Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2924
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mikä noissa kompuroissa sitten hajoaa? Laitteenahan se on kuitenkin aika yksinkertainen vekotin.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2160
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Cona »

Onko noi kompurat jotenkin väärin mitoitettu, kun eivät kestä akun jäähdytystä?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

kaseva
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Mulla oli jossain vaiheessa se käsitys, että olisi "alimittainen" ja joutuisi liian koville. Ja tämä koskisi vain tiettyä valmistusväliä jonka jälkeen ongelma olisi huomattu ja mallia vaihdettu. Mutta kun... jos se tuosta olisi kiinni niin tuskin näihin korjattaviin enää laitettaisiin hajoavaa mallia? Kuitenkin vaikuttaa, että niitä silti paukkuu.

Vai onko näissä sarja-särkyjä-tapauksissa osunut vaan vielä kerran se vääränmallinen kompura asentajan käteen hyllystä, tai tehty jotain mokia asennuksen tai jäähyliemien suhteen?
96 V4 –80 || 518d -16 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid –14 || Monster 620ie –02

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Haza »

Mun arvaus on että ensimmäisessä vaihdossa on järjestelmä kontaminoitu ja sen jälkeen vika uusii aina vaan kun ei ole saatu puhtaaksi.
Ehkä D6 (tai volvot ylipäätään) on todella herkkiä..

Jos teoria pitää paikkansa niin saattaa vaatia melkoisen systeemin ja investoinnin että noita pystyy pelastamaan. En jaksanut lueskella tarkemmin miten se hollannin (vai missä nyt olikaan) systeemi toimii, mutta itse lähtisin siitä että on yksi "likainen" huoltokone jolla tyhjennetään ja alipaineistetaan. Sen jälkeen pitäisi olla huuhtelu niin että saataisiin kaikki öljy pois joka onkin sitten erittäin vaikeaa, melkolailla mahdotonta ilman osien vaihtamista. Lopuksi sitten ilmastointihuolto toisella "puhtaalla" koneella jota käytetään vain ja ainoastaan sellaisiin D6 autoihin joihin joko ei ole koskaan aikaisemmin ilmastointiin koskettu tai on juuri tehty em. operaatio.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
"it is slightly turbocharged"

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5773
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tetammi »

jmaatta kirjoitti:
Pe Kesä 26, 2020 20:26
Tällä oli se 132tkm tms ajettu kun ostin, tuo 5. on siis
Mittarissa muuten 2390km edellisestä tankkauksesta, näitä positiivisia puolia kun haetaan.
Siis joka neljännellä tankillisella uus kompura 8O

Pakko tuossa olla jotain tuollaist mitä haza arvuuttelee..

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1607
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

No joutuu sitä talvisin varsinki vähä useammin tankkaamaan, nyt korona-aikaan ei kovin pitkiä ajoja ole ollu niin menny pääsääntösesti sähköllä ajot.

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1607
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Kun muutkin sähköautoilijat rapsailee niin sen verran rapsaa täältäkin että tankata piti kun "opiskelijavalo" syttyi (tarkoittaa että auton mielestä ajomatkaa tankissa olevalla ainemäärällä 110km). 40.59l dieseliä tankkiin tripin näyttäessä 2539.1km. Pyöristäen 1.6l/100km joka on oma ennätys yhdelle tankilliselle. Ajallisesti tankkausväli oli liki 2½kk. Mukava peli toimiessaan.

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1607
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Volvo oli kussut alleen:
Kuva

Säikähdin aluksi että vaihteistoöljyä kun sotkenut niin somasti:
Kuva

Mutta selvisikin että iskari sylkenyt öljynsä pihalle:
Kuva

Etuiskareiden vaihto siis edessä kilometrilukemassa ~180tkm.

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1607
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Sachsit alle ja loppui allelaskeminen. Onneksi en itse alkanu vaihtamaan, oli iskarin alakiinnityspultit molemmin puolin niin ruosteessa että olisi omassa tallissa jääny ehjänä irrottamatta.

petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 3537
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja petrisa »

jmaatta kirjoitti:
La Elo 22, 2020 22:06
Sachsit alle ja loppui allelaskeminen. Onneksi en itse alkanu vaihtamaan, oli iskarin alakiinnityspultit molemmin puolin niin ruosteessa että olisi omassa tallissa jääny ehjänä irrottamatta.
Induktiokuumennin on "kova sana".
Onneksi sellainenkin itseltäni löytyy, jos tarvetta tulee :) .
Vikakoodinlukua Saab+muut merkit: Monimerkkitesteri Launch x431Master ja Op-Com

jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1607
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Volvo kävi määräaikais- a.k.a. vuosihuollossa kilometrilukemalla 182378. Ikää kun tällä alkaa olla niin tähän sai Volvon essential huollon hintaan 169€. Samalla kyselin taas paljonko tuosta kilometrilukemasta on ajettu polttomoottorilla, se oli nyt 74609km. Kun edellisessä vuosihuollossa kilometrilukemassa 164321km polttomoottori oli pyörinyt 67643km niin viimeisen ~18tkm aikana sähköllä on siis ajettu reilut 60%, 11091km.

Automies_
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Syys 11, 2020 08:16

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja Automies_ »

Ostin tälläsen D6:sen pari viikkoa sitten. Olen tykännyt!

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4986
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mukava autohan tämä on, jos kontin tila riittää ja saisivat kompurat kestämään. Harmi ettei muita PHEV dieseleitä ole markkinoilla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI DSG L&K -16, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10281
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onhan niitä mm. Audi Q7 ja Mersulla on tälläkin hetkellä myynnissä diesel-PHEVejä. Mutta ei toki mikään vaihtoehto ole Volvon hintaluokassa, joten budjettimielessä dieselplugarin hankkijalle on vaihtoehtona kai vain ykköskoppainen V60-Volvo.

Vastaa Viestiin