VAGien kanssa kärvistelyä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tuo aeron Alfa-case on kyllä ääriesimerkki tuotteesta, jossa ehjänä useiden tonnien peli on melkeinpä verkonpaino, jos esim. kone, laatikko tai muu voimansiirto porsii, purkaamotkaan ei noista ole kauhean kiinnostuneita. Fun factorya tuossa on varmasti jäälle paljonkin, jos peli kestää vaan nipussa.

Mutta olen edelleen sitä mieltä, että ajatus tuossa tonnin autossa on, että se on lähtökohtaisesti "menetetty sijoitus".
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

aero
-
Viestit: 6426
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja aero »

Sepä se, useiden tonnien peliin voi tulla useiden tonnien vika. Raadollisesti laskien tonnipommiin ei voi tulla yli tonnin vikaa, kun sillä tonnilla raato lähtee pihasta ja toinen leimattu tonnipommi tulee ajoon.

Tuosta mallia budjettiautoiluun - ooppelilla: https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kon ... i-1.291591
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4749
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Risto »

^^ Toinen ääriesimerkki löytyy saman merkin toisesta mallista, nimittäin 166 pienellä lämppärin ohjauspaneelivialla ei ole hyvä ostos: https://www.fiatdalys.lt/en/catalog/part/156045438

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Onpas tosiaan edukas paneeli :). Huh huh.

Tää multihan on oikein miellyttävän herraskainen kylillä lipuessa, kun ei tunnu vaihteen vaihtumisia. Maantienopeuksissa kiihdyttely sen sijaan tuntuu tosiaan vähän hassulta, kun kierrokset viihtyy sitkeästi tapissa ja kiihtyminen tuntuu (vielä) hitaammalta kuin oikeastaan onkaan.

Audin ilmastointi rupesi onneksi kiukuttelemaan, kun eilen sai ajaa 50 km ennen kuin alkoi pukkaamaan kylmää. Onpahan jotain kivaa ihmettelemistä heti tuossakin vehkeessä. :roll:
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opel Vectra B Caravan 2.2 DTI

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

https://m.nettiauto.com/opel/vectra/9927868

Siinä se nyt on :cry:

Vai pitäskö tuo jättää pihakoristeeksi Audin särkymistä odottelemaan...
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opelista Audiin (ja takaisin?)

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Audi vähän täristelee. Myyjä sanoi johtuvan halppisrenkaista (Tracmax), mutta nyt tässä enemmän ajellessa on tullut pieni hiipivä epäilys, että tuo tulis kuitenkin jostain voimansiirron puolelta. Kiihdyttäessä kun tuntuu täristävän enemmän kuin tasakaasulla. No, talvirenkaiden myötähän tuohon saanee lähiaikoina vahvistuksen.

Tartteekohan ottaa varmuuden vuoksi Opelixi pois Nettiautosta :D.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opelista Audiin (ja takaisin?)

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Vaihdoin tänään Audiin polttoainesuodattimen. Ähellyksen lopuksi aloin vielä tsekata öljymäärää, niin tikkua ulos vetäessä tulikin ulos myös suurin osa sitä muovisuppiloa, jonka sisällä tikku on.

Se putki siis vaan katkesi 8O . Jopa oli haperoksi mennyt. Onkohan tuo ny sitten pahaksi ajella katkonaisella putkella.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

marvi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Opelista Audiin (ja takaisin?)

Viesti Kirjoittaja marvi »

Konserniserkku Siitistä meni itsellä kanssa muruksi tuo putki, muovinen putki kovettuu aikaa myöden kuumassa ja öljyisessä paikassa. Uusia töttöröitä saa esim. motonetistä ja varmaan monelta muulta harakiritiskiltä.

Putken jämät kannattaa keräillä lohkon kyljestä pois ja mielestäni voi ajella kun keksii vaan jonkun roskasuojan tuohon aukkoon.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opelista Audiin (ja takaisin?)

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Joop. Pitää hommailla siis uusi suppilo.

Varmaan tulee foorumille kohta bannit, kun kehun, mutta on tuo A6 vaan aika mukava peli sillon, kun toimii. Eka minun autoni, jossa äänentoiston ja sisämelun suhde on niin hyvä, että musiikkia jaksaa kuunnella ihan määrättömästi! 8O Kaikissa tähän astisissa on vaihtunut puheradio päälle ennen pitkää, kun rengasmelun takia on pitänyt nostaa musa liian kovalle maantienopeuksissa, jolloin keskinkertainen äänentoisto sitten vielä pukkaa piikkiä vääriin kohtiin aivoissa. En tiedä mitkä popit tuossa on, mutta ainakin jokseenkin tehdasasenteisen näköinen subbari löytyy takakontin sivukotelosta.

Lisäksi moottorin säksätys on jotenkin saatu sisätiloihin yllättävän miellyttäväksi mouruamiseksi. Ei ole valoista valoihin ajellessakaan samanlaista traktori/jokilaivafiilistä kyllä ollenkaan kuin Vectrassa, mikä on vähän yllättävääkin, kun kuitenkin saman aikakauden dieseleistä kyse. Toki matkanopeuksissa ei Ooppelikaan jyrissyt.

