NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3868
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Vihdoin sain aikaiseksi asentaa ne jarrujen asennussarjat, jolla palojen klappi poistuu.

Kuva

Vaikka kuinka poisto ruosteet, niin palat vaan jumitti. Eli piti vähän hienosäätää millin kymmenyksiä paloista... Tiedä sitten, onko nuo halvimmat tarvikkeet vähän venäläisillä toleransseilla tehty. Mutta nyt palat liikkuu ja klapin myötä tulleet sivuäänet loistavat poissaolollaan. Eli auto on noilta osin kunnossa seuraavat 100 tkm vähintään.

K Astrasta jäi myös sisätilan johtosarja ja lämppäri ylimääräiseksi. Nuuka mikä nuuka, nyt sillekin löytyi virka.

Yllätyksekseni tässä onkin letkulämppäri. Ei ole ennen pistänyt silmään, muotta tuolla se kannen nurkassa on 8O

Kuva

Virallinen läpivientipaikka on tuolla syvällä kumiosassa, josta se olisi mennyt johonkin kojelaudan uumeniin...

Kuva

Astran johtosarja oli liian lyhyt tuolle reitille ja toisaalta laiska mikä laiska, niin tylysti tulipellin läpi hanskalokeron alle... Ja Sikaa perään, niin pysyy paikallaan ja kuivana, vaikka tuskin tuosta vettä muutenkaan menisi sisään ellei paippislaisittain ala ajeleen.

Kuva

Ruuvasin tuon verhoilun läpi tylysti. Taakse laitoin pellin palan, niin ei ilman väkivaltaa irtoa. Halpa ja hyvä upgradetus talven pakkasille. Vielä pitäisi jaksaa Saabin lämppäri laittaa kuntoon. Johto on rikki ja sisätilan johto puuttuu. Mut siihen varmaan sitte pitää purkaa "ratatonnarista" sarja, kun muistaakseni siinäkin on johdot.

Kuva

Poistin autonkin myynnistä jo aikoja sitten. Ei nää parin-kolmen tonnin ruoskat vaihtamalla parane. Jos tällä nyt ainakin ensi kesään ajelisi.

Hieroin alustavasti kauppaa yhdestä Spyker-kolkista. Siinä olis kova upgrade punasen tilalle ja jos tän Inkun ottais sitte ittelle. Mut kaikki on auki, kroonista autokuumetta vain :lol:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2399
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Jos se toimii ja tiedossa ei ole kalliita remppoja niin ajele vaan. :D

Samaa tuumin oman Mondeon kanssa. Mieli halajais jotain muuta, mutta tällä hetkellä ei ole tiedossa isompia, alusta ja jarrut on uudenkarheita, kori 99% ruosteeton ja perushuollot tehty alle 5tkm sitten.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3868
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

...Ja kalliitakin remppoja voi tehdä, jos osaa käyttää taskulaskinta. Jos laskee vaikka parin tonnin rempan, niin ei sillä parin tonnin välirahalla parempaa autoa löydä.

Jarruista tuli jo toista kautta viestiä, et pitäis purkaa ja kasata. Vissiin melkosen iso riski, et pellit ahdistaa taas pian paloja. Pitäis poistaa ruoste kunnolla kannatinraudoista. Toisaalta nopsa hommahan toi on viä kertaalleen purkaa talvirengasjumpan yhteydes :)
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3868
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

LähiTapiola on ollut aina halvin vakuutusyhtiö autojen osalta. Kuitenkin laskemalla omia kiinteitä kulujani erehdyin tsekkaamaan autovakuutusten tason kilpailijoilla. Pohjola on aina ollut kalleimmasta päästä, mutta sieltä naksuttelin sitte n. 100 € halvemman liikennevakuutuksen, mitä LähiTapiolassa oli. No, ei siinä mitään, laitoin viestiä LähiTapiolaan, kun yleensä noissa on tinkivaraa. Vastaus vapaasti lainattuna "Pohjolalla lienee erilainen laskentakaava ja vahinkohistoriasi takia asialle ei voi mitään tehdä." No pitäkööt tunkkinsa.

