Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tuon edellisenkin tankillisen keskikulutus oli 4.01l/100km eli tuossakin oli jo lähtiessä sähkökilometrejä melkein 400. Sitä edellinen oli 1.77l/100km eli tuosta voi jo päätellä että mun ajorytmiin tämä on "ihan ok".
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Penaristit ja audistit on jo varastaneet ajat sitten kusipäiden tittelin turbosaapisteilta
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Se mikä näissä mietinnöissä on ehkä jäänyt mainitsematta niin onhan tämä vanhempi V60 D6 ihan mainio autona ollut. 4 vuotta sitten sai kohtuuhinnalla aika täydellisellä varustelulla auton joka on hyvä ajaa, hyvät penkit jne.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kiitos Risto, seison korjattuna
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kyllä olen samaa mieltä! Kaksi edellismallin V60 D5 etuvetona on ollut ja nyt tuo viimeisin V60 D4 nelikko polestarilla lisättynä. En tiedä miltä vakio tuntuisi, mutta aika mieto lienee toi Polestar - nyt en oikein osaa sanoa...
Eka D5 oli manuaali ja "enempimukinen" ja toinen automaatti ja "vajaamukinen". Tykkäsin kyllä tosta manuaalista enempimukisesta, kun manuaali 9-3 TTiD siihen aikoinaan vaihtui. Automaattina oli sitten seuraava pakko ottaa seuraava D5 kun manuaalia ei enää saanut ja kyllä oli yoi neloskone aikamoinen Singer...
Nykyinen V60 on kyllä loistava ajella kesät-talvet, syksyt ja keväät, TOP2. Tosi ikävää ettei nykymallia saanyt dieselinä D5:na. Kyllähän tollakin on päässy etenemään, mutta silti
Ääni siis V60 D5 täysimukiselle
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, enpä itsekään uskonut, että Volvollakin ajaessaan pitää vetää pari kierrosta jesseä pään ympärille ettei naama repeä Mutta onhan täältä inttternetistä opittu, että tämä vanhakoppainen V60 on ihan paska vrt uusi ja erityisesti 6-portaisella automaattilootalla ei tee mitään. Saati D5-kone, ihan surkea ja ilman adaptiivistä cruisea sillä ei pysty ajamaan edes lähikaupalle... Että eipä kannata liikaa innostua tai ainakaan kenenkään kadehtia näin säälittäviä romuja
Eski
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Trafi muisti minuakin:
Olet saanut e-laskun:
Laskuttaja: Liikenne- ja viestintävirasto
Summa: 542,75 euroa
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, aika metka juttu, että D6 ja D5 on samat co2-päästöt, vaikka kutosessa on aika paljon enemmän tehoa. No, Jcarlson jo vahvisti, että rauta on molemmissa koneissa sama, joten se homma on tarvittaessa korjattavissa
Onkohan kukaan teistä volvomiehistä vaihtanut lootaöljyjä tälläiseen patteriautoon? Niitähän ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta paikallisen Volvopajan tarjous huuhteluvaihdolle oli 330e.
Eski
Onkohan kukaan teistä volvomiehistä vaihtanut lootaöljyjä tälläiseen patteriautoon? Niitähän ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta paikallisen Volvopajan tarjous huuhteluvaihdolle oli 330e.
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Just vaihdatin biliassa ja 500 eskoa taisi suurinpiirtein olla huuhteluvaihto. Vai meinasitko onko joku itse vaihtanut? Halvalla selviät jos 330€ pääset.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, niin lupasivat paikallisessa merkkihuollossa, huuhtelemalla vaihdetaan ja sisältää 8 litraa uutta öljyä...
Eski
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Onko tässä se tuttu Aisinin 6-v laatikko. Jos on, niin 8 litraa ei tule huuhtelemalla riittämään.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Mun autoon on vaihdettu muistaakseni 2018 tai 2019. Antoi vikakoodin vaihteistosta ja vikakoodi viittasi ohjeeseen jonka mukaan vaihteisto huuhdeltava ja tehtävä resetointi ja sopeutus. Vika ei ole uusiutunut tämän jälkeen.Eski kirjoitti: ↑Ti Heinä 12, 2022 14:08Jep, aika metka juttu, että D6 ja D5 on samat co2-päästöt, vaikka kutosessa on aika paljon enemmän tehoa. No, Jcarlson jo vahvisti, että rauta on molemmissa koneissa sama, joten se homma on tarvittaessa korjattavissa
Onkohan kukaan teistä volvomiehistä vaihtanut lootaöljyjä tälläiseen patteriautoon? Niitähän ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta paikallisen Volvopajan tarjous huuhteluvaihdolle oli 330e.
Eski
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Onkos jollain käsitystä miten paljon sitä lootarasvaa sitten tarvitaan huuhteluvaihtoon? Volvopajalla oli ihan selvä ratkaisu tuohon temppuun 8 litralla...
Moottoriöljyn digitaalisen tarkastuksen kohdalla epäilin jo, että öljyt ei ole ylämerkissä, mutta onneksi on tämä sähköinen huoltokirja, josta selvisi, että suositelu täyttömäärä on kuvan kohdassa 4. Jos tuohon menee lisäämään rasvaa, niin auto vaatii öljyhuoltoa, koska rasvaa on liikaa
Moottoriöljyn digitaalisen tarkastuksen kohdalla epäilin jo, että öljyt ei ole ylämerkissä, mutta onneksi on tämä sähköinen huoltokirja, josta selvisi, että suositelu täyttömäärä on kuvan kohdassa 4. Jos tuohon menee lisäämään rasvaa, niin auto vaatii öljyhuoltoa, koska rasvaa on liikaa
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Ainakin Volvo- foorumia pikaisesti lukien koskien tätä V60 hybridiä, niin sama Aisinin laatikko siinä on kuin tavallisessa ilman hybridiä olevassa dieselissä. Tämä laatikkohan on samaa Aisinia mitä myös Saab ja Opel (mm. Insignia) käyttävät. Öljyn tilavuus on reilut 7 litraa (olikohan 7,2). Huuhtelemalla niin, että kaikki öljy vaihtuu, ei 8 litraa uutta öljyä riitä kunnolliseen huuhteluun. Käytännössä sitä menee hiukan yli 10 litraa.
Näihin Volvon hybrideihin ei kuulemma kuulu laatikon öljynvaihto, joka normaalisti on 80 tkm tai 4 vuotta. Syynä lienee se, että osan ajasta pelkkä sähkömoottori tekisi töitä ja näin ollen automaattilaatikko ei liikuta autoa. Volvo- foorumilaistenkin mielestä hybridiinkin on syytä vaihtaa laatikkoöljyt säännöllisesti. Ja itse olen täysin samaa mieltä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)