VAGien kanssa kärvistelyä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » To Loka 10, 2019 00:13

Ukkeli päätyi ensimmäisen version Tiguaniin. Diesel automaatti neliveto about kaikilla herkuilla 45tkm ajettuna vm. 2016.

Vinkkejä perikunnalle auton huolto-ohjelmaksi?
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Haza » To Loka 10, 2019 21:40

Ulkomuistista huoltovälit:
PA ja ilmansuodatin 90tkm/6v
Haldex 3v
dsg 60tkm
jarrunesteet ensin 3v ja sitten 2v välein
jakopää 210tkm

moottoriöljyt ja suodatin huoltonäytön mukaan, sen voi säätää pyytämään huoltoa oletusarvoja tiheämmin, mutta vaatii jo vähän enemmän osaamista kun tuollaisen huoltonäytön nollaaminen oikein tuntuu sekin monille olevan liian vaikeaa. Helpointa varmaan olis seurailla sitä ja hoitaa siinä kohtaa kun on 2/3 mennyt tai puolivälissä tms. Tuo moottori tosin sietää melkolailla hyvin ihan normaalia vaihtoväliä kunhan on hyvät öljyt ja uskotaan autoa kun se pyytää huoltoa.

pas ja is on vaihtoväli sellainen että ei ole kummempaa tarvetta lyhentää ellei tankkaa kuraa tai ajele pölyisissä olosuhteissa. Mitään paskaa tai muuta kuin fossiilista dieseliä sille ei kyllä muutenkaan missään nimessä kannata juottaa, polttoainejärjestelmä on sen verran herkkä.

haldexin öljyjen vaihtotarve riippuu todella paljon käytöstä, olen nähnyt miten teini sai vajaassa talvessa haldexin öljyt niin kuralle että tuli etuvetoinen.. Eli jos se joutuu paljon hommiin niin vaihtaa tiheämmin.

Dsg vähän sama juttu kuin edellä, pelkässä kaupunkipyörityksessä kannattaa vaihtaa vähän tiuhemmin, puhtaassa maantieajossa voisi toimia pitempikin kuin tehtaan mielestä

jarrunesteet on vallan hyvä jos vaihtaa edes 2v välein, on noita nähty ettei ole vaihdettu liki kymmeneen vuoteen :lol:

jakopää onkin sitten se jonka kanssa ei kannata tehtaan ilmoittamia lukemia yrittää ellei aja 50tkm/vuosi pelkkää maantietä. 150tkm/6v pitäisi kestää kyllä, pl oulun seudulla vai missä se oli kun oli jotain mystistä ongelmaa?
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M00 ja M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

Georges27
"Hirsch"
Viestit: 842
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Georges27 » To Loka 10, 2019 23:33

Joo, Oulun suunnalla oli mysteerijakopäitä. Mikä sen aiheutti (olen lukenut eri teorioita, mutta täältä saa todennäköisesti totuuden)?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), ng9-3 combi 1.9tids A Vector -08 (ka), og9-3 T5 5d
#2742 (muistaakseni)

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2459
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Pe Loka 11, 2019 06:49

^Ei siitä vielään olla oikein päästy selvyyteen.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8891
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAGien kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Loka 11, 2019 09:54

Toistaiseksi ongelmalle ei ole pystytty osoittamaan tarkkaa syytä.
...
– Missään muualla Euroopassa ei ole paikkaa, jossa nokka- tai kampiakselin hihnapyöriä tarvitsisi vaihtaa, Lehtinen kertoo.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... dbde8dca1e

Aika uniikki ja edelleen mysteeri tuo ongelma siis.

Vastaa Viestiin