Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Skuzeri
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 06:24

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Skuzeri »

jmaatta kirjoitti:
Ke Tammi 27, 2021 07:36
Kyllä siitä ilmastointilaite hajoaa todennäköisemmin jos ei ole vaihdettu "uudella tavalla". Jos hinta on sopiva ja varustetaso miellyttää niin osta pois vaan. Ihan mainio auto tämä on. :)
Kiitos nopeasta vastauksesta!

Kyseisessä volvossa olisi mahtavat varusteet niin sen takia kiinnostaisi todella paljon. Mitäs sitten jos käy niin kuin juuri tänne yhdellä kirjottaneella että kompuran vaihdon jälkeen meni akutkin vaihtoon :?

Ja pystytkö tarkentamaan tuota "uudella tavalla" ja mitä mahtaa tulla kustannuksia jos kompura täytyisi vaihtaa? Tietääkö sitä mistään että onko se jo vaihdettu?
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kompuran vaihdon pystyy selvittämään volvon jälleenmyyjältä. Uusi tapa tarkoittaa sitä, että järjestelmä huudellaan ja kuivain vaihdetaan samalla. Jos menee takuuseen niin kuivaimen joutunee maksaa itse, kustannus ollut 150-200€ paikkeilla. Jos ei mene takuuseen niin kompuran vaihto jossain 1300-1500€ paikkeilla. Näiden vaihtokampanjat taitaa olla nyt ohi eli ei ehkä saa ilmaiseksi. Sekin selvinnee jälleenmyyjältä kysäisemällä mikä on nyt tilanne. Akkujen vaihto voi tulla kalliiksi, mutta taitaa jo suomestakin (olisko ollut Vaasa) löytyä firma, joka pystyy vaihtamaan pelkkiä kennoja? Täälläkin oltu tyytyväisiä autoon. Ainoat ongelmat ovat olleet kompura 3 kertaa vaihtoon ja toimimattomat Kessy ovenkahvat, eli johtosarjat ovissa hapettuu ja pelkkää kahvaa koskemalla ei saa ovia auki ja lukkoon.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Skuzeri
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 06:24

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Skuzeri »

tturku kirjoitti:
Ke Tammi 27, 2021 10:59
Kompuran vaihdon pystyy selvittämään volvon jälleenmyyjältä. Uusi tapa tarkoittaa sitä, että järjestelmä huudellaan ja kuivain vaihdetaan samalla. Jos menee takuuseen niin kuivaimen joutunee maksaa itse, kustannus ollut 150-200€ paikkeilla. Jos ei mene takuuseen niin kompuran vaihto jossain 1300-1500€ paikkeilla. Näiden vaihtokampanjat taitaa olla nyt ohi eli ei ehkä saa ilmaiseksi. Sekin selvinnee jälleenmyyjältä kysäisemällä mikä on nyt tilanne. Akkujen vaihto voi tulla kalliiksi, mutta taitaa jo suomestakin (olisko ollut Vaasa) löytyä firma, joka pystyy vaihtamaan pelkkiä kennoja? Täälläkin oltu tyytyväisiä autoon. Ainoat ongelmat ovat olleet kompura 3 kertaa vaihtoon ja toimimattomat Kessy ovenkahvat, eli johtosarjat ovissa hapettuu ja pelkkää kahvaa koskemalla ei saa ovia auki ja lukkoon.
Okei. Haittaako tuota kompuran selvittämistä kun on ruotsista tuotu auto? Ja onko jotain mitä olisi tuontiautosta hyvä tietää?

