NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3151
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » To Helmi 01, 2018 20:10

Ja taas tulee uusi topicci vääränmerkkisestä. Saabin kuoltua automerkkien maailmasta sille kävi kuin taitelijalle: hinnat nousevat. Tarve tuli pikaiselle farkulle, johon mahtuisi kaksi koiraa ja turvaistuin kuljettajan lisäksi. Eli koiria kuskataan metsään, lasta tarhaan ja kuljettajaa töihin.

Saabeja etsittiin ensisijaisesti, mutta kolkki on pieni (viistetty takaluukku) ja femmat ovat ylihinnoiteltuja. Mk4 Mondeo olisi ollut houkuttelevaan hintaan, mutta ilmoitus olikin jo vanha... Pientä yhteenlaskua perheen toisesta käyttiksestä, harraste-Saabeilun mukana hankitusta Techistä ja halvoista osista kaatoi kupin Opeliin. Melkein, siis melkein, ostin H Astran (kymmenenvuotiaita sais n. 2500 e) mutta vaaka kallistuikin C Vectraan, jossa on jäätävän kokoinen kontti ja keulalla joko tuttu ja turvallinen 2.2-rouskutin tai hienostunut Fiatin 1.9.

Kiireinen lapsiperhearki rajaa vaihtoehdot lähellä oleviin ja mitään helmeä ei oltu hakemassa, joten puolen tunnin ajomatkan päästä löytyikin todellinen helmi.

Kuva

On se vaan ruma. Faceliftaamaton C Vectra yhdistettynä hopeaan väriin, niin ei kukaan kyllä ole kateudesta vihreä.

Niin tai näin, varustelu on just sopiva lapsiperheelle. "Nykyaikainen" turvallisuustaso yhdistettynä ajonvakautukseen luo illuusion, jossa on helppo lähettää oma lapsi tarhaan. 1.9 on kohtalaisella verolla ja kulutus on sitä luokkaa, että pienelläkin ajolla tulee bensaa halvemmaksi, etenkin jos kaupungissa joutuu suhaamaan. Serkkuunsa NG-kolkkiin verrattuna sukulaisuus jää lähinnä tohon Fiatin konsernikoneeseen ja idioottimaiseen takaluukun käyttöön. Eli pitää painaa nappia ovesta. Ei voi ymmärtää. Mutta siihen serkkuun verrattuna on paljon asioita tehty myös paremmin. Jää meinaan tonnarikin kakkoseksi!

Lokero. Huomaa myös takakontin avausnappi.
Kuva

Lokero x2.
Kuva

Tossaki lokero. Vieläpä rullaverholla.
Kuva

Hankalasti avattava piilolokero.
Kuva

Isompi lokero sen alla.
Kuva

Tuollaki on lokero.
Kuva

Ja se oli niin piilossa ja unohdettu, että edellisen omistajan melkein aidot Ray Banit myös löyty sieltä.
Kuva

Jos nyt mennään auton puutelistalle, niin täähän oli "suoraan käytöstä" "täysin toimivana" ja "50tkm ajettu hienolla huollolla". Tarinaan sisältyy mm.
-Polttoainesuodatin kahdesti vuodessa (ei kukaan oikeasti vaihda)
-Jakopääremontti omassa tallissa, mutta ei muista oliko vesipumppua setissä (höhöhö, joo varmaan on tehty)
-Just vaihdettu termostaatti, mutta silti -5 asteen lämpötilassa Eberi huutaa hoosiannaa ja lämmöt on vain 77 astetta
-"Helvetin hyvät talvirenkaat", eli paistoleima XX14
-Moottoriöljyjä vaihdeltaessa aina huuhdeltu öljyllä ennen uusia öljyjä (uskoo ken tahtoo)

Noh en mä stressaa. Huollot on mitä on ja korjauslistalle päätyy loput. Auto toimi ihan ok, mutta koeajolla täyskaasuvedolla tuli Limp home ja P0234. Myyjä yllätty ja johan hinta alko laskemaan. Tarjosin XXXX e ja myyjä sano, että lyö satanen lisää. Ei siinä sitte auttanu kuin ostaa romu kotiin :mrgreen:

Autohan siis toimii moitteetta, vaikka mittarissa on miehekkäät 407 tkm. Moottorina on kahdeksanventtiilinen patalaiska tehoversio, eli raketti tää ei ole. Tänään koeajoin n. 500 km ja ainoa akuutti korjauslistalla oleva vika on vuotava polttoaineen suodatin. Kuvassa valuu myös sulanutta lunta, ei se noin paha ole...

Kuva

Toi kansi on niin piukalla kuin sen käsin saa, eli oletan koko kopan vuotavan. Marmorilla hinta on 170 vai 180 e, romikset myy eioota, koska kysytty tuote ja auton pitäisi päästä liikenteeseen asap, niin tilasin sitte Latviasta purkuosan 25 punnalla ja hätävarana hain Motonetistä uuden suodattimen. Jos vaikka on vain o-rengas huonosti tai jotain muuta pikkuvikaa. Saahan sen purkuosana ostetun kotelon sitte myytyä jos jää turhaksi.

P0234 viittaa ilman tarkentavia alakoodeja turbon magneettiventtiiliin. Melkein jo tilasin Coltilta uuden Saabin osanumerolla, mutta hän niistä alakoodeista höpötti, niin pitää kaivaa Tech esiin ennen ostopäätöstä. Hintaa sillekki osalle tulee melkein 200 e, niin ei ihan arvalla viitti ostaa. Toisaalta Limp vaatii täyskaasuvedon 4500 rpm saakka, joten "normaaliajossa" vialla ei ole mitään merkitystä.

Mulla on ollut taipumusta laskea kilometrisuoritteet aina alakanttiin, joten 10 tkm kun ajattelee ajavansa, niin 20 tkm on varmaan oikea suorite. Niitä odotellessa ostin Motonetistä myös laatikkoöljyt (nykysten iästä tai määrästä ei tietoa). Moniurahihnaa pitää tutkailla ja avata se jakopään koppa, että iskikö myyjälle dementia vai näyttääkö siä palikat uusilta ja kiiltäviltä. Muutenhan tuo kaipaa vain raskasta kaasujalkaa.

Ylimääräsiä euroja ei liikaa viitti tähän upottaa. Omat vanhat kokemukset yhdistettynä AZP:n viimeaikasiin kiillottelulaskuihin niin turha satanen on menetetty satanen. Tavote on ostaa joku "parempi" ja kalliimpi auto, joten tämä on täysin väliaikainen. Periaatteessa siihen nojaten 33 e maksaneet laatikkoöljytki on turhat. Toisaalta kun en tiedä vaikka laatikossa olisi puoli litraa harmaata kuraa, niin ei kunnia anna periksi ajaa ilman vaihtoa.

Mikä se "parempi" ja kalliimpi auto sitten on ja koska se ostetaan? Sitten kun raha-asiat on saatu urilleen. Just otettiin asuntolaina, muksu menee tarhaan ja toisella työ on vähä pätkää ja pätkää, toisella taas työmaa loppuu reilun vuoden päästä... Ja kolmanteen (eka oli 9-3 SS, toinen OG9-5) muutaman tonnin ruoskaan en lainaa ota. Köyhän raha on niin kallista, että siihen ei ole varaa. Eli pitäisi saada kymppitonni säästöön, ostaa sillä Chättiauton halvin XC90 ja käyttää erotus sen halvimman korjaamiseen. Koska se kymppitonni on kasassa? Tuskin koskaan. Eli väliaikaisesta tullee pysyvästi väliaikainen :mrgreen:
Viimeksi muokannut JP_Vette, To Heinä 11, 2019 20:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1107
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja koistha » To Helmi 01, 2018 21:57

Mites se menikään, ympyrä ja nuoli....?
Jos sulla sattuu olemaan Tech, niin se toimii testatusti tuollaisen käkättimen kanssa kunhan sisässä on oikea korrti.
Kiinasta parikymppiä....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79

VKe
"Hölösuu"
Viestit: 3869
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Uusimaa

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja VKe » To Helmi 01, 2018 22:41

Mää en pysty huolista sanoa mitään :) ... Mutta 105 tkm eikä huolen häivää...

