VAGien kanssa kärvistelyä
Re: Audin kanssa kärvistelyä
En nyt oikein hahmota tuosta kuvasta, että missä kohdin siinä olisi se itse ahdin?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Eikö lie merkatttu letku ahtimessa kiinni klemmarilla nro 28.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Audin kanssa kärvistelyä
No voi sitten hyvinkin olla tuo. Tuommoinen paksu kumiletku joka tapauksessa, ei mikään 4mm alipaineletku.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Tunnetaan myös ahtoletkuna. Jos siihen repeää halkeama/vuoto, pääsee ahtopaineet ulkoilmaan ja meno kyllä rauhoittuu kummasti. Vähän kuin vaparilla ajaisi, muttei ihan yhtä äkäinen (turbokonetta kun ei ole suunniteltu vapariksi).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
No niin, ahtoletkuhan se onneksi vain oli puhki. Nyt on uusi letku paikallaan ja Audi toimii taas suht normaalisti. Ja onhan se muuten jo myynnissäkin:
https://www.nettiauto.com/audi/a6/10816144
Volkkariin tässä tutustuillut ja tuo VAGien kytkinpoljin jaksaa ihmetyttää. Ihmetytti jo muinoin '99 A4:ssä. Polkimen liikeratahan on siis aivan järkyttävän pitkä, tuntuu että kymmeniä senttejä saa painaa, jotta se on pohjassa. Tästä seuraa se, että mikäli penkin laittaa sen verran eteen, että yltää painamaan kytkimen pohjaan, on kaasujalan polvi kuskin suussa. Jos taas penkin laittaa kaasujalan kannalta sopivalle etäisyydelle, ei millään yllä painamaan pohjaan sitä kytkintä! Aivan mahtavaa. Tonnarin kytkin tuntuu tuohon verrattuna sellaiselta on/off -napilta. Nyt on jo ikävä Audin mainiota automaattilootaa. Ehkä tämä kytkinpolkimen epämiellyttävän ylipitkä liikerata onkin joku juoni saada ihmiset ruksimaan automaatti varustelistalta?
Sisälle tuleva ilma on ollut mielestäni hieman tunkkaista ja tänään sitten vilkaisin raitisilmasuodattimen tilanteen. Olihan siellä tavaraa kuolleista ampiaisista ja lehdistä lähtien ns. riittävästi sekä itse suodatin oli jokseenkin musta. Imuroin sen nyt ensi hätään, mutta pitää vaihtaa uusi suodatin ensi tilassa.
Suodatinkotelon ympäristössä ja akun ympärillä oli ehkä sellaiset puoli litraa aivan kelvollisen oloiseksi kukkamullaksi kompostoitunutta ainesta. Joillakin ei ole vissiin niin justiinsa niiden lehtien pois putsaamisen kanssa.
Eka varsinainen vikakin tästä jo löytyi, nimittäin keskiturvavyö on jumiutunut sisälle. Ei liiku vaikka miten hellästi vetää .
https://www.nettiauto.com/audi/a6/10816144
Volkkariin tässä tutustuillut ja tuo VAGien kytkinpoljin jaksaa ihmetyttää. Ihmetytti jo muinoin '99 A4:ssä. Polkimen liikeratahan on siis aivan järkyttävän pitkä, tuntuu että kymmeniä senttejä saa painaa, jotta se on pohjassa. Tästä seuraa se, että mikäli penkin laittaa sen verran eteen, että yltää painamaan kytkimen pohjaan, on kaasujalan polvi kuskin suussa. Jos taas penkin laittaa kaasujalan kannalta sopivalle etäisyydelle, ei millään yllä painamaan pohjaan sitä kytkintä! Aivan mahtavaa. Tonnarin kytkin tuntuu tuohon verrattuna sellaiselta on/off -napilta. Nyt on jo ikävä Audin mainiota automaattilootaa. Ehkä tämä kytkinpolkimen epämiellyttävän ylipitkä liikerata onkin joku juoni saada ihmiset ruksimaan automaatti varustelistalta?
Sisälle tuleva ilma on ollut mielestäni hieman tunkkaista ja tänään sitten vilkaisin raitisilmasuodattimen tilanteen. Olihan siellä tavaraa kuolleista ampiaisista ja lehdistä lähtien ns. riittävästi sekä itse suodatin oli jokseenkin musta. Imuroin sen nyt ensi hätään, mutta pitää vaihtaa uusi suodatin ensi tilassa.
