Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Volvo kävi vuosihuollossa Wetterillä, mittarissa karvan vajaa 150tkm. Samalla vaihdettiin tomaattilootaan öljyt huuhtelemalla. Saa nähdä menisikö nyt vuosi ilman pajareissua (kop kop).
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tää alkaa oleen ankea ketju luettavaks. Avopuoliso jää hedelmäkorilomalle parin viikon päästä ja 1+1 ajatusmalli on tietenkin, että kun XC90 ei saa paljoakaan ajoa, niin sellasta verohirvitystä ei kannata seisottaa pihassa. Eli 1+1, tämmönen vain 500 €/a maksava sähkölelu olis täydellinen pihaan. Saa perusteltua autokuumettaan Tuossa aikasemmin raportoittit €/km olevan 8,X snt/km, eli kyllähän tämä tavallaan perusteltu hankinta olisi. Toki chättiauton halvimman 1.0T Focuksen saisi puoleen hintaan ja todella olemattomalla verolla, mutta sehän ei ole neliveto talven vaativissa lumikeleissä.
Eli se ankeus. Kerro nyt kolme syytä miksi tämmöstä ei kannata käydä koeajamassa?
Eli se ankeus. Kerro nyt kolme syytä miksi tämmöstä ei kannata käydä koeajamassa?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
1) -
2) -
3) -
2) -
3) -
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Vähän hävettää tunnustaa että tuli kesällä käytyä tuollaista koeajamassa.. Kai siitä voi vaikka keski-ikäistymistä syyttää kun dieselkäyttöinen Vx0 Volvo alkaa kiinnostaa. Tässä tapauksessa tosin tämä ketju on yli 90% syyllinen kiinnostukseen. Toistaiseksi ei ole tullut sorruttua vääränmerkkiseen ruotsalaiseen..
Haittapuolia on ainakin toivottoman pieni tavaratila, siis jos se mihin on tottunut on joku V70, farkkufemma, tms. niin V60 tavaratila on pieni jo normaalisti ja D6 akuston takia ihan säälittävä.
Toinen on tavallaan se että oikean yksilön löytäminen on työlästä kun myynti-ilmoissa on vähän vaikea olla varma onko VOC vai ei kun myyjät keskimäärin ei tiedä edes mikä se on ja normaalisti sisäkuvista sitä ei näe. Retrofit ilmeisesti käytännössä mahdoton ja varuste taas ihan ehdoton olla olemassa..
Regen jarrutus on myös melko säälittävä, ilmeisesti sen takia kun se tapahtuu vain takapyörillä.
Tuollaisella ajellessa saattaisi myös ainakin jokusen vuoden päästä alkaa harmittaa se että uudemmassa V60 T8 on korjattu oikeastaan kaikki noista ja lisäksi ne verot ihan olemattomat.
Omalla kohdalla tuollainen sopisi hyvin työmatkoille, saisi melko hyvin ajeltua pelkällä sähköllä ja hintaluokassaan (käytettynä) on ainoa jolla jaksaisi ajella. Toistaiseksi ainoa syy oikeastaan miksi en ole tuollaista ostanut on se että kustannuslaskelmat verrattaessa -05 9-5 Aerolla viinan poltteluun sanoo että säästöillä saisi 5v pätkällä maksettua ehkä 10k€ joten on tullut lähinnä katseltua miten hinnat kehittyy.
Haittapuolia on ainakin toivottoman pieni tavaratila, siis jos se mihin on tottunut on joku V70, farkkufemma, tms. niin V60 tavaratila on pieni jo normaalisti ja D6 akuston takia ihan säälittävä.
Toinen on tavallaan se että oikean yksilön löytäminen on työlästä kun myynti-ilmoissa on vähän vaikea olla varma onko VOC vai ei kun myyjät keskimäärin ei tiedä edes mikä se on ja normaalisti sisäkuvista sitä ei näe. Retrofit ilmeisesti käytännössä mahdoton ja varuste taas ihan ehdoton olla olemassa..
Regen jarrutus on myös melko säälittävä, ilmeisesti sen takia kun se tapahtuu vain takapyörillä.
