Halvin ja paras neliveto

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Halvin ja paras neliveto

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kiitos kannustavista sanoista :lol: Kuolauksen kohteena on siis https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/m ... 3&vifNav=Y

Auto tulisi lähinnä talviautoksi ja satunnaiseen 7 henkilön kuljetukseen. Ehkä sillä 1x vuodessa nykäistäisiin 2500kg paketti mereen ja ylös. Kesärengaskaudet olisi pääasiassa seisonnassa, kesäpeliksi tavoitteena on hankkia NG 9-3 Aero Cab.

Olen erityisen mieltynyt w164-malliin ja menisi sekin budjettiin kivasti (ilman kesäautoa). Sen kanssa ongelma vain on, että ei valitettavasti saa 7-paikkaisena.

Varmaan tässä pitäisi olla sitten tarkkana, että ainakin ostohetkellä kaikki tingeltangelit toimii ilman, että kojelauta loimottaa kuin joulukatu Hong Kongissa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Halvin ja paras neliveto

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

Volvo XC90 saa 7-paikkaisena, mutta ei taida siinä olla 2500 kg vetokykyä, vaan 2250 kg.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Halvin ja paras neliveto

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

JP_Vette kirjoitti:
La Maalis 24, 2018 20:46
vaihtoehtona on lähinnä ylihintanen Audi tai sitte 600tkm tuupattu wanha Passat.
Nyt hetkisen/parin vuoden jumittelun jälkeen hommasin ekojen yöpakkasten kunniaksi sen nelikon! :D JP_Vettehän sen ennusti jo hyvissä ajoin etukäteen, että loppuun ajettu Passat B5.5 vuosimallia 2003 sieltä tuli.

Tämä on siis Torsen-nelivedolla ja 6-vaihteisella manuaalilaatikolla. Moottori on Audin kanssa tutuksi tullut 1.9 TDI AVF, joka tosin on tässä ainakin myyjän mukaan softattu johonkin 170 hv tienoille. Kevyesti tuo kyllä liikkuu ja risteykset menee kolmosella mukisematta. Ajettu on riittävästi (425 tkm), mutta olihan se halpakin. Varusteet tuntuis toimivan autom. ilmastointia, vakkaria, penkinlämppäreitä, keskuslukitusta, ajotieturin näyttöä ja sähköikkunoita myöten 8O. Nelivedosta en sitten tiedä toimiiko, mutta kohtahan sitä liukasta riittää niin pääsee kokeilemaan. Lisävalotkin tuli kaupan päälle.

Ulkoa ihan siistihkö. Ruostetta ei pelleissä juuri näy pl. oikean takalampun juuressa oleva naarmu, joka on kyllä lähtenyt tummumaan ihan kunnolla. Sisältä onkin sitten hieman tunkkainen, varmastikin tupakoitu, sekä epäsiistin oloinen penkkien osalta, mutta eiköhän nuo hiekkapölyt pesemällä lähde. Niin ja antenni on katolta poikki, joten radio kuuluu vähän niin ja näin. Onneksi kuitenkin mankassa on aux in.

Ihan hauska vertailla tuohon pihalla makaavaan samanvuotiseen A6:en. Kaikki on aika samanlaista, mutta Passatissa jotenkin kuitenkin selvästi kämäisempää. Noissa yksityiskohdissa se reemiumi sitten vissiin näkyy.

Hain tämän tuosta 120 km päästä ja vaimo oli mukana ajamassa Audin takaisin kotiin. Hienosti oli kyllä hankinta ajoitettu, kun Audi otti ja hajosi kotimatkalla :P. Olis se nyt voinut muutaman viikon vielä pysyä läjässä, että olisin kerinnyt myydä ensin...

Nyt sitten vaan talvea odottelemaan! :)
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Halvin ja paras neliveto

Viesti Kirjoittaja aero »

Saabatti kirjoitti:
La Syys 21, 2019 21:45
Tämä on siis Torsen-nelivedolla ja 6-vaihteisella manuaalilaatikolla. Moottori on Audin kanssa tutuksi tullut 1.9 TDI AVF, joka tosin on tässä ainakin myyjän mukaan softattu johonkin 170 hv tienoille. Kevyesti tuo kyllä liikkuu ja risteykset menee kolmosella mukisematta. Ajettu on riittävästi (425 tkm), mutta olihan se halpakin. Varusteet tuntuis toimivan autom. ilmastointia, vakkaria, penkinlämppäreitä, keskuslukitusta, ajotieturin näyttöä ja sähköikkunoita myöten 8O. Nelivedosta en sitten tiedä toimiiko, mutta kohtahan sitä liukasta riittää niin pääsee kokeilemaan.
Torsen on vähän kuin tasauspyörästö, mutta kertova, joten siitä kyllä ajaessa huomaa jos se ei toimi. Joko auto ei liiku tai kääntäessä kuuluu rutinaa ja pauketta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Halvin ja paras neliveto

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Ahaa, hyvä tieto tämä! Eli toimii :) .
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Vastaa Viestiin