Sähkövikaahan on. Mittariston valot menee toisinaan itsekseen himmeästä kirkkaaksi ja takaisin ja tällöin myös akun latauksen mittari heiluu ylös alas. Ilmeisesti tyyppivika tuo mittariston sekoilu ja jokunen firma noita korjaakin ihan mittariston sinne lähettämällä. En varmaan viitsi alkaa korjauttamaan, jos ei tuosta pahene. Harvakseltaan kuitenkin toistaiseksi tuota tehnyt.

Nuo sporttipenkit on nimeltään sporttipenkit varmaan siksi, että niihin ei kovin ylipainoisena sopine istumaan. Todella timmit oltavat sivusuuntaan itsellekin, vaikka olen mielestäni suhtkoht normaalivartaloinen :?.

Tonnari meni toissa päivänä seisontaan. Pärjääköhän tässä ilman :cry:.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Opelista Audiin (ja takaisin?)

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Laskeskelin parista tankillisesta Audille kulutusta ja ei kyllä tunnu olevan tuo tehtaan ilmoitus läheskään yhtä rehellinen kuin GM:n vehkeissä. Kaikilla Saabeilla olen päässy matka-ajossa toisinaan alle ilmoitetun kulutuksen ja Vectrallakin tuo onnistui jonkun kerran, mutta A6 hörppäsi nyt 6,1 ja 5,9 litraa kahdella tankillisella (nostin noiden välissä rengaspaineita hieman), vaikka ilmoitettu kulutus taitaa olla vain 5 litraa. Ei nyt kohtuuttoman paljon tuokaan, mutta onhan tuo litran ero ilmoitettuun jo prosentuaalisesti aika iso.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Audista hajosi sitten ilmeisesti turbo.

Hienoa, kun on ollut neljä Saappia ja kaikki aina niistä varoitteli, että kohta tulee kallista turboremppaa, mutta yhdessäkään ei ollut mitään ongelmaa. Sitten kun hommasi tämän VW:n ikiliikkujakoneen, niin eiköhän hajoa 10 000 km ajon jälkeen jo ahdin :D.

Noh, yhteensä taitaa olla kahdeksas turbollinen autoni ja nyt vasta meni ensimmäinen, joten kai tämä on sitten hyvää tuuria...?

Nyt sitten kuljen pyörällä töihin, kun emäntä on ominut Tontun :x.

Tällä foorumilla kun lienee runsaasti ahdinasiantuntemusta, niin kyselläänpä täälläkin: Mistä suosittelette kyselemään uutta/kunnostettua turboa?
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2649
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja ristos »

Oletsinä pitkämielinen mies! Kun näitä juttuja lukee tulee väistämättä mieleen, että Audon hävitys ja uuden auton hankkiminen voisi olla halvin ja mieltä rauhoittavien toimintatapa? Kai niitä Saabeja vielä teiän selkosille arkiautoiksi luulisi löytyvän? :wink:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Fin-turbolla maksaisi uusi OEM-turbo 637e ja mitähän sitten lie asennukset vielä. Alle tonnin ei varmaankaan selviä.

Tässä vehkeessä myös umpeutuu leima kuukauden päästä.

Eli kaksi toinen toistaan parempaa vaihtoehtoa on:

1) Maksaa sen tonnin ja saa ajokuntoisen auton, jota pitää mahdollisesti rempata sadoilla euroilla heti perään taas leiman saadakseen.

2) Ei osta uutta ahdinta, jolloin auto muuttuu romuraudaksi ja siihen pistetty vajaa pari tonttua menee sen siliän tien.

Kumpikaan ei yhtään persaukista houkuttelis. Äh.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

TTH
"Hirsch"
Viestit: 766
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mikäpä mahtaa olla ahtimen tyyppi? Noita keskiöitä saa sumuisilta saarilta Melettin kunnostamana aika huokeaan hintaan.
Toki jos ei itse asenna, niin pitää löytää paja jossa kaveri viitsii vanhasta turbosta purkaa kotelot pois ja vaihtaa uuteen keskiöön. Ei mitään rakettitiedettä, mutta nykyään tuntuu olevan harvassa paikat jotka viitsii mitään kovin kummoista tehdä.
NG900 -95 Alkoholisoitunut peruna-stage
9-5 B235iR MY98 Biopower
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.

aero
-
Viestit: 6426
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja aero »

Ekana tulisi mieleen suunnata selain tuonne ja katsoa, olisiko jollain audiharrastajalla sopivaa purkuosaa hyllyssä: http://www.audiclub.fi/audifinns/forumdisplay.php?f=72

Huomioitavaa: audistit on rahamiehiä, ilmeisesti kaikki hankitaan uutena, kun foorumilla ei näy ostetaan -osiota olevan :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Vastaa Viestiin