Missä ajassa tuo 3 kertaa on kompura vaihdettu? Aina takuuseen uus? Entä mitä maksoi noitte ovenkahvojen korjaus? Kyseisessä Volvossa mitä harkitsen on juuri tämä kyseinen -keyless go ominaisuus.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Meidän auto oli hollannin tuonti kanssa. K-kaarasta ostettiin ja myyjä selvitti että silloin, että autoon sai volvon piikkiin uuden kompuran. Olisko ollut kohta 2v sitten kun ostettiin. Eka kompura vaihdettiin ennen auton luovutusta Biliassa (tässä kohtaa vois olla jälkiviisas että ei ois kannattanu kun toimi normaalisti). Samoin Kessyn johdot putsattiin pienemmässä liikkeessä (Debil) myyjän piikkiin. Toi vaihdettu kompura tais kestää pari kuukautta, ja laukes uudestaan. Vaihtoon takuuseen ilman kustannuksia. Viime kesänä taas laukes kompura kun tuli helteet ja vaihdettiin takuuseen, juuri ennen uusinta huuhteluohjeistusta, nyt maksoin kuivaimen itse. En tiedä ovatko 2 edellisellä kerralla vaihtaneet kuivainta. No toi Kessyn ovien toimivuus kesti ehkä ½ vuotta ja taas alkoi temppuilemaan. Nyt toimii kontti muttei muut ovat kuin satunnaisesti. En oo jaksanu tehdä mitään. Kait olis kohtuu helppo homma itsekin niitä liittimiä putsailla.

Eli, ehkä jos haluat mielenrauhan niin kannattanee ottaa jonkunlainen takuu autoon, mutta jos otat niin katso että takuun piiriin kuuluu kompura ja akkupaketti. Meidän autossa vielä vähän aikaa akkutakuu voimassa, noin 7tkm tai 2022 vuoden loppuun jäljellä (160tkm / 8v takuusta). Ja jos autossa on jotain toimimatonta niin sovi joko korvaus hinnasta tai pyydä myyjää fixaamaan?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Skuzeri
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 06:24

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Skuzeri »

tturku kirjoitti:
Ke Tammi 27, 2021 11:51
Meidän auto oli hollannin tuonti kanssa. K-kaarasta ostettiin ja myyjä selvitti että silloin, että autoon sai volvon piikkiin uuden kompuran. Olisko ollut kohta 2v sitten kun ostettiin. Eka kompura vaihdettiin ennen auton luovutusta Biliassa (tässä kohtaa vois olla jälkiviisas että ei ois kannattanu kun toimi normaalisti). Samoin Kessyn johdot putsattiin pienemmässä liikkeessä (Debil) myyjän piikkiin. Toi vaihdettu kompura tais kestää pari kuukautta, ja laukes uudestaan. Vaihtoon takuuseen ilman kustannuksia. Viime kesänä taas laukes kompura kun tuli helteet ja vaihdettiin takuuseen, juuri ennen uusinta huuhteluohjeistusta, nyt maksoin kuivaimen itse. En tiedä ovatko 2 edellisellä kerralla vaihtaneet kuivainta. No toi Kessyn ovien toimivuus kesti ehkä ½ vuotta ja taas alkoi temppuilemaan. Nyt toimii kontti muttei muut ovat kuin satunnaisesti. En oo jaksanu tehdä mitään. Kait olis kohtuu helppo homma itsekin niitä liittimiä putsailla.

Eli, ehkä jos haluat mielenrauhan niin kannattanee ottaa jonkunlainen takuu autoon, mutta jos otat niin katso että takuun piiriin kuuluu kompura ja akkupaketti. Meidän autossa vielä vähän aikaa akkutakuu voimassa, noin 7tkm tai 2022 vuoden loppuun jäljellä (160tkm / 8v takuusta). Ja jos autossa on jotain toimimatonta niin sovi joko korvaus hinnasta tai pyydä myyjää fixaamaan?
Okei. Harkitsemani Volvo ei kuulu enää takuuseen koska 164tkm on täynnä, Volvon liikkeessä selvisi runkonumerolla jakopääremontin yhteydessä että on tehty kompuraremontti jo kun pyysin autoliikettä selvittämään onko mahdollisesti tehty kyseinen toimenpide, nyt täytyy ottaa selvää että kuinka kauan vaihdosta on aikaa että menee takuuseen jos menee uudestaan.

