mites nuo 1.4 koneet vm. -15 ylöspäin ja tgi versiona elikkäs kaasulla käyvät? Peruskonehan lie samaa 1.4tsi:n kanssa eli jakopää jo hihnalla yms? Vähän houkutellut kaasuun siirtyminen kun tällä perällä mahdollisuus tankata paikallista biokaasua kohtuulliseen hintaan.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Avatar
Soki
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Soki »

Uudemmissa, en muista mistävuodesta, on hihnalla ja vähän luotettavampi väkerrys. Sama pata kuin 1.4 TSI-autossa. 1.8TSI on jo vahvempaa tekoa, toki siinä noita männänrengas ongelmia… mutta jos remonttia tehty niin melko luotettavia kilsoja, ehkä sen ketjun kun vaihtaa 200K välein niin muuten melko huoltovapaa. Noihinhan (ja myös :saab: :n) saa kaasupäivityksen, jolloin säilyy myös ”normaali” bensatankki ja lisänä halujen mukainen kaasupytty, eli ei ihan jatkuvasti tarvisi olla tankilla.

Tuosta vielä nyt edullisesta kaasusta, suottaa tulla ullatuksia lähiaikoina kun kaasun saatavuus heikentyy. Markkinoilla on tapana reagoida kysynnän kasvamisen suhteessa. Pienellä paikallisellakin toimijalla voi yllättäen tulla tarve myydä isommissa erissä hyvin maksaville asiakkaille… valtiovaltakin on jo ottanut takaisinpäin kaasu polttoaineena-hehkutuksesta.

Jos itse olisin menopeliä kovaan käyttöön hankkimassa, niin saattaisin vakavasti miettiä patteripeliä ja omaa aurinko voimaa sitä tukemaan. Onneksi kilsoja tulee toistaiseksi niin vähän, ettei menoveden hinnalla ole juurikaan merkitystä.
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Nuo katselemani on 15kg kaasutankilla ja 50l bensatankilla. Uudemmat 1,5 litraset on sitten pienemmällä bensatankilla, käsittääkseni.

Kaasua tuottaa paikallinen kaatopaikka elikkäs jäteasema ja omalla jakelupisteellä, uskoisin että jakelu onnistunee myös jatkossa. Sähkövatkain on pois laskuista kun taloyhtiöstä ei latauspaikkaa löydy. Eikä tililtä painetta. Eikä se niin vihreää ole kuin lobbarit väittää.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja marvi »

Saabatti kirjoitti:
To Touko 19, 2022 08:53
Volkkari on ollut nyt korjaamon pihalla ja korjaamon pumpparikonespesialisti arveli viaksi pumppusuuttimien tiivisteet (jos oikein ymmärsin). Kuulemma olis n. 1000e homma korjata, eikä tuollekaan takuuta olisi uskaltanut antaa, että vika olisi varmasti tuo.
Onko tuo tosijaaaan noin kallis remontti? Suuttimet esiin ja uudet tiivisteet, kokoa käänteisessä järjestyksessä?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Vastaa Viestiin