Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mikä noissa kompuroissa sitten hajoaa? Laitteenahan se on kuitenkin aika yksinkertainen vekotin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2843
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Cona »

Onko noi kompurat jotenkin väärin mitoitettu, kun eivät kestä akun jäähdytystä?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Mulla oli jossain vaiheessa se käsitys, että olisi "alimittainen" ja joutuisi liian koville. Ja tämä koskisi vain tiettyä valmistusväliä jonka jälkeen ongelma olisi huomattu ja mallia vaihdettu. Mutta kun... jos se tuosta olisi kiinni niin tuskin näihin korjattaviin enää laitettaisiin hajoavaa mallia? Kuitenkin vaikuttaa, että niitä silti paukkuu.

Vai onko näissä sarja-särkyjä-tapauksissa osunut vaan vielä kerran se vääränmallinen kompura asentajan käteen hyllystä, tai tehty jotain mokia asennuksen tai jäähyliemien suhteen?
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Haza »

Mun arvaus on että ensimmäisessä vaihdossa on järjestelmä kontaminoitu ja sen jälkeen vika uusii aina vaan kun ei ole saatu puhtaaksi.
Ehkä D6 (tai volvot ylipäätään) on todella herkkiä..

Jos teoria pitää paikkansa niin saattaa vaatia melkoisen systeemin ja investoinnin että noita pystyy pelastamaan. En jaksanut lueskella tarkemmin miten se hollannin (vai missä nyt olikaan) systeemi toimii, mutta itse lähtisin siitä että on yksi "likainen" huoltokone jolla tyhjennetään ja alipaineistetaan. Sen jälkeen pitäisi olla huuhtelu niin että saataisiin kaikki öljy pois joka onkin sitten erittäin vaikeaa, melkolailla mahdotonta ilman osien vaihtamista. Lopuksi sitten ilmastointihuolto toisella "puhtaalla" koneella jota käytetään vain ja ainoastaan sellaisiin D6 autoihin joihin joko ei ole koskaan aikaisemmin ilmastointiin koskettu tai on juuri tehty em. operaatio.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tetammi »

jmaatta kirjoitti:
Pe Kesä 26, 2020 20:26
Tällä oli se 132tkm tms ajettu kun ostin, tuo 5. on siis
Mittarissa muuten 2390km edellisestä tankkauksesta, näitä positiivisia puolia kun haetaan.
Siis joka neljännellä tankillisella uus kompura 8O

Pakko tuossa olla jotain tuollaist mitä haza arvuuttelee..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

No joutuu sitä talvisin varsinki vähä useammin tankkaamaan, nyt korona-aikaan ei kovin pitkiä ajoja ole ollu niin menny pääsääntösesti sähköllä ajot.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Kun muutkin sähköautoilijat rapsailee niin sen verran rapsaa täältäkin että tankata piti kun "opiskelijavalo" syttyi (tarkoittaa että auton mielestä ajomatkaa tankissa olevalla ainemäärällä 110km). 40.59l dieseliä tankkiin tripin näyttäessä 2539.1km. Pyöristäen 1.6l/100km joka on oma ennätys yhdelle tankilliselle. Ajallisesti tankkausväli oli liki 2½kk. Mukava peli toimiessaan.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Volvo oli kussut alleen:
Kuva

Säikähdin aluksi että vaihteistoöljyä kun sotkenut niin somasti:
Kuva

Mutta selvisikin että iskari sylkenyt öljynsä pihalle:
Kuva

Etuiskareiden vaihto siis edessä kilometrilukemassa ~180tkm.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Sachsit alle ja loppui allelaskeminen. Onneksi en itse alkanu vaihtamaan, oli iskarin alakiinnityspultit molemmin puolin niin ruosteessa että olisi omassa tallissa jääny ehjänä irrottamatta.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja petrisa »

jmaatta kirjoitti:
La Elo 22, 2020 22:06
Sachsit alle ja loppui allelaskeminen. Onneksi en itse alkanu vaihtamaan, oli iskarin alakiinnityspultit molemmin puolin niin ruosteessa että olisi omassa tallissa jääny ehjänä irrottamatta.
Induktiokuumennin on "kova sana".
Onneksi sellainenkin itseltäni löytyy, jos tarvetta tulee :) .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Volvo kävi määräaikais- a.k.a. vuosihuollossa kilometrilukemalla 182378. Ikää kun tällä alkaa olla niin tähän sai Volvon essential huollon hintaan 169€. Samalla kyselin taas paljonko tuosta kilometrilukemasta on ajettu polttomoottorilla, se oli nyt 74609km. Kun edellisessä vuosihuollossa kilometrilukemassa 164321km polttomoottori oli pyörinyt 67643km niin viimeisen ~18tkm aikana sähköllä on siis ajettu reilut 60%, 11091km.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Automies_
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Syys 11, 2020 08:16

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Automies_ »

Ostin tälläsen D6:sen pari viikkoa sitten. Olen tykännyt!
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5628
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mukava autohan tämä on, jos kontin tila riittää ja saisivat kompurat kestämään. Harmi ettei muita PHEV dieseleitä ole markkinoilla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onhan niitä mm. Audi Q7 ja Mersulla on tälläkin hetkellä myynnissä diesel-PHEVejä. Mutta ei toki mikään vaihtoehto ole Volvon hintaluokassa, joten budjettimielessä dieselplugarin hankkijalle on vaihtoehtona kai vain ykköskoppainen V60-Volvo.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

jmaatta kirjoitti:
Ti Huhti 23, 2019 09:40
Vaikuttaisi että ensi talveksi tarttee uudet talvigummit. Pintaa on kyllä jälkellä vaikka kuinka mutta nastakato vaivaa:
Kuva

Kuva
Näillä talvikumeilla ajeltiin loppujen lopuksi vielä talvi 2019-2020 mutta kun eilen väänsin taas talvigummit alle niin palasi mieleen että kyllähän nuo pitäisi uusia. Tänään kävin Rengas-Heikiltä 225/50/17 kokoiset Hankook iPike RS2 w429:
Kuva

Kuva

Äkkiseltään ovat hieman äänekkäämmät mitä nuo vanhat Michelinit mutta ääneen varmaan vaikuttaa sekin että näissä on vielä kaikki nastat tallessa eikä kadonneena / uponneena kumiin. :lol: Tuollaiset itseasiassa tuli laitettua Saabinkin alle vuosi sitten syksyllä eli molemmissa nyt samanlaiset talvitassut.

Ihan kivasti on kesärenkaiden virkaa toimittavissa Vredesteineissäki pintaa vielä jäljellä:
Kuva

Lämmin syksy ollu hybridiautoilijalle suotuisa kun lämmitykseenkään ei juuri polttoainetta ole kulunu. Viimeisimmällä tankillisella ajettu nyt ~2500km ja polttoainettakin on vielä vajaa puoli tankkia jäljellä. :D
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Vastaa Viestiin