VAGien kanssa kärvistelyä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7599
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja V.J.S » Pe Helmi 01, 2019 17:12

Ei semmosta turboautoa olekaan, jossa ei olisi vähän öljyä imuputkissa.
Niin kauan kun ei savuta ja ainoastaan pari tippaa tulee maahan, niin ei muuta ku kovaa ajoa.
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr (RE85), status: Ehjä mutta seisonnassa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1208
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti » Ma Helmi 04, 2019 10:01

Joops. Päädyin samaan ratkaisuun ite tuossa, että en korjauta kuin sen, mitä katsuri käskee.

Pitää jossain vaiheessa selvitellä sitten tuota öljyn tihkumista.

Mukava kyllä taas ajella Audilla. Kylmähän tuo on, mutta miellyttävä ajaa. Välissä kurvailin sukulaisen Volvo S50:llä ja onhan se melkoisen kolho verrattuna Audiin (tai Saappiinkaan).
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1208
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti » Su Maalis 03, 2019 14:11

Ostin tähän uudet talvirattaat ja niiden asennuksen yhteydessä kävi ilmi, ettei kuskin puolen etupyörän yksi pultti oikein tahtonut kiristyä. No, ropelsivat aikansa sitä pultin reikää rengasliikkeessä kierteiden puhdistamiseen/korjaamiseen tarkoitetulla työkalulla ja saivat pultin lopulta vetämään ja kiinni.

Seuraavana aamuna syttyi sitten ESP:n vikavalo ja on palanut siitä lähtien. Mietin, että voiko valon syttyminen liittyä tuohon rengastyöhön? Onko siellä etupyörän navassa joku anturin johto tms, jonka sais potentiaalisesti hajalle samassa yhteydessä?
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Avatar
marvi
"Aero"
Viestit: 348
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja marvi » Su Maalis 03, 2019 15:13

Oisko ABS-anturille tullu jotain murhetta, se on siellä kuitenkin taustalla https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm

Jollain mööpelillä olis näppärä kattoo vikakoodia. https://obdeleven.com/en/ itelle tuli tämmönen, saa riittävän hyvin koodia talteen eikä tarvi ATK:ta ja kinkkikaapeleiden kanssa touhota.
Taas mennään: 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1208
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti » Su Maalis 03, 2019 15:27

Tossa linkissähän oli hyvät kuvat. Varmaan on tohon liittimeen joku kopsahtanu ku sitä jarrulevyä ja napaa ne siinä koputteli ja pyöritteli.

On tää hyvä foorumi. Audi-foorumilta ois tullu vastaukseksi "No kannattaisko tutkia ja korjata se vika eikä täällä kysellä tyhmiä" 😎.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6857
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T » Ti Maalis 05, 2019 15:55

Joops. Päädyin samaan ratkaisuun ite tuossa, että en korjauta kuin sen, mitä katsuri käskee.
Itse päädyin siihen ratkaisuun että vaihdetaan tiivisteet niin että ei pääse käskemään.
Eli og kolkkiin vaihdettiin kaikkiin akseleihin mitkä tulee ulos moottorista/vaihteistosta, uudet tiivisteet.
Samalla vaihtui asetelma/kytkinlevy työsylinterin kanssa.
Ja kun vauhtiin oli päästy, samalla vaihtui apukuskin puoleinen alatukivarsi.

**ja heittämällä läpi katsastuksesta,kuitenkin piti mainita takajarrulevyistä, muka kuluneen näköiset, no ne vaihtuu kesemmällä**
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1208
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti » Ti Maalis 26, 2019 10:17

marvi kirjoitti:
Su Maalis 03, 2019 15:13
Jollain mööpelillä olis näppärä kattoo vikakoodia. https://obdeleven.com/en/ itelle tuli tämmönen, saa riittävän hyvin koodia talteen eikä tarvi ATK:ta ja kinkkikaapeleiden kanssa touhota.
Kiitos vinkistä, tilasin tuon vehkeen ja hyvin tuntuis toimivan. Suomenkielinen käyttöliittymä ja vikakoodien nimet vielä tuo lisäviihdearvoa.