Itse ajelin GTS-vekkulilla 3 vuotta ennen Tittidiitä eikä kertaakaan hinuria tarttenu apuun soittaa. Aivan maukas oli Opeli ajella.

Hieno on tuo Kartano- Vectra! Jos vertaa Kartano-Femmaan niin kyllä Femma rumuudessa vie voiton 9-0 :oops:
Sininen 9-3 '99 ja Harmaa 9-3 '02
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja Saabatti » To Helmi 01, 2018 22:53

Oikein mukavaa että muutkin täällä ostelee loppuunajettuja diisseli-Vectroja, vaikkakin sitten tuota uudempaa porvariversiota! :)

(Oma Opel makaa tallissa hengettömänä uutta, toivottavasti vähän vähemmän ilmaa vuotavaa dieselsuodattimen koteloa odottelemassa.).
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 |
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4093
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja Pakari » To Helmi 01, 2018 23:03

VKe kirjoitti:Hieno on tuo Kartano- Vectra! Jos vertaa Kartano-Femmaan niin kyllä Femma rumuudessa vie voiton 9-0 :oops:
Hyvä ettei voitto irronnut lukemilla 9-5... :mrgreen:

Mutta totta.. hyvännäköistä farmariautoa en ole vielä nähnyt. Jaguar pääsee lähelle, mutta silti jää kauas...
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
ex: 9-3 2,2TiD -01, NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector -03, 900c -89

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1449
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja IC1970 » To Helmi 01, 2018 23:17

Nää on kyllä hävyttömän halpoja, lääniä riittää paksissa ja sitä rataa, ei mikään ihme, että tauti leviää. Aloin leikitellä ajatuksella, että mitäs jos :lol: Bensana ja automaattina. Olis vähän käytännöllisempi, kuin Camry. Samalla rahalla sais 10 vuotta uudemman. No, ehkei nyt ihan heti, mutta pidetään mielessä. Seuraan tiukasti kummankin Vectran tarinaa, tottakai.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5055
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja tetammi » Pe Helmi 02, 2018 07:08

Laitas ny kuva siitä isoimmastaki lokerosta, siis kontista.

Serkusta ei saanut sitä jakopään kantta kunnolla raotettua ilman ettei ottanut moottorin tukea pois.
No ite jakopään remppakaan ei ollut paha.

koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1107
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja koistha » Pe Helmi 02, 2018 10:27

Tuli tuossa yön yli nukuttuani mieleen, että työkaverilla on vastaava 2007-mallinen ollut vuodesta 2009 tuolla samalla (ilmeisesti) 120 konisella rakettimoottorilla. Luotettava peli mitä nyt 100-150tkm välien on pitänyt vaihtaa laturi ja tietty normaaleja kuluvia osia muttei mitään suurempaa.
Osathan noihin Ooppeleiin on halpaa kuin saippua varsinkin kun vertaa ns. premium-merkkeihin.
Eiköhän tosta ihan hyvä kulkupeli tule.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3151
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Pe Helmi 02, 2018 10:58