Vahinkohistoria on siis tässä tapauksessa se, että autovakuutuksista en ole kertaakaan senttiäkään ottanut LähiTapiolalta. Pohjolalta otin kerran liikennevakuutuksesta reilun tonnin, kun avopuoliso pakitti Volvolla Rellun päälle. Pian sen jälkeen vittuunnuin Pohjolan asiakaspalveluun, josta vuoden verran saikin vinkua korvauslaskelman perään, ja olen siis heillä varmaan kallis asiakas, kun en ehtinyt vakuutusmaksuja maksamaan edes sen vahingon vertaa.

Historiasta huolimatta totta tosiaan Pohjola antoi noita nykyisiä "bonuksia" 80 % ja LähiTapiola vain 60 %. Siitä se ero tuli. Toistaiseksi pitäkööt tunkkinsa LähiTapiolassa, vaikka sinne jääkin iso kasa vielä vakuutuksia laskutettavaksi. Plussana tosta Pohjolasta vielä se, että asuntolainan bonuksia saa sitte dumpata autovakuutuksiin, kun niille ei muuten mitään järkevää käyttöä ole. Ehkä sitte bonuskassan tyhjennyttyä voi taas kattella mitä muualla maksaisi.

Samalla siirtyi punasen kolkinki vakuutus Pohjolaan, ja siinä tippui vajaa satanen vuodessa. Vaihtamalla firmaa saa näemmä ihan ilmaista rahaa. Ei paljo S-Bonukset paina vaakakupis näillä eroilla :lol:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
aero
-
Viestit: 6969
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja aero »

^Mulle LT (jossa useimmat vakuutukset oli) kilpailuttaessa vastasi, että olen niin hyvä asiakas ettei hintoja kannata tarkistaa. Kilpailijoiden mielestä kannatti - jäihän lopulta LT:hen peräkärryn LV ja yksi säästörahasto.

Edit: Jaa niin, IF korotti nyt pyörän vakuutuksen hintaa, perusteena asuinpaikan muutos. Tiesin kyllä että asuinkunta vaikuttaa, mutta ilmeisesti saman kunnan sisälläkin voi olla alueellisia eroja. Pitänee vähän neuvotella tuostakin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 11083
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

Taitaa mennä postinumeroiden mukaan noi vakuutushinnat?

Joku aika sitten näistä oli jossain ketjussa juttua, ja vinkkasin silloinkin että kannattaa hankkia käsiinsä vakuutusedustaja, eli henkilö joka yrittäjänä myy jonkun yhtiön vakuutuksia. Siellä tuntuu olevan hinnoitteluvaraa paremmin kuin suoraan yhtiöstä kysyessä. Itselläkin muistissa jostain iän aikaa sitten tilanne, jossa kilpaileva yhtiö teki halvemmat tarjoukset vakuutuksesta, kysyin Tapiolasta (ei ollut silloin vielä lähinen) ja sanoivat just tolleen, että hinta on hinnastosta ja sillä saletti. Vaihtui sitten yhtiö.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3868
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mut toimi se hinnottelu muinaises Tapiolaski ihan konttoris istues. Marisin jotain kun rahaa menee ja mitään ei tuu, kun oli opintolainaa myöte kaikki Tapiolas ja niin vain sain avon kaskoon jonku pölhön -90 % alennusrivin tms vuodeks tai jotain. Sillainhan täs on inan naimisis LT:n kans kun sairaskuluvakuutukset on siä. Sitte siä on edelleen -17 % keskitysale "vanhojen sääntöjen perusteella" eli ihan listahintaa ei mee. Ja pitkälti ton -17 ja S-bonuksen kompona se onki ollu halvin, mutta nyt toi liikennevahinkohistoria rikko perinteen. Ehkä kaivan sen yrittäjän ja vaihdan takasi OP-bonusten loputtua, et kiitos vinkistä :D

