NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Niin ne Essolla tietävät, että Inkut ovat täynnä sähkövikoja. Tähänkin on iskenyt ensimmäinen: oikean oven kaiutin on pimeänä. Kuulemma ensin rätisi kunnes hiljeni. Noh, eikai siinä auta kuin kaivaa se esiin, jotta voi hakea Motonetista korvaavan halvimman tilalle.

Ovipahvin irrotus on sinänsä helppoa nykyautossa, että ruuveja on peräti kolme: yksi avausklivun alla ja kaksi kahvan alla. Nopea kasata tehtaalla...

Kuva

Sama nopean kokoamisen säästölinja jatkuu tietysti kaiuttimessakin, joka on peräti yhdellä ruuvilla kiinni! Kuvassa jo irti, mutta on siis tossa päällä.

Kuva

Kaiutin on kytketty oveen vesitiiviillä liittimellä. Tai siis ainaki mun silmään tuo näyttää semmoselta. Ainoa ongelma vaan oli, että liittimessä ei ollut sitä kumitiivistettä... Eli joko se ei ole sitä, autossa on kasausvirhe tai joku rähmäkäpälä on onnistunut hukkaamaan sen. No siitä heräsikin ajatus halpaan korjausyritykseen:

Kuva

Kuva

Ei oikeen ottanut toimiakseen liitin pohjassa saakka, mutta kun liitintä renkkas edestakasi varmaan 100 kertaa, löyty kontaktia myös pohjasta. Vikapaikka on nyt tiedossa eli jos ei pelaa kauaa, niin seuraavaksi voi sitten kolvata johdot suoraan kaiuttimeen kiinni ohi tuon liittimen...

Sitten vielä kasaus käänteisessä järjestyksessä. Autohan on ollut pääosin avopuolisoni ajossa pari vuotta ja tässä touhutessa huomasin, että tässä on myös ovitaskuihin valot!

Kuva

Tässähän tulee ihan Saabimaisia ylilaadun fiiliksiä kun vertaa K Astraan, josta vuosi vuodelta vain poistettiin varustetta ja ominaisuutta. Viimeisenä taisi jo lähteä hanskalokerostaki hidastin :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Lähti juu hidastin ja vissii valoki :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja koistha »

JP_Vette kirjoitti:
Ma Heinä 26, 2021 08:18
Autohan on ollut pääosin avopuolisoni ajossa pari vuotta ja tässä touhutessa huomasin, että tässä on myös ovitaskuihin valot!

Yritätkö ihan vakavalla naamalla väittää, että nuo valot toimivat edelleen ? :lol:
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Valo tais olla viimeks J Astras, ellen väärin muista.

^No nyt kun noin asian esitit, niin täytyypä ens yönä käydä kattomas :wink:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Apukuskin ovitaskuvalo:

Kuva

Ja kuskin:

Kuva

Eli se siitä pallosalamasta sähkövikoineen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

On tää autokuume vaan kökköä hommaa. Nyt olen iskeny silmäni tämmöseen:

https://www.nettiauto.com/opel/insignia/11929392

Kuva

Tossahan olis Infinityn poppeja lukuunottamatta about kaikki, mitä käyttöautoharrastaja kaipaa, mm:
-Haldex (tosin se stefa hajos vain mallivuosista 2011 ja 2012 eli ei koske tota)
-Flexride
-Kaksoismassavauhtipyörä

Plussana sitte viä tietysti Saabeistakin tuttu eLSD sekä jo nykyisen Inkun mukana todettu supertylsä A20DTH. Tollahan kelpais talvea vastaan taistella ja kulutuski pysyis ehkä jopa seiskalla alkavissa lukemissa manuaalivaihteiston ansiosta. Mutta en sitte tiiä... Kaks Inkkua pihas olis liikaa (juu, toi tulis mulle ja Saab sais lähteä) saabistin uskottavuudelle. Toisaalta kun tommosia ei Saabilta saa, niin kai sen vois hyväksyä. 9-3X olis joo, mutta ne vie bensaa niin paljo, ettei oikeen harrastinto kestä. Lisäks ne maksaa tuplasti ajettuna tuhansia euroja enemmän... Ja jos miettii purkuosien tulevia markkinoita, niin nelivetoinkkuja on nytki nettiautos yli 100 kpl, kolkkeja muutama hassu :roll:

Sillain mulla oli jo ostohousut aamulla jalassa, että olin lähdössä kohti Tuusulaa, mutta avopuoliso ehti nakkaan pesukoneen päälle ennen lähtöä lasten kanssa omiin touhuihinsa, niin sain pari tuntia viilettelyaikaa :lol: Katoin tuon omistajatiedot, niin ollu joulukuusta asti tolla häkkijobbarilla ja edellisellä omistajalla oli peräti kaks viikkoa. Ehkä loppu rahat, ehkä ei ollu oma juttu, ehkä on piilovika, ehkä piilovika on korjattu. Tai sitten vain isohkot dieselit, etenki Opelit "eksoottisella nelivedolla" eivät vain ole sitä kuuminta hottia tän päivän markkinoilla.

Jos tästä jotain positiivista pitäis ettiä, niin tommosen ostamalla uskaltaisi jo vannoa, että todennäköisesti se olisi viimeinen patteriton auto mun autoilun saralla. Nyt jo kannattaisi pohtia muita vaihtoehtoja, mutta ei ton tasosia saa tolla rahalla kuin dieselinä. Mut ehkä toi saa jäädä. Se on matkoineen ja koeajoineen kuuden tunnin reissu Tuusulaan ja todennäköisesti auto on niin romu, ettei sitä viitti edes koeajaa. Jos se olis huikea helmi, niin eiköhän joku opelisti olis jo hakenu sen talvirataleluks.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mua on silleen salaa jäänyt harmittamaan, etten tarttunut joulukuussa 2018 aika päättömään tarjoukseen nelivetoinkusta. Auto oli siis kesällä 2016 käyttöönotettu säntillisesti huollettu ja siisti Suomi-auto nahoilla ja muutenkin ihan ok varusteilla, mittarissa oli muistaakseni 165 tkm ja Länsiauton hintapyynnön näköjään laitoin tuohon tarinointiin muistiin: 16 790 €. Voimalinjana siis tuo 2.0 CDTI ja automaattivaihteet. Ja JP_Vetteä kiinostava tieto oli myös se, että autoon oli ostettu myös väri, joka oli diplomaatinsininen.

No se ei ollut kantri tourer, vaan normaalikorkuisella alustalla, mutta en pidä sitä mitenkään huonona asiana. Noi korotukset ja kumilirpakkeet ei mun silmään paranna kovinkaan monen auton ulkonäköä.

Joka tapauksessa, kun katsoo nyt MY2016 nelivetoinkkujen hintatasoa, niin ne lähtee 16 t€:sta ylöspäin. Tuosta diplomaattiooppelista voisi siis saada suunnilleen omansa pois vielä vajaan kolmen vuoden omistamisen jälkeenkin. Ja autohan oli kaikin puolin miellyttävä tuttavuus, varsinkin kun satuin koeajolle yhtenä talven kovimmista lumipyrypäivistä, eli salaharmitus ei johdu pelkästään siitä että rahallisesti diili olisi ollut erittäin hyvä.

Että ei ole ihan lineaarista tuo neliveto-ooppeleiden arvonalenema, kun ekan 2,5 vuoden aikana lähtee hinnasta 60 % ja sen jälkeen ei 2,5 vuoteen käytännössä mitään. Toki kilsojen kertyminen ei olisi tän auton kohdalla mennyt myöskään lineaarisesti, mutta siltipä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja koistha »

JP_Vette kirjoitti:
Ma Heinä 26, 2021 08:18
Niin ne Essolla tietävät, että Inkut ovat täynnä sähkövikoja.
JP_Vette kirjoitti:
Ma Heinä 26, 2021 22:38
Eli se siitä pallosalamasta sähkövikoineen.
Eihän Essoakaan enää ole olemassa (Suomessa)..... :lol:
Ihailtavaa aktiivisuutta joka tapuksessa tämänkin mysteerin selvittämisessä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja koistha »

AZP kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 09:14
Noi korotukset ja kumilirpakkeet ei mun silmään paranna kovinkaan monen auton ulkonäköä.
Eikös noiden kumilirpakkeiden tehtävänä ole toimia hyvänä säilytyspaikkana kaiken maailman suolapaskalle jne., jotta saataisiin pellit puhki ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^^Kieltämättä jos tuota muutaman vuoden takaista nyt ajattelee, niin sehän pätee edelleen mitä kirjoitit jo silloin varmaan mun K Astran ketjuun: Opel kannattaa ostaa pari vuotta vanhana :) Ja jos nyt vaikka tota mun kuolaamaa valkosta miettii, niin jos lyö kriteereiksi nelivedon ja Inkun laadun (eli jätetään ne Octaviat ym. mölytoosat pois laskuista) niin onhan noi Inkut ihan naurettavan halpoja. Tai ainaki kilpailijoihin verrattuna edullisia. Toki A Inkussa varmaan heijastuu se tosiasia, että B julkaistiin jo 2017 (vai 2016) jolloin vanhat jäi kirjaimellisesti vanhoiksi jo tuolloin 2018 talvella.

^^Mulla on pakkomielle kaikkeen Inkkua kohtaan olevaan haukkumiseen. Vähä samaa tasoa kuin Saabeissa käsijarru ottaa eteen ja kun se vihdoin saatiin taakse, niin ne se rumpujarruviritys Opelilta apinoituna "ei koskaan toimi" ja "on aina jäässä" eikä varsinkaan "talvella voi käyttää". Ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa sen kanssa. Niinkuin ei ole ollut myöskään Inkun sähköjen kanssa. Se Inkkujen sähkövioista länkytys alko heti kun Inkun osti :twisted:

^Mä luulen kans, että siihen ne soveltuvat erinomaisesti. Lisäks kun ne painepesurilla huuhtelee aina huolellisesti, niin siinä sivussa varmistaa että jokainen tyhjä kolo siellä muovin ja pellin välissä on varmasti tiiviisti täynnä sitä kuraa joka ei koskaan kuivu :D Toisaalta sitte kun pelli on kadonnut takaa, niin se kura menee sitte siitä kohtaa jo pois. Eli ehkä ne ovat myös itsekorjautuvat, kunhan ruosteen ottaa kiinni ennen kuin saavuttaa muovilistan reunan?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja koistha »

Mulla oli femmassa yhden ainoan kerran ongelmia käsijarrun jäätymisen kanssa ja silloinkin vika oli perinteisessä paikassa eli vaijerinkuoressa. Oli samaisesa autossa toisenkin kerran oli vikaa käsijarrussa. Silloin oli linkun palautusjousi ottanut hatkat.

Eli taas tuli todistettua jotain. Vai tuliko `?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

^kyllä joo, pari vuotta sitten tuli yleisemminkin katsottua noita Insignioita, ja kyllä silloin oli niitä viimesiä eli 2017 ja 2016 A-Inkkuja myynnissä puoli-ilmaseksi. Nyt kun kattoo samoja autoja niin hinnat ei ole tulleet alas juurikaan niistä ajoista, eli A-Inkun alehinta muihin D-segmenttiläisiin on kaventunut tai hävinnyt. B:n tuleminen varmaan pudotti A:n hintoja, mutta tuntuu että ei muilla merkeillä tapahtu vastaavan jyrkkyistä pudotusta vanhoille kun uusi tulee kauppoihin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Johtunee ihan siitä, että niin Inkut kuin kaikki muukin on tällä hetkellä törkeän hintaista, Saka ja Kamux ovat vallanneet markkinat ja jokaisessa autossa on vähintään 3000e kyseisten puljujen extraa päällä. Helkutin haastavaa ostaa yhtään mitään, kun sattuu tietämään vuosien (kymmenten) kokemuksella jo jotain noitten peltilehmien hinnoittelusta. Käytettyjen hinnat ovat viimeisen vuoden aikana pompanneet rajusti ylöspäin kautta linjan ja se saattaa olla osasyy siihen, ettei esim. noitten mainittujen Inkkujen hinnat näytä juurikaan liikkuneen. Tavallaan, ovat vaan hinautuneet ylöspäin viime aikoina muiden mukana.

Tästä on kyllä tullut Saksa, eli paska maa autokaupan suhteen, jos ei ehdi salamannopeasti yksityiseltä napata jotain oikein hinnoiteltua, niin joutuu rahoittamaan linttaliiterien monopolia. Per-ke-le.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

IC1970 kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 20:53
^Johtunee ihan siitä, että niin Inkut kuin kaikki muukin on tällä hetkellä törkeän hintaista, Saka ja Kamux ovat vallanneet markkinat ja jokaisessa autossa on vähintään 3000e kyseisten puljujen extraa päällä. Helkutin haastavaa ostaa yhtään mitään, kun sattuu tietämään vuosien (kymmenten) kokemuksella jo jotain noitten peltilehmien hinnoittelusta. Käytettyjen hinnat ovat viimeisen vuoden aikana pompanneet rajusti ylöspäin kautta linjan ja se saattaa olla osasyy siihen, ettei esim. noitten mainittujen Inkkujen hinnat näytä juurikaan liikkuneen. Tavallaan, ovat vaan hinautuneet ylöspäin viime aikoina muiden mukana.

Tästä on kyllä tullut Saksa, eli paska maa autokaupan suhteen, jos ei ehdi salamannopeasti yksityiseltä napata jotain oikein hinnoiteltua, niin joutuu rahoittamaan linttaliiterien monopolia. Per-ke-le.
Olet huomannut ihan oikein, ostaminen on ihan hemmetin vaikeaa tällä hetkellä, eikä vaan yksityiselle hintatietoiselle ostajalle, vaan myös liikkeeseen ostaminen ulkomailta, saati Suomesta, on erittäin vaikeaa.

Eikä tämä koske pelkästään Suomea millään tapaa, käytetyistä autoista nyt on yksinkertaisesti pulaa aivan hemmetisti, kun kysyntää Euroopassa on enemmän kuin on myytävää, joka näkyy huomattavasti kovempina hintoina sisäänostossa ja tietysti tätä myöten myös kovempina asiakashintoina kuin viime vuonna. Liekkö ulkomaanturismiin
ja ravintoloihin normaalisti käytetyt rahat heitetty lähes kokonaisuudessaan autoihin, sillä kauppa on käynyt jo viime syksystä lähtien todella kuumana notkahtaen vähän alkuvuodesta noustakseen taas uuteen huippuunsa kesää kohden.

Nyt on autokaupan hullut päivät menossa ja ei tämä voi ikuisesti jatkua, joten varmaan hetken odottelemalla voi tehdä paremmat kaupat, koska tämä on niin suhdanneherkkä ala, että kun tämä korttitalo alkaa osoittaa pienintäkään kaatumisen merkkiä ja myynti yskimään, niin liikkeissä vedetään ostohanat kiinni ja aletaan pelkäämään maailmanloppua ja myymään varastoa alas hinnalla millä hyvänsä. Tällä hetkellä kuitenkin on paljon vaikeampaa ostaa autoja sisään järkevästi, kuin saada niitä eteenpäin kuluttajille.

Itse asiassa sen Kamuxin ja Sakan takia täältä saa todella kohtuulliseen hintaan uudehkoja autoja ja niissä on hinnat painettu todella alas. Itse kun olen tässä seurannut GTE Passattien hintoja Ruotsin huutokaupoista ja katson mihin hintaan ne päätyvät Sakalle ja Kamuxille myyntiin Suomeen, niin aika moni näistä myydään halvemmalla autoveroineen kuin mitä ne maksoivat Ruotsin huutokaupassa. Joko nämä liikkeet ovat onnistuneet tai epäonnistuneet täydellisesti valuuttakurssikikkailussa tai odotetaan, että tappiollisella autolla avattu ketju tuottaa 3 vaihdokin kanssa korkotuottoineen ja lisämyynteineen reilusti plussaa tms, mutta jotain sellasta tossa tapahtuu, joka ei täysin itselleni vielä kokonaan aukea.

Myös Saksassa on hinnat ihan tapissa käytetyissä, kun ostajat ympäri Eurooppaa ostaa jatkuvasti kovempaan hintaan, yksittäisiä hinnoitteluvirheitä toki löytyy, mutta ne menee per heti.
Esim. alle 100tkm ajettua MB E350e hybridiä sai Saksasta 27900€ pyynneillä viime jouluna, vieläpä hyvillä herkuilla ja värinkin sai valita, nyt halvimmat vastaavat maksaa 32k€+++
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Rommitommi kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 22:32
^Johtunee ihan siitä, Itse kun olen tässä seurannut GTE Passattien hintoja Ruotsin huutokaupoista ja katson mihin hintaan ne päätyvät Sakalle ja Kamuxille myyntiin Suomeen, niin aika moni näistä myydään halvemmalla autoveroineen kuin mitä ne maksoivat Ruotsin huutokaupassa. Joko nämä liikkeet ovat onnistuneet tai epäonnistuneet täydellisesti valuuttakurssikikkailussa tai odotetaan, että tappiollisella autolla avattu ketju tuottaa 3 vaihdokin kanssa korkotuottoineen ja lisämyynteineen reilusti plussaa tms, mutta jotain sellasta tossa tapahtuu, joka ei täysin itselleni vielä kokonaan aukea.
Kuinka paljo liikkeet nettoaa rahotuksen myymisestä? Muistelen vaan sitä B Inkkua, jonka rahotuskulut oli kolmannes auton hinnan päälle :roll: Sit sen päälle kun viä myydään tonnilla "takuu", jolla korjataan virhevastuuseen menevät viat 500 € omavastuulla yms. kusetukset, niin alkaa tuntua, et se itse auto on pelkkä sisäänheittotuote. Mut toki ei kosketa kaikkia ketjuja. Eikä tietysti kaikki edes osta liikkeen myymällä rahotuksella.

Mut silleen kyl ymmärrän jos käytettyjen hinnat on pilvis kun uusiakaa ei saa. Tuttu tilas plugarivolkkarin ja toimitus vaan venyy ja venyy koska sirupula. Ja kai sitte kun saadaan sähköboksit tuotantoon loppuu akkuihin menevät metallit :D Eli jos autokuumetta on, niin uutta et saa ja käytetty maksaa melkein uuden hinnan sit kai.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin