Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1615
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Haza kirjoitti:
Ke Tammi 23, 2019 23:22
Eikö sitä saa kylmänä pakotettua sähkölle? Ts. diesel nakuttaa oli sitten hybrid tai pure valittuna kunnes on lämmennyt?
Tästäpä tuleekin mieleen, kun se on pelkällä sähköllä takapotku niin saako esp ja tcs pois että voi mennä (liukkaalla) kylki edellä?
Ei voi pakottaa, ajotilan kyllä voi valita mutta auto itse päättää lopulta voiko sähköllä ajaa vai ei. Kyllä tuo eilen -20 kelissäkin useamman kilometrin meni sähköllä mutta sitä ennen oli tosiaan auto ehtinyt lämmetä vähän perusteellisemmin mitä muutaman kilometrin siirtymissä.

Tuossa voi valita "Sport" moden valikon kautta joka kytkee ajonvakautuksen sallivammaksi, ei kuitenkaan kokonaan pois:
Kuva

kaseva
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Meidän kampe kyllä kans naksauttaa maamoottorin tulille pakkasilla liikkeelle lähdettäessä, vaikka olisi pitkään esilämmitettykin. Vaihtaa tosin sähkölle lähes välittömästi kun auton on saanut liikkeelle. Tässä tapauksessa jo n. 30 km/h nopeudessa.

Toi DTSC Sport toimii oikein kivasti jos alkaa kauppareissulla lapsettaa. Sallii luistoa sen verran paljon kuitenkin, että pääsee ihan vastaohjaustakin harjoittelemaan. :D
96 V4 –80 || 518d -16 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid –14 || Monster 620ie –02

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1615
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Eilisestä lähtien taas päässyt ajelemaan pääasiassa sähköllä kun vähän lauhtui ilma. Harmi että vaihdokkina tulee sitten taivaan täydeltä lunta. Tänään tuli toista kertaa käytettyä tuota Type2 latauskaapelia kun tuli Oulun Valkean parkkihallissa ladattua "ilmaista" sähköä:

Kuva

Joku köyhä oli tommosen 740Le:n jättänyt myös lataukseen. :roll:

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1615
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Tylsä auto kun ei keksi mitään kirjoitettavaa? No, katsastuksessa käytin, nyt on leimaakin pariksi seuraavaksi vuodeksi. Pitempiä reissuja nyt tullu ajettua niin kulutus vähän korkealla mutta alkaa taas pikkuhiljaa kesää kohti tippumaan. 8)

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6296
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Pari Volvoa ollut työsuhdeautona. Täytyy todeta, että hyviä autoja ovat.

Jos asiat olisivat menneet Saabilla niin kuin Volvolla, niin todennäköisesti nauttisimme vieläkin ajamisesta uudehkoilla Saabeilla.

Tällä hetkellä työsuhdeautona on BMW, mutta seuraava työsuhdeauto on melko varmasti taas Volvo. Samalla verotusarvolla saa huomattavasti enemmän kuin verrattuna esimerkiksi BMW:hen tai Audiin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007

lauriolio
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

jmaatta kirjoitti:
La Maalis 16, 2019 22:20
Tylsä auto kun ei keksi mitään kirjoitettavaa? No, katsastuksessa käytin, nyt on leimaakin pariksi seuraavaksi vuodeksi. Pitempiä reissuja nyt tullu ajettua niin kulutus vähän korkealla mutta alkaa taas pikkuhiljaa kesää kohti tippumaan. 8)
Perusmeno, arki rullaa niin hankala keksiä omasta näkökulmasta mitään uutta :) Tätä lankaa seuraan itse siitä näkökulmasta, että minkä verran dieselplugarille tulee käyttökulua arjessa. Toki riippuu jokaisen käyttötapauksesta erikseen, mutta yksittäinen tarina kertoo aina jonkun skenaarion.
Kuljettimet: Hyundai Kona Electric 64kWh MY19 & Nissan Leaf 24kWh MY12
Harrastimet: Saab 9-5 Aero wagon MY03, Saab 900i MY88

Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tosu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Maalis 17, 2019 09:28
Pari Volvoa ollut työsuhdeautona. Täytyy todeta, että hyviä autoja ovat.

Jos asiat olisivat menneet Saabilla niin kuin Volvolla, niin todennäköisesti nauttisimme vieläkin ajamisesta uudehkoilla Saabeilla.
Kompaan tätä täysin. Itse aloitin viime perjantaina työsuhdeautoilun Volvolla, mallina V60 D3 AWD. Hyvältä tuntuu, vaikka tietysti mieluummin ajaisin uudella Saabilla. Taitaa mennä nyt tuo allekirjoituksen 9-3 farkku Aero myyntiin lähiaikoina.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt tallissa 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A ja 2021 Volvo XC40 Recharge T5. Kesäautona 2002 9-5 Arc A

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1615
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Onko kyseessä ihan pakasta vedetty V60? Kovasti saanu tuo uusi korimalli kehuja.

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6296
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Minulla oli toiseksi viimeisellä työnantajalla viimeisen vuosimallin V70 Classic. Oli aivan helvetin hyvä.

Aiemmalla työnantajalla minulla oli VM2019 V60. Hyvä auto, mutta automaattilaatikon toiminnassa ja tavaratilassa olisi ollut toivomisen varaa. Muuten hyvä auto.

