Halvin ja paras neliveto
Re: Halvin ja paras neliveto
Tämä topikki on jo vähän mennyt offtopiciin, niin ehkä kärsii lisätä sitä tähän. Itsellä on omien kokemusteni mukaan täysin boikotissa kaikki VAG-konsernin rakennelmat ja pari myyjä/huoltoliikettä täällä Oulussa. Noista boikotissa olevista olen varmasti maininnut täällä aikaisemminkin, joten en niitä tässä enää toista.
Sorry!
Sorry!
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Halvin ja paras neliveto
No tuossa viimeksi linkittämässäni on siis vielä ehkä nelivedon osalta kilsoja jäljellä, kun lienee Torsen.
Off topicia kehiin vaan, jos siltä tuntuu!
Off topicia kehiin vaan, jos siltä tuntuu!
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Halvin ja paras neliveto
Joo se on Torsenilla. Ei kaikki tuoreemmat pitkittäiskoneisetkaan Torseneita ole, kun Audi pari vuotta takaperin julkaisi kruunupyörätekniikan (Crown Gear) sitä korvaamaan ja vielä myöhemmin Ultra -tekniikan, joka vissii tosiaan irrottelee kardaania tarvittaessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Halvin ja paras neliveto
Ei nyt aivan osu topikkiin, mutta mitenköhän pahasti upottaa kätensä paskaan esim. seuraavien kanssa? Olen kyllä kotimaisia foorumeita tutkinut, mutta täältä tuntuu löytyvän luotettavaa ja objektiivista tietoa myös muihin merkkeihin. Eniten kiinnostaa tällä hetkellä Freelander 2 3.2 bensa, mutta tarjonta on olematonta. Ja Saabien parissa on tarkoitus jatkaa jollakin aikavälillä NG93 avon kanssa
https://m.nettiauto.com/volvo/v50/95606 ... 3&vifNav=Y
https://m.nettiauto.com/volvo/xc90/9546 ... 8&vifNav=Y
https://m.nettiauto.com/volvo/xc90/9397 ... 7&vifNav=Y
https://m.nettiauto.com/land-rover/disc ... 7&vifNav=Y
https://m.nettiauto.com/volvo/v50/95606 ... 3&vifNav=Y
https://m.nettiauto.com/volvo/xc90/9546 ... 8&vifNav=Y
https://m.nettiauto.com/volvo/xc90/9397 ... 7&vifNav=Y
https://m.nettiauto.com/land-rover/disc ... 7&vifNav=Y
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Halvin ja paras neliveto
https://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/9561291
eikös joko tommen ikiliikkuja
hinta ja laatu napakasti käsi kädessä
ei abs valoja paistelemassa ei srs vikavaloja kiilumassa, ei esp huolia
öljynp mittarikin vakiona
eikös joko tommen ikiliikkuja
hinta ja laatu napakasti käsi kädessä
ei abs valoja paistelemassa ei srs vikavaloja kiilumassa, ei esp huolia
öljynp mittarikin vakiona
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8084
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Halvin ja paras neliveto
Pajeroissa paskoo vaihdelootat ennemmin kuin myöhemmi, mut jos lootarempatun löytää ni miksei. Mut ne on khyl asiallisia pelejä ajoltaan. Ei se meteli ole edes kovin paha ainakaan ~100km/h vauhdeissa. Diissulia menee 10-11 litraa satkulle täysin ajotavasta riippumatta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Halvin ja paras neliveto
Isällä oli '89 Pajero 2.5 Dieselillä luokkaa vajaa 200tkm -> vajaa 500 tkm. Vuosia tuli pitkälle yli vuosikymmen ja neljä kakaraa sillä ensiajonsakin ajo. Aina poljettiin kylmänä ja koskaan ei jälkikäytetty.
Kaikki tiesi, että menee kansi, menee laatikko, menee sitä menee tätä. Kun se joskus 2010-luvulla myytiin pois, niin edelleen oli orkkis kansipahvi, orkkis turbo, orkkis laatikko... Runkoo sai hitsata vähän väliä, laturi kävi pari kertaa sähkökonekorjaamolla ja jakolaatikon ja vaihdelaatikon välinen stefa vuoti, mutta muuten aika kova peli ja jos sitte 500 tkm kohdalla laukes seuraavalla omistajalla, niin voi voi Harva auto noilla kilsoilla huoleton enää on. Täyttä lottoarvontaahan tollasen osto on, niinku on monen 20 vuotta uudemmanki puolilla kilsoilla tollasesta
Kaikki tiesi, että menee kansi, menee laatikko, menee sitä menee tätä. Kun se joskus 2010-luvulla myytiin pois, niin edelleen oli orkkis kansipahvi, orkkis turbo, orkkis laatikko... Runkoo sai hitsata vähän väliä, laturi kävi pari kertaa sähkökonekorjaamolla ja jakolaatikon ja vaihdelaatikon välinen stefa vuoti, mutta muuten aika kova peli ja jos sitte 500 tkm kohdalla laukes seuraavalla omistajalla, niin voi voi Harva auto noilla kilsoilla huoleton enää on. Täyttä lottoarvontaahan tollasen osto on, niinku on monen 20 vuotta uudemmanki puolilla kilsoilla tollasesta
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Halvin ja paras neliveto
Hyvä puoli Paheroissa ja Landacruisereissa on se, että autolla on aina sen verran hintaa, ettei korjaukset kovin helposti ylitä auton arvoa. Eli aina kannattaa korjata.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Halvin ja paras neliveto
juu ja jos loota on ehjä niin miksi sitä pitäisi edes korjata
kaikkihan saa rikki kun aikansa runnoo
kaverilla oli corolla coupe oikein hyvännäkönen ja kurillaan ajoi ilman kytkintä eli heitteli vaihteita kierroksilla sovittaen ja ennen syksyä oli jo loota sökö. möi sen purkaamoon sitten
kaikkihan saa rikki kun aikansa runnoo
kaverilla oli corolla coupe oikein hyvännäkönen ja kurillaan ajoi ilman kytkintä eli heitteli vaihteita kierroksilla sovittaen ja ennen syksyä oli jo loota sökö. möi sen purkaamoon sitten
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Halvin ja paras neliveto
^öö, minä ajelin MY76 99 saabilla, MY81 turbo 99:llä ja MY90 OG900:lla ilman kytkintä paljonkin. Varsinkin pakkasella, jolloin ykkösen sai helpoiten pois päältä kaasua keventäen. Kaikilla noilla myöskin vaihteet satunnaisesti heittelin päälle ilman kytkintä tietyllä taktiikalla. Noilla kahdella ekalla oli itseasiassa joskus pakkokin, kun kytkinnesteet jäivät maantielle . Kyytiläiset eivät edes huomanneet asiaa kummassakaan tapauksessa ennekuin piti eka kerran pysähtyä ja lähteä startilla jatkamaan matkaa . Siis tietenkin ei runnomalla.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8084
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Halvin ja paras neliveto
Joo-o. Itsellä meni Pajerosta loota basgagsi kun ajelin 75km/h tasanopeudella about tasaista maantietä. Sitä aiemmin ei mitään merkkejä porsimuksesta. Yht'äkkiä vitosta ei pystynyt käyttämään kun ulvoi niin perkeleesti. Nelosella just ja just pystyi ajamaan, äänet oli siedettävät. Kun sain lootan auki, niin sieltä tuli kymmenkunta hammaspyörän hammasta pihalle. No mut hei, serkunkaimankoirankusettajalla ei oo ollu PAjerossa laatikkomurheita, joten loputkin niistä lienee keksittyjämestari kirjoitti:juu ja jos loota on ehjä niin miksi sitä pitäisi edes korjata
kaikkihan saa rikki kun aikansa runnoo
EDIT: lootaporsimukseen asti tykkäsin Pajerosta kyllä ihan perkeleesti. Ostin siihen jopa käytetyn lootan ja asensin sen: harmi vaan kun ehjäksi väitetty loota oli 75% ehjä. Eli ainoastaan vitonen ja pakki oli jumissa, eli ei menneet paikalleen. Siinä kohtaa luovutin ja myin Pajeron jonnekin Lahden suunnalle lumiaura-autoksi. Runkoa tuli hitsattua yms., mutta siis hiton asiallinen auto kyllä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Halvin ja paras neliveto
Tähän liittyen. Nyt kuumottaisi Mersun ML w163. Kiikarissa on 430 V8-bensa, mutta 320 menisi myös. Halpoja tietty vanhat kiesit, eli vanha viisaus pätee siitä, että arvonalenema ei voi olla suurempi kuin ostohinta, mutta onko asiantuntijoilla näistä näkemyksiä?2.polvi kirjoitti:Ei nyt aivan osu topikkiin, mutta mitenköhän pahasti upottaa kätensä paskaan esim. seuraavien kanssa? Olen kyllä kotimaisia foorumeita tutkinut, mutta täältä tuntuu löytyvän luotettavaa ja objektiivista tietoa myös muihin merkkeihin. Eniten kiinnostaa tällä hetkellä Freelander 2 3.2 bensa, mutta tarjonta on olematonta. Ja Saabien parissa on tarkoitus jatkaa jollakin aikavälillä NG93 avon kanssa
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Halvin ja paras neliveto
Mersun ML, Jenkkilässä kasattu, kuulemma huonoin Mersu ikinä ....tiedä häntä, mutta ilmeisesti kannattaa ostaa 2006 tai uudempi, koska ensimmäisessä mallisarjassa eniten vikoja.