Onko nyt siis kompura pysynyt ehjänä sulla tuon uuden huuhteluohjeistuksen jälkeen? Jos on niin kauan on aikaa viime korjauksesta?
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

olisko ollut kesä- vai heinäkuussa auto kompuran vaihdossa. Ens kesänä vasta luultavasti näkee kestääkö nykyinen kompura. Ja siis kun kompuranvaihto tehtiin niin silloin ei vielä ollut tuota huuhteluohjetta, joten epäilen ettei ole huuhdeltu. Volvofoorumilta olen käynyt lukemassa ja vielä ei ole raportoitu että kompuroita olisi hajonnut niistä autoista, jotka tuolla ohjeistuksella on vaihdettu. Taisi olla myös maininta että Hollannissa, jossa huuhtelu menetelmä on otettu aikaisemmin jo käyttöön, olisi kompurat alkaneet myös kestää.

täältä voi käydä vilkuilemassa:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?t ... 554061#new
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Skuzeri
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 06:24

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Skuzeri »

Osaisko joku kertoa kokemusta tuosta Volvon kontin koosta että mahtuuko sinne lastenrattaat miten? Tällä hetkellä autona BMW 318D F31 eikä siinäkään ole järin iso kontti. 495L, Volvossa on 430L.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1740
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Riippuu rattaista. Etsi lähin myynnissä oleva auto ja mene kokeilemaan? Näin itse tekisin...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Skuzeri
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 06:24

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Skuzeri »

tturku kirjoitti:
Pe Tammi 29, 2021 12:05
Riippuu rattaista. Etsi lähin myynnissä oleva auto ja mene kokeilemaan? Näin itse tekisin...
Joo siis ensiviikolla on tarkoitus mennäkkin koeajamaan mutta ajattelin silti kysyä täällä kokemuksia, mitatkin löysin kyllä netistä :D
Skuzeri
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 06:24

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Skuzeri »

jmaatta kirjoitti:
Pe Tammi 29, 2021 11:39
Tuolla olisi mitatkin: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 6#p1209356
Kiitos tästä kuitenkin! 😊
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Meillä on vaihtokompuralla ajettu 25 tkm ilman ongelmia. Nyt mittarissa 105 tkm. Keyless-Go toimii kaikista luukuista, jopa etuniskatukien takamatkustajien kosketusnäytöt toimivat vaikka (nyt) 4- ja 6-vuotiaat jannut niitä aika päättäväisesti käyttävätkin. Aina on lähtenyt ohjelmat pyörimään. :D

Ainoa mikä kiukkuaa on Webasto nollakelillä. Ei starttaa VOCilla, teki mitä teki. Jos on se +2 tai enemmän niin toimii, tai –2 vähemmän niin toimii. Tuohon väliin kun auto arpoo lämpötilan niin ei. Kun ei pysty niin ei pysty.

edit: Tavaratilaan mahtuu ainakin Hamaxin pyöräkärry. Toki pyörät ja vetoaisa irrotettuna. Tällainen >>

edit2: Kun aikuisen bokserin käski matkatavaroiden viereen tavaratilaan niin vähän tuli ilmeilyä, että "voitasko vaan mennä Saabilla" (oli tottunut ajelee ysifemman farkkulootassa). :D
Viimeksi muokannut kaseva, To Maalis 11, 2021 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Skuzeri kirjoitti:
Pe Tammi 29, 2021 11:26
Osaisko joku kertoa kokemusta tuosta Volvon kontin koosta että mahtuuko sinne lastenrattaat miten? Tällä hetkellä autona BMW 318D F31 eikä siinäkään ole järin iso kontti. 495L, Volvossa on 430L.
Hommaa NG9-5, siinä on 515 litraa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ng:n kontti oli kyllä iso. Ja isot Hartanin rattaat sujahti nätisti konttiin pituussuunnassa kun nappas toiset renkaat irti. Mutta V60D6 ja Ng9-5 onkin vähän eri autot. Kummastakin tykkään.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Skuzeri
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 06:24

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Skuzeri »

Onko kenelleäkään tietoa tehdäänkö suomessa jo noita ilmastointilaitteen uusimisia sillä "uudella tavalla" tai milloin niitä alettaisiin tekemään?

Todella paljon tuo auto kiinnostaisi mutta ei kiinnosta alkaa makselemaan huonolla tuurilla omasta pussista jatkuvasti uutta kompuraa. :roll: Ja entä jos käy niinkuin jmaattalle että menee samalla akut sököksi, saa tehdä Volvosta kukkapenkin sen jälkeen.
Vastaa Viestiin