Toisaalta isoja aleja saa vaihtamalla työpaikkaani. Hakeutumalla alan firmaan töihin saa henkilökunta-alennuksen vakuutuksien lisäksi asuntolainaan. Kaveri on vahinkotarkastajana ja se joskus kerto niistä aleista eikä ne ollu mikkää olemattomat... Olettaen, että ei värittäny hirveesti. Toisaalta vaihtamises on se ongelma, että en näe itseäni vahinkotarkastajana ja toisaalta mun cv:llä ei varmaan muutakaan järkevää niis firmois oo.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2399
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tai sitten hankkii sen verran kovapalkkaisen työn, ettei tarvitse vahinkotarkastajana alejen takia potkia kaiken maailman romujen renkaita?! :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
aero
-
Viestit: 6969
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
To Loka 01, 2020 14:52
Taitaa mennä postinumeroiden mukaan noi vakuutushinnat?
Todennäköisesti joo. Aikoinaan ainakin väittivät että olisi silloin mennyt kuntarajojen mukaan.
AZP kirjoitti:
To Loka 01, 2020 14:52
Joku aika sitten näistä oli jossain ketjussa juttua, ja vinkkasin silloinkin että kannattaa hankkia käsiinsä vakuutusedustaja, eli henkilö joka yrittäjänä myy jonkun yhtiön vakuutuksia. Siellä tuntuu olevan hinnoitteluvaraa paremmin kuin suoraan yhtiöstä kysyessä.
Tätä voin kyllä kompata, tuolla tavoin on aika hyvin irronnut siivua alaspäin käytännössä kaikesta muusta paitsi siitä pyörästä, sille ei yrittäjätoverikaan pystynyt lyömään järkevää hintaa edustuksensa valikoimasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3049
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^Voin yhtyä tähän. Kun istahdettiin vakuutusmyyjän kanssa samaan pöytään ja käytiin tilanne läpi, hän pystyi heittämään niin hyvän tarjouksen pöytään, ettei tarvinnut kahta kertaa miettiä.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3868
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Se on taas tää aika vuodesta:

Kuva

Talvivanteiden keskilätkät oli mallia merkitön ja jouseton, eli varmaan jotain Aliexpressin tosi hyviä. Puolet puuttu. Siirsin orkkikset kesävanteista noihin, niin on siistimmät.

Kuva

Kilometrejä oli 353 780 päivämäärällä 17.10.2020. Aikaisemmin viime vuosina oon vaihdellu tän talouden autoihin talvirenkaita seuraavasti:
27.9.2019
7.10.2018
28.10.2019
21.10.2018
21.10.2017

Eli oli ilmastonmuutosuskovainen tai ei, niin ekat yöpakkaset ja sen myötä triggeröitynyt rengasrullianssi on pääasiassa osunut samoille tienoille. Tuota vanhempaa dataa ei ole ja toisaalta muistan senkin ajan, kun nuorena ja tietäväisenä ajoin ensilumetkin kesärenkailla. Nyt iän myötä on tullut se ajatusmalli, että kun lasit jäätyy öisin, niin siinä on oikea hetki vaihtaa talvirenkaat alle. Ilman lämpötila ja autojen hiutalevarottimet ei sinänsä vaikuta, kun se tie on usein jäässä jo kuudenkin asteen tienoilla eikä siinä ole mitään ihmeellistä.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3868
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tylsä auto, josta ei riitä tarinaa. Mut sellasta se elämä on joskus. Toisaalta ihan hyväkin.

Tätä autoa olen vannonut pitäväni ainakin syksyyn 2021, koska oletettavasti sinne saakka pääsee ilman renkaiden uusimia. Siis jotta ei tarvitse myydä kaksilla hyvillä renkailla, ja vaihdon yhteydessä ostaa taas kaksi kierrosta uusia. Mutta niinhän olen tähän saakka tehnyt lähes poikkeuksetta :oops:

Mutta mutta, on olemassa myös hienoinen riski siitä, että myös talvi 21-22 menisi nykyisillä Nexeneillä, mutta siitä huolimatta kävin Traficomin sivuilla naksuttelemassa valmista kohtaloa tälle autolle:
Tapahtuman nimi: Ajoneuvon liikennekäyttöönotto
Tapahtuma: Ajoneuvo on liikenteessä 29.12.2020 jatkuen toistaiseksi
Ajoneuvon tiedot: XXX-XXX Henkilöauto Saab 9000 2.0
Hinta: 0 €
Tapahtuma-aika: 29.12.2020 21:05
Eli romutuspalkkiohan se. Siis varmuudeksi otin vanhan tonnarin nyt liikennekäyttöön, jos sen romuttaa ensi vuonna. Inkkuhan on liian uusi, ja se olisikin ollut vähän liian hyvä diili myydä tää osina ja lopuksi kuitata romutuspalkkio... Mutta Inkku lähtee jos tonnari romutetaan.

Noh, tuskin mitään olen ostamassa. On muita suunnitelmia henkilökohtaisen kassavirran hallinnalle, mutta varmuuden vuoksi jos nyt sitten innostun töpseli-Leonia koeajamaan ja vielä kauppoja hieromaan. Kun ilman vaihdokkia tinkimisestä jäi hyvät fiilikset vuonna 2017...
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3868
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

JP_Vette kirjoitti:
Ti Joulu 29, 2020 21:14
Tylsä auto, josta ei riitä tarinaa. Mut sellasta se elämä on joskus. Toisaalta ihan hyväkin.
Tämä pätee edelleen. Tosin nyt meni jo kesätassut alle kilometrilukemalla 361 600 eli mun omistuksessa tämä on ollut jo 39 365 km. Kaikki tiesivät, että näissä on sähkövikaa ja muutenkin vähän Opeleita, mutta ei tälle tosiaan ole tehty kuin ne hehkut, takajouset ja talvella meni laturikin jo lukemalla 358 063 km. Eli ihan susip*ska sekin, kun ei edes neljää sataa tuhatta kestänyt :evil: Eikä ollut edes Saabille sukua, vaan sai vaihdettua rivitalon parkkiksella 15 asteen pakkasessa yläkautta :lol: Ja ainoa oheispurku oli ilmanputsarin kotelo, et sai moniurahihnan pois ja paikalleen :D

Vanhaan uskolliseen tyyliin siirsin valmiiksi likaiset keskilätkätkin suoraan kesävanteille.

Kuva

Sinänsä tuolla ei ole väliä, kun soratietä saa kelirikkoaikaan ajaa viitisen kilometriä ennen asfalttia... Niin ja samalla sitte vaihdoin myös öljyt ja suodattimen, kun niilläkin tuli samaan aikaan 15 tkm mittariin.

Linglongeissa oli edelleen muistaakseni 6, 6, 7 ja 7 mm pintaa, eli ei nuo kiinaihmeet ainakaan keskivertoa nopeammin kulu. Kesiä on takana puolitoista, joka tekee 15 807 km. Eli noilla rullaa sitte varmaan sen 40-50 tkm jos vain rungot kestää.

Nexenin Winspiket taas näyttivät kahden talven ja 19 964 km jälkeen tältä:

Kuva

Pintaa on edelleen 8, 8, 9 ja 9 mm, joten ei nuo kulu. Toisaalta "ihan hyvin noilla pärjäsi". Eli sanoisin, että kolmas talvi menee jo liukasteluksi, kun ei nuo kulu. Eli ovat kovat.

Sinänsähän tää on ankeaa, jos nastarenkaita alkaa uusimaan vaikka piikit ovat paikallaan ja pintaakin on melkein 10 mm. Toisaalta piikit ja uran syvyys ei kerro pidosta mitään. Sillain se oli helppoa aikaa, kun K Astralla tuuppasi 70 tkm vuoteen, että talvirenkailla ei ollut edes teoreettisia mahdollisuuksia selvitä syksystä jouluun saakka toista talvea, joten sain aina laittaa uudet. Nyt pääsen tähän henkisen taiston maailmaan. Eli Opelia ei tartte korjata eikä renkaitakaan uusia. Ihanteellista käyttöautoilua mun mielestä. Harrasteromut sit erikseen :D
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2399
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tätä täytyy kyllä sen verran kompata, että ne "valmiit" talvirenkaat on löytänyt usein vielä kerran tai toisenkin alle vielä yhdeksi kaudeksi. :facepalm_man:

Tänä talvena jouduin kyllä pahimmilla liukkailla toteamaan, että Rellun renkaat oli paikoin vaarallisen liukkaat. Eli ensi syksynä eivät enää päädy alle. Toki täytyy sanoa, että 90% talven ajoista pärjää täällä suolatuilla teillä niillä huonoillakin renkailla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3868
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Siinä se hölmöys onki, et ison osan talvesta ajais vaikka kesärenkailla, mutta viime talvenaki täällä Pirkanmaalla oli aika paljo niitä päiviä, et tien pinta oli liian kylmä suolaukselle, tai jos ei ollu, niin ennusteen mukaan oli menos liian kylmäks ja valtatiet sitte oli liukkaita. Ja sillon olis kiva olla renkaassa muutakin ominaisuutta kuin muodollisesti rapiseva nasta :roll:

Mut joo, luulen kyl et noi viä kerran tulee laitettua alle :lol:
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Vastaa Viestiin