VAGien kanssa kärvistelyä
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Eikö näihin saa kiinalaisen vanhaan hylsyyn kokoamaa uutta ahtia n. 300 euroon? Ja purkuosaakin on mukavasti liikkeellä. Miten ahdin muuten hajosi, kiinnostaa kun pihassa on 410 tkm ajettu AVF alkuperäisellä ahtimella.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Audin kanssa kärvistelyä
On siellä audiklubilla osto-osiokin: http://www.audiclub.fi/audifinns/forumdisplay.php?f=73
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Ah, se on vaan näkymättömissä kirjautumattomille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Eipä myydään-osiosta löytynyt ahdinta. Pistin ostoilmoituksen.
Noita Kiina-ahtimia ainakin Audifinnsilla tunnutaan haukuttavan aika estoitta. Ei ehkä uskalla sekaantua.
En nyt tarkemmin osaa sanoa miten tuo ahdin hajosi. Audi alkoi tiputtelemaan öljyä alleen ja ajelin sen korjaamolle. Sieltä sanoivat moottorin putsailtuaan että vuoto johtuu turbon jumittelusta ja sen vaihtamalla pitäis tulla kuntoon.
Mietin tässä, että sikäli kun tuo nyt on vielä ajokuntoinen, niin veisi sen katsurille vikalistan hakuun. Voisi ehkä jotain laskelmia tehdä, että montako miljoonaa sinne pitää vielä tuon turborempan lisäksi mahdollisesti olla pistämässä .
Noita Kiina-ahtimia ainakin Audifinnsilla tunnutaan haukuttavan aika estoitta. Ei ehkä uskalla sekaantua.
En nyt tarkemmin osaa sanoa miten tuo ahdin hajosi. Audi alkoi tiputtelemaan öljyä alleen ja ajelin sen korjaamolle. Sieltä sanoivat moottorin putsailtuaan että vuoto johtuu turbon jumittelusta ja sen vaihtamalla pitäis tulla kuntoon.
Mietin tässä, että sikäli kun tuo nyt on vielä ajokuntoinen, niin veisi sen katsurille vikalistan hakuun. Voisi ehkä jotain laskelmia tehdä, että montako miljoonaa sinne pitää vielä tuon turborempan lisäksi mahdollisesti olla pistämässä .
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Saabatti kirjoitti: ↑Ke Tammi 30, 2019 12:44Eipä myydään-osiosta löytynyt ahdinta. Pistin ostoilmoituksen.
Noita Kiina-ahtimia ainakin Audifinnsilla tunnutaan haukuttavan aika estoitta. Ei ehkä uskalla sekaantua.
En nyt tarkemmin osaa sanoa miten tuo ahdin hajosi. Audi alkoi tiputtelemaan öljyä alleen ja ajelin sen korjaamolle. Sieltä sanoivat moottorin putsailtuaan että vuoto johtuu turbon jumittelusta ja sen vaihtamalla pitäis tulla kuntoon.
Mietin tässä, että sikäli kun tuo nyt on vielä ajokuntoinen, niin veisi sen katsurille vikalistan hakuun. Voisi ehkä jotain laskelmia tehdä, että montako miljoonaa sinne pitää vielä tuon turborempan lisäksi mahdollisesti olla pistämässä .
En olisi ihan vakuuttunut kyllä tuosta diagnoosista...ahdin voi toki olla väljä ja päästää öljyä imurööreihin, mutta se kyllä näkyy yleensä kunnon savutuksena eikä öljyvuotona.
