NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Juu, on toki myös GTS. Joka onkin noista korimalleista kevyesti se hienoimman näköinen.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Niin... tuo kuvassa oleva 5D on GTS :!:
Myös Hatchbackiksi kutsuttu.

Vectra C:stä on kolme eri korimallia: 4D (sedan), 5D (hatchback/GTS) ja farmari. Signum on sitten tuo oma puolifarkku- versionsa Vectrasta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Lappu lattias ilmestyvä vika on nettitiedon mukaan ahtopaineventtiilistä johtuva. Ei siinä, autodocista uus Pierburg tilalle. Oli muuten hauskasti toi pakkauslista viikattu...

Kuva

Kuva

Itse osahan oli helposti käsillä. Ei homma eikä mikää :)

Kuva

Samalla muistui, että Opelissahan tuo pissapoikaki on helppo tarkistaa, kiitos siitä Saabin insinöörejä viisaammille insinööreille. Ei ajotietokone kuitenkaa viä tuos vaihees huomauta :roll:

Kuva

Laiskan talourakoitsijanki laiskuus kääntyy voitoks nyt, kun pissapojan vedestä ei tarvi maksaa jätevesimaksua. Eikä vesimaksuakaan.

Kuva

Tuohon asti ehti täyttyä sillä välin, kun vaihdoin venttiilin.

Kuva

Koeajo osotti, että 70e osa oli hukkainvestointi. Noh, en nyt marise mitään, ettei Pakari tuu tänne kertomaan kokemuksiaan diesel-koneen vianhakuammunnasta. Alkaa 70e oleen nappikauppaa :lol: Ja käytetty aikaki on minuuteis.

Kuva

Tankkasin auton koeajon päätteeksi ja kaksi erillistä trippiä näyttää tuollain.

Kuva

Kuva

Jos ton jälkeen viä joku laskee autonsa kuluja ajotietokoneen mukaan, niin mettään menee ja varmasti.

Autolla on nyt mitattu kulutusta 5193 km matkalta ja maaginen lukema on 5,91 l/100km. Se siitä "nelosella alkavasta". Noh, minä en oo koskaan niihin höpöhöpöihin uskonut muutenkaan.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onko toi sadevesikaivo siis siitä muutama kuukausi sitten valmistuneesta rivarista?

Mitäs nyt todellisessa käytössä saatu käytännön kokemus sanoo sisätiloista Astra vs Vectra? Onko uudempi ns. pienempi malli käytännön tilankäytöltään fiksumpi kuin vanhempi ns. isompi auto?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juu on siitä toi kaivo. "Pihatyöt on vielä kesken". Sillai jännä, että luulis ton päähän asennettavan sen suppilon heti kun sokkelin vierusta täytetään :mrgreen: Noh, kai tuonne joku on asentanu salaojan ja kai kapillaarikatko toimii lattiavalun alla :lol: Ei oo uudiskohde oikotie onneen ei. Mut sai ne nyt jo eilen asennettua ilmanvaihtoventtiilit ulkovarastoon. Mä jo pitkään ihmettelin niiden puutetta ja ehdein nyppimään oven ala- ja yläreunasta tiivisteet pois, ettei kaikki kama sinne koppiin homehdu :lol: Ja varaston sisäpuolelle oven listoista on yks naulattu kahdesta kohtaa ja loput kaks pätkää on nurkas odottamas timpuria.

Kyl vanha on iso on uutta pientä isompi. Takapenkillä on tilaa, sinne mahtuu ylinpäätänsä kulkemaan, edes kahdestaan istues väljempää... Kuskin penkki menee taaemmas Astras, eli yksin ajelles periaattees tilavampi. Mut jos avopuoliso ajaa ja mä istun herrojen rivis tyttären kans, niin Vectra on tilavampi. Kontista en sano mitään, kun just aikasemmin ne mittailtiin ja todettiin samankokosiks.

Mut sillain noi on samaa kokosarjaa, että jos täytän tavotteeni ja Astra on jouluna 2019 velaton, niin surutta sen voi dumpata avopuolisolle ja ostaa ittelle vaikka OPC Corsan. Käytännön tilat on samat, mukavuudessa tietty väljä on väljä. Ja toistaiseksi ei ole tulossa kolmea turvaistuintakaan taakse, niin sitä väljyyttä en osaa arvioida.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo no näyttää Vectrassa olevan kuitenki n. 15 cm enemmän akseliväliä ja 12 cm enemmän pituutta. Ihmehän se olisi jos se ei missään sisällä näkyisi.

Tuli samalla katsottua Astran mitat vrt. NG9-3 SC. Saabissa reilu sentti enemmän akseliväliä ja viitisen senttiä vähemmän pituutta kuin farkkuastrassa. Astrassa melko varmasti isompi kontti kuin Saabissa.

Vähän on mallisarjojen kokoluokat eläneet eri suuntiin. Ei ollut C-kadetti ihan OG-satkun kanssa samoissa mitoissa 70-luvun lopulla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja koistha »

Mites leveyserot ? Varsinkin kontissa leveys auttaa ihan kivasti...
JP_Vette kirjoitti:Sillai jännä, että luulis ton päähän asennettavan sen suppilon heti kun sokkelin vierusta täytetään

Taitaa olla tuttu "ei kuulu mulle"- tai "ei kuulu urakkaan"-ilmiö
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Vitutusketjussa tapahtunutta:
JP_Vette kirjoitti:Tein itse ja säästin -asenne. Ostin kesätassut Coltilta. Allelaitto olis ollu +20€. Köyhä perheenisä tietenki asentaa ite, koska on työkalut ja intoa tehdä. Helppoa rahaa!

Noh, auto ylös ja toteamus, että pitää olla pitkä hylsy vanteisiin. Tunkki alas ja muovinen laakerikehä paskaks auton omasta tunkista.

Nokka kohti Biltemaa. Kuppanen haitaritunkki ja yks söpö 17mm hylsy, 17,98€ kiitos. Säästöä 2,02€, miinus kulut Biltemaan ja takasi. Kaveri ei saanu laskutettavaa työtä, mulle tuli hiki ja vitutus. Enkä säästäny.
JP_Vette kirjoitti:Joku v*tun mutterikorva taas ollu asialla. Ojan puolelta pultit aukes suosiolla, tien puolella ei. Etupyöräs minuutin per pultti sai naksuttaa Ryobilla, et aukes. Paitti viides ei. Kaivoin pikkulekan varastosta ja auton oman avaimen kontista. No auton oma avain oli väljä ku mikä ja mutkalla. Eli se lensi rakentamattomalle naapuritontille ballistista rataa.

No Ryobi jatkaa kera Bilteman 4€ maksaneen tarkkuustyöstetyn hylsyn. Kumpi antautu, pultin kanta vai Ryobi? No ei ainakaa toi kiinakoneiden eliitti :twisted: Oliski menny edes pultti poikki niin olis matka jatkunu mut ei, kanta pyöreeks. Mikä v**tu saa ihmisen vetään pultit tommoseen momenttiin, jos suositus on 100Nm tjsp rannemomentti? Takapyörää kokeilin varovasti ja annoin olla. Vaihtakoot pajalla kun toinenki puoli vaihtuu.
Ratkaisu makso 6500 €. Avopuoliso on aina halunnu neliveto-Volvon automaagilaatikolla niin eikai siin auta kitistä.

Kuva

Kuva

Melko tunkiolta noukittu raato. Toisaalta neliveto toimi ja kuittipino laatikon solenoideista ja venttiilipesästä viime kesältä, niin katotaan nyt sit kumpi oli pahempi virhe elämäs, T7 vai D5.

Sit pitäs jaksaa myydä Vectra. En ehtiny edes öljyjä vaihtaan. Tai edes lisään :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kiitos, oi kiitos. Olikin turhan kauan hiljaista. Nyt kelpaa taas kommentoida, kun on tuollainen aihio kaikkien mahdollisten kommellusten järjestäjäksi :D Ei vainen, siirto suoraan seuraavaan veroluokkaan, hulppea peli !
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nettiauton ainut! Monessako on manuaalipenkit ja kangasverhoilu? Mones on sähköhimmelit hikisellä nahkalla, täs ei :lol:

Stilettiavain räjähti jo käsiin. Korjasin pakkausteipillä kiinteäksi. Ei jobbari jaksanu näemmä tilata muutaman euron kuoria eBaystä. Katotaan mitä tästäki tulee...

Ajotietokoneen kulutus on ekan 100km perusteella ainaki 3l alakanttiin (6,4 mutkasta ja mäkistä tietä turbiinilukko auki). Noh, voi sit kehua sen lukemia todellisina mitattuina.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Komea peli! Paljos tuollaisella on ehditty ajella edellisten omistajien toimesta? Vielä sisäänajo menossa?

Mielenkiinnolla odotan kuluvertailua tuore pikkufarmari arvonalenemineen vs ei-niin-tuore ökymaasturi minimaalisella arvonalenemalla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Seurantaan menee, sillä tuollainen n. maks 10ke vehje on tässä hieman parempaa puoliskoa kiinnostellut, miksei myös itseäni :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1740
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Seurannassa on täälläki. 8)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Jos ostaa viallisen diesel auton, jossa vika on tekniikassa niin se ei tule kuntoon edes rahalla. Diesel on täysin epäonnistunut tekniikka, kun sitä ei vikaantumisen jälkeen saa kuntoon mitenkään. Kenenkään kuolevaisen ei pitäisi ostaa tekniikkaviallista diesel autoa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jos ei itse osaa tai saa yhtä katiskaa toimimaan, lienee turhaa julistaa kaikki diisselit susiksi ja korjauskelvottomiksi. Jos ei pannu laula, niin hanki toinen, ei joku tuhatvuotias 2.2Tid paljoa maksa.
XC90 on kyllä roisi peli. Vähän kovempi jätkä ois hommannu eukolle 2-koppasen Pajeron, mut on toi Vollekin ihan jees 8)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin