VAGien kanssa kärvistelyä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos vuotoa epäilee, nii typpitäyttö(?) olis ensin kannattanu tehdä ja muutaman päivän päästä tarkistanu paineen. Tosin useimmitenhän aineet on vain kadonnu ajan saatossa, kun nuukat omistajat eivät satsaa muutamaa kymppiä täyttöhuoltoon.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ei taida saada enää täyttöö muutamalla kympillä ku woikoskella monopoli.. :evil:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Jaa tuota typpitäyttöä?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Turus ainaki Kuntec tekee täyttöhuollon muutamalla kympillä.

https://www.korjaamoturku.fi/ilmastointihuollot
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

59e maksoi täällä.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Ooppeli parka on nyt maannut kohta kuukauden päivät korjaamon pihalla jumittuneen virtalukon takia. Kaupungin ainoa uuden lukon vanhoille avaimille sarjoittamaan kykenevä lukkoseppä kun on lomalla :x.

Muutenkin tuo oli kyllä tarkoitus jo vaihdella. Hätäpäissäni laitoin jo Vectran tilalle Audin, kun emännän työt ja opiskelut alkoivat, eli nyt olisi sitten kolmen auton loukku, kunnes saa Opelin a) kuntoon ja b) myytyä 8). Hirvittää!
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mun käsitys tonnin pommista (tai alle) on joku mahdollisimman simppeli laite tyyliin 2000-mallin Polo, Fiesta tms. Opeli on varmaan mainio laite, kun kaikki toimii, mutta itse pelkäisin koko ajan, että joku kallis kohde porsii. Sama koskee toki esim. saman hintaluokan 9-5:sia jne.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Njoo, ei vaan millään Pololla viitsi ajella 1600 km reissuja anoppilaan. Vakkarillinen farkku/hb on minimivaatimus.

Ja onhan tuo Opeli ihan hyvä ollut: tielle ei ole jääty, hyvä ajaa ja kulutuskin kohtuullinen. Penkit tosin vois olla mukavammatkin.

Audissa taas on oikein mukavat penkit, vielä parempi ajaa ja hiljaisempi. Tosin varmaan kaikkea hajoavaa löytyy myös vielä enemmän. Hyvällä säkällähän tuo ehtii hajota ennen kuin saan Opelin myytyä 8).
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja aero »

Cona kirjoitti:Mun käsitys tonnin pommista (tai alle) on joku mahdollisimman simppeli laite tyyliin 2000-mallin Polo, Fiesta tms. Opeli on varmaan mainio laite, kun kaikki toimii, mutta itse pelkäisin koko ajan, että joku kallis kohde porsii.
Tonnin pommista ei voi porsia yli tonnin kohde - se kun on koko auto. Jos paukahtaa joku palikka jota ei yksistään saa alle tonnilla, niin sitten vaan uutta tonnipommia kehiin ja vanha vaikka paaliin. Sehän se on se tonnin pommin halpuuden taika.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

^Näinpä. Uskaltauduin tuon filosofian nojalla ottamaan Opelin korvaajan Multitronicilla, vaikka sen korjauttamisen hinnoista on melkoisia kauhujuttuja netissä. Nyt toimii oikein hyvin ja jos hajoaa, niin en ole korjauttamassa. Toimiessaan erittäin mukava tuo vekotin.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja aero »

Mukavuudesta voi olla montaa mieltä, mutta jos osuu omaan mieleen ja jalkaan niin mikäjottei, minä en siitä ole tykännyt kun jokusen kerran päässyt koettamaan. Eikä ne kai ihan aina edes hajoa, taitaa olla vähemmän jännittävä kuin DSG.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mielenkiintoisia ajatuksia teillä, tuossa filosofiassa siis tonnin vehje lähtee Kuusakoskelle, kun tulee riittävän iso vika.

Toki vähän samaan malliin ajoin yhden talven tuolla - 05 Aerolla, hintaluokka oli toki hieman kalliimpi ja samalla riski suurempi. Takkiin ei tullut muistaakseni kuin pari sataa ja auto löysi tyytyväisen uuden omistajan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei välttämättä iso, mutta kallis. Eikä välttämättä Kuusakoskelle, voi sen kaupata vaikka harrastajalle jos joku tahtoo varaosiksi tai vaikka jopa korjata. Pointti kuitenkin on se, että tonnin pommiin (eli vastaavan saa tonnilla, ei välttämättä se josta on maksettu tonni kun on saatu pilkkahintaan ja upotettu pari muuta tonnia parannuksiin) ei vaan voi tulla vikaa, joka väkisin generoisi yli tonnin kustannusta, koska vastaavan ajokelpoisen auton saa sillä tonnilla.

