NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Käytä kone lämpimäks ja ruuvaa sit uudestaan auki. niin jossain kohtaa kaasutelles pitäis irtoo...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Motarille talla pohjassa. Jos ei irtoo niin sitten se ei irtoo :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Se on siis kierteen vierestä poikki. Eli pyörii tyhjää mut jenkaosasta alaspäin ei liiku :x

Lappu lattias ajo voi olla ratkasu. Oon googlannu ja kuvaki sen vahvistaa, eli hehkun kärki/varsi levenee eli koneeseen se ei tipu.

Jahka vapaudun velvollisuuksista käyn motarilla polttamas karstoja. Eiköhän yks ramppiveto riitä. Ja periaattees jos se ampuu rojut ulos, niin loput luulis lähtevän vastakierretapilla.

Pakarin ajatusmaailmaa lainaten, niin bensakonees ei olis tämmösiä murheita. Tosin jatkogooglaus kertoo myös sen, et ammattimies olis avannu noi momenttiavaimella, ettei kävis juuri näin. Tein itse ja säästin, vai miten se menikää :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mitäköhän se momenttimies tekee sen jälkeen kun toivottu momentti on saavutettu, mutta tavara ei pyöri? Lisää tietenkn momenttia :mrgreen:

Jos se on kierteiden alapuolelta poikki, ja kierreosa pyörii paikoillaan, mutta ei tule ulos, niin eikö silloin hyvin todennäköisesti kannesta ole kierteet paskana? Eli jos sieltä tulppa ulostuukin, niin ongelmana miten sen Bilteman tikun saa sinne tilalle niin että se ei ammu motarirampilla konepellin läpi ulos.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eiku tönärimittauksesta päättelen, et kierre on paikallaan ja kierteen ja "mutterin" välistä poikki. Eli mutteri pyörii mut kierreosa ei. Ja se hehkupuikko kai pitää ton nyt kasas. Ja toivottavasti se hehkupuikko lentää konepellin läpi ja kierreosa jää kanteen, jolloin vastakierretappi on huomenna ostoslistalla :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Niin ja ammattimies olis murtopistettä lähestyes todennu, et ei kone yhtä hehkua kaipaa :lol: Sit jatkanu ajoa ja vieny joskus ammattipajalle, jos aika ja into riittää. Kai joku Tammer diesel ton varttis irrottais ammattitaidolla.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Lappu lattias punarajaa vaste ja tos on lopputulos

Kuva

Eli ei vitoskone yhtä hehkua kaipaa. Jos huomenna lähtee -14 lämmöstä ilman Ardiccia kuin palmun alta, niin "toimivaa konetta ei kannata korjata". On riittävän piukasti tulpattu reikä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Niinku palmun alta 8) Nettiauton saa siis sulkea ja ens viikoks ei tartte hätäratkasuna Inkkua hakea :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2068
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja pjv »

Loistavaa!

Sit vielä pajalle vaihtoon se katkennut hehku, ettei jää seuraavan omistajan kiroiltavaksi. 8)
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Minkälainen ilmavuoto siitä katkenneesta hehkusta mahtaa syntyä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En mä tiä. Ei kovin isoa, kun se hehku kaikkine romuineen on siä edelleen tulppana eli ei ns. paista päivä läpi. Ja tuskin mitää sellasta vuotoa, et ei päiväkotikuskausta estä. Maanantaina täytyy Tammer dieselistä kysyä koska kerkeisivät poistaan ton.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Pahoittelut, että kirjoitan toisesta XC90:stä tähän ketjuun, mutta kun aihe on niin passeli. Ei mitään rassaavaa, mutta katselin tuota XC90:stä hetken, kun huomasin siinä jotakin tuttua eli sehän on meidän entinen auto :D . Ostettiin tuo vuonna 2006 bränikkänä Dubaista ja tuotiin 2008 Suomeen. Kyseinen varustelutaso Comfort oli Dubaissa perustaso (sähköpenkit, automaatti, nahkasisus). Jos oikein muistan, niin myytiin se vuonna 2009 loppukesästä venäläiselle herrasmiehelle Lappeenrantaan. Silloin oli mittarissa sellaiset noin 60tkm. Meillä Volvoa ei kiusattu, parit dyynikeikat tuli ajeltua, mutta se oli siinä. Sittemmin tuosta autosta ei ole ollut havaintoja, ja miksipä pitäisi - mennyt on mennyttä.

Lisävarustelistasta sellainen huomio, että penkinlämmittimiä ei tuossa meidän aikana ole ollut. Ainoa probleema aikanamme tuossa oli takana olevat automaattiset tasonsäätöiskarit. Eivät oikein meinanneet kestää, ja menivätkin jo silloin vaihtoon. Pirun arvokkaat kapistukset, jotakin 1500 ekee (osat). Muuten toimi meillä todella hyvin. Etulamppujen polttimoiden vaihdot on noihin äärettömän helppoa: pari pinniä irti ja saat koko lyhdyn poimittua syliisi. Suorastaan nerokasta. Bensaa toki vei ihan muhkeat 12.5 L/100 km.

