Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7586
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja V.J.S » Ti Huhti 23, 2019 18:59

No siinäpä tismalleen samanlaisia havaintoja noista XIN3 nastarenkaista mitä itselläkin (raportoitu tuonne mun Skeida-topikkiin). Hukkaavat nastansa todella herkästi.
-Ville #1572,
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr (RE85), status: Ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja AZP » Ti Huhti 23, 2019 19:06

En mää kyllä bongaa tuosta kuvasta kuin hyvin alle 10 tyhjää nastanpaikkaa. En mä sitä ihan kadoksi vielä haukkuis.

Avatar
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Ti Huhti 23, 2019 19:29

Toinen puoli ja loput kolme rengasta näyttää aivan samalta, tuo ei tainnu olla edes pahin.

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja AZP » Ti Huhti 23, 2019 19:57

Nopeesti laskien 20 % nastoista lähtenyt. Kyllähän niillä vielä pärjäilee, tosin kai ne loputkin irtoo aika pian.

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1449
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ti Huhti 23, 2019 20:24

Mun silmään pisti enemmän se, että pelit ja vehkeet on asialliset, paitsi 20 euron "leluhallitunkki". Osta nyt ittelles kunnon Bahco tms., niin on linjassa muun kaluston kanssa !
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Ti Huhti 23, 2019 21:02

Kerran vuoteen (tai siis kaksi kertaa) käytettävään laitteeseen ei juuri tuon enempää viitsi sijoittaa, käytetään loppuun ja sitten uusi tilalle. :wink:

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja AZP » Ti Huhti 23, 2019 21:06

Tasasella alustalla jos satunnaisesti puuhaa, tunkkia pitää siirrellä sisään-ulos ja säilytystilat kortilla, niin tollanen pikkutunkki menee ihan ok. Mulla kunnon iso tunkki ja rinnalla tuollainen halpa pieni, ja kyllä se pieni mukavammin siirtyy paikasta toiseen ja mahtuu paremmin nostamaan ahtaassa paikassa. Kunnolla ylös kun pitää saada, niin iso vehje on voittamaton.

Avatar
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Ti Huhti 23, 2019 21:45

Ostin tuon alunperin vuonna kivi ja kanto moottoripyörän alustan ylös alas säätöön. Samalla tunkilla on sitte renkaatki vaihtunu. Yllättävänki pitkäikäinen ollu, tosin annoin 4v leikkeihin yksi päivä kun hälläki piti omaan Volvoonsa "renkaita vaihtaa" niin löyty öljyläikät pihalta kun oli todnäk tunkkaillu venttiili auki. Voi olla että joutuu lähiaikoina sijoittamaan kuitenki uuteen.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2384
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ti Huhti 23, 2019 23:17

Minulla on joutilaana ihan paketissa iskemätön tuollainen parin kympin tunkki. Käy hakemassa pois.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4709
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku » Ke Huhti 24, 2019 23:22

tturku kirjoitti:
Ti Joulu 11, 2018 23:02
Toi hybridin kontti taitaa olla normi samakoppaista noin 10cm korkeampi pohjasta akkujen takia. Miten tossa noin kova dieselvero on kun päästöt on kuitenkin alle 50g?
Kovasti oon yrittäny tarjoilla vaimolle tollaista 2 autoksi...
Pitkäaikainen väsytystaistelu alkaa tuottaa tulosta ja tänään käytiin koeajamaassa - 14 vuosimallin D6:sta. :mrgreen:
Hyvät mahdollisuudet saada Kia vaihtumaan tämmöseen siis. Kiikarissa noin 20k€ auto jolloin kilsat vaihtoehdoissa osuu noin 100-200tkm haarukkaan. Mitä pitäis huomioida kun käy kattelemassa? Miten testaan akkujen kunnon? Onko kasevalla ja jmaattalla antaa hyvät vinkit? Muutkin saa tietty kommentoida. Vaimo ajaa päivässä noin 20km ja vuodessa kertyy ehkä 5tkm. Minkälaisia isoja huotoja näissä on? Huoltoväli kuitenkin 30tkm. Minkälaisen takuun volvo antaa akuille ja muita tyyppivikoja kuin toi ilmastointi? Eberi ja VOC taitaa olla ehdottomat varustelistalla, kivana lisänä adaptiivinen kruise ja peruutuskamera. Myös harkinnassa josko hakis itse saksata tai hollannista auton. Ruotsista ei kovin halvalla näytä löytyvän...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA),
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » To Huhti 25, 2019 07:55

Saksan ja Hollannin tuonnit ainakin nettikirjoittelun mukaan vaatii softaan "suomisopeutusta" jotta Webasto toimii ns. oikein pohjoismaisiin olosuhteisiin. Webasto itsessään löytyy kyllä kaikista vakiona jo. VOC on aivan must. Akuista, en nyt muuta keksi kuin että täyteen ladattuna "Pure" modella käy pienempiä teitä pitkin ajamassa ja katsoo että pääsee sähköllä sen 30km tai reilut, olosuhteista riippuen. Huollot on käytännössä samat kuin vastaavassa diesel autossa ilman sähköjä; tietyt huollot, esim. jakopään vaihto vaatii sähköttömäksi tekemistä joten on hieman kalliimpi tässä hybridissä. Ilmastointilaite näistä vanhemmista hajoaa väistämättä jos ei ole jo vaihdettu, sille on käsittääkseni nyt Volvolta viiden vuoden "good-will", 2014 vuotisissa alkaa siis olla jo rajalla. Tosin ei tuo älyttömän kallis ollut omastakaan pussista maksettuna, ei ainakaan itselle ollut show stopper.

maverick
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja maverick » To Huhti 25, 2019 10:45

Kiinnostuneena kanssa seurannut tätä V60 keskustelua kun itseäni kanssa alkanut kiinnostaa auton päivitys tuollaiseen. Työmatkaa tulee päivittäin 50km suuntaansa joten sähköllä ei pääse kyllä millään sitä kokonaan ja lisäksi työnantaja ei anna ladata töissä joten dieselillä tulisi varmaan paljon ajoa. Sikäli en tiedä kannattaako tuollaisen hankinta mutta sähköllä saatava neliveto kiinnostaisi kyllä?

Lisäkis tuli tässä kuussa telottua vasen polvi kunnolla ja kepeillä likun nyt. Ei yhtään helpota autokuumetta kun olisi parempi jos olisi autossa automaattivaihteet kun viimein pääsen liikkeelle.

Olen kanssa katsellut noita 20-25t€ hintaluokan autoja joita on tuontiautoina tarjolla aikas reilusti. Pääosin ne on mustan tai valkoisen värisiä joita en halua hankkia. Tulee ajettua tuota vt3 nimistä kuravelliä töihin ja erityisesti mustassa näkyy lika ihan heti joten joku muu väri mieluiten.

Jonkin verran on näkynyt myös vuosimallin 2016 autoja joissa onkin D5 moottori jo. Onko tietoa mitä noissa on eroa D6 autoihin muuta kuin hieman pienempi moottori? Dieselin kulutus? Varusteissa eroa?

Mitäs muuten hybridi volvon huollot maksavat yleensä? Tietysti tuo jakohihna vaihdos on kallis mutta mitä normaalit huollot maksaa?
#906
Saabit: 9-3 SC 1.9TiDs -09(KA) , 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab

kaseva
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja kaseva » To Huhti 25, 2019 12:55

D5 siellä D6 Hybridissäkin on. Edellinen määräaikaishuolto (80 tkm) kustansi vajaa 600 euroa. Tästä 50 euroa oli uudet alkuperäiset tuulilasinpyyhkijät.
96 V4 –80 || C5 3.0 V6 HDi 240 Exclusive Sedan Automatique –13 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid –14 || Monster 620ie –02

Avatar
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3070
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Svc » Ke Touko 01, 2019 09:14

maverick kirjoitti:
To Huhti 25, 2019 10:45
Jonkin verran on näkynyt myös vuosimallin 2016 autoja joissa onkin D5 moottori jo. Onko tietoa mitä noissa on eroa D6 autoihin muuta kuin hieman pienempi moottori? Dieselin kulutus? Varusteissa eroa?
Ei kai moottorissa ole juuri muuta eroa kuin teholukema? D5 163 hv ja D6 215 hv. Sama 5-sylinterinen 2,4 litrainen lohko molemmissa.
D5 on ollut jo 2015 malleissa
Svc #1509,
Saab 9-5 -00 (E85), Citroën C5 2.0 HDi -11

Avatar
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta » Ke Touko 01, 2019 09:24

Ei kannata toisiinsa sotkea D5:sta ja D5 Twin Engineä. Jälkimmäinen on sama kuin D6 mutta kuristetuilla tehoilla.

Vastaa Viestiin