On siellä audismi-foorumilla ainakin yksi urhea, joka on pistänyt biturboonsa kiinaturbot, vaikka isot pojat ehdottomasti kehottavat olla tekemättä niin Oisko niillä joku 10~15tkm tullu ajeltua vailla ongelmia. Orkkisturbot kun on sen 1500+ € setti ja RS4 turbot sen 2k€, niin noita Kiina-ahtimia saa viisi settiä samaan hintaan. Sitten kun/jos kiinaturbo antautuu, niin niihin kuoriin voi tilata vaikka aidot BorgWarner sisukset, jotka saa halvemmalla kuin yhden uuden ahtimen. Turbojumppahan Biturboon on mukavaa puuhastelua, sitä teke ilokseen pari-kolme kertaa vuoteen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Onko se samalla tavalla mutkaton operaatio kuin termostaatin vaihto V6 A4:een? En muista enää oliko se benssa vai diisseli kun näystä on jo 10+ vuotta mutta sen muistan että keulaa ja moottoria oli purettu miehissä, kauan ja paljon ennen kuin pääsivät käsiksi varsinaiseen asiaan.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Itselle tuli -07 octaaviaan laitettua halvin ebaysta löytyny ahdin, muistaakseni maksoi 280 rahteineen + 50 runkopantti, vanhaa en ikinä lähettäny joten n. 330 sille jäi hintaa.
Laitoin paikalleen reilu vuosi sitten muistaakseni 440tkm kohilla ja nyt mittaris joku 528tkm, koneena 2,0tdi bkd (ja vielä dsg perässä)
Ei moitittavaa, ei ylimääräisiä ääniä eikä vuoda öljyä, ja vnt-siivetki liikkuu niinkuin uutena ku tullu öljyjä vaihdellessa kokeiltua
Laitoin paikalleen reilu vuosi sitten muistaakseni 440tkm kohilla ja nyt mittaris joku 528tkm, koneena 2,0tdi bkd (ja vielä dsg perässä)
Ei moitittavaa, ei ylimääräisiä ääniä eikä vuoda öljyä, ja vnt-siivetki liikkuu niinkuin uutena ku tullu öljyjä vaihdellessa kokeiltua
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Tuossa 2,7 bensa biturpossa turbo(je)n vaihto = kone & laatikkopaketin poistaminen konehuoneesta.Henri S kirjoitti: ↑Ke Tammi 30, 2019 15:22Onko se samalla tavalla mutkaton operaatio kuin termostaatin vaihto V6 A4:een? En muista enää oliko se benssa vai diisseli kun näystä on jo 10+ vuotta mutta sen muistan että keulaa ja moottoria oli purettu miehissä, kauan ja paljon ennen kuin pääsivät käsiksi varsinaiseen asiaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Tähän sopii vain yksi lause; Audi, teknistä etumatkaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Niin. Ei tuo diagnoosi muakaan ihan täysin vakuuttanut, mutta kun itse ei mistään mitään tiedä, niin pitäisi taas viedä eri paikkaan tutkittavaksi ja maksaa uudestaan taas siitä.
Asentaja sanoi puhelimessa MUISTAAKSENI että turbo päästää öljyä imupuolelle ja että pyörii todella nihkeästi käsin kokeillessa (jos oikein ymmärsin). Kuulostaako tämä ihan älyttömältä? Sanoi se sen vuotokohdankin, mutta enpä enää muista.
Pitää varmaan käydä vielä siellä paikan päällä tänään ja pyytää näyttämään ja selittämään tarkemmin vuoto syineen.
Mitään savutusta tai esim tehojen katoamista en tuossa vehkeessä ole huomannut.
Mitä tulee turbon vaihtoon, niin ilmeisesti ei tarvitse purkaa koko keulaa, kun 3h työksi arveli.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Itse olen päätynyt siihen, että tuo mainoslause on lipsahtanut liian lyhyenä markkinoille. Oikeammin se kuuluisi:
"Audi, teknistä etumatkaa. Paitsi talvella."
