VAGien kanssa kärvistelyä
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
^Näin se Saksanmaalla on speksattu, eli pelkkä 210 megametriä, mutta maahantuoja on ottanut suositukseksi 6v Suomessa Ajattelin pyytää tässä kohtaa kurkkaamaan miltä näyttää. Jakohihnapaketti ilman vesipumppua on luokkaa 50€, vesipumpun kanssa 75€. suodattimet 10-20€ kappale ja raikkarin vaihto pitäis mennä ensikertalaiseltakin varttiin ilman työkaluja. Jos jakohihna yhtään näyttää kuluneelta niin kyllä sen tuohon hintaan tai alle saa erikseenkin teettämällä.
Eli en todellakaan varaa tuota kautta vaan käyn kysäisemässä oikean hinnan järkeville toimenpiteille paikan päältä. Voi olla että teetän tuon economypaketin Lehtosella niin saa merkkiliikkeen leiman ja volkkarin liikkumisturva pysyy voimassa. Suodattimet vaihtaa itsekin autokatoksessa, vaikka ilmansuodattimen vaihdossa näytti joutuvan vähän askartelemaan...
Eli en todellakaan varaa tuota kautta vaan käyn kysäisemässä oikean hinnan järkeville toimenpiteille paikan päältä. Voi olla että teetän tuon economypaketin Lehtosella niin saa merkkiliikkeen leiman ja volkkarin liikkumisturva pysyy voimassa. Suodattimet vaihtaa itsekin autokatoksessa, vaikka ilmansuodattimen vaihdossa näytti joutuvan vähän askartelemaan...
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Tää oli jääny huomaamatta. Auto ei tosiaan missään vaiheessa valittanut ettei tunnistaisi avainta. Etupenkillä oli toinen, toinen keskikonsolissakoistha kirjoitti: ↑Ma Heinä 19, 2021 18:19Eihän tuo tarvitse mitään muuta kuin että avain on sellaisessa kohdassa, ettei vastaanotin saa siltä signaalia tai se hemmetin patteri alkaa olla tiensä päässä. Ei noissa avaimissa kovin tehokasta lähetintä voi olla.
Mulla ainakin tulee aina välillä noottia autolta, ettei avainta ole tai sitä ei ole tunnistettu. Pieni avaimen paikan siirto ja homma on korjattu.
Aika onneton tapahtumasarja joka tapauksessa.....
Tästäkin pitää mainita huoltoon, tuo kessyn ohjainboksi kun on jo kerran omistusaikana uusittu. En tiedä vaikuttiko se että kaksi avainta oli suhteellisen lähellä toisiaan, mutta en oo uskaltanu testata uudelleen Toki voihan sinne sisään mennä itse testaillessaan..
Aiemmin mainitulle Kouvolan autolasille 5/5. Saivat ikkunaverhonkin pelastettua, se väli oli yllättäen täynnä lasimurua. En tiedä mistä muut lasiliikkeet ostaa lasinsa, mutta siinä missä muut tarjosivat 2 viikon toimitusaikaa, saivat he tehdastummennetun lasin seuraavaksi arkipäiväksi... Ainoa kauneusvirhe on, että VW logon tilalla on Pilkingtonin logo. Pilkingtonin valmistamia ovat alkuperäisetkin, joten kuranttia (ja ehkä kotimaista) tuotantoa on joka tapauksessa.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Tai vaikka jättää ikkunat auki tällä kertaa
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Kyl se kannattaa laittaa, kun kerran on puheeksi tullut… Mä en ainakaan saisi öitäni nukuttua jos vain ”vilkaisemalla” kuitataan. Aika tyyris on Wolfsburgin ihmeen pata laittaa. Sillä saa jo pari-kolme hyvää pia vielä kun tietää tehtaan/K-eskon asiaskaslähtöisyyden, ehkä sen valohoidon osan siitä kuittaavat vaikka olisi marmorin kirja leimoja täynnä.McStadey kirjoitti: ↑To Elo 19, 2021 11:09^Näin se Saksanmaalla on speksattu, eli pelkkä 210 megametriä, mutta maahantuoja on ottanut suositukseksi 6v Suomessa Ajattelin pyytää tässä kohtaa kurkkaamaan miltä näyttää. Jakohihnapaketti ilman vesipumppua on luokkaa 50€, vesipumpun kanssa 75€. suodattimet 10-20€ kappale ja raikkarin vaihto pitäis mennä ensikertalaiseltakin varttiin ilman työkaluja. Jos jakohihna yhtään näyttää kuluneelta niin kyllä sen tuohon hintaan tai alle saa erikseenkin teettämällä.