Suodatinkotelon ympäristössä ja akun ympärillä oli ehkä sellaiset puoli litraa aivan kelvollisen oloiseksi kukkamullaksi kompostoitunutta ainesta. Joillakin ei ole vissiin niin justiinsa niiden lehtien pois putsaamisen kanssa.
Eka varsinainen vikakin tästä jo löytyi, nimittäin keskiturvavyö on jumiutunut sisälle. Ei liiku vaikka miten hellästi vetää .
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Tuossa kaukalossa kun tarpeeksi pitkään säilöö sitä kompostia niin saa B5:sta jarrut katoamaan. Komposti tukkii ko. kaukalon vedenpoistoaukon, veden pinta kaukalossa nousee ja saavuttaa aikanaan jarrutehostimen. Jäätyessään vesi sitten jäädyttää myös jarrut.
Kytkinpolkimen liikkeessä on varmasti ajateltu tilannetta jossa kaksoismassa on vaihdettu kovaan vauhtipyörään ja liikkeellelähtö ilman isompia ravistuksia vaatii tarkkaa kytkimen käyttöä, jota sitten pitkä liikerata helpottaa.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
A6:ssahan on samanlainen tuo kaukalo ja ainakin siinä tuli kätevästi ne vedet apukuskin jalkatilaan ennen kuin ehtivät tehdä suurempia lampia akkukoteloon .
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Faija todennäköisesti harkitsee vahvasti uusimman kopan Tiguania nelivedolla ja automaatilla. Toisena vaihtoehtona on Mersun Glc. Molemmissa tapauksissa yksilö lienee 2-3 vuotta vanha ja vajaa satkun ajettu.
Mitäs raati tuumaa, onko tuollainen VAG sellainen ostos, että harmia piisaa vai joko vaihteisto- ja muut paljon puhutut on ongelmat on selätetty? Auto tulee muuten normaaliajoon, mutta satunnaisesti (=muutaman kerran vuodessa) vedetään täyttä lastia 2500kg perässä, veneen muodossa.
Tilanne akuutti, äijällä autokuumetta 39.4 astetta ja Tiguanin puolesta puhuu hinta, eli n. 32ke vs. Glc 40ke.
Mitäs raati tuumaa, onko tuollainen VAG sellainen ostos, että harmia piisaa vai joko vaihteisto- ja muut paljon puhutut on ongelmat on selätetty? Auto tulee muuten normaaliajoon, mutta satunnaisesti (=muutaman kerran vuodessa) vedetään täyttä lastia 2500kg perässä, veneen muodossa.
Tilanne akuutti, äijällä autokuumetta 39.4 astetta ja Tiguanin puolesta puhuu hinta, eli n. 32ke vs. Glc 40ke.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
2013 ketjut alkoivat vaihtumaan takaisin hihnoihin.
vaihteistoissa tarkka öljynvaihtoväli nykyään.
"pakko" katselmus autoille 12kk välein.
Noilla keinoilla ongelmia ei ole näkynyt. Haza varmaan tietää paremmin.
mulla on parikymmentä volkkarin tapaista ollut. ongelmia vaan kerran. A3 1.9tdi 96kw 2003 131tkm
seuraava ei silti ole vag. Superb iv kuponki pöydällä, muttei kiinnostais yhtään. Autokeskus jäi bemarilla 1500eur päähän tavoitteessa. Oispa saabeja tarjolla
vaihteistoissa tarkka öljynvaihtoväli nykyään.
"pakko" katselmus autoille 12kk välein.
Noilla keinoilla ongelmia ei ole näkynyt. Haza varmaan tietää paremmin.
mulla on parikymmentä volkkarin tapaista ollut. ongelmia vaan kerran. A3 1.9tdi 96kw 2003 131tkm
seuraava ei silti ole vag. Superb iv kuponki pöydällä, muttei kiinnostais yhtään. Autokeskus jäi bemarilla 1500eur päähän tavoitteessa. Oispa saabeja tarjolla
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Uusimman sukupolven 1,2/1,4TSI ei ole edelleenkään suurempia murheita tiedossa..
DSG kun on poikittain ja märät kytkimet (laatikon öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan) niin toimii yleensä mainettaan paremmin.