Ainoa huono puoli on, että tieto vähän lisää tuskaa. Heti pamahti 7 vikakoodia ensimmäisellä tsekkauksella :D.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5097
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ke Maalis 27, 2019 06:34

Nollaa ne ja kattoo hetken päästä uusiks.
Tiiä kuinka vanhoja on. :mrgreen:

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1208
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti » Ke Maalis 27, 2019 07:32

No osa tulee onneksi vaan tosta ajoittain pätkivästä mittaristosta.
"P1650 - Käytön tietoväylä Puuttuva ilmoitus yhdistelmämittaristolta satunnainen".

Ja silleen!

Sitten ilmeisesti ABS-boksi on saanut märkää jostain, kun ESP:n vikavalo syttyy ja sammuu aina niin halutessaan. Noh, onneksi Tonnariin ei ole moista lukijaa, niin ei tarvi sentään sen kanssa mieltään pahoittaa :mrgreen:.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Avatar
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7599
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja V.J.S » Ke Maalis 27, 2019 08:53

Joo, kyl Audi on sitten rikki jos siitä ei löydy älybokseilta vähintäänkin kolmea vikakoodia muistista koko ajan :D
Ei muuta ku kovaa ajoo kunnes jättää taas tielle. Sitten korjaillaan.
T: Kanssa-audisti :lol:
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr (RE85), status: Ehjä mutta seisonnassa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1208
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti » Ke Elo 14, 2019 07:36

Tuo keväällä harmittelemani ESP:n vikavalo muuten sammui (vikakoodia antavan) moottorin lämpötila-anturin vaihtamalla.

Eipä taas tuotakaan yhteyttä ois heti itse hoksannut.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1208
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti » To Syys 19, 2019 21:20

Juuri kun hommasin Audille korvaajan ja olin aikeissa laittaa Aakutosen myyntiin, se sitten otti ja hajosi.

Vaimo kertoi ajelleensa maantienopeutta ja kuulleensa jonkin aikaa selvää kahinaa moottorin suunnalta aina kiihdyttäessä ja ylämäkeen ajaessa. Aikansa teki ensin tätä kunnes lopulta kahina loppui ja samalla autosta hävisivät tehot. Ajeli sitten sellaisenaan kotiin.

Kävin itse kokeilemassa Audia äsken ja eteneminen on tosiaan kuin liisterissä. Maantiellä vaivoin kiihtyi 70 km/h vauhteihin.

Kertokaas kokemusta omaavat, että hajosiko tästä nyt viimein se turbo vai voiko jokin muu tehdä tällaiset oireet?
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Avatar
marvi
"Aero"
Viestit: 348
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja marvi » La Syys 21, 2019 17:38

Kai se ahtimen lopputili olisi peilissäkin näkynyt?

Olisiko joku letku/putki/rööri irronnut?
Taas mennään: 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1208
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja Saabatti » La Syys 21, 2019 21:11

Niin, en ollut itse ratissa, joten en tiedä onko sitä savua tullut.

Tänään tihrustin taskulampun kanssa sinne turbon seutuville ja siitä alaspäin lähtevä paksu putki näyttäis olevan revennyt. Öljyä oli myös aika hyvin ympäriinsä...
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Avatar
marvi
"Aero"
Viestit: 348
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Audin kanssa kärvistelyä

Viesti Kirjoittaja marvi » La Syys 21, 2019 23:41

https://www.solidrop.net/photo-1/oe-3b0 ... nd-new.jpg

Tuo kuvan ahtoputki vai joku muu? Jos kyse on tuosta niin noita saa esim. ebaysta sen verta halvalla että lienee vaivan väärtti kokeilla, tosin en osaa ottaa kantaa että minkämoinen homma on vaihtaa.
Taas mennään: 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85

Vastaa Viestiin