NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8749
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP » La Heinä 06, 2019 23:22

Joskus naureskellut noita äksbiilin ilmoitusten turinoita, mutta vitsit vanhenee.

Itse autosta, noiden hintoja seuranneena sanoisin että tuossa yksilössä km-lukemasta saatava hintaetu on liian vaatimaton. Noin puolet vähemmän ajettujakin on tarjolla alle kahdenkympin. Onhan siinä monta tonnia eroa, mutta se investoinnin halpuus realisoituu sitten ongelmina siinä jälleenmyyntihinnassa tulevaisuudessa, kuten JP_Vettekin jo asian esitti.

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1753
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Cona » Su Heinä 07, 2019 17:22

Moni varmaan pohtii, että ottaa sen 5k€ vähemmän pätkää, mietitään niitä mahdollisia korjauksia ja arvonalenemia sitten myöhemmin, kun rahatilanne on parempi. :roll:
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3157
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Su Heinä 07, 2019 20:26

Noh oli kilsat miten oli. Oon miettiny siirtymistä pois luottomaailmasta. Toki opinto-, asunto- ja Opel-laina edelleen jää roikkumaan, mut vähä on sellanen fiilis, et vois ton luottokortinki leikellä ja kattella seuraavan auton käteisellä. Et nyt kun alkais säästään, niin käteistä löytyy sit Outlanderiin kun ne maksaa alle kympin :lol: Ja sit kun se kymppi on käteistä, niin varmaan sille löytyis fiksumpaaki käyttöä kuin loppuun tuupattu riisikippo...
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3157
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ke Heinä 10, 2019 19:59

Jaaha sinne mäni. 3500 € ja kättä päälle. Yritti tinkiä, mut sanoin, et kattelee sen nettiauton toisiks halvimman sitte ja tinkii siitä :D

Summasummarum: oikeen karkeesti laskettuna 6500 € osto, 400 € rahotuskuluja, tonni rengasäätöön, satanen muihin korjauksiin eli karkeesti 8000 € meni autoon ekana vuonna. Ja nyt sain siitä 3500 €. Eli tämä vuoden autokuume maksoi 4500 € eli 375 €/kk.

Nyt on pöytä tyhjä ja lompakko pullollaan. Kutittelis yks manulaalivaihteinen XC60 tosi paljo, mut en viä tiä. Pelottaa, et se kuluttaa saman mitä edellinenki, mitä Spritmonitor tukee. Ja sit tulee tää ongelma, et kymppitonnin pätkä 300 tkm ajettuun paskaan, niin se on taas kolmen tonnin paska vuoden päästä :twisted:
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ke Heinä 10, 2019 20:21

^Kun nyt noin asian kirjoitit, niin aika karua luettavaa :lol:

Kun nyt itse justiin Auriksen pätkällä otin, niin siksi Auriksen, että sen suhteen tuskin suuria yllätyksiä tulee. Ajatus, että ottaisin pätkällä jonkun 300 tkm veivatun, ei etene sen pidemmälle.

Minä olen huono sanomaan, mutta malttia, tiedän tunteen mikä siellä päässä tällä hetkellä on vallalla !
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3157
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ke Heinä 10, 2019 20:34

On noi autot vaan myrkkyä myydä, siitä ei pääse mihinkää. Noh, nyt oon jo matkalla Tampereelle kattoon seuraavaa kandidaattia. Onhan siitä jo tunti, kun Volvo lähti :mrgreen:
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8749
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP » Ke Heinä 10, 2019 21:30

Se on se maaginen viis tonnia vuodessa, joka menee romuun kuin romuun. Joillain autoilla näköjään laskuista voi jättää jopa pois vakuutukset, verot ja polttoaineet, ja silti päätyy siihen viiden tonnin nurkille :mrgreen:

Mielenkiinnolla odotellaan mitä tilalle ilmestyy :saab:

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3157
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » Ke Heinä 10, 2019 21:37

Nojuu mä jätin ne pois, kun en laskenu autoilun hintaa vaan autokuumeilun hintaa :lol:

Viirua kävin kattomas Tampereella. 2300 € sen olis saanu, mut huohottava kone pelotti... No huohotti se Volvoki kuten kaikki D5:t tekee, mut isän Vectran korkista ei tuu hönkäystäkää niin tingein sit vähä sillä mentaliteetilla, et korkeelta en halua tippua.

Olihan se aika tunkiomallinen muuten, mut olis se ihan sopurahanen projekti, kun on pitkä työmatka, kaks muksua ja viä monimuoto-opiskelun alotan työn ohella nyt syksyllä :lol: Mut täytyy ny kattoa mitä tekee, viimestään viikonloppuna jotain pitäs keksiä.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5057
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tetammi » To Heinä 11, 2019 07:45

Halval meni volvo :roll:

Jotenki tuoho litaniaan ei sana projekti istu luontevasti :lol:

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3157
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » To Heinä 11, 2019 08:11

Sitte kun rahat oli kouras ja Traficomilta lappu tulostettu, niin ostaja kysy et miks myin sitä niin halvalla. 3500 € on sen markkinahinta, ei se ole sen kummempi. Oon tota myyny puolisen vuotta vähän väliä ja aina se on päätyny siihen 3000 - 3500 € haarukkaan mitä porukka on valmis maksamaan, mutta en ole saanut kauppoja lukkoon. Ja eka joka tuli kattomaan myös osti auton. Puhelin ei edes soi kun pyynti on yli neljä tonnia. Semmonen ero tos oli, et nyt myin pelkillä kesärenkailla, mut ei se nastojen tyrkytys mukaan nostanu puhelimeen tulevien soittojen määrää. Et niistä saa varmaan 200-300 € Toris. Rahantekoa enemmän oli kyl mieles se XC60, kun siinä on sama rengaskoko. Mut se vaihtoehto taitaa olla taputeltu jo ajatustasollaki pois pelistä kun otsassa oleva käyrä ei kestä toista vastaavaa arvonalenemaa putkeen...