Nimittäin kun kunnon talvipakkaset tulee, niin Quattro-miehet on pelti pystyssä tien varressa ihmettelemässä, että jäätykö nyt huohotus, ohjaustehostin vai porsiko kenties jotain muuta Sitten jos koittaa (uudemmilla) leikkiä nelivetoleikkejä, niin elektroniikka sekoaa, kun ratin ja auton kulkusuunnat ei täsmää
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Nihkeästi pyörivä turbo ei ole kyllä ihan normaali. Sen pitäisi kyllä toisaalta sitten taas kuulua myös jo ahtimen äänistä (kunnon vislaus) JA näkyä tehottomuutena, jos on kunnolla jumissa. Mut ehkä parempi joo käydä pajalla paikan päällä vielä katsomassa, että mistä vuotaa jne.Saabatti kirjoitti: ↑To Tammi 31, 2019 08:12
Asentaja sanoi puhelimessa MUISTAAKSENI että turbo päästää öljyä imupuolelle ja että pyörii todella nihkeästi käsin kokeillessa (jos oikein ymmärsin). Kuulostaako tämä ihan älyttömältä? Sanoi se sen vuotokohdankin, mutta enpä enää muista.
Pitää varmaan käydä vielä siellä paikan päällä tänään ja pyytää näyttämään ja selittämään tarkemmin vuoto syineen.
Mitään savutusta tai esim tehojen katoamista en tuossa vehkeessä ole huomannut.
Mitä tulee turbon vaihtoon, niin ilmeisesti ei tarvitse purkaa koko keulaa, kun 3h työksi arveli.
Väljät turbot kyllä pääsääntöisesti ilmottavat itsestään kunnon savumerkeillä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Hain auton pajalta. Kone on hyvin öljyinen siitä turbon lähettyviltä kyllä ja myöskin EGRstä näyttäis tihkuvan, joskin vähemmän. Turbon imuputken olivat irrotelleet ja todenneet sisältä öljyiseksi. Huohotinputket ei ole kuulemma tukossa.
Siitä hyvä paja että tästä analyysista ei joutunut maksamaan erikseen vaan 30e öljynvaihdon hinnalla pääsin.
Kävin myös vähän ajamassa ja yhtä tehokas tai tehoton tuo tuntui olevan kuin aina, enkä kyllä mitään vihellystäkään turbosta kuullut.
Mitähän tälle nyt tekis .
Siitä hyvä paja että tästä analyysista ei joutunut maksamaan erikseen vaan 30e öljynvaihdon hinnalla pääsin.
Kävin myös vähän ajamassa ja yhtä tehokas tai tehoton tuo tuntui olevan kuin aina, enkä kyllä mitään vihellystäkään turbosta kuullut.
Mitähän tälle nyt tekis .
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Kuinka paljon se oikeasti vuotaa? Jos ahdin on valmis niin kyllä se pitäisi ajossa tuntua. Epäilisin että jos oireena on vaan maahan jäävät öljytipat niin syy on jossain muualla, kampi-, apu-(muistaakseni ölypumppua pyörittävä)
tai nokka-akselin stefaan heittäisin nopat.
Kerran pakkasilla yks ton ikäluokan 1.9tdi passatti tuuppas apuakselin stefan ulos ja vuoti reilusti öljyä maahan, eks näis oo kans se yks aksila jakopääs mikä taitaa pyörittää öljypumppua
tai nokka-akselin stefaan heittäisin nopat.
Kerran pakkasilla yks ton ikäluokan 1.9tdi passatti tuuppas apuakselin stefan ulos ja vuoti reilusti öljyä maahan, eks näis oo kans se yks aksila jakopääs mikä taitaa pyörittää öljypumppua
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Audin kanssa kärvistelyä
Ei se mahdottomasti vuoda. Yön aikana oli alle ilmestynyt pari pientä tippaa, toki voi tietty olla että vuotaa vain käynnissä ollessaan. Pitäsköhän esim jättää tyhjäkäynnille vähäksi aikaa ja katsoa sitten, paljonko on tiputellut.
Selittäiskö nuo vuotavat stefat sitten sitä turbon imupuolella olevaa öljyä?
Onko tuolla peräti vaarallista ajella, jos se saa jatkuvasti öljyä imupuolelle? Voiko kone alkaa käydä sillä moottoriöljyllä?
Selittäiskö nuo vuotavat stefat sitten sitä turbon imupuolella olevaa öljyä?
Onko tuolla peräti vaarallista ajella, jos se saa jatkuvasti öljyä imupuolelle? Voiko kone alkaa käydä sillä moottoriöljyllä?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00