NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
patse
"Saabisti"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja patse »

Sen verran näitä viestejä lueskellut, niin aika väärän mallisia autoja on katseltu, kun tuollaisia pikkuautoja... :wink:
Tuollainen kirahvinkuljetin/vastaava Voyager, C4 Picasso, Espace, Scenic lisäliitteellä Grand tai ilman olisi kyllä selkeä täsmäostos. Tai Fordin Maxit, Avensis/Corolla Verso, Verso :)

Tai sitten...
https://www.nettiauto.com/chevrolet/orlando/10199349
https://www.nettiauto.com/fiat/freemont/10316973
https://www.nettiauto.com/mitsubishi/grandis/10290319
Pasi #1047
Utan SAAB Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Opel on pop él Astra 1.4T automatic

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2862
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Miten olisi tämmöinen kirahvinkuljetin:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/TXII
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10007
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ennemmin tuosta sitten se uudempi sähköversio: https://en.wikipedia.org/wiki/LEVC_TX

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5662
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kun kerran insigniakin on tsekattu niin miksei zafiraa?
Oha se vähä hajuton ja mauton mut toho nurkkaralliin sopiva, kyllä se vaan istuimien kanssa pelatessa tila-auto puoltaa paikkaansa.
Ei itel tuu tila-autoja ikävä mut todennäköisesti valitsisin suht samoin uudelleenki.
Kerkii sitä panostaa auton muihin ominaisuuksiinki sit myöhemmin.
Tai sit avoon enempi kilsoi ja annat emännän volvoilla vaan :mrgreen:

Edit. On siis toi turkoosi viiruki tyylikkään näköne. Toivottavasti löytyy vastaavilla spekseillä kun corsan soppari loppuu..
Ehkä kumminki pyytäisin sisäkuvat ja kirjallisen tarjouksen. :lol:

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10007
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

tetammi kirjoitti:
Ma Touko 06, 2019 15:14
zafira...hajuton ja mauton
C-Zafira on itse asiassa luokassaan tyylikkäimpiä ilmestyksiä. Vanhemmat sitten melko tuoksuttomia. Mutta onhan nuo kalliita ja nonsensea, jos vertaa aitoihin oikeisiin tila-autoihin, eli kirahvinkuljettimiin. Zafirasta/Touranista/C-maxista yms on myös vaikea löytää mitään statementia, mutta Berlingomies ajaa Berlingolla, koska ei tarvitse egonjatketta :mrgreen:

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 814
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

En tiedä kyllä kuin yhden ihmisen, joka pitää tällaista perheakvaariota egonjatkeena :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 814
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Zafira oli korkealla omalla listalla, mutta suuren massan ja aisinin mehumyllyn yhdistelmä tarkoitti bensavehkeille turhan isoja kulutuksia, joka edelleen näkyy veroissa ym kustannuksissa. Toki ei tässä tarvii kuin yksi kytkin vaihtaa niin kulutuksilla ei oo mitään merkitystä.
Kolmas isofixi keskipaikalla ja tasainen lattia oli myös korkealla kun tourania vertas muihin. C4:ssä muistaakseni oli myös toi keskipaikan isofixi.

Dieselinä olis ollu tarjolla 17-vuosimallin Zafira nahkapenkeillä ja lasikatolla, mutta ei näillä kilsoilla oikein viiti(<15k/v) dieselveroa maksaa. Ja se isofixi ja tasanen lattia, ne on yllättävän kätevät.

Jos tähän tulevaan kolmen alle kouluikäisen lapsen settiin pitäs yhdistää vielä koira, niin pitäs varmaan alkaa katella berlingoa tai xc90. Tai sitten suoraan Transittia :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10007
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

McStadey kirjoitti:
Ma Touko 06, 2019 16:32
En tiedä kyllä kuin yhden ihmisen, joka pitää tällaista perheakvaariota egonjatkeena :mrgreen:
No en mä niinkään ajatellut, että Turakais-mies olisi hankkinut egonjatkeen. Ennemminkin mainitut automallit on just sellasia, että "mä nyt jouduin hankkimaan tän, kun tarvitaan kolmet isofiksit ja vaunut pitää saada ja ja ja...". Ei siis mitään statementtiä, vaan vain selittelyn makua.

Mutta taisin puhua itseni pussiin: jos nyt no-nonsenseä hakee, niin kaikenlaiset statementithän on just nonsenseä, eli Tsafira tai Turakainenhan olis oikein kunnon no-nonsense-valintoja :mrgreen:

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5662
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

JP_Vette kirjoitti:
Ma Touko 06, 2019 09:47
K Astraki on tila-auto noilla spekseillä V60:n rinnalla :lol:
Mut se astra ei oo riittävän iso?

Kun oot arvuutellu et sen arvonalennus on iso et oisko järkevämpää vaa pitää ja ajella loppuun. Emännän käytössähän toi menis varmaan vielä hyvinki pitkään.

Tuossahan ois kumminki maltilliset käyttökulut ja uuden valinta ois vapaampaa ku vaan töitä varten kattelis...

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Zafira oli hyvä huomio. Siit sais kaasuversionki sopurahalla. Vois olla hauskaa vaihtelua :)

Ja ei, en mä Astraa viä siirrä päikkyralliin. Uskollinen työkalu, joka on tehty ajamiseen eikä nurkkakieputukseen. Se on se 500 tkm konetta avaamatta ja lahjotus Tekniikan Maailman purettavaksi :mrgreen:
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jösses. Siin olis tuore peli sopurahaan :!:

https://m.nettiauto.com/opel/zafira-tou ... 2&vifNav=Y
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10007
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Höhöhöö, uuden auton tuoksua :D . Eiköhän kaikki tiedä miltä vanhassa taksissa haisee :mrgreen:

Mut on siin sopuhinta kolmivuotiaalle autolle. Kilsathan ei ole vielä mitään, edellyttäen että tekniikka on samaa tasoa kuin vähän vanhemmissa dieselpallosalamissa (ja Saabeissa).

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nojuu jos vertailulukuihin laittaa kilsojen sijaan vaikka kylmäkäynnistykset ja käyttötunnit, niin ei toi 50 tkm ajetulle rehdille kauppakassille häviä. Lisäks tuo on ollut työkalu suhteellisen köyhällä alalla (jos siis taksi normihinnoin eikä sopimusajois ministerille), niin kyllä siitä on pidetty huolta kuten työkaluista kuuluu.

Siitä olen samaa mieltä, että kaikki tietää miltä vanhassa taksissa haisee. Tosin siitäkin voi sitten vängätä, että mikä se hallitsevin niistä on. Performoitu nahka näyttäis olevan, eli kaikki eritteet kolmesta reiästä ovat sitten päätyneet suoraan penkin sisuksiin :lol:
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1909
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Noita muutaman vuoden ikäisiä takseja on kiva bongailla. Kaiken muun mietinnän lomassa leikittelen välillä ajatuksella, että joku tuommoinen kympin iso diesel kelpaisi, ei tarvitse edes olla älyttömästi ajettu, joku Motukka esim. ei maksa juuri mitään -> https://www.nettiauto.com/ford/mondeo/10180540.

Onko tuommoinen tosiaan niin susi, ettei siitä kehtaa enempää pyytää ? Vai onko iso-diesel yksinkertaisesti tällä hetkellä niin Suuri Saatana, että.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Chevrolet Cruze LT 2.0D-11, Saab 9000 CS 2.0 -97
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

On muuten halpa 8O Kai se pieniruokanen diesel on sit pois muodista. Tykätään ennemmin ostaa kympin kuluttavia bensahybridejä tos kokoluokas :lol: Toi PowerShift lienee tonkin ikäisessä kaksoiskytkin. Onko ne samas mainees mitä kilpailijoiden DSG?
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Vastaa Viestiin