Kyl siinä on koko rahan edestä autoa ja seuraava ei enää korkealta tipu arvonaleneman kanssa. Pakko se on hyväksyä, et vanhat romut on vanhoja romuja. Etenki jos kyseessä on hyvin rajoittuneen ostajakunnan kiikarissa oleva auto. Jobbarit on tarjonnu 3000-4000 € hyvitystä, mut paremman tilin saan kun tingin ilman vaihdokkia...

Nää yli parin tonnin autot on siitä paskoja, että niis menee aina rahat hukkaan ellei aja pitkää aikaa. Taannoin ostin S40 2.0T:n ihan maltillisesti ajettuna tyyliin 210 tkm. Ajoin sillä muistaakseni puolitoista vuotta, kunnes myin sen pois. Tarkkoja summia en muista, mut olisinko 5600 € maksanu ja myytäes ehkä joku 30 tkm myöhemmin sain siitä tyyliin 3000 €. Siinä oli kans se maaginen raja, missä puhelin alko soimaan ja sillä mentiin. Sitä kans myytiin, ei pidetty norkkumas nettiautos klikattavana.

Tampereen seudulla on useampi viiden-kuuden tonnin Insignia myynnis. Osa 200 tkm ajettuja, osa yli 300 tkm. Tekis mieli tottakai kattella niitä 200 tkm ajeltuja ensin, mut taidan sittenki alottaa niistä 300 tkm tuupatuista siitä huolimatta, että hintapyynti on about sama. Volvon jälkeen jotenki haluan ajatella, että kilometrit ei tapa autoa ja se enemmän ajettu lienee myös enemmän korjattu. Aika ei salli kaikkien vaihtoehtojen kiertoa, joten katotaan kuinka käy. Ihan pommia en toki osta, et tarkotus olis saada yhtä huoleton vehje kuin Volvo oli. Et pari sellasta todella kevyttä korjausiltaa ja sillä siisti.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1753
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Cona » To Heinä 11, 2019 08:41

Mä voin myydä ton mun Viirun tosta pihasta, jolla tulin töihin tänäänkin. Ei huohottele eikä akuutteja korjaustarpeita. Ei tarvitse miettiä pätkän korkoa, ja kauheasti ei tule enää turpaan vuodessa rahallisesti. :D
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3157
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » To Heinä 11, 2019 09:00

Ei kyl bensafemmaa näihin ajoihin, kiitos kuitenki tarjouksesta :D
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1753
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Cona » To Heinä 11, 2019 09:08

JP_Vette kirjoitti:
To Heinä 11, 2019 09:00
Ei kyl bensafemmaa näihin ajoihin, kiitos kuitenki tarjouksesta :D
Voihan sitä ajaa viinallakin. :mrgreen: Täytyy varmaan ajaa itse tuohon se toiset 100tkm mittariin, kun ei tunnu kelpaavan kellekään.
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2431
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi » To Heinä 11, 2019 09:55

Toisaaltahan toi meni erittäin hyvin, 375e/kk ei nyt niin paha hinta ole noin isosta autosta ja kun isompaa korjattavaa ei tullut, niin tuskinpa olisit sen halvemmalla päässyt, jos olisit ostanut n. 150tkm ajetun, joka olisi maksanut 20-25k€, hinta olisi tippunut vähintään yhtä paljon, ja siinäkin olisi voinut tulla korjattavaa ihan samalla tavalla. Prosentuaalisesti hinta toki tippuisi vähemmän, mutta itselle merkkaa eurot eikä prosentit.

Jos taas uutta olisit katsonut, niin 375e/kk saa just sen uuden Corollan, toki se on varma valinta, mutta tiloiltaan ei kyllä muuten vertailukelpoinen, jos kuitenkin kuljetataan kahta lasta ja isoja koiria..XC90:n kokoisesta autosta saakin sitten maksella lähemmäs tonnin kuussa.

Itse uskon kuitenkin, että törmäystilanteessa se aikansa turvallisin XC90 on aika eri luokkaa törmätessään keskiverron 1200-1300kg auton kanssa, ero massassa on niin järjetön Volvon hyväksi, ettei Corollan uudemmat turvaratkaisut sitä hirveän helposti ota kiinni.

Eli ei muuta kuin XC60 alle ja pää pystyssä kohti uusia pettymyksiä 8)
Tomppa & BMW 530d GT - 12

Avatar
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3157
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » To Heinä 11, 2019 10:13

Siis joo, lopulta XC oli aika hyvä kun ei hajonnu mitää isoa. Normisetillä joku diesel, niin kaksoismassan kun teettää ja dpf:n poistattaa, niin sama raha menee vuodes... Ei vaan järki aina pelaa tunteiden vallatessa mielen :lol:

Turvallisuus joo... Yli 2000 kg omamassa ja puoltoista vuotta sittenhän uutisoitiin, et vanhakoppasen XC90:n kyydis ei kukaan oo kuollu Briteis. Ei se tietty kaikkea kerro, mut on se jonkinlainen myyntivaltti kuitenki :lol:
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

Vastaa Viestiin