koistha kirjoitti:...
Hyviä nää on. Tech löytyy ja Opelin korttiki siihen. Isä osti syksyllä faceliftatun Vectran, niin siinä samalla sitte kortinki ostin. On vaan se 200 tkm ajettu riisseli toiminu niin hyvin, ettei oo tarvinnu Techiä kaivaa. Tietenki OPC Line, eihän eläkeläinen mihinkään karvalakkiin tyydy. Haaveillu ikänsä Volvosta, mutta kun 200 tkm ja 10-vuotiaan S60 hinnalla saa kolme vastaavaa Vectraa, niin nuukuus hänelle iski. Ja tuskin se Vectra aikusten oikeasti huonompi on...
VKe kirjoitti:...
Kaveri on niin montaa C Vectraa ajanu vuosien varrella, että kyllä se helpotti ostopäätöstä. Femma on kyllä auton näkönen tähän verrattuna. Ei se perä niinkää, mut tää faceliftaamattoman keula :lol:
Saabatti kirjoitti:...
Mikä ihmeen porvariversio? Hyvä B maksaa sen mitä loppuunajettu C. Yhtä halpoja kaikki. Toki 2.2 on periaatteessa käyttökuluiltaan kivempi :D
Pakari kirjoitti:hyvännäköistä farmariautoa en ole vielä nähnyt
Sun pitää käydä WST:ssä katsomassa pätkäkeulasta viippaa. Siinä on pallokeula yhdistettynä laatikkoperään, niin on jokaselle jotakin :D
IC1970 kirjoitti:...
Ostat sen 3.2 V6:n. Ihan maukas ääniltään ja kulkupuoli riittävä. Eikä oo Holdenin jakopääongelmia.
tetammi kirjoitti:...
Koiraverkko on referenssimittana. Mahtuu pitkittäin ja luukku kiinni. Ei taida femmassa mahtua?
Kuva
koistha kirjoitti:...
Mulla on luotettavuuden mittarina ollu se, että jos Chättiautossa on 400-500 tkm ajettua useita, niin auton on oltava toimiva. Osat tosiaan halpoja, jos sitä polttoainesuodattimen koteloa ei lasketa :lol:

Tänään aamulla tuli todettua, miksi tonnin ruoska on jees peli. Voi ottaa surutta katuharjan ja pökkiä sillä auton puhtaaksi. Naarmu, vaikka kaks, ei kiinnosta. Tää on työkalu.

Kuva

Vissiin lakko jättäny kaikki muut aamulla kotio. Tai sitte heräsin vaan aikasin.

Kuva

Polttoainelammikot auton alla alko vituttaan siinä määrin (rahamies vaa ajattelee lammikkoa, ei sitä rahaa), että nappasin töis suodatinpöntön pöydälle. Aika iisi. Konepelli auki, sähköliitin irti, kaks pikaliitintä irti, purkki ylös, sähköliitin irti. Ei suodattimen vaihto paljoa helpompi vois olla.

Kuva

Tommosella auki. Ei käsivoima riittäny.

Kuva

Tiiviste oli kivikova koppura.

Kuva

Melkein väittäisin, että iski kommunikointivirhe myyjän kanssa. Ehkä kaksi kertaa vuodessa tarkottiki, että vedet on valutettu pohjasta kahdesti vuodessa, mutta itse suodatin on vuodelta 2005 tms :roll: Noh uus suodatin, uus o-rengas öljyttynä ja purkki apinamomenttiin. N. 10 min tyhjäkäynnin jälkeen edelleen kuiva.

Kuva

Päivän oppitunti: selvitä ennen hätäilyä. Älä oleta mitään. Ei kukaan tarttis purkuosana tilattua ehjää koteloa?

Jaa nii ja sukuvikaa on ng-kolkkiin. ABS, ESP ja TCS saa valot vilkkumaan :lol: Ei ole yksin Saabin ongelma.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8745
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Helmi 02, 2018 12:46

Pakko kysyä että mitä se idioottimainen napin painaminen ovesta takaluukkua avatessa tarkoittaa?

