Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4645
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku » Ma Touko 13, 2019 09:12

Noniin, nyt olis tännekin tulossa kakkosautoksi vaimolle D6. 2014 vuosimallin peli, 135tkm ajettu, aikalailla täydellisesti varusteltuna. Kuunvaihteessa saadaan auto ajoon kunhan käy ensin Biliassa huollossa. Vaihtoon menee jakopäänhihna, joku latausyksikkö (volvon piikkiin), kompura (volvon piikkiin), tutkitaan toimimattomat keyless toiminnot etuovista ja perushuolto. Pari päivää oli ko. yksilö koeajossa ja on se hieno auto ajaa. Jos saan ryöstää ketjua niin voin tänne myös jotain raportoida jos raportoitavaa on tulevasta yksilöstä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA),
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1538
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Ma Touko 13, 2019 09:16

Onnea uudelle kulkuneuvolle! Tänne vaan juttua! :D

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2407
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Rommitommi » Ma Touko 13, 2019 13:13

Paljonko toi toteutunut toimintasäde sähköllä on?

Työn vaihtumisen myötä omat ajot vähenee aika merkittävästi, kuulemma jatkossa ei tarvitsee matkustaa kuin yläkerrasta lounaalle :lol: Niin sellanen 40km range päivässä passais oikein hyvin, mutta pääseekö tuolla sen 40km? Entä talvella?
Tomppa & Saab 9-5 TTID Aero -11 & Saab 9-3 2.8T Aero -08 & BMW 530d GT - 12

Avatar
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1538
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Ma Touko 13, 2019 13:19

Riippuu niin monesta asiasta mutta oma kokemus on että ~30km on realiteetti, kaikki yli sen plussaa. Keväällä/syksyllä pure modella ilman ilmastointia suoraa tasaista tietä 60km/h ilman kiihdytyksiä/jarrutuksia niin matka tottakai pidempi mitä +25'C ilmastointi päällä kaupunkiruuhkassa tai motaria 100++ km/h.

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4645
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku » Ma Touko 13, 2019 14:36

Ajoin sähköllä Pitkäniitystä Espoosta Hertsikkaan auton liikkeeseen lauantaina. Lähtiessä oli akku täynnä ja 50km rangea näytti. Perillä 30km myöhemmin taisi olla vielä rangea 15km auton näytössä. Matkaan mahtui reilu 13km 100km/h ajoa turun motarilla.

Edit: ja aikaisemmin testasin että viimeiset 5km rangesta pääsi taajamassa kyllä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA),
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1538
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Ke Touko 15, 2019 11:12

Eiliseltä "peruslenkki" eli poika reeneihin ja takasi, menopaluu ~26km josta motaria ~20km vaihtelevalla 60-90kmh vauhdilla (joo, Oulun motarilla remontti jatkunu jo hyvän tovin). Kotona sähköä oli mittariston mukaan vielä tämän verran jäljellä:
Kuva

Tuolla pääsi helposti vielä aamulla töihin ja töissä saa taas ladattua täyteen. Suhtkoht edullista autoilua. :mrgreen:

Vastaa Viestiin