Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Mahtaisiko kyseisen Saabin jakopäätä vaivata paljon uutisoitu "oulu-ilmiö"? Päättelin vaan tuosta jmaatan paikkakunnasta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Orkkisosilla merkkiliikkeessä oli tuo jakopään edellinen huolto tehty. Vesipumppu ei ollut tässä tapauksessa syypää. Ja kyllä, väistämättä tuli tämä paikallinen "oktomurskegate" mieleen tästä...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Allsprait, Oulussa tosiaan ei oikeastaan kannata näillä kuminauhavehkeillä ajaa ollenkaan, tai koko auto on syytä vaihtaa uuteen aina takuuajan päättyessä
Eski
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Toki kannattaa muistaa että osien takuu on vielä eri asia kuin varsinainen vastuu välillisistä vahingoista. Eli voi käydä niinkin että alle kolmevuotiaana porsivan jakopään tapauksessa Orio tarjoaa ilmaiseksi uudet jakopäähilut asennustöineen siihen porsineeseen koneeseen ja siinä se.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Päivitelläänpä kuulumisia. Ilmastointikin on taas pelannut eikä uusia murheitakaan ole ilmennyt. Välillä haiskahtanut märkä koira kun autolla on lähtenyt liikkelle niin ostin tuossa toukokuun lopulla jo uuden raikkarin että vaihdan josko märästä koirasta pääsisi eroon. No nyt vihdoin löytyi aikaa että sen vaihtaisi.
Ahtaan oloiseen paikkaan se on tässä sijoitettu (vänkärin puolella keskikonsolissa):
Onneksi kaveri vinkkasi että tuon sulaketaulun saa nätisti irti:
Toki kun ei esitietoa ollut irroitustavasta niin ilman damagea ei selvitty:
Sitten koittikin ihmetys:
WTF... pikku tarkastus ja selvisi että kun minulle olisi pitänyt antaa 19-2629 niin mamu antoikin mulle hyllystä 19-2692:
Hayabusa alle ja Motonettiin vaihtamaan. Onneksi oikeakin suodatin vielä hyllystä löytyi:
Nähtäväksi jää auttoiko märkään koiraan mutta vaihdettu on ja olihan tuo vanha suodatin jo sen näköinen että olikin aika vaihtaa.
Niin, kulutusmittari näyttää viimeiselle vajaalle tuhannelle kilometrille 0.5l/100km. Ihan hyvin sopii minun ajoihin tällainen sähkölaite.
Ahtaan oloiseen paikkaan se on tässä sijoitettu (vänkärin puolella keskikonsolissa):
Onneksi kaveri vinkkasi että tuon sulaketaulun saa nätisti irti:
Toki kun ei esitietoa ollut irroitustavasta niin ilman damagea ei selvitty:
Sitten koittikin ihmetys:
WTF... pikku tarkastus ja selvisi että kun minulle olisi pitänyt antaa 19-2629 niin mamu antoikin mulle hyllystä 19-2692:
Hayabusa alle ja Motonettiin vaihtamaan. Onneksi oikeakin suodatin vielä hyllystä löytyi:
Nähtäväksi jää auttoiko märkään koiraan mutta vaihdettu on ja olihan tuo vanha suodatin jo sen näköinen että olikin aika vaihtaa.