Kymppitonnin autoon sen sijaan sellainen puolentoista-parin tonnin vika kannattaakin yleensä jo korjata, koska moinen vika tekee siitä kymppitonnin autosta helposti viiden tonnin auton ja vian korjaaminen tulee halvemmaksi kuin auton myyminen rikkinäisenä ja ehjän ostaminen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ihan hyvää pohdintaa. Autoissakin pätee sama sääntö kuin sijoittamisessa: älä mieti jo upotettua rahaa, se ei korreloi omistuksen todellisen arvon kanssa. Ja älä heitä lisää rahaa huonoon sijoitukseen, se ei sillä lisärahalla hyväksi sijoitukseksi yleensä muutu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja aero »

Jepni. Minä oon ostanu yhden auton 200 eurolla, ihan vaan siksi että siihen oli saatu laturin vaihtoon reilun tonnin hinta-arvio. Kun vastaavia sai ehjänä tonnilla ja parempia kahdella, ei omistaja nähnyt järkeä maksaa laturirempasta. Meinasin vaihtaa laturin ja myydä ehjänä tonnilla etiäppäin, mutta olisi siinä joutunut vähän muutakin tekemään joten möin sellaisenaan eteenpäin suhteellisesti hyvällä, rahallisesti melko pienellä voitolla. Se oli laskennallisesti hyvä sijoitus, eikä ed. omistajan olisi todellakaan kannattanut alkaa maksaa auton kaipaamaa remppaa. Lopulta kaikki oli tyytyväisiä.

Toinen tarina, ei nyt ihan tonnipommi, mutta ei kauhean kaukanakaan. Tällä hetkellä mulla tuolla tallissa makaa jakopäävammainen Alfa Romeo 159, 3.2l V6 -moottorilla oleva neliveto. Moottori on GM-yhteistyön peruja ja kasattu Holdenin kellarin päälle - tiedättehän, se sama joka löytyy 2.8 -litraisena versiona NG9-3:n keulalta. Koska kellari on taattua GM-laatua suoraan Holdenin takavarastosta, on myös jakopää samoja peruja. Eli kuten mainittuun 9-3:een, myös Alfaan on implementoitu ihana venyvä jakoketju. Mutta siinä missä 9-3:ssa on imunokilla muuttuva ajoitus, on Alfassa kaikilla nokilla (erikseen) muuttuva ajoitus. Jos ketjujakopää vaihdetaan kunnolla, vaihdetaan myös yläketjujen nokkarattaat (etenkin kun autolla on takana aika paljon kilsoja), koska muuten ne syövät taas ketjua. Tarvikkeita ei saa ja Alfan omat ketjupyörät maksaa moottoria kohden rennosti vähän reilut 3600e, lisäksi tietty itse jakopääsetti (Alfan leimoilla 800-900e, tarvikkeena alkaen 250e) ja työt. Ehjän oloisia, vähemmän ajettuja autoja saa kymppitonnilla, joten remontin järkevyys käyttöautoluokassa on vähintään kyseenalaista. Ei tarvinne kertoa, että en minä siitä ihan kauheata summaa maksanut. Osat eivät minulle ole sen halvempia, mutta tässä tulee se taika: minä en ole tekemässä siitä käyttöautoa, vaan tarkoitus on pommittaa jääradalla täysin surutta penkkoja varomatta ja siihen hieman rujo, halpa ja kohtuu tehokas neliveto on ihan törkeän hauska laite. Koska minä en tee käyttöautoa enkä tarvi täyttä luotettavuutta, en pelkää yläketjujen vaihtoa uudestaan ja voin härskisti jättää ne kalliit rattaat vaihtamatta. Edelliselle omistajalle remppa olisi ollut suhteettoman kallis ja kannattamaton ja minä taas sain melko edullisesti lelun, jolla ei tarvi pelätä penkkaan nojaamista tai pientä kolhua. Lopputulos oli/on molemmille halvempi kuin se, että entinen omistaja olisi korjannut/korjauttanut Alfan käyttöautokuntoon ja että minä olisin ostanut jonkun valmiiksi ehjän, kalliimman yksilön.

Niin se menee - liikaa ei kannata rakastua, ellei halua harrastaa. Jos haluaa vähänkään miettiä taloudellista järkevyyttä, kannattaa laskea raadollisesti kustannuksia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin