NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Itsellä on myös tullut oikeastaan vähistä kilometreistä johtuen sinniteltyä jo viisi talvea samoilla renkailla. Tänä talvena kyllä paikoin joissain risteyksissä on tuntunut siltä, että ensi talvena niitä ei enää alle pistetä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Tämä ketju lähenee seuraavaa otsikonpäivitystä. Autonvaihtokuume on kova ja siihen on erinäisiä syitä. Niihin nyt ei vielä pureuduta sen kummemmin, mutta paljon on tullut Nettiautoa selattua.
Tavallaan Ampera/Volt on ykkösenä ollut mielessä jo pitkään, mutta niissä nostattaa kulmakarvoja vähän sama syndrooma kuin noissa Outlandereissakin: ne on kaikki niitä romuja, jotka ei Keski-Euroopassa enää menneet kaupaksi ja ne on myyty tyhmille suomalaisille ylihintaan. Vähän kuin ne Saksan tuonnit silloin vuosituhannen vaihteessa... Eli ei jaksa panostaa niihin sen enempää. Toisaalta myös takakontittomuus on ongelma. Ei niinkään lapsien kannalta (rattaita ei enää roudata) vaan koiran.
Tavallaan Amperasta pääsin sitte V60 Hybridiin, mutta niissä on vähän samaa syndroomaa sen tuonti-statuksen kanssa ja toisena on sitten ne "kaikista hajoavata kompressorit". Lisäksi hinta karkaa suhteessa siihen, miten vanhoja romuja ne ovat.
No sitten palasin jo Inkkuihin, kun niitä saisi oikeasti halvalla. Kymppitonnilla irtois reilu 100 tkm ajettu diesel. Niis olis hinta kohdallaan, mutta ei jotenki haluais toista Inkkua heti perään.
Inkuista sitten pääsin B Inkkuihin, joita saa reilulla kympillä, mutta esimerkiksi tossa lähellä Bilar99e:ssä sitten rahotus oli 4500 € viidelle vuodelle. Eli karkeasti tonni vuodessa. Kysyin myyjältä puhelimessa, että yrittääkö hän kusettaa mua, mutta hän koitti selittää kuukausierää eikä luoton kustannuksia. Joo, pitäkööt Inkkunsa...
Tuosta rahotuskusetuksesta sitten pääsinkin käänteiseen tapaan etsiä autoja, eli katsoinkin rahotuksen hintaa enkä niinkään niitä tuttuja ja turvallisia malleja. Tavallaan tässä on helppo huijata itseään, mutta unohdetaan se. Ja tuossa Tampereella sitten olikin sopivasti alle 30 minuutin säteelle sopiva kaikkien autojen äiti: VAG kuivalla seiskapykäläisellä DSG:llä
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/12178972
Seiskalovinen DSG on maineensa ansainnut, vaikka tutulla onkin sellainen 400 tkm ajettuna ja vasta toinen kytkin ja mekatroniikka menossa. Eli jos ne korjaisi nyt, niin pääsisi toiset 200 tkm päälle. Eli siitä ei huolta. Mutta kun ne on kaikki niin onnettomia jo niinku kokemuksena, vaikken koskaan olekaan ajanut sellaisella... Ne eivät ryömi, hyökkäävät liikkeelle lähtiessä jne. Lisäksi yksi tuttu tiesi, että ei toi EA288 vissiin ihan jumal-moottorin maineessa ole, vaikkakin vissiin ihan ok. Mene ja tiedä sitte.
No koska auto oli tossa lähellä, niin kävin sitten ajamassa. Ekana haukun DSG:n omituisuudet: ei omituisuuksia Sehän osasi ryömiä eteen ja taa, kun jalan nosti jarrulta se lähti eteenpäin kuten kuuluu, jos paino lusikan lattiaan se lähti rivakasti muttei loikannut. En ymmärrä. Ehkä tää on taas näitä, että tietämättömät huutelevat.
Tuo sisustahan oli aika jees. Ei toki nahkaa, mut penkit oli hyvät ja tykkäsin ettei ollut musta tai harmaa. Lisäksi alcantara tuntu ihan kivalta.
Valot oli jo hassusti kulunu
Lisäksi tossa pitäisi olla myyjän mukaan bi-xenonit, ja tuntu siä heijastimetki olevan, muttei niissä mitään syttyny. Ehkä automatiikka sitte laittaa niitä vasta vauhdis? Tai sitten ne on vain xenonit ilman apupitkiä. Tai sitten olen ymmärtänyt väärin, ja bi tarkoittaa vain pitkiä, ei suoraan sitä, että olisi toiset apuna pitkien kaveriksi.
Tästä taas saa ihmetellä sitä longlife-hehkutusta. Tossahan lukee ihan niinku Opelinki ohjees, että Suomessa ei tarttis ajaa 30 tkm öljynvaihtovälillä...
Ei nyt liity tähän, mutta isä löysi varmaan Suomen ainoa longlife-huoltamattoman XC70 (merkkiliikkeen leimat, eli varmaan oikeasti) ja aika nopsaa se sillon ostettiin...
Yleensä olen pessimisti, mutta otetaan nyt tän autot hyvät puolet ensin:
+ Kahdet hyvät renkaat, talvirenkaat siis 2020 leimoilla olevat Nokian kitkat (heti säästy tonni yleisellä ruoskatasolla)
+ Varusteita kauppakassiks ihan ok (ml. adaptiivinen cruise ja keyless)
+ Vähän laiska, mutta kerkes litrasellaki
+ Kuiva DSG7 oli aika jumalainen koeajon perusteella
+ Koiraverkko valmiina (heti säästy 200 €)
+ Aika hajuton ja mauton, vaikea oli keksiä mitään pahaa
- Longlife...
- Laatikon öljyt tehtaan jäljiltä huoltokirjan mukaan...
- DPF paikallaan koska pakoputki puhdas...
- Varmaan myös EGR...
- Tuli savua öljykorkista ja tikusta lämpösenä, ei patsaana mutta savutti
En tiä sitte. Mä olen sitä koulukuntaa, että terve kone ei huohota, mutta taas esimerkiksi D5 huohottaa jo uutena. Tai niin väitetään. Yhden Inkunki taannoin hylkäsin kun huohotti 200 tkm ajettuna ja tuo 370 tkm ajettu ei huohota vieläkään.
Toinen on sitten toi DSG. Toisaalta vois sitä alkaa tinkimään, mutta kai sitä on pakko asennoitua, että mekatroniikka ja kytkin menee uusiksi. Rahaa palaa.
Mutta onko tuo EA288 nyt sitten susipaska koneena vai ei? Kannattaako näihin sekaantua? Muuten olisin jo alkanu hieroon kauppaa, mutta tuo huohotus. Lisäksi tässä on vähän ongelmaa, kun taannoin mustaa T7-femmaa ostaessa en uskonut kaikkia paskakertomuksia tältä foorumilta ja uhosin, että ei ne kaikki välttämättä ole paskoja, ja kyllä siitä aika syvä viilto tuli saabistin sydämeen. Ja aika pitkä lovi lompakkoon. Nyt koitan olla realisti, vaikka toi vaalea alcantara olisikin kiva vaihtoehto kun vie lapsia tarhaan ja hakee maitopurkin Salesta.
Tavallaan Ampera/Volt on ykkösenä ollut mielessä jo pitkään, mutta niissä nostattaa kulmakarvoja vähän sama syndrooma kuin noissa Outlandereissakin: ne on kaikki niitä romuja, jotka ei Keski-Euroopassa enää menneet kaupaksi ja ne on myyty tyhmille suomalaisille ylihintaan. Vähän kuin ne Saksan tuonnit silloin vuosituhannen vaihteessa... Eli ei jaksa panostaa niihin sen enempää. Toisaalta myös takakontittomuus on ongelma. Ei niinkään lapsien kannalta (rattaita ei enää roudata) vaan koiran.
Tavallaan Amperasta pääsin sitte V60 Hybridiin, mutta niissä on vähän samaa syndroomaa sen tuonti-statuksen kanssa ja toisena on sitten ne "kaikista hajoavata kompressorit". Lisäksi hinta karkaa suhteessa siihen, miten vanhoja romuja ne ovat.
No sitten palasin jo Inkkuihin, kun niitä saisi oikeasti halvalla. Kymppitonnilla irtois reilu 100 tkm ajettu diesel. Niis olis hinta kohdallaan, mutta ei jotenki haluais toista Inkkua heti perään.
Inkuista sitten pääsin B Inkkuihin, joita saa reilulla kympillä, mutta esimerkiksi tossa lähellä Bilar99e:ssä sitten rahotus oli 4500 € viidelle vuodelle. Eli karkeasti tonni vuodessa. Kysyin myyjältä puhelimessa, että yrittääkö hän kusettaa mua, mutta hän koitti selittää kuukausierää eikä luoton kustannuksia. Joo, pitäkööt Inkkunsa...
Tuosta rahotuskusetuksesta sitten pääsinkin käänteiseen tapaan etsiä autoja, eli katsoinkin rahotuksen hintaa enkä niinkään niitä tuttuja ja turvallisia malleja. Tavallaan tässä on helppo huijata itseään, mutta unohdetaan se. Ja tuossa Tampereella sitten olikin sopivasti alle 30 minuutin säteelle sopiva kaikkien autojen äiti: VAG kuivalla seiskapykäläisellä DSG:llä
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/12178972
Seiskalovinen DSG on maineensa ansainnut, vaikka tutulla onkin sellainen 400 tkm ajettuna ja vasta toinen kytkin ja mekatroniikka menossa. Eli jos ne korjaisi nyt, niin pääsisi toiset 200 tkm päälle. Eli siitä ei huolta. Mutta kun ne on kaikki niin onnettomia jo niinku kokemuksena, vaikken koskaan olekaan ajanut sellaisella... Ne eivät ryömi, hyökkäävät liikkeelle lähtiessä jne. Lisäksi yksi tuttu tiesi, että ei toi EA288 vissiin ihan jumal-moottorin maineessa ole, vaikkakin vissiin ihan ok. Mene ja tiedä sitte.
No koska auto oli tossa lähellä, niin kävin sitten ajamassa. Ekana haukun DSG:n omituisuudet: ei omituisuuksia Sehän osasi ryömiä eteen ja taa, kun jalan nosti jarrulta se lähti eteenpäin kuten kuuluu, jos paino lusikan lattiaan se lähti rivakasti muttei loikannut. En ymmärrä. Ehkä tää on taas näitä, että tietämättömät huutelevat.
Tuo sisustahan oli aika jees. Ei toki nahkaa, mut penkit oli hyvät ja tykkäsin ettei ollut musta tai harmaa. Lisäksi alcantara tuntu ihan kivalta.
Valot oli jo hassusti kulunu
Lisäksi tossa pitäisi olla myyjän mukaan bi-xenonit, ja tuntu siä heijastimetki olevan, muttei niissä mitään syttyny. Ehkä automatiikka sitte laittaa niitä vasta vauhdis? Tai sitten ne on vain xenonit ilman apupitkiä. Tai sitten olen ymmärtänyt väärin, ja bi tarkoittaa vain pitkiä, ei suoraan sitä, että olisi toiset apuna pitkien kaveriksi.
Tästä taas saa ihmetellä sitä longlife-hehkutusta. Tossahan lukee ihan niinku Opelinki ohjees, että Suomessa ei tarttis ajaa 30 tkm öljynvaihtovälillä...
Ei nyt liity tähän, mutta isä löysi varmaan Suomen ainoa longlife-huoltamattoman XC70 (merkkiliikkeen leimat, eli varmaan oikeasti) ja aika nopsaa se sillon ostettiin...
Yleensä olen pessimisti, mutta otetaan nyt tän autot hyvät puolet ensin:
+ Kahdet hyvät renkaat, talvirenkaat siis 2020 leimoilla olevat Nokian kitkat (heti säästy tonni yleisellä ruoskatasolla)
+ Varusteita kauppakassiks ihan ok (ml. adaptiivinen cruise ja keyless)
+ Vähän laiska, mutta kerkes litrasellaki
+ Kuiva DSG7 oli aika jumalainen koeajon perusteella
+ Koiraverkko valmiina (heti säästy 200 €)
+ Aika hajuton ja mauton, vaikea oli keksiä mitään pahaa
- Longlife...
- Laatikon öljyt tehtaan jäljiltä huoltokirjan mukaan...
- DPF paikallaan koska pakoputki puhdas...
- Varmaan myös EGR...
- Tuli savua öljykorkista ja tikusta lämpösenä, ei patsaana mutta savutti
En tiä sitte. Mä olen sitä koulukuntaa, että terve kone ei huohota, mutta taas esimerkiksi D5 huohottaa jo uutena. Tai niin väitetään. Yhden Inkunki taannoin hylkäsin kun huohotti 200 tkm ajettuna ja tuo 370 tkm ajettu ei huohota vieläkään.
Toinen on sitten toi DSG. Toisaalta vois sitä alkaa tinkimään, mutta kai sitä on pakko asennoitua, että mekatroniikka ja kytkin menee uusiksi. Rahaa palaa.
Mutta onko tuo EA288 nyt sitten susipaska koneena vai ei? Kannattaako näihin sekaantua? Muuten olisin jo alkanu hieroon kauppaa, mutta tuo huohotus. Lisäksi tässä on vähän ongelmaa, kun taannoin mustaa T7-femmaa ostaessa en uskonut kaikkia paskakertomuksia tältä foorumilta ja uhosin, että ei ne kaikki välttämättä ole paskoja, ja kyllä siitä aika syvä viilto tuli saabistin sydämeen. Ja aika pitkä lovi lompakkoon. Nyt koitan olla realisti, vaikka toi vaalea alcantara olisikin kiva vaihtoehto kun vie lapsia tarhaan ja hakee maitopurkin Salesta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
^Bi-xenoneilla yleensä tarkoitetaan sitä, että sekä lyhyt että pitkä toteutetaan xenonilla. Yleensä samalla polttimolla, siirtämällä varjostin pois edestä, joten jos mitään ei syty lisää vaan rajaus vaan poistuu kun laittaa pitkät päälle, on autossa nimenomaan bi-xenonit.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Okei kiitos. Mä oon vaan niin tottunu siihen, et on myös apupitkät... Plus tos oli umpios "apupitkien heijastin" jossa ei ainakaa vilkku syttyny, niin ehkä se oli sitte vain koriste. Tai joku kääntymisvalo.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Kymppitonni kakssataa työnnettyyn Volkkariin, josta porsii kohta laatikko ja jossa väljä kone huohottaa. Jakopää on sentään tehty, vaikkei mikään takaa, ettei tehdä kohta uudelleen. Sinä olet ennakkoluuloton mies, mutta johonkinhan se raja pitäisi vetää
Ihan aikuisten oikeasti, en tosiaan ymmärrä, miten kukaan voi noita edes puolitosissaan harkita omalla rahalla hankkivansa. Onhan tolla rahalla valinnanvaraa.
Hae ennemmin vaikka tommonen https://www.nettiauto.com/renault/megane/12110865, varmasti vähemmän jännittävä kuin Volkkari eikä varmasti huonompi auto ?
Ihan aikuisten oikeasti, en tosiaan ymmärrä, miten kukaan voi noita edes puolitosissaan harkita omalla rahalla hankkivansa. Onhan tolla rahalla valinnanvaraa.
Hae ennemmin vaikka tommonen https://www.nettiauto.com/renault/megane/12110865, varmasti vähemmän jännittävä kuin Volkkari eikä varmasti huonompi auto ?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Niin sais ton saman kone- ja laatikkovikasen raksuttimen halvemmalla karsimalla varusteita... Mut toi oli niinku rakkautta ensikosketuksesta. Vähän kuin Saabia koittais, kun niis on heti hyvä fiilis
Ja sitte kun kymppitonnista ottaa tonnin tinkivaran ja tonnin rengastuksen (jota harvoin saa käytetyis tälleen mukaan), niin eihän se tavallaan ole enää kuin kaheksan tonnin ruoska
Mut joo. Nyt pitää lopetella selittely ja nukkua yön yli. Onneks töis on tasasen harmaa arki ja se tilinauhaki varmaan on jo saatavis tän kuun palkasta, jos haluaa nelinumeroisen määrän syitä jatkaa Inkulla
Ja sitte kun kymppitonnista ottaa tonnin tinkivaran ja tonnin rengastuksen (jota harvoin saa käytetyis tälleen mukaan), niin eihän se tavallaan ole enää kuin kaheksan tonnin ruoska
Mut joo. Nyt pitää lopetella selittely ja nukkua yön yli. Onneks töis on tasasen harmaa arki ja se tilinauhaki varmaan on jo saatavis tän kuun palkasta, jos haluaa nelinumeroisen määrän syitä jatkaa Inkulla
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Aivan turhaa jauhantaa on tuosta DSG:stä valittaminen. Jos se olisi oikeasti huono, niin niitä ei ole tuolla liikenteessä noin paljon. On varmasti olemassa huonoja yksilöitä joista ei ole pidetty asianmukaisesti huolta, niin varmasti ne ovat pilalla. Audin S-Tronic alkoi myös kestämään vuoden 2012 jälkeen, kun niihin palautettiin vaihteistoöljyn vaihto 60tkm välein. Mutta pointti on se, että hyvin ja asiallisesti huollettua DSG:tä on aivan turha jännittää.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
En mä tuota DSG:tä sinänsä pelkääkkää, vaan enemmän tuota moottoria. Saabit on tässäkin suhteessa helppoja harrastaa. Vähän niinku Volvot. On D5 mustalla ja harmaalla kannella. Helppo erottelu ja tietoa on saatavilla. Sitten taas mitä tulee noihin Volkkareihin, niin tuntuu että niitä vain haukutaan ymmärtämättä mistä puhutaan. Siis että on muutakin kuin iskutilavuus. Tää on ihan mahoton suo. Vähimmällä pääsis ostamalla sen A Inkun... Sillä pääsis sitte 300 tkm huoletta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Volvoon tinkaat kompuran vaihdon hintaan kuuluvaksi jos ei ole jo huuhtelun kanssa vaihdettu niin problem solved. Ihan mainio auto!
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
^^^Iso osa kestää aivan varmasti ja vähän version mukaan on kestävyys, mutta jos syvennyt hetkeksi vaikka myynti-ilmoituksiin, niin et voi olla huomaamatta, kuinka monessa yksilössä on maininta laatikon uusimisesta jo melko pienillä kilometreillä. Aivan turha on myös jauhaa, etteikö DSG olisi ollut yksi suurimmista susista ikinä. Parisataa ajetussa VAGissa kyllä todellakin kannattaa sitä laatikkoa miettiä, eikä olla miettimättä. Ei tarvitse edes mutuilla, monta kyyneltä on korjaamolla tästä asiasta vuodatettu ja esimerkkejä on lähipiiristä ja tuttavapiiristä pilvin pimein, niin laatikoiden kuin jakopäiden osalta. Jos ne olisivat hyviä, huolettomia ja kestäviä, suosittelisin mielelläni kaikille. Mutta kun ne eivät ole.
En tietenkään tarkoita Vetteä, mutta aivan liian moni "ei automies tai nainen" ostaa Vw:n sen takia kun Volkkari on hyvä auto, mutu jostain aikojen takaa, auton ostoon menee omat ja varastetut ja korjausvaraa ei jätetä yhtään. Sitten on sormi suussa, kun pitäisi kaivaa nelinumeroinen summa korjauksiin. Noitten konsultaatioiden kanssa on tullut sen verran osallistuttua, painittua ja vertaistukea tarjottua, että riittäisi kyllä. Tosi moni tavallinen palkansaaja hankkii autonsa 5-10v ikäisenä, 100-200 tkm ajettuna, eli juuri sellaisessa vaiheessa, kun se siihen asti hyvin toiminut laatikko tai jakopää porsii ensimmäisen kerran.
Yhdellekään tutulleni jonka taloudelliset realiteetit tiedän, en ole koskaan näitä laitteita suositellut. Suurin osa ajaa Toyotilla, Hondilla jne. Jos on liitua, niin jokainen piirtää kuten haluaa. Mutta jos liidut pitää lainata tai ne ovat vähissä, kannattaa vähän miettiä mitä tekee
Siinä mun kakskytä senttiä tähän aiheeseen. Anteeksi paatos, lempiaiheita.
En tietenkään tarkoita Vetteä, mutta aivan liian moni "ei automies tai nainen" ostaa Vw:n sen takia kun Volkkari on hyvä auto, mutu jostain aikojen takaa, auton ostoon menee omat ja varastetut ja korjausvaraa ei jätetä yhtään. Sitten on sormi suussa, kun pitäisi kaivaa nelinumeroinen summa korjauksiin. Noitten konsultaatioiden kanssa on tullut sen verran osallistuttua, painittua ja vertaistukea tarjottua, että riittäisi kyllä. Tosi moni tavallinen palkansaaja hankkii autonsa 5-10v ikäisenä, 100-200 tkm ajettuna, eli juuri sellaisessa vaiheessa, kun se siihen asti hyvin toiminut laatikko tai jakopää porsii ensimmäisen kerran.
Yhdellekään tutulleni jonka taloudelliset realiteetit tiedän, en ole koskaan näitä laitteita suositellut. Suurin osa ajaa Toyotilla, Hondilla jne. Jos on liitua, niin jokainen piirtää kuten haluaa. Mutta jos liidut pitää lainata tai ne ovat vähissä, kannattaa vähän miettiä mitä tekee
Siinä mun kakskytä senttiä tähän aiheeseen. Anteeksi paatos, lempiaiheita.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Vertaappas ihan, että vaikka Suomesta löytyisi 500 laatikko vaihdettu tapausta, niin se on prosentuaalisesti mitätön määrä verrattuna siihen, että kuinka paljon niitä on valmistettu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
^Minä en tiedä muuta kuin sen, että omassa kokemuspiirissäni VAG-konsernin laitteet ovat aiheuttaneet enemmän surua ja murhetta kuin kaikki muut merkit yhteensä. Riittää omalle rajoitetulle kapasiteetilleni.
Piti muuten mainita, että noista JP_Vetten linkkaamista kuvista säväytti eniten B-Inkku, tuota samaa yksilöä katselin päivänä muutamana, kun tsekkailin, millaista premiumia on pienellä rahalla saatavilla dieselien puolelta. On kyllä asiallinen peli kaikkiaan tuollainen, muotokieli on kaiken päälle tosi hieno ja onnistunut.
Piti muuten mainita, että noista JP_Vetten linkkaamista kuvista säväytti eniten B-Inkku, tuota samaa yksilöä katselin päivänä muutamana, kun tsekkailin, millaista premiumia on pienellä rahalla saatavilla dieselien puolelta. On kyllä asiallinen peli kaikkiaan tuollainen, muotokieli on kaiken päälle tosi hieno ja onnistunut.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Noita kivasti varusteltuja B Inkkuja on jo muutama enemmän ajettuna. Jokases tuntuu olevan nappuloita ratin vasen puoli täynnä, eli liittynevät taksamittariin ja hälynappeihin. Ja mones viä lukee, et sis. alv, joka kruunaa teorian.
Tosta mustasta yksilöstä sen verran, että siihen on lyöty takuuseen tehdasuus laatikko ja turbo ihan just. Mutta tosiaan sen kattominen kaatu rahotukseen, kun kyllä mulla liituvalikoima on kunnossa, mutta ei kuitenkaan niin hyväs, et tonnia vuodes maksaisin autorahotuksesta. Se on hyvän T7-kolkin verran vuoteen, eikä siitä jää mitään ittelle. Sen kolkin kans kuitenki on aina se sama tonnin kolkki vuoden päätteeks
EDIT: tohon Volvo D6:n kompurahommaan viä, niin sen D6:n kanssa pelottaa myös se, että jos sen kanssa meneeki sormi suuhun. Periaattees vaikka millanen pökäle osuis tuulettimeen DSG:n tai väljän EA288:n kanssa, niin sen voi aina nilkuttaa isän halliin ja käyttää viikonlopun, tai vaikka kaks, sen rassaamiseen. Viitaten siis tuohon liituhommaan ja elämän realiteetteihin autojen kanssa.
Tosta mustasta yksilöstä sen verran, että siihen on lyöty takuuseen tehdasuus laatikko ja turbo ihan just. Mutta tosiaan sen kattominen kaatu rahotukseen, kun kyllä mulla liituvalikoima on kunnossa, mutta ei kuitenkaan niin hyväs, et tonnia vuodes maksaisin autorahotuksesta. Se on hyvän T7-kolkin verran vuoteen, eikä siitä jää mitään ittelle. Sen kolkin kans kuitenki on aina se sama tonnin kolkki vuoden päätteeks
EDIT: tohon Volvo D6:n kompurahommaan viä, niin sen D6:n kanssa pelottaa myös se, että jos sen kanssa meneeki sormi suuhun. Periaattees vaikka millanen pökäle osuis tuulettimeen DSG:n tai väljän EA288:n kanssa, niin sen voi aina nilkuttaa isän halliin ja käyttää viikonlopun, tai vaikka kaks, sen rassaamiseen. Viitaten siis tuohon liituhommaan ja elämän realiteetteihin autojen kanssa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Näytät vrcf ketjua myyjälle jos ei vielä kompuraongelmat ole tuttua niin meneeki myyjällä sormi suuhun...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Nuo koneet savuttaa öljykorkista aivan kaikki. Ei edes tarvitse olla käynnissä, vaan sitä tulee pitkäänkin sammutuksen jälkeen.
Kuivaan DSG:hen ei kuulu huolto-ohjelmassa öljynvaihtoa. Mekatroniikka ja itse hammasrattaat ovat erillisissä tiloissa erillisillä öljyillä. Rattaiden öljy vastaa siis manuaalilaatikon öljyä ja pysyy hyvänä pitkään. Mekatroniikan öljy ei käytännössä kulu, kun sille ei ole mitään varsinaista kuluttajaa, paitsi lämmönvaihtelu. Ja sitäpaitsi se mekatroniikka hajoaa ensin
Kannattaa katsoa, milloin jakopää vaihdettu. Noissa oli aika pitkä ilmoitettu vaihtoväli, muistaakseni 210tkm. Mutta jakopään hammasrattaat ovat niin pehmeää metallia, että kuluvat ennen hihnaa ja sitten särkyvät. Yleensä 120tkm kohdalla ollet jo vaihtokunnossa. Muutaman nähnyt, joissa täystuho on jo tapahtunut n.90tkm kohdalla.
Kuivaan DSG:hen ei kuulu huolto-ohjelmassa öljynvaihtoa. Mekatroniikka ja itse hammasrattaat ovat erillisissä tiloissa erillisillä öljyillä. Rattaiden öljy vastaa siis manuaalilaatikon öljyä ja pysyy hyvänä pitkään. Mekatroniikan öljy ei käytännössä kulu, kun sille ei ole mitään varsinaista kuluttajaa, paitsi lämmönvaihtelu. Ja sitäpaitsi se mekatroniikka hajoaa ensin
Kannattaa katsoa, milloin jakopää vaihdettu. Noissa oli aika pitkä ilmoitettu vaihtoväli, muistaakseni 210tkm. Mutta jakopään hammasrattaat ovat niin pehmeää metallia, että kuluvat ennen hihnaa ja sitten särkyvät. Yleensä 120tkm kohdalla ollet jo vaihtokunnossa. Muutaman nähnyt, joissa täystuho on jo tapahtunut n.90tkm kohdalla.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05