Tässä käyttökokemus, ei minun:
MERCEDES-BENZ ML, 2000, Maastoauto
270 CDI 5d 4wd A
Vanhemmiten erittäin kallis ylläpidettävä, runsas varustelutaso pitää huolen että vanhassa autossa on koko ajan jotain pikkuvikaa laitettavana. Perusmoottori ja voimalinja ok, 2.7 diesel on vähän hengetön kiihdytellä kuormattuna mutta kuitenkin riittävä. Ei mikään pelkkä citymaasturi, kahlaa puolimetrisessä joessa ja lyhyillä vaihteilla & luistonesto poissa kömpii sujuvasti hiekassa tai mudassa. Hyvä sellaiselle jolla tarve päästä huonoillekin teille, mutta vaatii joko omaa harrastuneisuutta tai paksun lompakon pitää kaikki kunnossa vanhana. Vaikka maasturi, mukava ajaa maantiellä ja matkaa, ei mikään traktori kuten moni muu. Ajoin autolla 4 vuotta/90tkm. Tuon aikakauden Mersu ruostuu todella tehokkaasti, se sellainen selkeä tyyppivika mutta muuten kokonaisuus laadukas.
Tässä käyttökokemus, ei minun:
MERCEDES-BENZ ML, 2000, Maastoauto
270 CDI 5d 4wd A
Vanhemmiten erittäin kallis ylläpidettävä, runsas varustelutaso pitää huolen että vanhassa autossa on koko ajan jotain pikkuvikaa laitettavana. Perusmoottori ja voimalinja ok, 2.7 diesel on vähän hengetön kiihdytellä kuormattuna mutta kuitenkin riittävä. Ei mikään pelkkä citymaasturi, kahlaa puolimetrisessä joessa ja lyhyillä vaihteilla & luistonesto poissa kömpii sujuvasti hiekassa tai mudassa. Hyvä sellaiselle jolla tarve päästä huonoillekin teille, mutta vaatii joko omaa harrastuneisuutta tai paksun lompakon pitää kaikki kunnossa vanhana. Vaikka maasturi, mukava ajaa maantiellä ja matkaa, ei mikään traktori kuten moni muu. Ajoin autolla 4 vuotta/90tkm. Tuon aikakauden Mersu ruostuu todella tehokkaasti, se sellainen selkeä tyyppivika mutta muuten kokonaisuus laadukas.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: Halvin ja paras neliveto
^"Jatkuvasti pajalla" ja "ruostuu mutta muuten laadukas"?
Jotenkin tulee mieleen männä päivänä luettu rafla-arvostelu, jossa oli annettu paikalliselle burgerimestalle 5 tähteä ja tekstin sisältö oli "Ei saatu ruokaa mutta kiva paikka",
Jotenkin tulee mieleen männä päivänä luettu rafla-arvostelu, jossa oli annettu paikalliselle burgerimestalle 5 tähteä ja tekstin sisältö oli "Ei saatu ruokaa mutta kiva paikka",
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Halvin ja paras neliveto
aero kirjoitti:^"Jatkuvasti pajalla" ja "ruostuu mutta muuten laadukas"?
Jotenkin tulee mieleen männä päivänä luettu rafla-arvostelu, jossa oli annettu paikalliselle burgerimestalle 5 tähteä ja tekstin sisältö oli "Ei saatu ruokaa mutta kiva paikka",
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020