Tuollaisella ajellessa saattaisi myös ainakin jokusen vuoden päästä alkaa harmittaa se että uudemmassa V60 T8 on korjattu oikeastaan kaikki noista ja lisäksi ne verot ihan olemattomat.
Omalla kohdalla tuollainen sopisi hyvin työmatkoille, saisi melko hyvin ajeltua pelkällä sähköllä ja hintaluokassaan (käytettynä) on ainoa jolla jaksaisi ajella. Toistaiseksi ainoa syy oikeastaan miksi en ole tuollaista ostanut on se että kustannuslaskelmat verrattaessa -05 9-5 Aerolla viinan poltteluun sanoo että säästöillä saisi 5v pätkällä maksettua ehkä 10k€ joten on tullut lähinnä katseltua miten hinnat kehittyy.
Viimeksi muokannut Haza, Su Marras 11, 2018 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jos kilsoja tulee vähän, verot hirvittää ja uskoo kaipaavansa nelivetoa, niin kannattaa katsastaa myös Mitsun Outlander PHEV. Kumpaakaan, Volvoa tai Mitsua en ole itse ajanut, mutta molemmat käyneet mielessä ajoittaisessa töpseliautokuumeessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Toi tolkuttoman pieni tavaratila voi kyllä hyvin olla se, mihin autokuume tyssää. Ehkä se menettelis viä normitilantees, mutta kun tuon XC90:n konttiin tavallaan mahtuu, ainakin ajatustasolla, sekä nelijalkaset että lastenvaunut, niin en sit tiiä... Etenki kun tää autokuumeilu on kroonista vain mulla. Avopuoliso jankuttaa tonnin romuista (vaikka pari kertaa ne kokeneena jaksaa niistä aina myös valittaa).
Taskulaskimen kun ottaa käteen, niin ei ydinvoimalla ajamista millään kannattavaksi saa. Ei se silti poista sitä, että "säästömielessä" tollasen nykyaikasen härpättimen haluais ostaa. Ehkä se on sitä, mitä IC1970 joskus tais kirjottaa, että toiset käy eteläs ja toiset vaihtelee autoja. Harrastuksensa kullakin, niin se vain on. Itsellä on tuo mahdoton velka- ja arvonalenemakierre Opelin kanssa, niin täytyy sitte toteuttaa autokuumetta avopuolison autolla Olen sopivasti mitoittanut homman niin, että XC:n saan nimiini 11.12. niin sittehän maailma on taas avoin, kun ei tartte vaihdokkia tyrkyttää liikkeessä Fiksu toki jättäis ottamatta velkaa 10 vuotta vanhaan töpseliautoon.
Outlander on kyllä hyvä huomio! Tosin niissä hinta on muutaman tonnin yli Volvosta, joka on perheen neuvola-autoksi ehkä vähän arvokas. Ja toisaalta jotenki olen päässyt korvien välissä Volvoon ihastumaan Mutta oletettavasti tilojen puolesta ja muutenki olis kyllä tutustumisen arvoinen. Ehkä pitää kattoa niitäki sillä silmällä chättiautos.
Taskulaskimen kun ottaa käteen, niin ei ydinvoimalla ajamista millään kannattavaksi saa. Ei se silti poista sitä, että "säästömielessä" tollasen nykyaikasen härpättimen haluais ostaa. Ehkä se on sitä, mitä IC1970 joskus tais kirjottaa, että toiset käy eteläs ja toiset vaihtelee autoja. Harrastuksensa kullakin, niin se vain on. Itsellä on tuo mahdoton velka- ja arvonalenemakierre Opelin kanssa, niin täytyy sitte toteuttaa autokuumetta avopuolison autolla Olen sopivasti mitoittanut homman niin, että XC:n saan nimiini 11.12. niin sittehän maailma on taas avoin, kun ei tartte vaihdokkia tyrkyttää liikkeessä Fiksu toki jättäis ottamatta velkaa 10 vuotta vanhaan töpseliautoon.
Outlander on kyllä hyvä huomio! Tosin niissä hinta on muutaman tonnin yli Volvosta, joka on perheen neuvola-autoksi ehkä vähän arvokas. Ja toisaalta jotenki olen päässyt korvien välissä Volvoon ihastumaan Mutta oletettavasti tilojen puolesta ja muutenki olis kyllä tutustumisen arvoinen. Ehkä pitää kattoa niitäki sillä silmällä chättiautos.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Ei niissä hintaeroa juurikaan ole, kun katsoo vastaavilla kilsoilla olevia yksilöitä. Vuosiverossa kuitenkin yli 500 oiroa eroa Mitsun hyväksi, ja taitaa tilst olla mukavasti isommat. Mitsuahan on notmiversiota saanut 7-paikkaisena, hybridiin ei taimmat penkit enää mahdu, mutta lähtötasoltaan ainakin kontti isompi kuin Volvossa.
Volvohan pessee Mitsun sitten taas suorituskyvyssä, ellei tiellä oo puolta metriä lunta. Ja ulkonäkö on makuasia.
Volvohan pessee Mitsun sitten taas suorituskyvyssä, ellei tiellä oo puolta metriä lunta. Ja ulkonäkö on makuasia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Outlander on ihan ok, kun ottaa huomioon että se erittäin japanilainen.. Pari kertaa ihan pienen pätkän ajaneena arvaan että ruotsalaisiin tottuneelle sellainen ei sovi. Voimalinja olisi kyllä hyvä pl. akuutti nuhaisuus. Vanha D5 XC90 taitaa kyllä olla hitaampi kuin se outlander, että sinänsä..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tikusta asiaa... kun aurinkokin pitkästä aikaa näyttäytyi niin tuli lauantaina pestyä molemmat kehonsiirtovälineet:
Todella likaisen auton pesuun suosittelut Bilteman rasvan kylmäpoistoaineelle. Sillä suihkuttelin Saabin kyljet, annoin vaikuttaa hetken ja painepesurilla huuhtelu. En ollut uskoa silmiäni kuinka puhtaaksi lopulta lähti.
Volvolla talvikausi alkanut kun Webasto tuo taas sen 1.3-1.4l/100km lisää auton mittaamaan keskikulutukseen. Auton mittaamana CO2 lukeman mukainen 1.9l/100km, todellinen 3.28l/100km. Noin se meni viime talvenkin.
Todella likaisen auton pesuun suosittelut Bilteman rasvan kylmäpoistoaineelle. Sillä suihkuttelin Saabin kyljet, annoin vaikuttaa hetken ja painepesurilla huuhtelu. En ollut uskoa silmiäni kuinka puhtaaksi lopulta lähti.
Volvolla talvikausi alkanut kun Webasto tuo taas sen 1.3-1.4l/100km lisää auton mittaamaan keskikulutukseen. Auton mittaamana CO2 lukeman mukainen 1.9l/100km, todellinen 3.28l/100km. Noin se meni viime talvenkin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 600
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Melko dramaattiset muutokset ennen ja jälkeen kuvissa
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Heh, ei tosiaan tullut tuon enempää kuvia otettua välivaiheista.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tuolla varmaan lähtee vahatkin aika tehokkaasti?
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Haha, Jooseppi taisi tarkoittaa, että voimakasta on Bilteman pesuaine kun Sininen Saab muuttuu vaahtopesulla hopeiseksi uudemmaksi Volvoksi
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Varmasti lähtee vahatkin, en epäile hetkeäkään.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Meidän pitäisi löytää tuon og9-3:sen tilalle joku uudempi menopeli, ja plug in hybridejä olen katellut. Tuossa volvossa olisi kyllä kaikki mitä plug in hybridiltä kaipaan, mutta moottori on väärä Jos verot on lähes samat kun tuossa meidän ttid:ssä niin rahallista järkeä vaihdossa ei juuri olisi, ja kahta dieseliä ei kannattaisi pitää. Tuon ttid:n kulutus on nyt 5.2-5.4l/100km sekalaisessa ajossa, mittausväli reippaasti yli 10000km (trippimittari loppui nähtävästi 9999km). Onko tuon volvon peräkontti pienempi kuin tuon farmari 9-3:sen kontti? Valmistaako mikään automerkki plug in hybridejä missä voisi käyttää suoraan E85:sta?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002