Nykyisellä työnantajalla oli "jäänyt käsiin" tuo allekirjoituksessakin mainittu BMW, joten otin sen ajoon. Varusteet ovat erittäin hyvät ja verotusarvo maltillinen (olisi uutena ollut yli 1000 €), kun ei ole täysin pakasta vedetty BMW (yleensähän työnantajat ja leasingyhtiöt suosivat täysin uusia autoja). Siksi tuo auto kiinnosti ja kun kävin koeajamassa sitä, niin siinä se oli. Automaattilaatikko toimii paremmin kuin tuossa em. Volvo V60:ssä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007

Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tosu »

jmaatta kirjoitti:
Su Maalis 17, 2019 20:34
Onko kyseessä ihan pakasta vedetty V60?
Kyllä näin voi sanoa, esittelyautona ollut, 2000 km mittarissa. Hyvät varusteet lisäksi.
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Maalis 18, 2019 06:42
Hyvä auto, mutta automaattilaatikon toiminnassa ja tavaratilassa olisi ollut toivomisen varaa.
Automaatti tuntuu ainakin minusta todella hyvältä. Kuten Tekniikan Maailmassa yleensä todetaan asioista, joihin ei kiinnitä huomiota koeajon aikana niin ne toimii hyvin, tässä on juurikin niin. Missään vaiheessa ei tule mieleen miettiä mikä vaihde on päällä, pykälät vain vaihtuu huomaamatta. Tosin niinhän se on kokemukseni mukaan Bemarin laatikon kanssakin. Tavaratilaa taas minä en tarvitse kun kuljetan lähinnä vain terveisiä...
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt tallissa 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A ja 2021 Volvo XC40 Recharge T5. Kesäautona 2002 9-5 Arc A

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6296
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tosu kirjoitti:
Ma Maalis 18, 2019 12:09
Tavaratilaa taas minä en tarvitse kun kuljetan lähinnä vain terveisiä...
Mimmin slogan :wink:

Ai niin, Mimmi ei taida olla enää läsnä tällä foorumilla.

Ja takaisin aiheeseen: minullakin on aina yleensä ollut farmari jompana kumpana autona, mutta nyt on kaksi sedania. Onneksi on molempiin kattotelineet, niin saa tarvittaessa suksiboksin katolle "lisäkuljetustilaksi".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007

kaseva
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Yhdeksänkymmenentuhannen määräaikaishuoltoa kun varailin niin mainitsin, että laite on alkanut silloin tällöin kysellä ilmastoinnin huoltoa. Toisin sanoen siis kompura menossa, joka näissä vuosimalleissa tyyppivika koska mosa on jollain tapaa alimitoitettu akuston jäähdyttämistä silmällä pitäen. Noh, tämä oli huomioitu autoa ostaessa ja tingitty vaihtotakuun piiriin ilmastoinnin mahdolliset korjaukset.

Aikaa varatessani mainitsin herjoista ja kerroin takuun voimassaolosta, jolloin vastaus kuului; Eipä siinä takuita tarvita, Volvo maksaa kompuraremontin. Asiallista meininkiä, tuleehan tuollaisesta toiminnasta ihan hyvä mieli näin asiakkaalle. :D
96 V4 –80 || 518d -16 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid –14 || Monster 620ie –02

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1615
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Jep, ovat kuulemma noita alkaneet vaihtamaan "firman piikkiin". Harmi kun itse kerkesen tuon remontin omasta pussista maksaa mutta persaukiset ne kitisee. :lol:

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1615
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Keulassa pari parkkianturia on vähän virheilleet kunnes yksi lakkasi toimimasta kokonaan ja kertoi mittaristossa että pitäisi lähteä pajalle huoltoon. Olin jo kertaalleen aiemmin vaihtanut vänkärin kulmaan yhden anturin haamuhälytysten takia mutta tuo uusi ei sitten oikein toiminut pakkasessa joten jouduin vaihtamaan sen haamuja antavan takaisin kunnes se näemmä lakkasi lopulta toimimasta kokonaan. Tuo pakkasta pelkäävä takasi ja toimi taas mutta sitten alkoi saman puolen keskemmällä ollut anturi antamaan virhehälyjä myös joten eBay jälleen auki. Bongasin kiinasta Volvo teksteillä varustettuja 4kpl hintaan 27e posteineen joten tilaukseen vaan. Ja tällaisia sieltä tuli:
Kuva

Paikoillaan:
Kuva

Kuva

Ja tässäpä nämä enemmän tai vähemmän toimimattomat:
Kuva

Tuntuisi toimivan taas. 8)

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1615
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Polttoaineen käytön osalta tuli tehtyä vertailua Volvoa edeltävään autoon eli Saab 9-3 SC 1.9TiDS:

2016: Saab 17196km, tankattu 1288,54 litraa, kokonaishinta 1517.56€ (polttoaineen keskihinta 1.178€/l)
2018: Volvo 17229km, tankattu 671,01 litraa, kokonaishinta 920.83€ (polttoaineen keskihinta 1.374€/l)

Jos tuon 2016 polttoainemäärän olisi käyttäny 2018 olisi kokonaishinta ollut 1770€. Toisin sanoen polttoainekuluissa on Volvolla Saabbiin verraten säästänyt noin 850€ / vuosi.

Sähköön kulutettu rahamäärä toki pienentää tuota mutta noin 500€ säästö tuosta varmaan silti jää jäljelle.

Vastaa Viestiin