Hei,
Olosuhteiden pakosta on ilmeisesti styroxipoxin hankinta edessä.
Kiikarissa on montakin vaihtoehtoa.
Eniten askarruttaa (tietenkin) nuo moottorivaihtoehdot.
Pääsääntöisestihän nämä on Fiatteja, 2.3 ja 2.8 litraisia, mutta mukana vaihtoehdoissa myös rellu ja foord.
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta näistä moottoreista ? Eniten ehkä askarruttaa tuo rellun 3 litrainen...
Esille on myös noussut tuo eristetty/eristämätön harmaavesisäiliö, onko mahdollista vaihtaa/muuttaa/ranettaa
eristämätön säiliö eristetyksi ?
Moni hieman vanhempi Fiatti on myös ilman vakionopeudensäädintä, onko kokemuksia vakkarin jälkiasennuksesta fiattiin?
Matkailuautot
Matkailuautot
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Aero"
- Viestit: 359
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Matkailuautot
Isot pojat, jotka noilla Fiatin alustalle rakennetuilla taloautoilla ajelee tai on ajanut, ovat minulle kertoneet, että tuo 2,8 litranen on parempi kuin 2,3.
Paremmissa malleissa on nestekiertoinen lattialämmitys ja niissä saa moottorin ajonaikana syntyvän lämmön siirrettyä asuintilan lattialämmityspiiriin. Kylmempinä vuoden aikoina se on oikein näppärä ominaisuus. Käsitykseni mukaan talvella ei juuri taida kannattaa harmaavesiä laskea säiliöön, koska noissa on eristykset ihan kuttaperkka-osastoa ja pakkasella säiliö voi päästä jäätymään eristyksestä huolimatta, jos siinä ei ole lisäksi lämmitysvastusta.
Ja että tämä kommentti asettuisi oikeaan perspektiiviin, niin kerrottakoon vielä käsityksieni muotoutuneen yhden asuntovaunun omistukseen ja kavereiden autoilla tehtyihin reissuihin sekä reissuilla niistä minulle kerrottuun tietoon.
Paremmissa malleissa on nestekiertoinen lattialämmitys ja niissä saa moottorin ajonaikana syntyvän lämmön siirrettyä asuintilan lattialämmityspiiriin. Kylmempinä vuoden aikoina se on oikein näppärä ominaisuus. Käsitykseni mukaan talvella ei juuri taida kannattaa harmaavesiä laskea säiliöön, koska noissa on eristykset ihan kuttaperkka-osastoa ja pakkasella säiliö voi päästä jäätymään eristyksestä huolimatta, jos siinä ei ole lisäksi lämmitysvastusta.
Ja että tämä kommentti asettuisi oikeaan perspektiiviin, niin kerrottakoon vielä käsityksieni muotoutuneen yhden asuntovaunun omistukseen ja kavereiden autoilla tehtyihin reissuihin sekä reissuilla niistä minulle kerrottuun tietoon.
#3621
3 tonttua, 3 satkua ja femma
3 tonttua, 3 satkua ja femma
Re: Matkailuautot
Itse olen ajellut tuolla 2.8l Fiiatin koneella. Vähän se on maatalouskoneen oloinen, mutta ohjelmoinnilla siitä saa oikein miellyttävän, eikä puhuta suuresta virityksestä. En ole varma onko kaikissa, mutta yleensä sen jatkeena oleva 5-lovinen loota on tehty 4-pykäläisestä laatikosta. Se jälkeenpäin tehty vaihde ei ole se kaikkein kestävin. Mutta hyvin on tuossa pelannut, kun ei ole matalissa nopeuksissa käyttänyt.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"