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3151
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Pe Helmi 02, 2018 12:53

Sitä, että luukku ei aukea, ellei sitä nappia paina ensin. Vrt tonnari, ng900...
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8745
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Helmi 02, 2018 15:07

Kyllä mulla aukeaa takaluukku ilman erillisiä nappuloiden räpläämisiä. Toki techillä voi ohjelmoida takaluukun menemään lukkoon aina kun lähtee liikkeelle, jolloin lukitus pitää avata ennen kuin luukun saa taas auki.

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3151
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Pe Helmi 02, 2018 15:20

Voi se kyl techillä muuttua... Pitääpä laittaa korvan taa.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

hei9n
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja hei9n » Pe Helmi 02, 2018 16:09

No nyt on komia pari vertailla kustannuksia. Astralle et ole varmaan ihan vielä löytänyt sitä optimaalista vaihtoikää, mut siitä huolimatta laita kustannuksia vähän ylös mitä maksaa pommilla ajo vs. uusi. Kiinnostaa ihan käytännössä miten menee.

Eiks tuossa Vekkussa rupee jo pelkkä ajoneuvovero olemaan jo melkein 60€ kk.

Sori jos joku pahoitti mielensä "pommista" mulle toi ois pommi kun ei löydy osaamista pommin ronkkimiseen :D

P. S. Mikä hemmetin senioripuhelin siihen oven kahvaan oli asennettu? Kuimmont nappula siel oikke tartte ol?
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3151
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Pe Helmi 02, 2018 17:22

Mä jo itsekseni ajattelin, että en kyllä tästä pommista tee kululaskelmaa. Liian masentavaa. Pienen jatkomietiskelyn jälkeen otin kuitenkin vinkkisi tosissaan ja tein Spritmonitoriin myös tälle oman sivun.

https://www.spritmonitor.de/en/user/JP_Vette.html

Täähän on oikeasti täydellinen vertailupari, koska molemmat ovat (melkein) samaa kokoluokkaa, joista uusi edustaa pihiä ja vihreää vanhan edustaessa todellista kilometrikonetta pienellä kulutuksella mutta isolla hiilijalanjäljellä. Ainoastaan tuo kilometrikertymä on vähä huono, kun tällä näkymää Astraan tulee kahdessa kuukaudessa enemmän mitä Vectraan vuodessa.

Tähän mennessä tulleet kulut ovat nyt Spritmonitorissa ylhäällä Trafin 2,6 € maksua myöten. Laitoin ostohinnankin, vaikka Astrasta se puuttuu. Astrassa kun homma ei ole niin selvä, koska se on ostettu velalla ja lopullinen hinta tulee tietoon vasta myytäessä. Ja reilu 300 €/kk lyhentely ei ole todellinen arvonpudotus, vaan rahaa laitan sivuun kuukaudesta riippuen 300-400 € lainalyhennysten lisäksi. Jos joku tuttu ihmettelee, niin Vectran ostohinta on todellista pienempi, koska myin siitä kesärenkaat isälleni.

Veroihin menee 686,20 € vuodessa eli 57,18 €/kk. Vakuutus on 14,60 €/kk. Nuo tekee 71,78 €/kk.

Astrassa vastaavat kulut ovat 14,92 €/kk veroihin ja 50,22 € vakuutukseen. Yhteensä siis 65,14 €/kk. Ja Astrassa on siis megahypersuperkasko, koska rahotusyhtiön semi-kallis auto...

Polttoaine maksaa Astraan 8,67 €/100km (todellinen).
Vectraan maksaa polttoaineet 6,5*1,35=8,77 €/100km (arvio).

Eli lopputulema on, että vanha raato on kallis raato. Uusi on kannattavampi :lol:

Ja joo. On tää raato/romu/ruoska. Sellanen oli tarkotuski ostaa. Budjetin kun kertoo viidellä, saa jo "hienoja" autoja, joissa merkkaa muukin kuin halvat lähtökulut pienellä huolto-oletuksella.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Vastaa Viestiin