Eli en todellakaan varaa tuota kautta vaan käyn kysäisemässä oikean hinnan järkeville toimenpiteille paikan päältä. Voi olla että teetän tuon economypaketin Lehtosella niin saa merkkiliikkeen leiman ja volkkarin liikkumisturva pysyy voimassa. Suodattimet vaihtaa itsekin autokatoksessa, vaikka ilmansuodattimen vaihdossa näytti joutuvan vähän askartelemaan...
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Onkos tuo Turkasen kone niitä, joissa vesipumppu ei ole jakohihnan yhteydessä vai olenko taas kerran luulojeni kanssa väärässä ?McStadey kirjoitti: ↑To Elo 19, 2021 11:09Jakohihnapaketti ilman vesipumppua on luokkaa 50€, vesipumpun kanssa 75€. suodattimet 10-20€ kappale ja raikkarin vaihto pitäis mennä ensikertalaiseltakin varttiin ilman työkaluja. Jos jakohihna yhtään näyttää kuluneelta niin kyllä sen tuohon hintaan tai alle saa erikseenkin teettämällä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Ei se Saabin jakoremmim vaihto ilmanen ole sekään, aika standardihinta tollanen pyöree puoli tonnia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Halpahan se on jos vaan 500.- Ketjuvaginoissa on sellanen 1,5-2,5K€ jumppa pari kolmekertaa elinkaaren aikana, eli n 100K välein. Vähän huonommalla tuurilla on lisäksi sattunut soikeareikäinen lohko (1l öljyä/1000km on vielä ihan normaalia) tätä sitten koitetaan männänenkailla tiivistää. Ihanan halpaa
Kyseistä bensakoneen ketjujakopäätä aikanaan kaupattiin mullistavana keksintönä ja huoltovapaana, joka ymmärrettiin kansan sussa ”ikuinen”. Eikä siinä mitään huollettavaa ole, kuha laittaan uutta osaa
Kyseistä bensakoneen ketjujakopäätä aikanaan kaupattiin mullistavana keksintönä ja huoltovapaana, joka ymmärrettiin kansan sussa ”ikuinen”. Eikä siinä mitään huollettavaa ole, kuha laittaan uutta osaa
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
On. Se on sylinterinkannen toisessa päässä ja sitä pyörittää oma hammashihnansa nokka-akseliltakoistha kirjoitti: ↑To Elo 19, 2021 14:58Onkos tuo Turkasen kone niitä, joissa vesipumppu ei ole jakohihnan yhteydessä vai olenko taas kerran luulojeni kanssa väärässä ?McStadey kirjoitti: ↑To Elo 19, 2021 11:09Jakohihnapaketti ilman vesipumppua on luokkaa 50€, vesipumpun kanssa 75€. suodattimet 10-20€ kappale ja raikkarin vaihto pitäis mennä ensikertalaiseltakin varttiin ilman työkaluja. Jos jakohihna yhtään näyttää kuluneelta niin kyllä sen tuohon hintaan tai alle saa erikseenkin teettämällä.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Tuohan riippuu siitä miten tuon ketjusysteemin rakentaa. Tuossa omassa saksanseisojassa on tublakettinki.
Olen asiaan vihkiytyneiltä kysellyt että venyykö tuo, niin kuulemma jossain 800tkm - 900tkm välissä voi tarkastaa ja todeta
,ettei ole venynyt
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Nii, siis Horst Läderhosen mainosti vaginan kötöstystä em spekseillä.
Olen antanut itseni ymmärtää ettei murskunkaan ketjuviritykset, ainakaan ihan kaikki, ole kovin luotettavia. Tiedä sitten totuudesta, kun en ole moisia koskaan omistanut
Autoa Saksassa pikaisesti etsiessä, etsin tietoa ongelmista niistä malleista joita ihastelin myyntikatalookeissa interneetissä. Aika pian tuli selville, että johtotähdestä ja baijerin laitoksista kannattaa pysyä kaukana jos ei ole omissa näpeissä paljon taitoa ja intoa.
Ainii Skeida meni (taas) heittämällä vuosittaisista tarkastuksesta, erinnomaisin arwosanoin. ”Hyvin pidetty”, ”Tällä menee vielä vuosia, ellei kymmenen, ”Poikkeuksellinen II-ocu, kun ei ole ruostetta”. Noo onhan se vasta nuorekas 14-vuotias.