Yleensä VAG huolto-ohjelmat on aika optimistisia, eli huoltovälit kannattaa aina pyrkiä alittamaan eikä ylittämään niinkuin useimmat tekee. Moottori-vaihteisto yhdistelmästä on yleensä hyvin pitkälti kiinni mitä ne todennäköiset murheet on jne. 2-3v auto nyt on muutenkin yleensä vielä liian uusi tällaisten murehtimiseen kun ajallaan huolletun moottorin tai laatikon räjähtäessä tehtaan goodwill yleensä hoitaa ainakin suurimman osan jos jaksaa edes vähän tapella.
Mulla tää VAG tietotaito on alkanut vähän rapistua varsinkin ihan uusimpien kohdalla kun vaihdoin n 1,5v sitten työpaikkaa niin ei kaikki työaika kulu enää volkkareita noituessa
DSG kun on poikittain ja märät kytkimet (laatikon öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan) niin toimii yleensä mainettaan paremmin.
Yleensä VAG huolto-ohjelmat on aika optimistisia, eli huoltovälit kannattaa aina pyrkiä alittamaan eikä ylittämään niinkuin useimmat tekee. Moottori-vaihteisto yhdistelmästä on yleensä hyvin pitkälti kiinni mitä ne todennäköiset murheet on jne. 2-3v auto nyt on muutenkin yleensä vielä liian uusi tällaisten murehtimiseen kun ajallaan huolletun moottorin tai laatikon räjähtäessä tehtaan goodwill yleensä hoitaa ainakin suurimman osan jos jaksaa edes vähän tapella.
Mulla tää VAG tietotaito on alkanut vähän rapistua varsinkin ihan uusimpien kohdalla kun vaihdoin n 1,5v sitten työpaikkaa niin ei kaikki työaika kulu enää volkkareita noituessa
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
kompataan täällä lisää eli kaverin a6 audi vm 2000 katsuri kirjoiti jotta taka akselin tuennan laakerointi takana vasemmalla välyksellinen hylätty eli minlälainen pusla on nyt kyseessä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Ilmeisesti etuvetoinen? Niissä on kaks isoa puslaa joilla taka-akseli tulee koriin kiinni, toinen on todennäköisesti melkolailla samassa kunnossa eli kannattaa vaihtaa molemmat. Tussilla tms voi yrittää asentoa merkitä, mutta jos haluaa tehdä oikein niin pitää säätää vaihdon jälkeen pyöränkulmat, niissä kun on varaa liikutella taka-akselia yllättävän paljon.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Kiitos kommenteista!Haza kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 20:20Yleensä VAG huolto-ohjelmat on aika optimistisia, eli huoltovälit kannattaa aina pyrkiä alittamaan eikä ylittämään niinkuin useimmat tekee. Moottori-vaihteisto yhdistelmästä on yleensä hyvin pitkälti kiinni mitä ne todennäköiset murheet on jne. 2-3v auto nyt on muutenkin yleensä vielä liian uusi tällaisten murehtimiseen kun ajallaan huolletun moottorin tai laatikon räjähtäessä tehtaan goodwill yleensä hoitaa ainakin suurimman osan jos jaksaa edes vähän tapella.
Jos ukkeli Tiguaniin päätyy, niin taidanpa kysyä täältä vinkit huolto-ohjelmaan
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Minusta GLC on niin mahtava auto että kallistuisin kyllä siihen. On ihan eri luokan äänieristys jne. Lisäksi Uudessakaupungissa tehdyt lämmittävät saabistin mieltä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Naapurilla on tollanen. Ei sillä tietääkseni ole mitään ongelmia esiintynyt. Tuskin kyllä edes 100tkm mittarissa, luultavasti alle puolet siitä. Se onkin ainoa tietämän vag-konsernin tuote ystävillä, tutuilla ja sukulaisilla, joissa ei jotain katastrofaalista olisi ilmentynyt.2.polvi kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 11:23Faija todennäköisesti harkitsee vahvasti uusimman kopan Tiguania nelivedolla ja automaatilla. Toisena vaihtoehtona on Mersun Glc. Molemmissa tapauksissa yksilö lienee 2-3 vuotta vanha ja vajaa satkun ajettu.
Mitäs raati tuumaa, onko tuollainen VAG sellainen ostos, että harmia piisaa vai joko vaihteisto- ja muut paljon puhutut on ongelmat on selätetty? Auto tulee muuten normaaliajoon, mutta satunnaisesti (=muutaman kerran vuodessa) vedetään täyttä lastia 2500kg perässä, veneen muodossa.
Tilanne akuutti, äijällä autokuumetta 39.4 astetta ja Tiguanin puolesta puhuu hinta, eli n. 32ke vs. Glc 40ke.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S