Niin, kulutusmittari näyttää viimeiselle vajaalle tuhannelle kilometrille 0.5l/100km. Ihan hyvin sopii minun ajoihin tällainen sähkölaite.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tuossa ohje seuraavalle kerralle: https://catalog.mann-filter.com/media/e ... WnXPIw.pdf
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Meidän talouteen haettiin eilen kans tuommonen, vuosimallia -14 ja karvan alta 70tkm ajettu. Vaikuttaa aika lupaavalta kamppeelta kaikin puolin.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, oli ne printattunakin siinä oikeassa laatikossa. Digiajan ihmisenä vaan kattelin youtubesta videota ennen irrotusta, siinä videolla ei tosiaan otettu tuota sulakerasiaa irti. Paska video.Risto kirjoitti:Tuossa ohje seuraavalle kerralle: https://catalog.mann-filter.com/media/e ... WnXPIw.pdf
Onnea vaan uudelle autolle! Minun puolesta saat rapsata käyttökokemuksia tähän samaan ketjuun jos niitä haluat jakaa.kaseva kirjoitti:Meidän talouteen haettiin eilen kans tuommonen, vuosimallia -14 ja karvan alta 70tkm ajettu. Vaikuttaa aika lupaavalta kamppeelta kaikin puolin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kävin vaihtamassa VOC-omistajuuden omiin nimiin (Tampereen Volvolla), huolto teki tuon odotellessa aikaa varaamatta ja otti operaatiosta korvausta 50 €. Meniskö jo laillistetun ryöstön puolelle?jmaatta kirjoitti:kävin vaihtamassa Volvo On Call omistajuuden omiin nimiin. Automyyjä teki tuon odotellessa aikaa varaamatta eikä ottanut operaatiosta mitään korvausta.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kovasti eläväisiä näemmä operaatioiden hinnat eri puolilla valtakuntaa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Joo... no tietääpä ettei tarvi enää mennä Tampereen Käyttöautoon asioimaan. Onneksi asutaan lähempänä Poria, jossa asioin enemmän kuin mielelläni. Nimim. ex-porilainen.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Eipä tää(kään) mennyt ihan niinku elokuvissa... 50 € "palvelumaksua" vastaan tuli kyllä PIN-koodi järjestelmään, mutta kun auto kaipaa aktivointikoodia. Jota siis ei ole toimitettu. Pojot Volvolle siitä, että kun äsken (klo 21.20) soitin tuonne Volvo On Call -numeroon niin sieltä vastattiin nopeasti ja asiaa selviteltiin. Ilmeisesti Käyttöautolla ei nyt vaan ole mennyt homma ihan putkeen. Huoh. Huomenna uusiks.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Oliko sulla kyseessä vanhan, voimassa olevan VOC sopimuksen siirto itselle? Itse en kyllä muista saaneeni mitään aktivointikoodia, ainoastaan tuon pin koodin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
PIN-koodin sain siis tuolla viiskymppisellä. Mutta koska ilmeisesti kyseessä oli kokonaan uuden VOC-asiakkuuden avaaminen — näin sen ainakin ymmärsin kun Käyttöautolla kävin asiaa tänään selvittelemässä — ja koska auto on yli kolmevuotias niin siitä peritään tuo 50 € maksu. No, oli miten oli niin sain lopulta pitkin hampain luovutetun aktivointikoodin (kuulakynällä kopiopaperille kirjoitettuna) jolla homman pitäisi alkaa toimia. Kattotaan ny jahka auto kotiutuu niin pääsee koittamaan.
On kyllä sen verran tahmea alku Tampereen Käyttöauton kanssa, että ei tee tippaakaan mieli asioida siellä enää. Myyjän käytös oli jos nyt ei ylimielistä niin vähintäänkin töykeähköä. Johan se harmittaa kun ei saa juoda kahvia rauhassa vaan joutuu keskustelemaan kaiken maailman käytetyillä ajavien tyhjätaskujen kanssa (uuden Volvon käteisellä ostavat sentään ovat kunnon ihmisiä).
On kyllä sen verran tahmea alku Tampereen Käyttöauton kanssa, että ei tee tippaakaan mieli asioida siellä enää. Myyjän käytös oli jos nyt ei ylimielistä niin vähintäänkin töykeähköä. Johan se harmittaa kun ei saa juoda kahvia rauhassa vaan joutuu keskustelemaan kaiken maailman käytetyillä ajavien tyhjätaskujen kanssa (uuden Volvon käteisellä ostavat sentään ovat kunnon ihmisiä).
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Sepä selittää, itsekin uusin vasta tuon VOC lisenssin kahdeksi vuodeksi netin kautta hintaan 66e. Mutta tuo alkuperäinen käyntini oli tosiaan voimassa olevan sopimuksen siirto omiin nimiini, ei tarvinnut tehdä aktivointia koska se oli jo aktiivisena.
Viisi vuottahan tuo pitäisi kuulua auton ostohintaan, sen jälkeen siitä pitää maksaa omasta pussista. Oliko entinen omistaja lakkauttanut sopimuksen tms?
Viisi vuottahan tuo pitäisi kuulua auton ostohintaan, sen jälkeen siitä pitää maksaa omasta pussista. Oliko entinen omistaja lakkauttanut sopimuksen tms?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00