Jos ehdin(=viitsin, jaksan taikka muuten hotsittaa), niin käynpä vilkaisemassa tuota huomenna maanantaina. En ole ostamassa, vain fiilistelemässä menneitä. Mulle riittää MiTo aivan mainiosti 7.5 L:n keskikulutuksella ja kohtuullisilla veroilla.

Edit: auto ei takuulla ole musta, niin kuin ilmoituksessa lukee, vaan siinä on tumman vihreä metalliväri
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kansainvälinen auto, kun arabiankieliseen huoltovihkoon on vedetty venäläisiä ja suomalaisia leimoja :mrgreen:

Onko Zeipiillä tietoa siitä, onko tuossa autossa kattia ja jos ei, onko auto päästöjen puolesta poikkeushyväksytty Suomessa muuttoautostatuksen ansiosta? Legendan mukaanhan Arabian autoihin ei asenneta tehtaalla katteja koska niitä ei vaadita ja joidenkin huhujen mukaan huristelevat siellä edelleen lyijyllisellä bensalla. En ole pienellä etsimisellä kuitenkaan löytänyt tälle väitteelle vahvistusta mistään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

^ Ei siihen mitään erikoislupia haettu pois lukien muuttoautokarenssin poisto. Olen lähes 100% varma, että siinä on katti. Volvot ja Saabit taisivat tulla sinne aikalailla eurooppaspekseillä, pieniä eroavaisuuksia toki esim penkinlämmittimet jne ... Ai niin joo, mun käytettynä ostamassani V70:ssä ei ollut luistonestoa vaikka ABS-jarrut olikin. Siihen maailman aikaan XC90 2.5T kustansi niemimaalla noin 45% suomen hinnoista ellei olisi ollut jopa hieman halvempikin. Varustepaketteja ei oikein osannut verrata kun tuolla ne oli comfortia ja jotain muuta, kun suomessa summummia yms ...

Eräällä toisella dealerilla oli myynnissä jenkki-SUVeja, joissa ei ollut kattia. Myöskään kiinnostukseni kohteessa Dodge Chargerissa -06 ei ollut. Kauppa jäi tekemättä vaikka uuden hinta V6:lla olisi ollut "vain" 17t€ silloin. Olisi niihin ameriikan vehkeisiin tarvinnut ehkä muutella muitakin asioita saadakseen ne suomessa rekisteriin. Muistelen, että muun muassa valaisinten muutostarpeista käydyn keskustelua.

Kaiholla muistelen XC90:n tanakkaa kyytiä ja siksipä lueskelen mielenkiinnolla tätäkin ketjua. Ansiokasta kirjoitustahan JP_Vette on palstalle tuottanut :D. Huomenna käyn kyllä potkimassa tuon yksilön renkaita.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se voi siis olla, että huhu lyijyllisestä bensasta ei pidä paikkaansa. Muutenhan katillisissa autoissa menisi kalut muutamalla tankillisella pilalle, tai sitten pitäisi olla asemilla eri pumput lyijyllisille ja lyijytyömille. Tuntuisi muutenkin oudolta, että bensaan lisättäisiin lyijyä, kun käytännössä mitkään nykyautot eivät sitä vaadi. Toki sillä on muitakin ominaisuuksia kuten oktaaniluvun nosto, mutta siihenkin löytyy muut aineet tarvittaessa.

Sen sijaan havainto katittomista jenkeistä vahvistaisi sen, ettei kaikissa nykyautoissa tuolla alueella katalysaattoria ei välttämättä ole, eikä sitä siis paikallisesti vaadita.

Tuolloin 10v sitten taisi jenkkispeksein tehtyjen autojen rekisteröinti Suomeen olla vaikeimmillaan. Pahimmassa tapauksessa kaikki valot ja ikkunat piti vaihtaa, ihan vain kun ei oikeita leimoja löytynyt. Viranomaisen kanta oli varmaan että lampusta ei lähde valoa eikä ikkunoista näe läpi ilman oikeita leimoja. Sitten kun kyseiseen malliin ei ollut euroleimoilla olevia valaisimia olemassa, niin siitä vaan korvaamaan lamput Motonetistä ostetuilla Talmuilla. Siinä rumempikin jenkkiauto kaunistuu kummasti :mrgreen:

Ymmärtääkseni tähän älyttömyyteen on sittemmin tullut ainakin jonkinlainen muutos.

Muistelisin, että joskus muuttoautoihin oli esim. valovaatimusten osalta helpotuksia, ja muuttotavarana tuotuna Suomessa pystyi saamaan jenkkivaloin varustetun auton kilpiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin