Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Haza »

On niin kallis juttu että ei liene kovin suuri motivaatio ottaa vastuuta jos asiakas ei hoksaa vaatia..
Niinkuin tässä aikaisemminkin on todettu niin moni alan ammattilainenkin on varsin pihalla näiden patteriautojen suhteen.
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1588
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

tsaarela kirjoitti:
To Loka 31, 2019 08:19
Asiasta toiseen, jmaatta, olitko maanantai-iltana yhdeksän aikaan Limingantullin Prismassa asioimassa? Olin parkissa hopeanharmaan plugari-V60 vieressä.
En, Volvo ollu maanantaina 12:31 jälkeen kotipihassa koko päivän. Tuo ajopäiväkirja VOC:ssa on kyllä näppärä... :D

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4928
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Haza kirjoitti:
To Loka 31, 2019 08:39
On niin kallis juttu että ei liene kovin suuri motivaatio ottaa vastuuta jos asiakas ei hoksaa vaatia..
Niinkuin tässä aikaisemminkin on todettu niin moni alan ammattilainenkin on varsin pihalla näiden patteriautojen suhteen.
Jep, luulisin että jos asiakas nostaa melun asiallisesti ja vie asian kuluttajasuojalautakuntaan voisi korvaukset ja lopputulema olla jotsin muuta. Tuskin koko akkuvaihdon hintaa saa liikkeen piikkiin tai volvolle mutta huomattavan osan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
Alfaromeo 159 2,4JTDm Q4 -08, NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Haza »

Enpä tiedä tuosta viimeisestä, silloin kun kyseessä on auton myyneen liikkeen virhevastuu niin homma toki menee noin. Nyt varsinkin jos asiakas voi osoittaa että ilmastointihuollon tehnyt liike on tehnyt virheen joka on aiheuttanut vian, niin näkisin että korjaamisesta ei pitäisi tulla kustannuksia asiakkaalle.
Voisin kuvitella että Volvollakin on varsin selvät ohjeet miten, millaisilla laitteilla jne hybridien ilmastointihuoltoja kuuluu tehdä.
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9917
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oisko tuossa tapauksessa kuitenkin asiakkaanakin ollut yritys? Eli tuo Volvoa Nettiautossa myyvä firma, joka olisi ehkä tuonut auton maahan ja käyttänyt sen marmorilla kompuraremontissa. Silloin asiassa ei kuluttajansuojat ja lautakunnat päde.

Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4728
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Risto »

Mawerick kirjoitti:
Ke Loka 30, 2019 20:54
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10879867

Siinä on käynyt käänteinen lottovoitto akkupaketin suhteen. Pistää kyllä taas miettimään uskaltaako näitä ostaa ollenkaan käytettynä.
phpBB [video]

Baas900
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Kalliita on Volvon akut. Tojotiin kuulemma n.2500e töineen.

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3512
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Taitaa olla perus-Priuksen akku inan pienempi mitä tollanen rehtiin akulla ajoon tarkotetun hybridin... Volvo kun menee 50 km motarivauhtia, Priuksella ei taida päästä edes viittä kilometriä ja seki pitää mennä kävelyvauhtia :D
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9917
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja AZP »


tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4928
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mielenkiintoista tuossa AZP:n artikkelissä on että volvolta on saatu vastaus kuuluu:
"VOLVO: Suomen myydyimmän plug-in-hybridiautomerkin Volvon maahantuojalta akun hinta ja muut vastaukset tulivat heti ilman peräämistä: ladattavan hybridin kymmenen kilowattitunnin akku maksaa 9 914 euroa ja vaihtotyö noin 400 euroa."

Eli nämä hinnat eivät kuitenkaan päteneet tohon V60 D6:een. Oliko jmaatalla tietoa, paljonko akkujen vaihto olisi kustantanut jos ei olisi mennyt volvon piikkiin?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
Alfaromeo 159 2,4JTDm Q4 -08, NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1588
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Omamekaanikko taisi autoa noutaessa heittää että säästin juuri 12k€ tms. Tuota suuruusluokkaa kuitenkin.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Ei tämä homma ihan kestävällä pohjalla kyllä ole tuon perusteella.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9917
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onhan autoissa, kalliissa autoissa varsinkin, ollut aina arvokkaita osakokonaisuuksia, jotka voivat porsia. Otapa joku hybridivolvon hintainen isommalla polttokoneella oleva saksanpreemium, josta tulee syystä tai toisesta mäntä kurkkaamaan ulos, niin ei senkään korjaus ole parin tonnin satsi.

Ottaen huomioon miten uutta tekniikkaa nämä hybridi- ja sähköautot edustaa, niin yllättävän vähän on kuulunut akkuihin kohdistuvista tyyppivioista. Yksikään hybridiauto ei tietääkseni ole samanlaisessa maineessa kuin vaikkapa erään konsernin vaihteistot ja bensakoneet, eli että iso osa ostajista ei uskalla koskea tikullakaan.

Se ei tietenkään lohduta sitä autoilijaa, jolle se mustapekka osuu käteen. Mutta niitä mustapekkoja löytyy siis perinteisenkin tekniikan autoista.

jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1078
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Olen kyllä samaa mieltä AZP. Tutulta porsi kaasu passatista kone, tuli yllättäen kanki lohkosto läpi :lol: Tais sekin remppa maksaa useita tuhansia, ellei lähelle 10k€. Kaveri osti 2013 vuonna uuden 320 xdrive bmw:n bensa koneella, siihen piti vaihtaa jakoketju ym.hilppeet n.30tkm kohdalla. Kustannus oli n.5000€, onneks meni takuuseen vaikka takuu oli päättynyt muutama kk ennen remppaa. Nyt autolla ajettu jotain 100tkm ja mun mielestä se pitää taas ääntä :lol:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^Eli halvemmalla selviää, kun ostaa T7 Femman. :lol:
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Vastaa Viestiin