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Joo, jo saman ikäisissä bensakoneissa, kuin tuo minun tiiseli, on ketju jo ihan yhtä huono kuin muissakin nykyautoissa.
Ja en ole mikään suur mersutieteilijä, mutta tais olla niin että tuon Om646 koneen manttelinperijä on sitten Om651 , jossa
huonosta ketjusta on tehty vieläkin surullisempi versio, eli laitettu huono ketju väärään päähän konetta.
Eli ei näitä nykyään rakenneta edes korjauskelpoisiksi , saati sitten kestämään.
Ja en ole mikään suur mersutieteilijä, mutta tais olla niin että tuon Om646 koneen manttelinperijä on sitten Om651 , jossa
huonosta ketjusta on tehty vieläkin surullisempi versio, eli laitettu huono ketju väärään päähän konetta.
Eli ei näitä nykyään rakenneta edes korjauskelpoisiksi , saati sitten kestämään.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Fritzi tekee autoja sillä periaatteella että 5v/100K. Ts noita ei ole tarkoitettukaan toimimaan alkuperäisosilla kun siihen asti että laivataan loppusijoitukseen hiekkaerämaahan tai Suomeen
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Niin, filosofioita on erilaisia. Muinaiset japanialaisethan rakensivat autot kestämään 3 vuotta, ihan kotimarkkinoiden tarpeisiin ja sitte paaliin.
Tästähän juontui se, että japskeissa oli uutena täällä pohjolassakin se 3 v takuu.
Taisivat rakentaa ylilaatua , kun suomen autokantaakin katsoo, niin ei 30v japanialainen vielä mikään kohtuuton harvinaisuus ole.
Mutta nykyäänhän kaikki rakentaa tuotteet niin että kulutus ja menekki pysyvät nousujohteisena tulevaisuudessakin.
Taas tullaan johtopäätökseen , että ennen oli kaikki paremmin
Tästähän juontui se, että japskeissa oli uutena täällä pohjolassakin se 3 v takuu.
Taisivat rakentaa ylilaatua , kun suomen autokantaakin katsoo, niin ei 30v japanialainen vielä mikään kohtuuton harvinaisuus ole.
Mutta nykyäänhän kaikki rakentaa tuotteet niin että kulutus ja menekki pysyvät nousujohteisena tulevaisuudessakin.
Taas tullaan johtopäätökseen , että ennen oli kaikki paremmin
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Eihän ketjukoneessa sinällään mitään huonoa. Saisi vain olla sellainen, että saa kohtuukustannuksin vaihdettua.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: VAGien kanssa kärvistelyä
Nonii. Liityn kärvistelijöiden joukkoon.
Johan tuossa oli huoletonta takuunalaista vaginointia jo tarpeeksi.
Ajomäärän liki nollaantuminen laittoi ostamaan 2011 160tkm ajetun 1.8TFSI 118kw:n pihakoristeeksi, maunona tietenkin.
Eksoottisempaa teki mieli, mut nyt mentiin hinta edellä selvittämättä tarkempaa historiaa, riitti kun jakoketju vaihdettu vuosi sitten.
Hankinta oli suorastaan hulluutta jos vertaa vaikka 299eur corolla vuodeksi kampanjaa. Pitää selvitä 18kk ilman suurempia korjauskuluja ennen kuin ollaan euromääräisesti "voitolla" -Puhumattakaan vaikka deltan turbo stonicista joka 209eur kk 12kk sop.
Nyt jännittämään EA888 gen2 öljynkulutusta. Ekat 600km ei ainakaan sytyttäneet öljyvaloa, jospa huomenna uskaltaisi kurkata tikkuun
Johan tuossa oli huoletonta takuunalaista vaginointia jo tarpeeksi.
Ajomäärän liki nollaantuminen laittoi ostamaan 2011 160tkm ajetun 1.8TFSI 118kw:n pihakoristeeksi, maunona tietenkin.
Eksoottisempaa teki mieli, mut nyt mentiin hinta edellä selvittämättä tarkempaa historiaa, riitti kun jakoketju vaihdettu vuosi sitten.
Hankinta oli suorastaan hulluutta jos vertaa vaikka 299eur corolla vuodeksi kampanjaa. Pitää selvitä 18kk ilman suurempia korjauskuluja ennen kuin ollaan euromääräisesti "voitolla" -Puhumattakaan vaikka deltan turbo stonicista joka 209eur kk 12kk sop.
Nyt jännittämään EA888 gen2 öljynkulutusta. Ekat 600km ei ainakaan sytyttäneet öljyvaloa, jospa huomenna uskaltaisi kurkata tikkuun
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.